endurance Onstwedde

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 23:00

Goed man! Wees maar trots op haar!
Gisteren in Onstwedde een klasse II wedstrijd gereden, 58 km.
Het ging echt lekker, we hebben alles gedraaft, alleen 50 a 100 meter voor de groompunten gaan stappen.
De eerste ronde, 32 km, reden we met gemiddeld 11.57 km/uur. Op de vetgate had Ilonk een HF van 48 (moet 56 of lager zijn) en was verder ook goed.
Op naar de laatste 26 km. Ilonk had er erg veel zin in en ging steeds harder lopen. De laastste 6 km had ze het wel moeilijk, want we reden met zijn drieen en Ilonk liep de hele tijd aan kop. En da's mentaal toch wel zwaar hoor, als je erachter rijd kun je op de "trekhaak" rijden. Maar goed, tot over de finish gedraaft en daar had ze een HF van 88. (In klasse II mag je met elke HF binnenkomen als die na een half uur maar 56 of lager is)
Die ronde 13.19 km/uur gereden, dus gemiddeld 12.38 km/uur!

Ilonk werd op de nakeuring goed gekeurd met een Hf van 52, en ze liep nog steeds prima.
Ik is trots op knollie! Nog eentje en dan zijn we klasse III.
Vandaag liep Ilonk alsof het tijd was om eens echt aan het werk te gaan, lekker gevoel hoor.
We waren wel laatste (naya 21 van 23, maar we waren laatste 3) maar dat mag de pret niet drukken.

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-03 06:57

Jullie hebben het ook echt super gedaan, ik heb de laatste 26 km helemaal alleen gereden, en ik merkte dat dat Latoy op het laatst wel wat zwaar viel, ze had echt een beetje een (vooral geestelijk ) dipje, en op het laatst had je zoveel van die lange rechte wegen waar geen einde aan leek te komen, haha en zo rond de 45 km had ik ook een beetje een dipje, dus hadden we het samen een beetje moeilijk!
En in geen velden of wegen ergens een paard te zien, dan zoe het wel fijn geweest zijn als je even ergens bij aan had kunnen haken, in Austerlitz ben ik toen een kilometertje of 2 achter een paar klasse 1 ruiters aangehaakt die in een groepje reden, die gingen echt in een heel langzaam drafje en daar rustte Latoy weer een beetje van uit, en je zag haar na die paar kilometer gewoon denken van "nou, maar dit weet ik nou ook wel weer, hup er voor bij we gaan maar weer" , maar de laatste 26 km alleen was ook weer een ervaring voor ons hoor!! Heel misschien ga ik Wittelte toch nog klasse 2 starten....ik ga er in ieder geval naar toe, in eerste instantie was ik vast van plan klasse 1 te starten maar nu begin ik toch alweer te twijfelen.... oh oh, dat endurance virus hè!!!

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 12:54

hihi, je komt er niet meer vanaf hoor! Wittelte is een mooie wedstrijd en de klasse2 is daar goed te doen. Je hebt wel een paar kleine zware stukjes (soort duin zand) maar verder echt zeer goed te rijden. Wij gaan ook naar wittelte, met Uck, klasse 3 rijden.

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-03 13:31

Ik weet het, ik ben er vorig jaar ook geweest, ze was daar zo ontzettend fanatiek, ik heb haar nog nooit zo meegemaakt als daar, ik denk dat het ook door al die walgelijke prikbeesten kwam die daar in grote getale aanwezig waren, wat een walgelijke beesten, Latoy werd echt helemaal lekgeprikt en werd er echt panisch van!! Ik ben toen in een piaf over de zandverstuiving gegaan, ze heeft dus onvermoede talenten, ik wou daar stappen en zij dus duidelijk niet, op een gegeven moment heb ik haar maar laten gaan, speedy gonzales over de zandverstuiving, hihi
Ik had een lekkere rit gereden (de klasse 1) maar baalde er echt van dat ik was afgekeurd op hartslag, ik kwam binnen met hartslag 66 en na 10 minuten was ie 61, ze hebben ons nog gematst om 3 keer te meten maar hij bleef (en ik weet wel zeker dankzij al die dazen die op haar aanvielen) toch echt 61, afgekeurd dus... nou ja we hadden wel een leuke rit gereden!! Latoy stond toen naast jou Ucky op stal daar, misschien weet je dat nog Gerrita??

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-03 13:33

By the way, heeeel veel succes met je klasse 3, heeft Ucky dat al vaker gedaan? Ik weet zeker dat het gaat lukken!!

