endurance

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

endurance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-02 12:45

ik heb besloten om voorlopig toch een aantal wedstrijden te gaan starten met nina. ze word dagelijks gereden door mijn bijrijdster dus conditie heeft ze wel. ik wil dan zelf nog 1x per week op lange afstanden trainen. het fijne lot wil dat ik kennissen heb die een draverij hebben hier op de weg waar ik dus mag komen trainen. zij zijn zelf ook lid bij de der en ze kunnen me goed advies geven omdat ze dus ook hun eigen dravers trainen. ik wil binnenkort in leersum gaan rijden. is er nog iemand die daar gaat starten?? die baan die die mensen hebben is vrij kort, 400 meter. maar het is wel lekker vlak en ze kan er goed getraind worden. is er nog wel iemand die ook een draversbaan heeft waar hij of zij traind? ik ga dus dit jaar denk ik zoizo de klasse 1 rijden. ik weet nog niet precies welke ik allemaal nog meer mee rijd maar dat zie ik dan wel. ik hoop dat ik nog meer bokkers tegen kom op de rit in leersum.

carola

Berichten: 8694
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 12:59

Heey Lonneke, het gaat dus wat beter met je? Doe wel voorzichtig hoor met je eigen lijf!
Ik heb nog nooit van een enduranceruiter gehoord die op een drafbaan traind. Waarom wil je dat doen? Ik denk dat juist het heuvelwerk en afwisseling van grondsoorten heel belangrijk is. Op een drafbaan heb je dat niet. Ook lijkt het me (voor ruiter en paard) nogal saai...

Ik weet nog niet of ik Leersum ga starten. Ik zit dan net voor m'n examens namelijk...

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-02 17:19

tja wij hebben hier helaas geen heuvels en grote bossen. alleen verharde wegen, en kleinere bossen. t strand is wel redelijk in de buurt dus daar ga ik ook nog wel heen. maar ik moet idd erg uitkijken met mezelf. gelukkig word ze dagelijks gereden en heeft ze dus al een goed conditie. maar die baan is voor mij de beste oplossing. het is wel wat saai maar ik heb daar goede hulp om op conditie te werken.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 17:26

Ik zelf heb in de anderhalf jaar dat ik "in" de Endurance zit nog nooit van iemand gehoord die op die manier trainde. Pas op met de benen, in elk geval! Is (vaak) keihard, en dat verbeterd de pezen niet!
Ik zit in elk geval met hetzelfde probleem, weinig landschap en rijmogelijkheden. Ben stiekem op zoek naar een nieuwe stal, in het bos, maar het vlot nog niet echt. Train nu dus al anderhalf jaar in een rotomgeving Lachen Kunnen ze wel in conditie van komen hoor, het gaat super met ons, maar vooral bergen/heuvels helpen je ontzettend bij het trainen (goed voor de achterhand, krijgen ze een lekker gespierd kontje van), kost wat meer energie, en krijgen ze dus na verloop van tijd een geweldige conditie van. Op de baan trainen doe ik in elk geval nooit, en ben het zeker niet van plan (mijn Draver gaat waarschijnlijk helemaal door 't lint, wordt nu al panisch bij het zien van een sulky.. slechte ervaringen waarschijnlijk..).
Heel veel succes, en ik kom je vast nog een keer tegen. Ik start wel in Leersum, schijnt wel redelijk zwaar te zijn (veel berg op- en afwaarts, waar ik dus niet mee kan trainen), maar ik heb d'r weer zin in! Eerst zondag in Balkbrug.. ze is goed op conditie en zit lekker in d'r vel, dus dat moet gaan lukken! Ik hoor je strartnummer en tijd nog wel!
Groetjes

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-02 13:25

op zich valt die baan heel erg mee. er ligt verhard zand op maar niet zo hard als een baan op duindigt. ik weet op zich ook wel dat de heuvelgebieden heel goed zijn maar ja helaas heb ik die hier niet. voor de klasse 1 heeft ze al wel conditie genoeg. ik start dit jaar alleen klasse 1 omdat ze natuurlijk ook drachtig kan zijn. dus ik wil niet te veel van haar vergen. maar ik hoop dat ik volgend jaar wel klasse 2 kan doen als het veulen oud genoeg is. leersum is dus mijn 1e wedstrijd en ik moet nog een hoop leren. ik hoop echt dat het goed gaat. vind het wel spannend.

carola

Berichten: 8694
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 13:29

Ik blijf het eng vinden hoor... Overleg eerst eens goed met een DA die Nina kent, de baan kent én verstand heeft van endurance.
Maar ja, ik heb natuurlijk makkelijk praten op de veluwe...