steun onze boeren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 11:13

Ladyson schreef:
Van nu.nl:

Uit een online peiling van het Radio 1-programma Stand.nl blijkt dat een zeer groot deel van de Nederlanders de acties van de boeren steunt. Meer dan elfduizend mensen brachten in twee uur tijd hun stem uit. 91 procent van de stemmers zegt veel begrip te hebben en / of de boeren te steunen

En daar is ook te lezen dat de minister en kamerleden er zo heen gaan. Dat lijkt me heel goed! In gesprek met elkaar, ik hoop constructief, vanuit beide kanten.


Gaat om deze
https://www.nporadio1.nl/standpunt/2019-10-01

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 11:13

Ladyson schreef:
Van nu.nl:

Uit een online peiling van het Radio 1-programma Stand.nl blijkt dat een zeer groot deel van de Nederlanders de acties van de boeren steunt. Meer dan elfduizend mensen brachten in twee uur tijd hun stem uit. 91 procent van de stemmers zegt veel begrip te hebben en / of de boeren te steunen

En daar is ook te lezen dat de minister en kamerleden er zo heen gaan. Dat lijkt me heel goed! In gesprek met elkaar, ik hoop constructief, vanuit beide kanten.

Ben wel benieuwd of die 91 procent ook akkoord is als het gaat om de verhoging van prijzen van melk, vlees ect.

BigOne
Berichten: 38279
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 11:16

Dat de boeren de klappen op hebben gevangen komt vooral door het zwalkende beleid van de overheid, wel melkquotum, weg melkquotum, je mag maar 100 koeien dus maak er maar 50 af, o sorry foutje je mag er toch 150 na twee jaar ellende(echt gebeurt) en daar sta je dan. Heb je een hoeveelheid goed gefokte melkkoeien af moeten voeren naar de slacht want niemand wil/kan ze hebben en krijg je na twee jaar te horen dat je er toch niet teveel had, rekenfoutje maar ondertussen is goed melkvee nauwelijks meer te krijgen. Dit soort zaken, erg.

En je had als boer net geinvesteerd in nieuwe stallen , tja wel gebaseerd op 150 koeien. En de bank wil ook zijn geld zien.

Hiraeth

Berichten: 3222
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 11:17

Ik heb vannacht nog even gekeken in Rogat toen de boel op pad ging. Wat een imponerend gezicht om honderden trekkers te zien vertrekken. Oude boeren op hun oude besjes, jeugd met de klompen aan en een Mooi Wark nummerplaat. Ge-wel-dig.

Ik ben niet vaak trots op m'n boerenachtergrond, maar deze samenhorigheid is ongekend. Daar kunnen nog veel mensen aan tippen.

Overigens ben ik zelf een linkse stemmer en onwijs gesteld op ons klimaat, maar ik denk dat veel linkse politici de plank misslaan. Ja: de veestapel moet kleiner. Zorg er dan juist voor dat de prijzen voor boeren omhoog gaan en de kleine bedrijven rond kunnen komen. Liever nog wat familiebedrijven op kleinere schaal die gered worden, dan nóg meer grote megastallen.

Daarnaast, wat wil je met alle kennis die we hier hebben? Als er één land is dat qua boeren kan doorontwikkelen tot een relatief milieuvriendelijk land is het Nederland. Onze boeren weten hoe ze met de kringloop om moeten gaan, geven om hun dieren, bieden nog uitloopmogelijkheden. Dat wil je koesteren, niet wegjagen. Dan krijg je dat we uiteindelijk nog meer moeten importeren en de problematiek verplaatsen.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 11:18

Oh gut, roeptoeter wilders staat er ook tussen om zieltjes te winnen....
Jammer...

MarjanB

Berichten: 16458
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 11:18

Loretta schreef:
MarjanB schreef:
Nog ff en we krijgen een paardenquotum... kunnen we dat onderling gaan verhandelen :+


Wij zijn als paardenliefhebbers tot nu toe er nog heel goed vanaf gekomen. Maar deze lobbygroepjes zijn NOOIT tevreden. Ik zeg al jaren dat het helemaal verkeerd gaat. En ja de boeren hebben tot nu toe de meeste klappen opgevangen. Ik begrijp heel goed dat zij er nu helemaal doorheen zitten. Voor Milieu en dierenrechtenclubjes is het nooit voldoende.

Bedenk wel dat de agrarische sector juist de sector is die de afgelopen jaren hun uitstoot enorm omlaag gebracht heeft.


Joh :+ (ik werk in agrarische sector)

xPabloBokt

Berichten: 9404
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 11:20

Inderdaad, voor mij is het klimaat ook belangrijk, maar dat gaat in mijn ogen hand in hand met eerlijk en redelijk werk voor alle sectoren. En ja, dat is een heel lastig vraagstuk, maar niet onmogelijk.

Zat net in de trein naar Den Haag en naast mij kwam een lid van de vakbond melkveehouders zitten. Heb het met hem er even over gehad en kreeg zo te horen dat ze niet alleen tegen de milieumaatregelen protesteren, maar ook tegen het vrijhandelsverdrag cq. oneerlijke concurrentie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 11:22

LadyMadonna schreef:
Oh gut, roeptoeter wilders staat er ook tussen om zieltjes te winnen....
Jammer...



