(lang) verslag van een superweekeinde in Duitsland!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

(lang) verslag van een superweekeinde in Duitsland!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 21:35

Vorig jaar hadden Marja Oost, Sandra Ploeg en ik een weekeindje lessen en een wedstrijd in Dersum (Duitsland) rijden gecombineerd met een lekker gezellig weekeindje weg, bij Chris en Kitty Knol in Papenburg. Dat was zo goed bevallen, dat we vorig jaar al geboekt hadden voor dit jaar, hetzelfde weekeinde. Het idee ontstond toen ook om mee te gaan doen met het Mannschaftsreiten, een teamonderdeel met 4 personen.
Afbeelding

Dit jaar viel Sandra helaas af door een blessure bij haar paardje. Marja, Chris en ik bleven over, en we besloten om een andere vierde teamlid te vragen. De stemmen waren unaniem voor Angela van Duivenbode, die ook altijd mooi allround presteert met haar Penthor. Angela reageerde enthousiast, en zo ontstond Team TogetherRanch, op Bokt ook wel Holland 2 genoemd.

In de aanloop naar deze wedstrijd kwam ik in contact met iemand die ook graag mee wilde doen, wel een plekje in een Mannschaft kon veroveren, maar geen paard (wedstrijdklaar) had. Het zou natuurlijk hartstikke mooi zijn als we met meer Nederlandse teams aan deze wedstrijd mee zouden kunnen doen, en zij (Mehlika Nowak) is een nette ruiter die altijd respectvol met haar paarden omgaat, en die ik via de internetcontacten altijd wel mocht. Dus om het andere team te ondersteunen, heb ik haar mijn andere paard uitgeleend. Nog groen maar ik heb hoge verwachtingen van hem. Dus op voorwaarde dat zij ‘m van te voren een paar weken onder haar hoede zou nemen om te oefenen (ik hou er niet van een jong beest te ‘overvallen’ en ook daar lagen we weer op 1 lijn), mocht zij mijn paard Faiz wel lenen. Ik zou ‘m voor haar meenemen naar Duitsland, dus dat werd geregeld. “Die Niederlander” zouden daar eens mooi voor de dag komen.
Mwooooaaaaahhhh dat feest ging dus niet door (Ik was van plan om hier een vreselijke sch**topmerking over te gaan plaatsen maar heb besloten dat het de moeite niet eens waard is), maar Mehlika kwam TOCH naar Dersum om het paard daar in ieder geval te rijden, zodat alle kosten en moeite in ieder geval niet helemaal voor niets waren geweest. En hoe!!!! O wat zou ik persoonlijk balen als ik die twee had zien schitteren in de inrijbak, en als ik geweten had dat ik met hen in een Mannschaft had kunnen zitten! Voor mij waren Mehlika en Faiz dan ook absolute WINNAARS zaterdag!!! Jongens wat was ik trots op ze!!!
Afbeelding
Vrijdag heb ik eerst Faiz bij Mehlika opgehaald en daarna zijn we doorgereden naar de TogetherRanch in Papenburg. Nog een lesje gehad ‘s middags, en ‘s avonds met Kitty met veel lol (en een redding van Chris ) de teamblouses klaargemaakt voor de dag erna.

Daarna de slaapkamers even grondig verbouwd, want we zouden er een ponniekampweekeinde van maken, dus bedden uit elkaar getrokken, matrassen op de grond en tadaaaaaa we hadden onze ponniekampslaapzaal
Zaterdagochtend (over de nacht gaan we het niet hebben ) wederom een lesje meegepikt, en toen was het tijd om naar Dersum te gaan. En wat was het weer een mooie wedstrijd daar!
We besloten de joker in te zetten op Marja en Shadow, die de teamkleuren zouden showen in de trail. En zij trapten de wedstrijd gewoon koelbloedig af met een prachtige (en verdiende!) tweede plaats en in 1 mep 14 punten! (is al een punt meer dan nummer 8 van de competitie in de eindstand, <gniffel>. Marja kan in haar eentje dus in 1 onderdeel een heel team eruit rijden )
Afbeelding
Vervolgens rijdt Angela met Penthor gewoon een griezelig nette horsemanshipproef ...
Afbeelding
...waarmee ze even ijskoud de eerste plaats weggapt, en rijdt Chris met zijn Ayesta wel met dusdanige overtuiging die pleasureclass op zijn naam dat ik blij was dat we in hetzelfde team zaten Je zal d’r maar tegen moeten rijden….
Afbeelding
Tja en dan moet je als laatste nog even de reining tot een goed einde zien te brengen met je Fjordekind…. Het was ook nog eens mijn meest gehate proef (binnenkomst over de middenlijn, heb ik de pest aan) dus ik heb wel even heel diep adem gehapt voor ik de ring inging. (maar goed ook want daarna ben ik het weer een hele proef vergeten… Op 1 of andere manier ben ik met de reining altijd zo bezig dat ik echt vergeet om adem te halen… ) Maar zelfs met 1 slidingplate minder (grapje van Milena, net voor een wedstrijd nog even je ijzer eraf trappen, even laten zien dat je dat ook kunt ) ging het nog best aardig en wisten we een vierde plaats te bezetten.
Afbeelding
(zo hard ging ze, camera kon d'r niet scherp meer krijgen )

