Endurance Katwijk 12-10-2002

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
arabianfrend

Berichten: 514
Geregistreerd: 25-07-02
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 19:49

navy wat is er met jou entingen aan de hand?
ze moeten nl wel goed ingevuld zijn.
want in de nieuwe her en der staat het ook hoor dat je niet mag starten als je entingen niet in orde zijn.
daar zijn ze super streng in en dat is bij alle wedstrijden niet alleen bij eentje nl.
dus als je zelf al twijfelt over je entingen dan zou ik dat nog eens na laten kijken door de dierenarts en anders niet riskeren om afgekeurd te worden.
nl 3x afkeur is uitgesloten voor 3 maanden.

Liesje_1
Berichten: 666
Geregistreerd: 18-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-02 21:47

Jenna, rij je nog met mij en die gelderse merrie mee?
Is geen probleem hoor?
Lijkt me(ons) heel erg gezelli, kunnen gelijk even de dravers meeten en knuffen!

Groetjes

Lies

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 19:18

Ik heb het al eerder in dit tiopic geplaatst...

D´r basisenting klopt wel, maar staat er niet helemaal goed in. De datum is een maand te laat door MIJzelf opgeschreven, duis ook geen handtekening e.d. De D/A heeft het niet meer in de comp. staan.. Wordt dus opnieuw enten, maar dat kon ik niet door vóór Holten. Als het hier niet goedgerekend wordt rijden we Katwijk en Ommen ook niet, zowel dan wagen we het erop. Ze is gewoon goed geënt maar heeft een niet kloppend boekje.. Maar, als ik toch niet mag heb ik er vrede mee, het is ten slotte mijn eigen stomme schuld Haha!

arabianfrend

Berichten: 514
Geregistreerd: 25-07-02
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 19:45

kan die dierenarts niet gewoon een handtekening zetten?
heb dat wel eens met een enting van de hond gedaan.
rabies was ook te laat met enten, maar hij schreef gewoon een week eerder op.
dus wat doet ie dan bv moeilijk over een handtekening.
als tenslotte de enting toch klopt

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 19:51

Ja, ik heb al gebeld, en toen deden ze heel raar, leek er zelf geen bal van te snappen, stomme assistent Boos! Maar, ik kkan het uiteraard proberen..

Liesje_1
Berichten: 666
Geregistreerd: 18-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-02 21:32

anders ga je naar een andere dierenarts ?
gewoon eentje uit de buurt?

meeste vinden het allemaal niet zo erg...

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 21:45

Jaaaa het is zeker ik doe mee!!! ik heb het inschrijf formulier al uitgeprint (en bijna de rest van die site, alle informatie).

Vandaag heb ik gekeken of hij snel op adem kwam. Na 10 minuten gallop en 20 minuten draf was hij al weer na 2 minuten op adem. Daarna herhaald toen was hij na 4 minuten op adem.
Ik hoop dat zijn conditie voor die tijd goed genoeg is.

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 10:11

E!

Ik zou ook wel mee willen doen, het is voor mij toch vlakbij, maar het probleem is dat je eerst over het strand moet, er dan weer af, en later nog een keer.
Omdat onze paarden precies de weg terug weten, denken ze vaak als ze voor de eerste keer eraf moeten, daag, ik ga naar huis!
Maar ik geloof dat mijn zus wel meedoet met dr Haflinger, en wie weet ik dus met mijn Fjord, het is zonde om die kans te laten schieten... Vork

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 10:17

Ik moet ook mijn dierenarts een aantekening laten plaatsen Navy. En dan is het volgend hen goed. Je kan ook twee keer achter elkaar met een week of twee tussenpose een enting laten geven. Ben je helemaal van het gezeur af.

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 14:58

HOi hoi,

Wij doen ook mee op de 26 km.
Ik rijd met een vriendin met een tuiger en twee kennisen. Eentje met een nrps en eentje met een welshcob. Ook rijd waarschijnlijk een "wedstrijd" vriending mee op haar IJsco.
Maar morgen eerste Holten, eerste keer klasse II.

Groetjes Annalynn

Liesje_1
Berichten: 666
Geregistreerd: 18-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-02 20:40

En hoe ging de wedstrijd van vandaag ?!?

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-02 21:24


Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 14:07


Liesje_1
Berichten: 666
Geregistreerd: 18-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-02 15:36

#^*(&^$(*^#$($# snif..

Volgens mij heeft iemand het hier op geroepen.
Ik dacht vandaag mijn inentingsboekje even te pakken en wat denk je..
Ik kan het NERGENS meer vinden Boos!
Ik nu echt heel verdrietig.
Nu is het ook aan mij om de dierenarts zover te krijgen dat hij er een handtekening inzet Boos!

Ik heb het waarschijnlijk weer is goed weggelegd en weet nu niet meer waar Boos!

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 18:45

Haha.. zucces ermee.. Ik ken het, juist als je netjes ermee wil zijn ("Dit is belangrijk, ik berg het goed en veilig op..") raak je het kwijt..

Liesje_1
Berichten: 666
Geregistreerd: 18-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-02 18:52

heb als het goed is een dierenarts gevonden die het er voor mij in wil zetten als ik mijn wedstrijdpaspoort heb, dan zit ik niet meer met het geemmer

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 20:51

Mooi! heb je dat probleem ook weer gehad..

