Endurance Austerlitz

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alvaron

Berichten: 1768
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 15:16

Ganna schreef:
Op de P/A en in de vetgates is altijd water aanwezig, dit is verplicht.


Maar sommige paarden/pony's zijn heel kieskeurig wat water betreft. Als zij vinden dan het niet goed ruikt (dus zoals thuis) dan drinken ze het niet. Vind ik wel een risico hoor.

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 10:26

hoi alvaron,

Ik dnek dat het helemaal aan je paard ligt. Ik rij met twee paarden endurance. De ene duikt in elke waterbak die hij tegenkomt. De andere heb ik nog niet zo lang en die wil gewoon nog niet drinken. We hebben pas een trainingsrit van 55 km gemaakt en nog steeds niet drinken. Het is een arabiertje en die gaan vaak pas bij tig km + drinken of je moet aan de slag met appart water. Bedoel daarmee water van geweekt hooi, of water met appelsap erdoor etc. etc.

Probeer thuis wel steeds water aan te bieden op verschillende manieren maar drinken zit er nog niet in. Nu heb ik pas twee wedstrijden met hem gereden dus wellicht komt het nog.

Rij jezelf ook endurance?

Groetjes Gerritje

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 10:27

mmm ik heb nog steeds geen boekje van austerlitz binnen......hopelijk vandaag met de post.

Groet

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 10:31

Karin schreef:
Hee Gerrita, welkom op Bokt! Lachen

Bedankt voor je verduidelijking, ik had altijd begrepen dat de turgor niet hoger mocht zijn dan 2. Ik ben er bij Retje erg op bedacht, hij drinkt altijd zo moeilijk en kan er de dag na de wedstrijd soms uitzien als een afgetraind renpaard. Hoewel het na de laatste twee lange ritten prima ging!

Maar tot zondag, zie jullie in Austerlitz! Lachen


Hoi Ka,
Ik weet het niet zeker hoor. Maar ik weet wel van een paard in kl2 die turgor >2 had en gewoon goed gekeurd werd. Maar ik vraag me ook wel af wanneer er dan besloten wordt om een infuus aan te leggen. Waarschijnlijk bij meerdere symptonen van uitdroging.

Zal eens kijken in mijn enduranceboek of ik er wat over kan vinden.

Tot zondag.
Groetjes

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 16:24

Vreemd, ik heb ook nog steeds geen boekje binnen! Erg laat..

Navy heeft ons eerste seizoen eens een turgor van >2 gehad, en daarmee toch goedgekeurd, als ik het me goed herinner.. Heb de veterinaire kaarten van ons eerste seizoen niet meer, jammer..

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 16:27

Hee wat apart, ik had het boekje zaterdag al...

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-03 17:47

Karin schreef:
Hee wat apart, ik had het boekje zaterdag al...


Ik ook!

arabianfrend

Berichten: 514
Geregistreerd: 25-07-02
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 19:34

hej gerritje.
leuk jou hier tegen te komen.
zie je zondag wel vermoed ik, ben wel benieuwd naar nasir.
zou zeggen tot zondag
uh als me paardje goed gekeurd word, vind het altijd wel spannend zo weer de eerste wedstrijd en hij ook vermoed ik Scheve mond

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 11:41

Hi arabianfriend,

Leuk om je zondag te zien. Hoe laat moet je starten? Wij starten om 9.45 uur. Moeders op Uck en ik op Nasir. Hij is echt super!!!
Er hebben al wat mensen staan kwijlen, hahahahaha. Het is gewoon een lieve arabier. Maakt zich bij de keuringen niet druk, enkel als ik erop ga zitten voor de start en in het veld! Ben benieuwd hoe het zondag gaat. Veel bos en in het bos zitten volgend Nasir allemaal grote bosmonsters die niet het beste met ons voor hebben. Het vervelende is dat alleen hij ze ziet en hij mij toch wel wil beschermen dus dan maar naar de andere kant springt.....

Groetjes Gerritje

arabianfrend

Berichten: 514
Geregistreerd: 25-07-02
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 11:55

hahaha ja dat ken ik ja.
zo een is applause dus ook, ojee een takje ja je weet nooit of die je aanvalt he.
en dat bloempje stond er vorige keer ook niet hihi dus weg springen.
thuis loopt ie lekker ontspannen met speciaal ontworpen dans van hem, links en rechts van het pad.
maar op de wedstrijd is ie altijd pittig, hejjjj paarden dat is intressant weetje wel.
dus hoop dat zijn hartslag niet hoog is bij de voorkeuring.
maargoed we zien wel, beesie moet het ook leren he?
hij is ook een lieve arabier maarja dat dekhengst geweest zijn blijft toch nog beetje in dat koppie rondspoken volgens mij.

ik moet om 9 uur al starten dus dat word vroeg me bed uit.
slapen vind ik nog een beetje te koud nl hihi.
en het is niet zo heel ver rijden, moeten zo rond 6.15 op stal vertrekken, dus dat moet lukken.
tot zondag, als ik je voor de wedstrijd niet zie, dan der na maar, maar kom zeker naar nasir kijken hoor.
had jij die van mij nou gezien?
de witte wel toen in leersum, dat weet ik nog wel.

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 12:30

Ja heb ze allebei gezien. Ook in Lage Vuursche toen. Aha, je start klasse 2. Leuk. Ik ben er ook echt weer aan toe, al die korte ritjes.... Maar ik wil eerst nasier 3 kl1 goed laten uitlopen en dan over. En moeders rijdt op Uck en die is als ze zondag goed uitrijdt ook kl2. Dus dan gaan we weer kl2 rijden.
Ik zit ook een beetje met overnachten, willen kootwijjk kl2 wellicht rijden (als het zondag allemaal goed gaat). Het is zo'n anderhalf uur rijden. En massa start is om half 10. Wel overnachten of 's ochtends heel vroeg op pad????

