Wedstrijden 2017

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
funnypony11
Berichten: 857
Geregistreerd: 02-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 20:48

Djilna schreef:
Nee, wel 2016. Maar mijn geheugen vergat een detail, impuls is als je wel lid bent KNHS maar geen startpas voor je paard hebt. Heb je wel een startpas (maar dus via andere discipline en dus andere rijvereniging), mag je zonder lidmaatschap endurancevereniging wel klasse 1 starten.


Ja dit dacht ik ook inderdaad. Ik ga gewoon de eerste wedstrijd impuls doen en dan kijken of ik voor de tweede wedstrijd startpas voor klasse 1 kan aanvragen!
Hopelijk kan dit binnen een maand!

sanowa

Berichten: 904
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Wilp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 19:42

Hilli schreef:
Dat ligt eraan welke afstand je gaat rijden. Impulsrubriek/(korte) klasse 1 is minder zwaar dan Wassenaar omdat er minder duinen en meer strand in zit. Bij klasse 2 ga je ook door de Domeinen en die hebben flink wat hoogteverschil. Dat kan dus pittig zijn als je paard daar niet aan gewend is. Zand is wel anders mul dan in Meijendel.



Ik vind Wassenaar ontzettend zwaar.
Ben wel eens op vakantie in Renesse geweest bij Lisiduna, en ik kan me nog heugen dat het daar prima rijden was, niet alleen maar mul zand maar ook bos, maar weet natuurlijk niet hoe de route met de wedstrijd gaat.
Tis wel een eind, maar kan er mss een weekendje van maken, ga er eens over nadenken!

Anoniem

Re: Wedstrijden 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 22:40

Wassenaar is het stand waar ik altijd met m'n paard heen ga, is voor ons de fijnste en een van de kortste routes om naar het strand te gaan vanuit [plaats]!
Ik ben dan ook nog nooit op een ander strand geweest, maar wassenaar heeft wel een pittige duin om overheen te komen als je vanuit de duinen het strand op gaat, naar boven en beneden is erg mul zand en best stijl (vooral het strand op naar beneden)
Mijn paard is die gewend, dus die wil ik in ieder geval heel graag rijden! :D

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 22:30

Hi!

Ik ben bezig om een endurance vereniging op te zetten op het eiland waar ik woon. Die bestaat hier nog niet terwijl het er super geschikt voor is (vind ik!) en ik dit heel graag met mijn eigen volbloed zou willen doen.
Kleinschalig wordt het dus, eiland is niet zo groot, maaaarrr ik wil heel graag een wedstrijd van dichtbij bekijken als ik weer in NL ben. Heb namelijk nog nooit endurance gereden of gezien. Klinkt logisch, I know :+ maar ik ben een ondernemer in hart en nieren en organiseren is mijn tweede naam.

Ik ben begin juni met Pinksteren in Brabant. Is er in de omgeving een wedstrijd waar ik kan meekijken? Of meehelpen? In December dit jaar ben ik ook in NL, de 23e en 27e, misschien een ervaren ruiter of organisator of groom met wie ik kan afspreken om eea door te nemen?

Bedankt alvast :o

Chouchou

Berichten: 2010
Geregistreerd: 02-12-11
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Wedstrijden 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 22:42

Pinksteren is op zondag, maar ben je er ook al op zaterdag? Dan had je echt niet beter kunnen kiezen qua locatie, 3 juni is een wedstrijd in Breda! Vrijwilligers zijn bij elke wedstrijd nodig. Je zit dan ook nooit alleen, dus je kan ook al veel leren van je mede-vrijwilliger! Vaak zit je wel op 1 vaste post dus dan is het wel moeilijk om alle onderdelen van de wedstrijd goed mee te maken, maar je kan ook gewoon zelf rondkijken op het terrein en op een groompunt bijvoorbeeld!

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 22:58

Chouchou schreef:
Pinksteren is op zondag, maar ben je er ook al op zaterdag? Dan had je echt niet beter kunnen kiezen qua locatie, 3 juni is een wedstrijd in Breda! Vrijwilligers zijn bij elke wedstrijd nodig. Je zit dan ook nooit alleen, dus je kan ook al veel leren van je mede-vrijwilliger! Vaak zit je wel op 1 vaste post dus dan is het wel moeilijk om alle onderdelen van de wedstrijd goed mee te maken, maar je kan ook gewoon zelf rondkijken op het terrein en op een groompunt bijvoorbeeld!


Ja ben er van vrijdag tot en met maandag ivm familieweekend, dus zaterdag breda klinkt goed!! Top. Moet ik me ergens opgeven en hoe?

Chouchou

Berichten: 2010
Geregistreerd: 02-12-11
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Wedstrijden 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 23:22

Super! Je had geen beter weekend kunnen kiezen dus eigenlijk :D Je kan de organisatie mailen, al is dat nu nog wel een beetje vroeg :P Afgelopen jaren georganiseerd door http://www.endurancesurae.nl/, neem aan in 2017 ook.

Zerena

Berichten: 3890
Geregistreerd: 29-12-04

Re: Wedstrijden 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 12:30

Nieuw hier :)

Ik wil ook volgend jaar eens een impuls rijden om te kijken of zoiets wat voor ons is.
Ik denk dat mijn poown (tinker) het wel erg leuk gaat vinden.

Maar als ik het goed begrijp schrijft wateren een 20 km uit, dat kan toch impuls zijn?
Of zit ik nu helemaal verkeerd?
Zou wel fijn zijn, lekker dichtbij.

