Les met Little Bolina's Fireball..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sita_

Berichten: 21958
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Ljouwert

Les met Little Bolina's Fireball..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 13:56

Hoi allemaal!

Gisteren sinds 2 maanden heb ik weer eens westernles gehad.
Ik rijd bij Minnaar Quarter horses in Koudekerke en aangezien dit een uur rijden is met de auto van mijn thuis schiet het lessen er de laatste tijd er een beetje bij in..
Normaal rijd ik nooit op Bolina, ze is het paard van mijn instructeur.. Maar de andere paarden hadden al gelopen of liepen in de les mee.. Dus bleef Lien voor mij over..

Ze had wel al een aantal dagen stil gestaan vanwege het slechte weer.. Dit heb ik geweten.. Bij het minste vloog ze er al vandoor en ze was helemaal niet in balans..

Ook was het voor mij een vrij moeilijke les die we moesten doen.. Omdat ik er al een tijdje uit was moest ik er even inkomen..
Mijn handen moest ik 'steady' houden en dan met mij binnenbeen de achterhand naar buiten vragen en met het buitenbeen bumpen zodat ze achterhand precies achter de voorhand kwam, zodat ze in balans ging lopen..

Nou genoeg gekletst hier de foto's.. Jullie zullen wel zien dat ze heel 'opgefokt' was ze zwiept ook de hele tijd met dr staart

Commentaar gewenst, mits opbouwend!

Afbeelding
Losrijden..

Afbeelding
Achterwaarts

Én toen aan het werk!

Afbeelding
Ging wel netjes.. Ik voelde me er beroerder over dan dat het er uit zag werd gezegt!

Afbeelding
Wat zeg je? Passage..

Afbeelding
Eruit rijden, stoppen en achterwaarts..

Afbeelding

Afbeelding
Andere kant op!

Én toen op de grote cirkel..

Afbeelding

Afbeelding
Let's go dressage

Afbeelding
Én Hooo..

Afbeelding
En klaar..

Nou mijn commentaar op mezelf is mijn hakken niet teveel uitdrukken, maar dit kwam doordat ik heel gespannen was omdat ze zo aan het trutten was, en soms was losser nageven ik zit teveel aan de teugels af en toe.. Galopfoto's heb ik helaas niet..

Dit is een kleine impressie..
De rest van de foto's staan hier --> http://www.picturetrail.com/gallery/view?p=999&gid=10388731&uid=4882404&members=1

_Marjon_
Berichten: 10668
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 13:59

Ik heb geen verstand van westernrijden maar ik vind Bolina erg gaaf!

fliam

Berichten: 2329
Geregistreerd: 23-07-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 14:03

Mooie foto's hoor sita, enne... voor mij geldt hetzelfde als wat marjon zegt... geen verstand van dus

_Vanisha_

Berichten: 309
Geregistreerd: 15-05-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 14:47

hey sita leuke foto's zeg en leuk paardje ik heb dus ook geen verstand van westernrijden maar het ziet er wel gaaf uit ja

_Vanisha_

Berichten: 309
Geregistreerd: 15-05-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 14:48

hey sita leuke foto's zeg en leuk paardje ik heb dus ook geen verstand van westernrijden maar het ziet er wel gaaf uit ja

Ntlie_

Berichten: 12472
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Zeeland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 14:49

Ze ziet er idd nogal opgefokt uit, maar verder ziet het er netjes uit hoor!
Vind het een erg leuk beestje om te zien.

Klaasje

Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 15:30

Leuke foto's, Sita!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 16:17

Erg leuke foto's Siet Bolina vind 'k echt mooi!

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 16:26

Ziet er gaaf uit hoor Sita
Bolina is een mooi paardje!

_Clien_

Berichten: 753
Geregistreerd: 02-10-04
Woonplaats: Middelburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 16:27

pffjuuw de foto's zijn toch nog een beetje gelukt heb me best gedaan
Vond het heel leuk om te zien, en bolina ziet er onder het zadel echt heel anders uit dan toen je dr van stal haalde.