Liesje_1
Berichten: 666
Geregistreerd: 18-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-02 22:39

Yeps.....

mammasan

Berichten: 365
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Muiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 13:36

Was ik van de week de boel aan het opruimen en wat denk je.. in een tas die ik in een hoek had gegooid zaten nog wat spullen en ja hoor... ook mijn eerste entingsboekje. Pff is gelukkig weer opgelost!

Ik heb ook nog even een vraagje. Normaal gesproken rij ik Naziri altijd zonder hulpteugels. Nu ben ik vorige week toevallig met een aantal vriendinnen op het strand geweest en blijkt dat Naziri het veel te leuk vind. Hij staat niet stil en wil er alleen maar vandoor. Gaat vanuit stap spontaan aan galoperen en omdat hij dan ook nog eens zijn hoofd in de lucht gooit heb ik weinig te vertellen. Ik heb het met andere ritten op het strand al gemerkt maar het wordt steeds erger.

Ik ben een beetje bang dat hij zichzelf omver loopt als ik hem niet goed bij me kan houden. Wie weet of wat voor hulpteugels er toegestaan zijn. Slof niet neem ik aan, martingaal weer wel geloof ik.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 19:08

Mooi dat dit topic weer opgerakeld is Haha!

Ik vrees hetzelfde met Navy, ik heb geen idee of zij hier ooit is geweest, maar daar het in het bos al een hittepit is, vrees ik dus ghet ergste. Sowieso een pessoa in dus, misschien zelfs wel een Dressuurstang mocht het echt niet gaan..

Martingaal is inderdaad toegestaan, en volgens mij heb ik zlefs een iemand met een Thiedemannzien rijden. Ik zal even op de site kijken zo dadelijk.

Leuk paardje heb je trouwens Heb even op je site gekeken en het is een lekkerding Haha!

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 19:15

Eventjes gespeurd..

In het reglement van de DER vond ik het volgende:

art. 2.4 Keuze van zadel en hoofdstel is vrij, mits voldoende veilig. Er is geen minimum gewicht voor de ruiter. Slofteugels of teugels met vergelijkbare werking zijn niet toegestaan, overige hulpteugels mogen het paard niet belemmeren in beweging en balans. Het paard moet met de neus tot aan de loodlijn kunnen komen.

Meer staat er niet, dus een martingaal moet zeker kunnen. Een thiedemann vind ik persoonlijk een iets veredelde versie van de slof, maar of dat mag haal ik hier niet helemaal uit. Wat voor iets ahd je in gedachten dan?

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 23:33

Ik rijd zelf ook met martingaal tijdens wedstrijden en iemand als Anita Lamsma (internationaal) gebruikt 'm ook. De martingaal is ook zeker toegestaan.

Over de Thiedemann bestaan tegenstrijdige berichten. Ik zou het zekere voor het onzekere nemen en een martingaal gebruiken. Ameretto kan uit enthousiasme ook met z'n hoofd gaan zwiepen en een martingaal vangt dat goed op.

Overigens tot zaterdag allemaal, ik kom een oud-stalgenootje groomen!

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 14:03

errug jammer dat ik niet kan komen. Maar ik zie jullie dravertjes (en dravebiertjes) volgend seizoen dan wel.
Ik heb trouwens ook een informatiepakket aangevraagd, hoe lang duurt het tot dat binnen is?

Groetjes, Mirjam

mammasan

Berichten: 365
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Muiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 15:50

Ik denk dat ik gewoon een martingaal om hang, ik heb nog nooit met extra teugels gereden dus om er ineens allerlei enge dingen aan te hangen lijkt me ook niets.

Je mag trouwens je starttijd zelf bepalen. Ik las dat het pas om 16.00 laag water is dus ik denk dat iedereen wel laat wil starten. (ik in ieder geval wel) het zal wel lekker druk worden bij de start tussen 12.00 en 13.00.

Wat doen jullie trouwens als je paard niet wilt drinken. Zodra we op stap zijn, dus het moment dat ik Naziri in laad tot dat we thuis zijn weigert hij te drinken. Katwijk is toch zeker een uur rijden dus voor ik start heeft hij al twee uur geen slok meer genomen. Dan nog de rit zelf. Als hij heel erg dorst heeft neemt hij na de rit een klein slokje, maar meestal haalt hij zijn neus er voor op en is hij op de nakeuring een beetje droog.

Ik doe altijd electrolyten door het water, zitten zouten in zodat het water beter opgenomen wordt. Maar als hij niet drinkt schiet dat dus ook niet op.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 15:54

Ameretto drinkt ook niet op de dag van een wedstrijd. In Laag Soeren was hij zo nijdig dat we hem water aanboden, dat hij de emmer finaal omtrapte (zie foto in mijn profiel Haha!).

In Wittelte was het echt een ramp, daar had hij sinds de vorige avond 8 uur niet meer gedronken. We hebben 'm toen 's morgens op stal op de spuitplaats gezet en hem aan de slang laten drinken, dat doet hij altijd wel. En dat bracht mij op een idee. Ik heb nu altijd een bidon speciaal voor hem bij me en daarmee spuit ik water in z'n mond (net als bij een wormspuit). Hij accepteert dat, de helft loopt er wel uit maar hij krijgt altijd wel wat binnen en z'n slijmvliezen worden iig vochtig.

Overigens hebben we al van alles geprobeerd: appelsap door het water, drijvende snoepjes in het water, stukjes appel... Maar meneer wil ook niet eten op een wedstrijddag, alleen maar hooi en gras, dus dat schiet ook niet op. In Wittelte stond lang sappig gras op de parkeerweide, ik heb hem toen voor de nakeuring even flink laten eten, dat scheelde ook.