Wat vinden jullie van deze mooie dame???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Moonwalker_

Berichten: 1394
Geregistreerd: 30-05-06
Woonplaats: On the prairie...

Wat vinden jullie van deze mooie dame???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 10:33

Even een linkje...Heb geen zin wéér te kl*te met die foto's...Duurde nu al zo lang

viewtopic.php?f=53&t=606570

Wat vinden jullie van de'r?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 12:24

Niks van te zeggen zonder goede stand- en beweegfoto's. Leuk kleurtje. Maar daar kan je zo weinig mee...

Mars

Berichten: 33288
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 18:42

mooi paardje,
verder ga ik wel met Sonja mee, is niet heel veel van tezeggen, maar zo op het eerste gezicht ziet ze er leuk uit

_Moonwalker_

Berichten: 1394
Geregistreerd: 30-05-06
Woonplaats: On the prairie...

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 20:16

Het waren de enige foto's die ik heb doorgemaild gekregen...
Kleurtje is niet alles natuurlijk...Als ze maar netjes loopt,staat en geen ondeugenden heeft of "rare streken"

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 15:18

Tja, en DAT zie je nou net niet af aan deze foto's.
Ik ben dus ook heel benieuwd wat die mensen die dit nou een geweldig paard vinden, zien wat ik niet zie...

Jasia

Berichten: 6758
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: Bergen op Zoom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 15:21

Ik vind dat ze een beetje ingedaalde rug heeft, heeft ze een veulentje gehad? Dan krijgen ze soms een doorgezakte rug :p

XxxXxxXxxX JasmYn

Vind het wel een schatje hoor ..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 15:47

Jasia schreef:
Ik vind dat ze een beetje ingedaalde rug heeft, heeft ze een veulentje gehad? Dan krijgen ze soms een doorgezakte rug :p


Dat mag ik toch niet hopen, dat dier is twee....

Wranglerbutt

Berichten: 10393
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 17:14

Sonja schreef:
Tja, en DAT zie je nou net niet af aan deze foto's.
Ik ben dus ook heel benieuwd wat die mensen die dit nou een geweldig paard vinden, zien wat ik niet zie...

Leuk kleurtje, toch! *en kost weinig....*

_Moonwalker_

Berichten: 1394
Geregistreerd: 30-05-06
Woonplaats: On the prairie...

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-06 17:29

Ben wezen gaan kijken daarnet naar de'r...Ze is idd een plaatje en loopt perfect.Althans heb ik er helemaal niets verkeerd aan gezien
Ze heeft ruime gangen, ruime vlotte stap en er zat een lekker galopje bij.
Ze is mooier dan op de foto's hoor en vanvoor is ze helemaal niet zo fijntjes gebouwd als op de foto's.Is mss tikkeltje nerveus als je ze in de hand hebt, maar de'r vriendje (een hengst >;) by the way) lag ook heen en weer te roepen...
Kan ze dan drachtig zijn als er een hengst bij der loopt?
En idd een lekere kont erachteraan (moest er ff uit )
@ wranglerbutt: Ja ze kost idd niet veel , heeft dan ook geen papier.
Moeder was quarter (1.55m) vader was palomino (1.65).

Wranglerbutt

Berichten: 10393
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 17:47

_Moonwalker_ schreef:
Kan ze dan drachtig zijn als er een hengst bij der loopt?

Grote kans van wel Durf het bijna niet vragen; wat voor hengst?

Citaat:
@ wranglerbutt: Ja ze kost idd niet veel , heeft dan ook geen papier.
Moeder was quarter (1.55m) vader was palomino (1.65).

Wel naam en afstamming van moeder bekend?

_Moonwalker_

Berichten: 1394
Geregistreerd: 30-05-06
Woonplaats: On the prairie...

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-06 18:44

@ wranglerbutt:....Durf het bijna niet te zeggen....(niet dat ik problems heb met zo'n paardjes vind ze supper voordat ik ik hier bakken kritiek over me krijg ) maar ze stond bij een haflingerhengst.
Groot, breed en zwaar type maar wel een lieverd Had volgens mij zelf niet door dat ie hengst was

Hij kende geen namen van beide ouders Heb er achter gevraagd.
De vader zou ook wel quarter zijn maar met 1.65?? is dat niet té groot voor een quarter?

Wranglerbutt

Berichten: 10393
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Re: Wat vinden jullie van deze mooie dame???

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 19:29

@_Moonwalker_: Beetje vaag allemaal, waarom geen papier erbij als het een volle quarter is?
Ik zal wel wantrouwig zijn; maar dat kan dikke klets zijn omdat een leuke palomino met dikke billen al gauw voor een quarter aangezien kan worden en meer oplevert...

Wat betreft die Haflingerhengst: Kan best een leuke combi uitkomen, maar zit je te wachten op een drachtige merrie en een veulen?
Ik meende dat je graag wilde gaan westernrijden en een drachtigheid kan die plannen aardig in de war schoppen....
Ik zou er nog maar eens goed over na denken als ik jou was!
There's plenty more fish in the sea, zelf als je een beperkt budget hebt

Genta

Berichten: 266
Geregistreerd: 03-08-04
Woonplaats: Tilburg

Re: Wat vinden jullie van deze mooie dame???

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 20:28

Ik vind d'r niet echt een 'quarterhoofd' hebben, maar dat kan natuurlijk ook aan mij liggen (vind haar als ik d'r nog een keer bekijk trouwens erg weinig van een QH weg hebben) Als er zo wazig gedaan wordt over de vader zou ik sowieso m'n twijfels hebben.

