Groomen voor Brooks

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wranglerbutt

Berichten: 10396
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 16:20


Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 16:28

hihi. ja, die vrágen om een schaar hé! Momenteel een beetje druk, maar over een paar weken hopelijk weer wat minder, dus mocht je echt hulp nodig hebben dan pb je maar een keer.

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 14:51

Nog ontzettend bedankt Francis! Ik vond het zondag ook erg leerzaam en leuk.

Ik ben al zoekende naar de schaar en ook het kokosvet. Ik wil zijn manen toch langer houden en ben benieuwd of het hiermee mooier blijft!

Dot stond echt te glimmen en te glanzen na afloop!

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 14:55

Graag gedaan hoor. Dat vet haal je bij 't Kruidvat en die hebben denk ik bij de haarspul afdeling ook wel een efileerschaartje hangen, dat hoeft natuurlijk niet zo'n dure te zijn als ik heb.
Probeer er wel een te vinden die aan één kan 'tandjes' heeft (je hebt ze ook met aan twee kanten 'tandjes') en hoe grover/breder de tandjes, hoe 'sneller' hij knipt, dus knipt'ie meer ineens dan eentje met 'fijne' tandjes. Ben je onzeker over je knipwerk dan is een fijne dus prettiger, dan ga je nog weer minder snel de fout in dan met een grove.

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 17:22

Ok, dank je. Dan ga ik idd maar op zoek naar een fijne, dat lijkt mij veiliger voor Mike! Stel je voor idd dat ik te veel wegknip, das niet zo fraai.

thorretje

Berichten: 780
Geregistreerd: 11-10-05
Woonplaats: Overdinkel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 17:49

Te veel wegknippen is niet zo heel erg (denk ik) groeit toch wel weer aan.., maar wel zonde voor 't moment

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 17:54

Wel als ze vlak voor een show aan't knippen gaat... daarom ook beter twee weken vantevoren het knip en scheerwerk doen als je nog onervaren bent, missers kunnen dan nog een beetje aangroeien zodat ze minder opvallen.

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 14:53

Hij heeft wat korte (dons)haren aan de zijkant van zijn manenkam uitsteken en die zou ik wat bij willen knippen, die staan het hele jaar bij hem rechtop, een hap uit zijn manen zou wel jammer zijn!

Ik ga hem ook eerst proeftoileteren, vlak voor een show wil ik wel graag dat hij er immers op en top uit ziet. Maar teveel wegknippen vind ik het hele jaar door wel jammer hoor!

Yank

Berichten: 697
Geregistreerd: 13-09-05

Re: Groomen voor Brooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 15:40

Wauw, ze blinkt bijna! Het wit komt je tegemoet.

Sita_

Berichten: 21958
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Ljouwert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 16:27

Wat ziet ze er mooi uit! Je hebt goed je best gedaan..
Zoals al gezegt word.. Als je nog eens tijd heb mag je bij mij ook eens komen wassen

MSQuincyTE

Berichten: 13403
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: Op een mooi plekje in GRUN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 19:23

Wat mooi gedaan hoor.
Al vindt ik de manen wel te kort

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-06 20:25

hihi... ik vind ze nog te lang... Kijk maar in m'n profiel, daar staat een foto van de EK... zijn ze nog een stukkie korter.
En als je't effect ziet van die korte manen leer je't wel te waarderen (als je fanatiek wilt Halteren). De deelnemers moesten toegeven dat Dot's hals met korte maner slanker en mooier uit kwam dan met de langere manen...

Auks

Berichten: 722
Geregistreerd: 09-09-04
Woonplaats: sneek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 20:30

wel grappig om te zien
en zo'n tegenovergestelde van wat ik heb en mooi vind!
gelukkig ieder zijn eigen smaak natuurlijk.
ik heb een ijslander die het hele jaar door buiten staat en dus in de winter een dikke vacht heeft en een lekkere baard. als je ze naast elkaar zou zetten zou het vast een maf gezicht zijn

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-06 21:09

Valt wel mee hoor... kijk maar naar m'n profiel en andere foto's ... Wakkie de ruige shet staat er ook prima naast. Dot is misschien wel een showgirl, maar staat ook het hele jaar door overdag buiten (wel met deken) en die toiletteer ik ook niet elke week hoor... zo ziet ze er alleen op show's uit, anders niet.

Auks

Berichten: 722
Geregistreerd: 09-09-04
Woonplaats: sneek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 21:18

ja die shet zag ik ook al in je profiel, is ook zo hoor, alleen het komt voor mij gewoon zo anders over als dat ik bezig benmet mijnpaarden. en ik vind het altijd leuk om te zien hoe anderen met hun paarden bezig zijn, zelfs als zou ik het nooit zo doen, wie weet kom je eens iets tegen wat je zelf toch gaat proberen. (dit keer niet hoor, ben gek op mijn bolletje wol:)

MSQuincyTE

Berichten: 13403
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: Op een mooi plekje in GRUN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 00:56

Ik heb in je profiel gekeken.
Wat een mooi moppie was Dot als veulentje zeg (ze is nou ook nog mooi hoor)