Endurance rijden met fietsbroek?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Endurance rijden met fietsbroek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 12:15

Ik heb "gewoon ondergoed" aan onder mijn endurancebroeken.

Ik ben er wel achter dat ik me met heel veel regen en dus natte kleding en een nat zadel wel open rij. Maar eens kijken wat daar de oplossing voor is.

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 12:18

Hilli schreef:
Ik heb "gewoon ondergoed" aan onder mijn endurancebroeken.

Ik ben er wel achter dat ik me met heel veel regen en dus natte kleding en een nat zadel wel open rij. Maar eens kijken wat daar de oplossing voor is.


Ik denk die barrière crème wat in mijn post staat :j

Milkberry
Berichten: 1174
Geregistreerd: 12-02-15
Woonplaats: Den Helder

Re: Endurance rijden met fietsbroek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 12:57

Zou graag een tip geven over de barriere creme. Alleen gebruiken als de huid ook droog is.
Wij gebruiken ze op mijn werk. Is uitgevonden tegen intrekken van urine en ontlasting in de huid bij incontinente patienten. Eigenlijk niet bedoeld tegen doorzitten omdat het de gezonde huid week maakt. Wel heel goed tegen doorzitten als je een droge huid hebt op de stuit. Want het maakt je huid dus vettig.

Op een gezonde huid kun je beter niet met cremes aan de gang. Als de huid week wordt door de creme, scheurt het namelijk veel sneller. Dan kun je beter een bontje over het zadel leggen en ondergoed zonder naden aantrekken. Of regelmatig even een stukje gaan staan in de beugels. Het beste tegen doorzitten is druk verlagen, dus een andere houding.

Ik gebruik sinds kort die Anita broekjes. Ik ben erg tevreden!

fransje23

Berichten: 15377
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 13:09

Hilli schreef:
Ik heb "gewoon ondergoed" aan onder mijn endurancebroeken.

Ik ben er wel achter dat ik me met heel veel regen en dus natte kleding en een nat zadel wel open rij. Maar eens kijken wat daar de oplossing voor is.


Gebruik je onderbroeken van katoen? Misschien een wat meer synthetisch exemplaar, met katoenen kruisje, proberen aangezien die waarschijnlijk net als een endurancebroek geen vocht opnemen.
Ik vind de Sloggi light hipsters zelf erg fijn, vrijwel geen naden.

Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Endurance rijden met fietsbroek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 13:10

@fransje23: ik rij al met synthetisch ondergoed omdat dat fijner zit. Nu was het afgelopen weekend ook wel heel erg nat tijdens mijn wedstrijd en heb ik een gevoelige huid, dus dat zal niet helpen. De plekken zijn wel echt van naadjes, zowel in de kleding als het zadel :x

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Endurance rijden met fietsbroek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-16 13:42

Ik heb ook naadloos ondergoed aan, maar dat zie je inderdaad wel goed door je rijbroek heen. Heb ook eens zo n naadloze string geprobeerd. Ziet er inderdaad een stuk beter uit, maar vind het zelf wel weer minder lekker zitten.

adnariM
Berichten: 4421
Geregistreerd: 21-09-05
Woonplaats: Loenen (Vel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 15:33

Hier ook liefst naadloze string of in het ergste geval gewoon niks wanneer ik in de 3 uur staptrainingen zit :Y)

Ik rij momenteel veel met de hardloop broeken van de Decathlon. Ideaal... € 15,- en zitten heeeeerlijk. Enige is dat ze minder lang mee gaan dan de echte endurance broeken, maja, zit ook een hoop prijsverschil in. De Takooha vind ik ook een aanrader, fijne pasvorm!

Anoniem

Re: Endurance rijden met fietsbroek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 15:44

Die hebben geen ritsjes, die van decathlon??

adnariM
Berichten: 4421
Geregistreerd: 21-09-05
Woonplaats: Loenen (Vel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 16:10

Nee. Misschien dat ze die wel hebben, maar ik heb ze echt op model uitgezocht :-)