Ik vraag me af wanneer die het nou eens opgeeft... vrijdag bij de klimaatmars begon hij ook weer van die achterlijke twitterberichten te delen over dat "het klimaat ons niet bedreigt, maar de islam wel". :+ Het is zo triest dat het gewoon lachwekkend is.

laran

Berichten: 702
Geregistreerd: 16-04-08
Woonplaats: Lellens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 11:23

nicole_floor schreef:
MarjanB schreef:
Nog ff en we krijgen een paardenquotum... kunnen we dat onderling gaan verhandelen :+

Naja mijn paard telt al mee in de mest boekhouding van mijn vader. Waardoor hij dus minder mest op het land mag brengen omdat mijn zusje en ik allebei een paard hebben. Dusja.


Wel raar, wij hebben er 4 en die tellen niet mee

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 11:24

Ik sta achter de boeren, maar heb net op twitter wat filmpjes gezien die me wel zorgen baren...
Zo lopen er agenten in burger, waar direct op gescholden wordt, rijdt er een jeep met de vlag van de kukluxclan, brrrr...

xPabloBokt

Berichten: 9404
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 11:25

Er zitten altijd rotte appels tussen..

janouk
Blogger

Berichten: 17876
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 11:25

Wat mij opvalt is dat ik nooit ergens lees over de schepen op onze oceanen. Die varen op zware stookolie, nog steeds. Een groot containerschip verbruikt bij een topsnelheid zo’n 250.000 liter in 24 uur. Die lijken wel buiten alle discussies te vallen. Waarschijnlijk omdat ze vaak op zee buiten het zicht varen.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 11:25

xPabloBokt schreef:
Er zitten altijd rotte appels tussen..

Dat weet ik wel... ik hoop alleen dat het door die rotte appels niet uit de hand loopt

Loretta
Berichten: 8773
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 11:28

LadyMadonna schreef:
Ik sta achter de boeren, maar heb net op twitter wat filmpjes gezien die me wel zorgen baren...
Zo lopen er agenten in burger, waar direct op gescholden wordt, rijdt er een jeep met de vlag van de kukluxclan, brrrr...


dat is ontzettend dom. Vooral die KKK vlag. Je weet gewoon dat zoiets gebruikt gaat worden door de tegenstanders van de boeren om de boeren enorm te gaan framen.

Hiraeth

Berichten: 3222
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 11:30

Tja, je hebt er altijd onbenullen tussen zitten... Denk dat echte escalatie wel voorkomen gaat worden aangezien de gemiddelde boer toch behoorlijk rustig en vooral nuchter is.

Moest trouwens wel lachen om deze video. Die man heeft de tijd van z'n leven. :D https://twitter.com/ErikJanHulsegge/sta ... 60640?s=19
(Ja, zonde van 't hek.. maar ik snap het ook wel.)

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 11:30


nicole_floor

Berichten: 3251
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 11:32

laran schreef:
nicole_floor schreef:
Naja mijn paard telt al mee in de mest boekhouding van mijn vader. Waardoor hij dus minder mest op het land mag brengen omdat mijn zusje en ik allebei een paard hebben. Dusja.


Wel raar, wij hebben er 4 en die tellen niet mee

Echt waar? Wij hebben er ook vier en 3 tellen er mee als pony en een als paard, zelfs onze dwerggeitjes tellen mee.

Atalja

Berichten: 733
Geregistreerd: 27-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 11:33

Ik ben ook vertrokken naar Den Haag, mijn toekomst (geitenhouderij) hangt er ook vanaf! Laatste uren vrij gekregen vanuit school, dus vanuit de les recht naar Den Haag! *\o/*

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 11:33

Live verslag nu op ned 1

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 11:35

Goedemorgen! Ik heb niet het hele topic gelezen. Maar voor de NieuwsRedactie ben ik op zoek naar een paardenhouder of Bokker die mee rijd met zijn/haar trekker of vrachtwagen tijdens de protesten.

Mocht je zo iemand zijn of kennen, zou ik een PB erg waarderen!

nicole_floor

Berichten: 3251
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 11:36

LadyMadonna schreef:
Oh gut, roeptoeter wilders staat er ook tussen om zieltjes te winnen....
Jammer...

Kreeg net al een filmpje jaa. _O-

Mijn vriend is nu bang dat de dierenactivisten alle aandacht krijgen. -O-

nicole_floor

Berichten: 3251
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 11:38

En de nos brengt weer alleen het negatieve. -O-

xLovesPower
Berichten: 394
Geregistreerd: 16-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 11:39


LiannePuthzy

Berichten: 6999
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 11:43

nicole_floor schreef:
LadyMadonna schreef:
Oh gut, roeptoeter wilders staat er ook tussen om zieltjes te winnen....
Jammer...

Kreeg net al een filmpje jaa. _O-

Mijn vriend is nu bang dat de dierenactivisten alle aandacht krijgen. -O-


Dat hoop ik dus niet, zou erg jammer zijn, las op Facebook ook al een aantal berichten van dierenactivisten die uitgescholden waren voor k*tveganist (niet zo gek ook als je leugens verspreid over boeren)

Pinacolada

Berichten: 4082
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 11:43

Ik vind deze actie fantastisch en heel terecht, niks doen helpt niet en aandacht krijgen ze nu wel. Gisteravond om 10 uur vertrok al grote groep trekkers uit het dorp, echt super hoe iedereen mee doet.