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 13:58

Mooi dat je zo lekker hebt gereden het laatste stuk. Ook wij hebben lekker gereden, maar Ilonk zat er iets voor het laatste groompunt ook door omdat ze toch een heel groot deel voorop heeft gelopen. Als jij met Latoy voorop reed was dat wel een eind bij ons vandaan en van de drie liep Ilonk dan weer voorop.
Ben wel supertrots op knollie!
Ik ga niet naar Wittelte, helaas, anders houd ik geen vriendje over Knipoog tja die willen ook wat (op vakantie bijvoorbeeld, wil ik ook wel hoor!)
Dus nog Lage Vuursche, hoop dan op het zelfde weer, maar vrees anders...

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-03 15:47

start je in Lage Vuursche 1 of 2??? ik zie je daar vast wel. ik start 1 met stalgenootje!!

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 19:04

Ganna schreef:
KNIP KNIP KNIP Ik ga niet naar Wittelte, helaas, anders houd ik geen vriendje over Knipoog tja die willen ook wat (op vakantie bijvoorbeeld, wil ik ook wel hoor!)
Dus nog Lage Vuursche, hoop dan op het zelfde weer, maar vrees anders...


Hihihi, dat komt bekend voor. Man lief die het paardenvirus niet heeft.... Soms kijk ik naar van die paardenstellen en dan denk ik wat zou dat toch ideaal zijn, maar eigenlijk ben ik wel blij met een niet paard man. Dan doe je uiteindelijk toch ook veel andere niet paard dingen.

Waar ga naar toe op vakantie?

Wij zijn ook in Lage vuursche. Uck mag weer met mams rijden en ik ga op Nasir.

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-03 20:13

Nou, het lijkt me best fijn een paardenman...nooit meer een groom zoeken, want hij zou het dan natuurlijk errug leuk vinden om te groomen.
Een chauffeur, dus niet met half toegeknepen oogjes terug naar huis rijden proberen om niet in slaap te vallen...Utopia!!!! Mijn man is F.C Utereg fan, en niet zo'n kleintje ook, maar ik vind hem toch wel lief!!!

arabianfrend

Berichten: 514
Geregistreerd: 25-07-02
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 20:40

jaaaaaaaaaaaaaaaaaaah inderdaad heel erg fijn een paardman.
hihi hij zegt altijd waneer rijden we weer naar een wedstrijd?
vind het heel leuk om te doen, is dan ook trots als we goedgekeurd worden.
moet eerlijk zeggen als hij geen paardenman was dan had ik het dus nooit gekund die enduranceritten.
zelf kan ik niet met trailer rijden, dus dan kan ik nooit ergens heen.
en hij vind het ook heel leuk om te groomen, ook om ergens te gaan slapen want hij wil de groomroute graag van te voren gezien hebben.

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-03 20:41

jij had Mazzeltje moeten heten i.p.v ik, haha

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 11:40

mmmmm, wellicht is paardenman toch iets voordeliger.... nog een in de aanbieding ergens (NEE grapje hoor, ik heb al een zeer leuke en lieve vriend. maar helaas heeft hij niets op met het paardenwereldje)

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 16:37

Ik doe in Lage Vuursche weer klasse II. We gaan op vakantie naar Kroatië. Soms lijkt een paardenvriendje wel handig, maar net als je zegt Gerritje, je pakt zo vele andere dingen mee die je anders niet zou doen. (Zeilen bijvoorbeeld)

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 17:12

he wat leuk, ik wist niet dat je ook zeilde. Dat is na de paarden mijn andere grote hovbby. Leuk!

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 17:34

Naya, Anne Jan zeilt. Ikke mag mee, moet altijd eerst een dag wennen aan al dat "enge" water om me heen.
Wat voor bootje hebben jullie? AJ heeft een polyvalkje in Balk (FR) liggen. Over twee weekjes gaan we zeilen, maar dan ga ik ook met Tonkie een trektochtje maken van Arnhem naar Ommen, dus dat word weer moelijk
Waar zeilen jullie?

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 12:35

wij hebben helaas nog geen boot. Zeil op zee (bij scheveningen), grote semi wedstrijd boot. Erg leuk als er wat wind staat, wel heftig maar zo gaaaaaafffff. Daarnaast ga ik elk jaar met een groep vriendinnen in friesland met valkjes zeilen en huren we regelmatig een valkje op de plassen bij leiden. En af en toe gaan we naar de grevelingen daar kun je leuke kolibri-tjes huren. De ouders van Tijn hebben een lemsteraak, gaan we ook wel eens mee maar die krijgen we zelf (nog) niet mee.

Heb vroeger zelf een 420 gehad. Toen had ik veel spaargeld en twijfelde koop ik een pony of een zeilboot. Miijn ouders hadden zoiets van koop maar een boot die kun je wel eens laten liggen een pony niet. Ach de boot is er niet meer maar wle twee pony's nu.