Ik ben altijd vrij stoicijns onder prijsuitreikingen, maar deze deed me wat…. Ik was er echt trots op om deel uit te mogen maken van dit team, en heb genoten van de gezelligheid, de teamspirit en de betrouwbaarheid van ons team!
Afbeelding

Zondagochtend was Warren Staas zo lief om vroeg z’n bedje uit te komen om Milena’s plate er weer onder te slaan, en konden we nog lekker een dagje de individuele onderdelen rijden. Ook hier ging het erg lekker. We hebben er 9 maanden uitgelegen met starten, en Mileen is pas 3 weken onder het zadel, maar toch won ze een tweede prijs met de horsemanship en een vierde met pleasure voor me Wat een superpony heb ik toch he! En zulke leuke reacties weer, van wildvreemde mensen, echt kicken!

Dick, Faiz, Milena en ik hebben een absoluut TOPweekeinde gehad. Ik wil Chris, Kitty, Marja, Angela, Warren, Mehlika en natuurlijk mijn eigen Dick bij deze dan ook hartelijk bedanken. Volgend jaar weer!!! (ehhhh Warren ik zal proberen jou hier buiten te houden, goed? En Mehlika als je Faiz nog een keer wilt lenen maar dan voor iets anders als Mannschaft : any time)

Groetjes, een doodmoeie maar supertevreden Sonja

Nog eentje dan: Faiz met z'n grote voorbeeld Penthor: zo wit wil hij ook ooit worden
Afbeelding

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 21:45

Wow... dat klinkt helemaal geweldig.. iedereen ziet er ook super uit zeg! Misschien over een paar jaar een 2e mannschaft waar ik bij in kan... lijkt me wel kicken.

Specje
Berichten: 373
Geregistreerd: 07-03-05

Re: (lang) verslag van een superweekeinde in Duitsland!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 21:48

Wow! Klinkt super zeg! Dat is nou nog eens een mooi weekendje weg!!

missgoldy

Berichten: 648
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: Den Ham

Re: (lang) verslag van een superweekeinde in Duitsland!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 21:50

Wat een mooi verslag Sonja.
Ik was graag getuige geweest van jullie prestaties.
Kon het met mijn werk helaas niet rondkrijgen.

Volgend jaar hoop ik jullie driftig aan te moedigen, kunnen we geen touringcar regelen of zo.
Start onderin Limburg, pikt overal supporters op en dan met zijn allen op naar Duitsland.

Het is ook bijzonder zoals je over je paarden schrijft, met veel gevoel.
Ik vindt het een verrassing om Faiz onder het zadel (met "vreemd"iemand op zijn rug) te zien op deze lokatie.
Ik zie hem nog zo in maart als onervaren broekie in de inrijhal op onze wedstrijd staan.
Wat een vooruitgang heeft ie dan geboekt!!
Echt een kanjer!!


Marjan

Wranglerbutt

Berichten: 10393
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 21:53

Van harte gefeliciteerd Sonja! Wat een mazzelaar ben jij met TWEE van die superknollen
Wanneer start je weer een WRAN wedstrijd met Milena?
Ik heb die slidende fjord nog steeds niet in het echt in actie gezien

Mehlika houdt niet op over Faiz - die is dus helemaal fan!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 21:54

@Francis: Team Dutch Design klinkt anders ook niet slecht...

@Specje: Voelt in alle opzichten ook als een week....

@Missgoldy: die twee hebben ook keihard geoefend, was erg leuk om te zien. Ik ben uiteraard een paar keer wezen kijken, en was blij met het resultaat. Begon al een beetje spijt te krijgen dat het de 'concurrentie' was

@WB: ik heb niet veel WRAN in de agenda staan dit jaar, nu de Federation Summer Show niet doorgaat... Ach, weekeindje Duitsland met z'n allen is ook leuk

mehlika

Berichten: 1821
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: zuidwolde drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 21:56

Mehlika heeft genoten!!! Faiz is absoluut een wereldpaard, zeer getalenteerd.Ik was er zaterdag en het was reuzegezellie, alle teamleden waren zo lekker gemütlich ondanks toch een beetje wedstrijdspanning...Lekker zitten geiten met Angela Die penthor is potverdikkeme ook een lekker ding, pootjes geven voor een likje bier ,hahahaha.

Henla

Berichten: 2099
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: Rijssen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 22:00

Gefeliciteerd (met zn allen natuurlijk) met deze geweldige prestatie. Als er nog een team komt volgend jaar zet mij dan ook maar op de wachtlijst

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 22:01

Tja jongens als we nou met Team Together Ranch 1 tot en met 10 tegen elkaar gaan rijden is het ook niet spannend meer he... Koppen bij elkaar en werken aan wat concurrentie voor ons !