Useful

Berichten: 1483
Geregistreerd: 14-06-04
Woonplaats: Middelburg & Zwartewaal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 17:01

Leuke foto's Sita!
Bolina vind ik echt een leuk paardje!

horsea

Berichten: 1544
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: Lischoten

Re: Les met Little Bolina's Fireball..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 17:21

Hoi,

Bolina is een heel mooi paardje!
Ik krijg wel de indruk (ookal is het van foto's moeilijk op te maken natuurlijk ) dat ze haar rug wegduwt.

Je kan dit makkelijk oplossen door veel kracht oefeningen te doen waardoor haar buikspieren sterker worden. Ze zal dan ook beter in balans komen en makkelijker verzamelen. Als je oefeningen wilt weten kun je me altijd pb-en Ik hoop dat ik je een beetje geholpen heb.

Groetjes Leanne

14cecile14

Berichten: 2726
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: hoogeveen

Re: Les met Little Bolina's Fireball..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 17:29

horsea schreef:
Hoi,

Bolina is een heel mooi paardje!
Ik krijg wel de indruk (ookal is het van foto's moeilijk op te maken natuurlijk ) dat ze haar rug wegduwt.

Je kan dit makkelijk oplossen door veel kracht oefeningen te doen waardoor haar buikspieren sterker worden. Ze zal dan ook beter in balans komen en makkelijker verzamelen. Als je oefeningen wilt weten kun je me altijd pb-en Ik hoop dat ik je een beetje geholpen heb.

Groetjes Leanne


Ik dacht er hetzelfde over.
En ik krijg de indruk dat ze protest geeft maar helaas is mij doordat het foto's zijn niet helemaal duidelijk waardoor het komt.
Voor de rest vind ik het een leuk paardje en jullie een leuk team.

Groetjes,

Cecile

Toekie

Berichten: 8042
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 17:31

Is het een Quarter?

Op veel foto's loopt ze erg opgericht en het lijkt idd of ze haar rug wegduwt.

Sita_

Berichten: 21958
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Ljouwert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 17:34

Het klopt wat jullie zeggen.. Ze proteseerd enorm.. Niet alleen bij mij ook bij haar eigenaar..

Het was de eerste keer dat ik er op zat. En ze is nog niet zo heel lang onder het zadel.. Ze is eerst een aantal jaar fokmerrie geweest. Ze is het paard van mijn instructeur..
Hij wist ook niet wat ze gisteren had.. Hij haalt haar nu uit de lessen en gaat dr weer trainen.. op het moment heeft ze iig geen zin in de lessen..

Horsea.. Ik weet welke oefeningen je bedoelt! deze oefening die ik deed was daar ook deels voor dat ze in balans raakte en nagevelijk werd.. Dit is gelukt.. Alleen het staat niet op de foto..
Als ik inderdaad je oefeningen, misschien doe jij ze wel op een andere manier, eens wil oefenen pb ik zeker weten!

Ja het is een volle quarter

bedankt

14cecile14

Berichten: 2726
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: hoogeveen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 17:37

sjietaah schreef:
Het klopt wat jullie zeggen.. Ze proteseerd enorm.. Niet alleen bij mij ook bij haar eigenaar..

Het was de eerste keer dat ik er op zat. En ze is nog niet zo heel lang onder het zadel.. Ze is eerst een aantal jaar fokmerrie geweest. Ze is het paard van mijn instructeur..
Hij wist ook niet wat ze gisteren had.. Hij haalt haar nu uit de lessen en gaat dr weer trainen.. op het moment heeft ze iig geen zin in de lessen..

Horsea.. Ik weet welke oefeningen je bedoelt! deze oefening die ik deed was daar ook deels voor dat ze in balans raakte en nagevelijk werd.. Dit is gelukt.. Alleen het staat niet op de foto..
Als ik inderdaad je oefeningen, misschien doe jij ze wel op een andere manier, eens wil oefenen pb ik zeker weten!

Ja het is een volle quarter

bedankt


Zo word mij meteen het een en het andere duidelijk...
Maar is ze pas erg laat ingereden of heeft ze een hele tijd niets gedaan onder het zadel?

Sita_

Berichten: 21958
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Ljouwert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 17:40

Ze is erg laat ingereden
Ze is nu 6 of 7 jaar..