Flygill
Berichten: 8045
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 00:37

ik ga met WB mee eigenlijk. Wil je dr toch kopen laat dr dan ajb door een goede DA keuren en controleren op drachtigheid.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 12:23

@WB, RIJDEN? Dat komt er voorlopig HOPELIJK zowiezo niet van. Dit dier is twee jaar oud...

@Moonwalker, als beide ouders Quarter waren geweest, dan had er toch wel een papier bij gezeten? Geen papier bij een volle quarter is je reinste kapitaalvernietiging namelijk
Maar als ze verder helemaal naar je zin is; leuk voor je! Ga je d'r mee verder?

marije86

Berichten: 1657
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: groningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 12:28

hhm tis niet echt mijn type paardje,wat ik kan zien aan de foto's kloppen haar verhoudingen ook niet echt maarja aangezien ze 2 is kan het nog bijtrekken..

en tis een q-paardje waarom is der dan geen papier bij dan?

_Moonwalker_

Berichten: 1394
Geregistreerd: 30-05-06
Woonplaats: On the prairie...

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-06 20:32

Sorry dat ik er even niet was...M'n pc laat z'n internet vaak afweten met alle gevolgen voor mijn sociale leven

@Wranglerbutt: Ik wil idd westernrijden en ik zie twee erbij niet zitten.Ook omdat ik mijn pony nu in de kosten deel en ééntje erbij lukt nog wel maar twee...neej
Kan idd een leuke combi uitkomen maar mijn budget laat het niet toe een drachtige merrie te kopen.Heb er 1: nog geen ervaring mee en 2: geen tijd en geld voor drie paardjes hoor
Ik kijk idd nog rustig rond, kan mijn budget terwijl ook lekker mee omhoog krikken...

Waarom er geen papier bij is weet ik ook niet.Niet achter gevraagd beetje stoem misschien Maar papier zijn voor mij niet echt een vereiste eigelijk...Zou leuk zijn als je weet vanwaar ze komt natuurlijk.
Of ze een "echte" quarter is blijft de vraag natuurlijk maar kan een gewoon rijpaardje ook zo'n billen hebben?Ze zijn wel erg gespierd vind ik?

@ Sonja: geen nood, voor de 3 jaar kruip ik op geen paardje op hoor

Flygill
Berichten: 8045
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 20:53

mijn haf van 1 jaar heft ook zulke billen en ze lijkt ook niet op een haf, is veel te fijn gebouwd verder..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 13:31

Ehhhh Anzjuhlaa is dat de Haf in je profiel? Waarom zou die niet op een Haf lijken? Ik zou er toch echt geen andere benaming voor kunnen verzinnen

Flygill
Berichten: 8045
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 13:33

ik bedoel alleen maar te zeggen dat niet ieder paard een quarter is met dikke billen!
Mijn haf is echt wel een haf, maar zijn mensen in mijn omgeving die vinden dat ze niet op een haf lijkt, blablabla. Mensen maken ervan wat ze ervan willen maken. Tegenwoordig heet ook elk breed bont paard een tinker, want die liggen zo goed in de markt.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 14:11

Daar heb je helemaal gelijk aan, je kunt natuurlijk altijd zien wat je wilt zien... En mensen zien nou eenmaal graag Quarter in de westernsport, dus waarom zouden het geen Quarterbillen zijn ipv van paardenbillen

Leuk ondersteunend voorbeeldje: Dick en ik reden mee in een westernclinic, met Milena en Leonardo. Leo had meteen fans, want DAT was nou eens een mooie, fijne maar toch krachtige Quarter, en met een mooie grote maat. Toen wij uitgegrinnikt waren en maar uit de doeken hebben gedaan dat het een KWPN'er is met behoorlijk wat Engelse Volbloed in de aderen, had hij meteen afgedaan. Want met zo'n KWPN'er ga je toch niet westernrijden....


Flygill
Berichten: 8045
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 14:13

precies, ik schreef het alleen een beetje ongelukkig neer!

Luckystory
Berichten: 3469
Geregistreerd: 13-12-05

Re: Wat vinden jullie van deze mooie dame???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 21:55

Waarom zou dat beestje geen QH kunnen zijn?
Mijn merrie is half QH (staat op papier dus met zekerheid) en persoonlijk zie ik daar niks QH in. (misschien alleen der kleine voeten ) (kijk maar in m'n profiel)
Persoonlijk vind ik dat het paard op de foto's van de TS meer op een Quarter trekt dan de mijne.
Waarom is iedereen altijd meteen zo wantrouwig?

Flygill
Berichten: 8045
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 22:33

misschien omdat er veel rotte appels tussen zitten? wij willen TS alleen maar behoeden voor een eventuele miskoop.

Luckystory
Berichten: 3469
Geregistreerd: 13-12-05

Re: Wat vinden jullie van deze mooie dame???

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 11:51

Waarom zou dat paard dan een miskoop zijn? Omdat ie geen papier heeft dat zegt dat ze quarter is?
Uit de berichten van de TS heb ik verstaan dat de prijs niet zo heel hoog is omdat ze geen papier heeft. Dus als de verkoper geen extra winst probeert te maken met dat QH -verhaal, waarom zou ie er dan over liegen?
Zolang de koper niet bijbetaald voor een zogezegde afstamming die niet op papier staat, is er toch geen probleem?