Chouchou

Berichten: 2010
Geregistreerd: 02-12-11
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Wedstrijden 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 14:00

Elke wedstrijd heeft een impulsklasse, MariekeTV! De afstand staat gelijk aan de kortste klasse 1 :)

Zerena

Berichten: 3890
Geregistreerd: 29-12-04

Re: Wedstrijden 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 14:15

En hoeveel km is dat meestal ong?

Chouchou

Berichten: 2010
Geregistreerd: 02-12-11
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Wedstrijden 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 14:25

20-25 km! Op de vorige pagina staat een linkje naar de wedstrijdkalender, elke kortste afstand die je ziet is de afstand voor de impulsklasse en de korte klasse 1!

Zerena

Berichten: 3890
Geregistreerd: 29-12-04

Re: Wedstrijden 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 14:45

Thanks!
En impuls mag je meerdere keren per jaar starten?

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: Wedstrijden 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 15:45

Ja :j

JoycexEnya

Berichten: 5954
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Wedstrijden 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 19:30

Ik start als goed is 5 impulsklasse daarna misschien officieel dus in 2018, ik heb vorig jaar ook wateren gereden en staat weer op de planning, als je samen wilt starten zeg het maar :)

corrina1994

Berichten: 739
Geregistreerd: 11-12-08

Re: Wedstrijden 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 19:48

Ik vraag me toch wel af waarom 5 impulsklasse's, dat klinkt als best wel zonde van de winstpunten die je had kunnen halen....?

Ik droomde vannacht al van het nieuwe seizoen, maar aangezien ik zelf druk ben met studeren en paardje voorlopig nog in NL staat en ik niks wil vervloeken durf ik nog geen plannen te maken.

Maar afgelopen jaar heb ik gevrijwiligd, gegroomd en gereden dus hopelijk komend seizoen weer :)
Ben ook wel benieuwd naar de Marathon die op de kalender staat? (naast de veluwe marathon uiteraard, die is al bekend) niet dat ik verwacht meerdaagse te gaan rijden maarja O:)

Ik kan niet wachten tot het zo ver is, zo benieuwd naar wat het nieuwe seizoen ons gaat brengen *\%/*
Ik zit nog te overwegen om een keer te helpen als DA assistent, maar ik vind dat wel raar als ook ruiter en groom zeg maar. Aan de andere kant zijn er natuurlijk meer mensen (geweest) die dat doen.

canisia

Berichten: 788
Geregistreerd: 13-10-12
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 19:55

Ik zit eraan te denken om met me jonkie (oke 6 jr, maar nog vrij groen :Y) ) Kootwijkerbroek impuls voor het aller eerst te starten met hem. Ben toch wel nieuwsgierig hoe hij dit doet.
So far als we alleen buitenrijden, reageert die best heavy op voorbij komende paarden die dan van hem wegrijden, dus dat is misschien nog wel een dingetje. Hopelijk wil zuslief met haar arab ook mee, dan heeft die van mij nergens last van :D

funnypony11
Berichten: 857
Geregistreerd: 02-10-15

Re: Wedstrijden 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 20:06

Ik ga komend seizoen ook met mijn nu 5.5 jarige starten.
Die van mij die is alleen een beetje te sociaal naar andere paarden... Gaat hinniken zodra ze andere paarden ziet en wordt dan helemaal hyperactief omdat ze wil gaan kijken..
Dus weet niet hoe dat gaat uitpakken :o

Wil eigenlijk eerst een enjoy the ride gaan doen om te kijken hoe ze zich gedraagd wanneer er veel paarden zijn waar ze dan niet mee mag spelen etc hahaha

JoycexEnya

Berichten: 5954
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Wedstrijden 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 20:26

Misschien start ik wel eerder, maar hoe meer impulsklasse ik rijd zo kan ik beter weten/voelen of wij het echt leuk vinden.

Hilli

Berichten: 22950
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Wedstrijden 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 21:18

Corrina, de Veluwe Marathon staat inderdaad weer op de kalender en... eind augustus is er een tweede driedaagse dit jaar (Someren).

Joyce, endurance werkt zo verslavend! Daar heb je echt geen 5 impulswedstrijden voor nodig. Eentje of twee om te proberen snap ik trouwens :)

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Wedstrijden 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 21:48

Ik zie Wateren een aantal keer voorbij komen. Leuk. Jammer genoeg organiseer ik hem niet meer maar ik weet zeker dat jullie zullen genieten van het gebied.

JoycexEnya

Berichten: 5954
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Wedstrijden 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 22:10

Ik heb in Wateren meegedaan,maar ik zie wel hoeveel ik rijd.

corrina1994

Berichten: 739
Geregistreerd: 11-12-08

Re: Wedstrijden 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 00:42

Oh leuk! Nog een driedaagse! Lijkt me tof om een keer mee te doen :) mpet puppy eerst wat ouder/meer ervaren zijn :P

@joycexenya zoals Hilli al zegt, endurance is zo verslavend daar heb je geen 5x voor nodig :P
Zeker als je al weet dat je 5x wilt starten lijkt mij dat zonde.
Maarja mijn eerste wedstrijd was ook een impuls :)

JoycexEnya

Berichten: 5954
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Wedstrijden 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 07:44

Volgens mij is dit een beetje een offtopic vraag, maar wat zijn de kosten van een endurance startpas?
De EV is 52.50.

Hilli

Berichten: 22950
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Wedstrijden 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 08:19

Startlicentie endurance is €36 voor 2017.

JoycexEnya

Berichten: 5954
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Wedstrijden 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 09:45

Dat is niet duur als je kijkt naar startpas van dressuur,springen en eventing. Ik zit te denken om indd lid te worden en als we dit seizoen niks vinden kan ik altijd nog afmelden.