Ik denk dat ze nu 3 kwart jaar onder het zadel is. Ze loopt sinds een kleine 3 maanden mee in de lessen.. Wat ze niet leuk vind en dus uit in protest..
Ze is best moeilijk te rijden, als je je been verlegt 'rent' ze al weg.. Een normale hulp is heel moeilijk om haar iets normaals te laten doen.

Het was iig mijn eerste en voorlopig laatste keer dat ik er op zat.. Er was ook geen klik.. Heb verder wel weer lekker gereden, het was voor mij ook 2 maanden geleden.. Dus ik dacht eerst dat het aan mij lag.. maar Paul kon er ook niet veel van gedaank krijgen.

14cecile14

Berichten: 2726
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: hoogeveen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 17:42

sjietaah schreef:
Ze is erg laat ingereden
Ze is nu 6 of 7 jaar..

Ik denk dat ze nu 3 kwart jaar onder het zadel is. Ze loopt sinds een kleine 3 maanden mee in de lessen.. Wat ze niet leuk vind en dus uit in protest..
Ze is best moeilijk te rijden, als je je been verlegt 'rent' ze al weg.. Een normale hulp is heel moeilijk om haar iets normaals te laten doen.

Het was iig mijn eerste en voorlopig laatste keer dat ik er op zat.. Er was ook geen klik.. Heb verder wel weer lekker gereden, het was voor mij ook 2 maanden geleden.. Dus ik dacht eerst dat het aan mij lag.. maar Paul kon er ook niet veel van gedaank krijgen.


Ja misschien is het dan slim dat joun trainer haar eerst zelf goed gaat rijden en dan begint met er ervaren ruiters op te zetten zo af en toe..

Toekie

Berichten: 8042
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 17:43

Klinkt als een heet paardje. En ook al was er geen klik; je leert er toch weer heel veel van.

Succes verder!

Sita_

Berichten: 21958
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Ljouwert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 17:45

14cecile14 schreef:
Ja misschien is het dan slim dat joun trainer haar eerst zelf goed gaat rijden en dan begint met er ervaren ruiters op te zetten zo af en toe..


Inderdaad!
Ervaren ben ik wel.. Oke ik ben geen Prof..
Daarom zette hij er mij ook op omdat hij dacht dat ik het wel aan kon en dat zag ik al een groot compliment..

Het is zeker een heet paardje.. Iedereen vraagt of er arabier in zit. maar ze is echt 100% quarter!
Ik heb er zeker te weten veel van geleerd!

14cecile14

Berichten: 2726
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: hoogeveen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 17:48

Ik wens jullie in ieder geval veel succes met het paardje verder.
En als het wat beter met haar/jullie gaat plaatst je dan nog een keer foto's!
Dat zal leuk zijn.

Groetjes Cecile

Sita_

Berichten: 21958
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Ljouwert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 17:50

Bedankt!

Zal ik doen!
11 juni heb ik een cutting clinic.. Maar dan met een ander paard waar ik wel regelmatig op rijd.. Daar komen uiteraard ook foto's van!

Wranglerbutt

Berichten: 10393
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 18:04

sjietaah schreef:
Hij wist ook niet wat ze gisteren had.. Hij haalt haar nu uit de lessen en gaat dr weer trainen.. op het moment heeft ze iig geen zin in de lessen..


Het is ook nog mogelijk dat het zadel haar niet goed past en het paard verzet toont omdat ze pijn heeft.
Mijn bijrijdpaard Amigo was ook zo'n heethoofd die met zo'n gebogen hals en weggedrukte rug liep te dribbelen en staartzwaaien. Bleek achteraf allemaal terug te voeren op het niet passende zadel.

't is maar een tip....

Sita_

Berichten: 21958
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Ljouwert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 18:07

Bedankt voor de tip!
Het zou kunnen dat het zadel inderdaad niet goed ligt.. Maar het is haar 'eigen' zadel en het is haar aangemeten..
Misschien doordat ze nu wat 'dikker' is.. Ik weet t ook niet.. Ik zal het eens zeggen!

Bianz

Berichten: 242
Geregistreerd: 07-02-05
Woonplaats: Zeeland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 18:23

Heej Sita, ziet er echt leuk uit die foto's (heb er totaal geen verstand van, dus kan geen tips geven)! Ik wist niet dat je ook western rijdt; doe je dit met Amy ook?