MSQuincyTE

Berichten: 13403
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: Op een mooi plekje in GRUN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 22:34

Sonja wat een mooi verslag + foto's

silvester

Berichten: 2275
Geregistreerd: 29-12-04
Woonplaats: Maarsbergen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 23:43

Hele leuke foto's met een heel leuk verslag er bij.
Ook ik wil een volgende keer wel meedoen in een Nederlands team. Dan kom ik met mijn appie, of ik zet de joker (Silvester) in.

Shadowboy

Berichten: 337
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: Oosterwolde {Fr}

Re: (lang) verslag van een superweekeinde in Duitsland!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 09:10

Heey Sonja, mooi dat je weer veilig thuis bent. Wat een mooi verslag zeg en leuke foto's erbij. We hebben zeker een gaaf weekend gehad en gaan het volgend jaar zeker weer over doen met ons geweldig team
Ik zie je over 3 weken op de barbeknoei.

Mac

Berichten: 11651
Geregistreerd: 09-07-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 11:09

Wat een gaaf verslag! Klinkt als een superwedstrijd voor jullie! Top!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 11:16

Zo klinkt het niet alleen Mac, dat was het ook! Echt super in alle opzichten. Qua gezelligheid, teamspirit, inzet, èn prestaties (ook in die volgorde wat mij betreft) Was echt machtig mooi!

Klaasje

Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 11:17

Nogmaals van harte gefeliciteerd met de behaalde resultaten! Echt top!

Leuk verslag en leuke foto's!

__Suzanne__

Berichten: 4299
Geregistreerd: 23-10-04
Woonplaats: Woudenberg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 13:00

GAAF! gefeliciteerd!

@Silvester: volgend jaar een Appy-team bij elkaar zien te krijgen?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 14:21

Maar weten jullie wat ik nou niet snap???

Deze wedstrijd was al lang bekend, ook hier op Bokt. En ook dat er een Mannschaftsonderdeel in zou zitten.
En toch waren er maar 2 teams (waarvan die van ons dus eigenlijk vorig jaar al stond!), waarvan het 2e team het niet eens gered heeft om uberhaupt met z'n allen met paard AANWEZIG te kunnen zijn, laat staan starten.

En als ik nu de reacties zo eens lees, dan zijn we volgend jaar ineens met -tig Nederlandse teams?

Eerst zien, en dan geloven!

Buckskin

Berichten: 10
Geregistreerd: 13-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 16:47

leuke fotos vooral die arabieren zijn erg gaaf:D
xx denise

__Suzanne__

Berichten: 4299
Geregistreerd: 23-10-04
Woonplaats: Woudenberg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 16:58

Sonja schreef:
Maar weten jullie wat ik nou niet snap???

Deze wedstrijd was al lang bekend, ook hier op Bokt. En ook dat er een Mannschaftsonderdeel in zou zitten.
En toch waren er maar 2 teams (waarvan die van ons dus eigenlijk vorig jaar al stond!), waarvan het 2e team het niet eens gered heeft om uberhaupt met z'n allen met paard AANWEZIG te kunnen zijn, laat staan starten.

En als ik nu de reacties zo eens lees, dan zijn we volgend jaar ineens met -tig Nederlandse teams?

Eerst zien, en dan geloven!

Voor ons is het niet naast de deur
Laatst bijgewerkt door __Suzanne__ op 23-05-06 17:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 17:00

Voor mij is het ook 2.5 uur enkele reis Stukkie verder nog als ik elders nog een extra paard op moet halen...

Het verschil zit erin of je denkt 'te ver, doe ik niet' en dat ook zegt of gewoon niks zegt.
OF dat je een mond vol hebt en vervolgens niets waarmaakt.

(Suzanne niet happen, schoentje past jou niet )

__Suzanne__

Berichten: 4299
Geregistreerd: 23-10-04
Woonplaats: Woudenberg

Re: (lang) verslag van een superweekeinde in Duitsland!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 17:09

@Sonja

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 17:18

Sonja schreef:
Maar weten jullie wat ik nou niet snap???

Deze wedstrijd was al lang bekend, ook hier op Bokt. En ook dat er een Mannschaftsonderdeel in zou zitten.
En toch waren er maar 2 teams (waarvan die van ons dus eigenlijk vorig jaar al stond!), waarvan het 2e team het niet eens gered heeft om uberhaupt met z'n allen met paard AANWEZIG te kunnen zijn, laat staan starten.

En als ik nu de reacties zo eens lees, dan zijn we volgend jaar ineens met -tig Nederlandse teams?

Eerst zien, en dan geloven!



Tja, dit jaar nog niet aan't rijden... maar mocht ze volgend jaar goed genoeg zijn om mee te doen én heb ik de centen en't vervoer.. dan wil ik dan best mee doen, lijkt me érg gezellig.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 17:23

Houden we je aan Francis, gezellig!!!

Eastwood
Berichten: 164
Geregistreerd: 10-01-05

Re: (lang) verslag van een superweekeinde in Duitsland!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 19:08

Staat je goed een Arabier Mehlika!

mehlika

Berichten: 1821
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: zuidwolde drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 20:10

Betrapt he