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 12:42

Overnachten Gerrita!!!! Doen wij namelijk ook in Kootwijk. Dus dan wordt het alleen maar erg gezellie. Haha!

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 12:46

he dat is leuk! Ik zal even overleggen. Moet ook even met de grooms overleggen want het is een wedstrijd die eigenlijk niet op onze kalender stond. Wilde namelijk Norg rijden.
Maar een heus kampement is natuurlijk altijd leuk. Zetten jullie de paarden in een paddock of ergens op stal?

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 17:00

Wij moeten a.s. zondag ook heeeeeeel vroeg van huis. Heb de stalhouder al gewaarschuwd dat hij ook om half 6 z'n bed uit moet om voor ons de poort open te doen, dat was gelukkig geen probleem. Tong uitsteken

Toch jammer dat ik niet in Kootwijk kan zijn, Leersum gaat waarschijnlijk ook niet lukken maar in Laag Soeren kom ik kijken en in Zelhem ben ik er zelf weer bij! Retje mag eerst nog even lekker twee keer gaan crossen, vindt-ie nog leuker dan endurance.

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-03 17:19

Die voorbespreking is om half 9....dus ik neem aan dat je er dan moet zijn? En daarna de keuring?
Hmm...moet ik toch ook wel om 7 uur weg....wel ideaal dat je niet hoeft te wassen, knippen, vlechten al dat soort flauwekul Tong uitsteken

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 17:20

gerritje schreef:
he dat is leuk! Ik zal even overleggen. Moet ook even met de grooms overleggen want het is een wedstrijd die eigenlijk niet op onze kalender stond. Wilde namelijk Norg rijden.
Maar een heus kampement is natuurlijk altijd leuk. Zetten jullie de paarden in een paddock of ergens op stal?


Wij prikken een paddockje voor ze. Heb ik al aangevraagd. Zou inderdaad wel erg gezellig zijn dan.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 17:29

Ai, ik maak me zorgen, nog steeds geen boekje.. Sta ik wel op de deelnemerslijst? Ik zal vanavond in elk geval eventjes bellen.. Straks gaan we voor niks..

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 17:31

Je staat er wel op Mandy, je start om 9.30 en je hebt startnummer 32.

Ik heb trouwens nr. 21 en ik start om 9.25 dus vlak voor jou, met de laatste massastart klasse 2.

Guinni

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: In een hutje op een berg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 18:32

Wij starten in de eerste groep van klasse II, moet je wel erg hard rijden om ons tegen te komen Ka Haha! !! Wij gaan wel heel langzaam rijden (10km/u) omdat het Patatjes eerste klasse II is, hoe hard gaan jullie ong rijden??

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 18:50

Ik zag jullie niet op de lijst staan Guinni, welke startnummers hebben jullie?

Ik weet nog niet precies hoe hard ik ga. In KWB ging 13 km/u prima, ik ga me daar nu ook op richten al is de afstand wat langer (4 x 13 = 52, dat rekent makkelijk Haha!). Merk vanzelf wel of het vol te houden is, maar ik vind 11 of 12 ook prima, 11 moet iig haalbaar zijn. Ik stel nog niet zulke hoge eisen aan een klasse 2, voor Retje is het tenslotte ook de eerste keer maar we hebben al wel 6 x een klasse 1 goed uitgereden.

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 18:55

Mee eens hoor, het is ook goed voor je "gemoedstoestand" om zo af en toe iemand tegen te komen tijdens het rijden. Ik had dat vooral in klasse II als ik toch wat rustiger reed dan de rest. Voor Kootwijk klasse II heb ik lekker een maatje om mee te rijden Party!! . En uiteraard Louis die komt groomen, waar papsen als niet goed voor zijn Haha!

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 19:13

Zo te lezen ben ik de enige die voor het eerste meedoet en dan ook nog in de kennismakingsklasse Lachen Ik heb startnummer 182 maar ik start samen met 2 anderen dus dat scheelt meteen ook weer in de tijd. Volgens mij moet ik pas om 11.10 starten dus hoef ik pas om half 9 van stal weg te rijden.

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-03 19:43

cornelie schreef:
Zo te lezen ben ik de enige die voor het eerste meedoet en dan ook nog in de kennismakingsklasse Lachen Ik heb startnummer 182 maar ik start samen met 2 anderen dus dat scheelt meteen ook weer in de tijd. Volgens mij moet ik pas om 11.10 starten dus hoef ik pas om half 9 van stal weg te rijden.


Nee hoor! Ik doe ook voor het eerst mee, maar dan gewoon in klasse 1, wist niet eens dat er ook nog zoiets als kennismakingsklasse was....

Westernfreak

Berichten: 5496
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 20:33

marieketencate schreef:
Nee hoor! Ik doe ook voor het eerst mee, maar dan gewoon in klasse 1, wist niet eens dat er ook nog zoiets als kennismakingsklasse was....


Ben je meteen lid geworden van de DER dan? Ik wel, omdat ik wist dat ik hoe dan ook een aantal wedstrijden wou rijden. Meer dan 3 in elk geval.
Als het met Salty niks zou worden, had ik nog met een ander paardje kunnen starten. Gelukkig vindt Salty endurance ook leuk (denk ik tenminste) en zijn we er in Kootwijk dus ook weer bij, we overnachten daar niet.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 21:33

*maakt zich toch zorgen opver haar boekje*

Bedankt Ka, weet ik in elk geval mijn starttijd.. Morgenochtend maar even bellen.. Pff, hoop trouwens dat we beter weer hebben zoindag! Dit is in elk geval niks..