Groomen voor Brooks

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Groomen voor Brooks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 17:19

Zondag 21/5 is Dot onder toeziend oog van een select gezelschap weer netjes in showtoilet gezet, dit maal om een kleine donatie voor Brooks Hospitals bij elkaar te groomen.

Voor Dot een hele tijd geleden dat ze zo uitgebreid onder handen genomen werd, dus wat haar betreft duurde 't allemaal véél te lang, (wat 't publiek betreft misschien ook wel, maar die weten nu in ieder geval dat je je paard niet 'effetjes' showklaar maakt )

Hier een kleine impressie...

Dot nog lekker vies
Afbeelding

Bekkie scheren (oh wat maakt dát toch een verschil!)
Afbeelding

Beentjes scheren
Afbeelding

Ja, óók wassen... vanwege 't beroerde weer op zaterdag had ik dat niet vantevoren gedaan.
Afbeelding

Dot heeft een zéér duidelijke mening over 't koude water!
Afbeelding

Even voor 't plaatje snel slechts 46 plukjes gemaakt (normaal heb ik er tussen de 70 en 80 maar ben ik dus ook twee keer zo lang bezig)
Afbeelding

en altijd weer goed voor heftige reacties... het op lengte knippen... vooral als ik er bij zeg dat dit dus nog te lang is naar mijn smaak.
(van gegroomd worden wordt je moe hoor!)
Afbeelding

Na nog wat gepoeder, gelak en gespray... witte benen, zwarte voeten en een glimmende kont en staart.
Afbeelding

en een héél mooi koppie natuurlijk!
Afbeelding

Pfff... eindelijk klaar... mag ik nu ff rustig grazen alsjeblieft!
Afbeelding

Met dank aan Marc (Thorretje.com) voor de foto's!

Buckskin

Berichten: 10
Geregistreerd: 13-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 17:22

wat een mooie en leuke fotos vooral dat showhoofdstel is erg mooi

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 17:22

Wow, oogverblindend wit zeg, prachtig om te zien zo.

Ik geloof niet dat ik mijn vlek ooit zo schoon gezien heb

calemity_jane
Berichten: 2031
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: noordbeemster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 17:24

zo wat een duidelijk verschil leuk hoor!!

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 17:28

Ellende schreef:
Wow, oogverblindend wit zeg, prachtig om te zien zo.

Ik geloof niet dat ik mijn vlek ooit zo schoon gezien heb


En nu heb ik haar nog niet eens zo grondig gewassen als ik voor een show zou doen... dan ben ik alleen met wassen al meer dan een uur bezig. Nu de beentjes en staart maar 1 keer gedaan.. doe'k normaal 2 of als't nodig is zelfs 3 keer. Hoofd op stal ff snel wat gesponst omdat Dot momenteel niet helemaal zichzelf is; Oud zeer wat weer de kop opsteekt, wat zich uit in kopschuw gedrag. Moeten we eerst weer ff rustig mee aan de gang...

Paintlinger

Berichten: 12318
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: Temidden van het groen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 17:31

Schitterend!! Dot is echt een knapperd (zowel ongegroomd als gegroomd).
Ik zelf vind alleen de manen niet zo...maar dat is natuurlijk ieders eigen smaak

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 17:38

Okee, ik moet toegeven dat ik nog nooit drie uur bezig geweest ben met wassen, maar dan nog: ik houd altijd gele vlekken over Als ik je zo bezig zie met scheren zou ik niet zeggen dat ze kopschuw is.

Boldly

Berichten: 1895
Geregistreerd: 11-07-04
Woonplaats: Hoorn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 17:48

Oh... Wat ziet ze er weer prachtig uit!! Jammergenoeg kon ik er niet bij zijn, maar het zou wel leerzaam voor me zijn geweest... Wat zijn nou eigenlijk de allerbelangrijkste dingen die je doet voor de halter?

Moet die sik er echt helemaal af? Ik weet niet of Dave daar erg blij mee is.. Hoe veel cm zijn de manen nu? En dun je ze ook uit? Niet dat ik dat ga doen... Ik krijg nu al zo op mijn kop dat ik z'n manen knip.. Gelukkig heeft Dave niet zo heel veel wit, alleen zijn benen, maar welke shampoo gebruik je? Hopelijk houdt hij zich een beetje schoon in de trailer..

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 18:09

@Ellende; Nee, daar idd niet, 't zit em vooral in d'r oren... als veulentje is er op een logeer adres iets gebeurd (ik weet helaas niet wat precies) en daar is ze giga kopschuw van geworden... dat heb ik wel weer goed gekregen, behalve met haar oren (als je goed kijkt kun je zien dat die ook niet uitgeschoren/geknipt zijn, kon er gister helemáál niet bij in de buurt komen).
Het was al weer een heel stuk beter, maar de laatste twee weken is Dot om één of andere rede niet helemaal zichzelf en lijkt het oude zeer dus weer terug te komen. Hoe dat komt weet ik niet, maar 'k ga maar weer met Bachjes aan de gang en hard hopen dat't weer beter wordt... Gisteren toen ik even probeerde om haar oren toch íets bij te knippen keek ze me af en toe aan met een blik van 'Alsjeblíeft vrouwtje, niet doen... '... heartbreaking...

@Boldy; Ik scheer al vanaf jaarlingleeftijd ALLE tastharen (ook die bij de ogen) af en heb nog nooit gemerkt dat Dot daar problemen mee heeft, óók niet als ze er na een winter aanblijven nét weer af zijn, óók niet toen ze nog jong was. Paarden leven tegenwoordig in een zó'n bekende/beschermde/afgeschermde omgeving zonder onbekende obstakels dat ze héél goed zonder die haren kunnen. Maar dat moet ieder voor zich weten... het geeft alleen een héél erg groot verschil of je ze er af haalt of laat zitten en de amerikaanse judge wil nou eenmaal graag gladde bekkies zien omdat'ie dat zo gewend is 'van thuis'. Ik vind het zelf trouwens ook véél mooier, ben blij dat 't er eindelijk af kon (had Dot speciaal voor deze clinic nog steeds niet gegroomd).
Manen knip ik voor de show meestal zo'n twee vingers breed. nu zijn ze denk ik 3 of 4 vingers. Nee, uitdunnen doe ik niet aan, dat is maar zelden nodig, ook met dikke manen kun je prima plukjes maken... maak je er gewoon iets meer (maar niet zo veel dat de elatiekjes elkaar op gaan zitten duwen)
Voor het wassen gebruik ik Quicksilver. Tot nu toe is dat de beste champoo die ik heb kunnen vinden, als het goed is krijg ik binnenkort iets anders op proef wat nog beter moet zijn.
Van dat merk gebruik ik al de coatconditioner en als het een beetje mee zit wordt ik dealer/tussenpersoon van dit merk, wat nu nog niet in Europa te krijgen is.
Het is op basis van Rozenolie en naast dat het gewoon súper werkt verzorgd het de vacht/haren dus ook. De glans/conditioner spray kun je dus dagelijks gebruiken zonder dat dat nadelige gevolgen heeft, zoals andere - silliconenbevattende - sprays wel hebben.

Boldly

Berichten: 1895
Geregistreerd: 11-07-04
Woonplaats: Hoorn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 18:39

Dave moet er maar aan geloven dan.. Het gaat me niet zo zeer om het nut dat deze haren hebben, maar meer dat meneer het niet aan staat om zijn sikkie te laten scheren... Het is best wel een zeikerdje..

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 18:41

Scheren rond die lippen kriebelt ook wel héél erg hoor (vergeet niet dat lippen van een paard zo'n beetje 't gevoeligste lichaamsdeel is wat 'ie heeft... als je met zulke grote lippen 1 grassprietje kunt pakken, snap je wel dat zo'n tondeuse vreselijk trilt).
Als scheren niet wil, lukt het ook prima met een schaar... pak dat een scherpe verbandschaar, heb je geen punt en door de ronding prik je'm ook niet zo snel als'ie toch even beweegt.

G_ke

Berichten: 85
Geregistreerd: 26-07-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 18:44

Ik had bijna mijn zonnenbril opgezet, zó wit!! Mooi zeg..

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 18:47

Francis schreef:
Voor het wassen gebruik ik Quicksilver. Tot nu toe is dat de beste champoo die ik heb kunnen vinden, als het goed is krijg ik binnenkort iets anders op proef wat nog beter moet zijn.
Van dat merk gebruik ik al de coatconditioner en als het een beetje mee zit wordt ik dealer/tussenpersoon van dit merk, wat nu nog niet in Europa te krijgen is.
Het is op basis van Rozenolie en naast dat het gewoon súper werkt verzorgd het de vacht/haren dus ook. De glans/conditioner spray kun je dus dagelijks gebruiken zonder dat dat nadelige gevolgen heeft, zoals andere - silliconenbevattende - sprays wel hebben.


Ik vond Quicksilver juist niet echt werken. Ik heb het verschillende keren geprobeerd bij z'n staart, maar die werd er niet echt wit van. Ik heb nu Cowboy Magic shampoo en daar wordt z'n vacht echt stralend wit van! Voor z'n staart gebruik ik altijd Swartzkopf zilvershampoo. Die werkt echt het beste.
Zo ziet die van mij eruit na het gebruik van die twee producten:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=QSX8KRHU
Ik ben benieuwd naar dat nieuwe spul.

[edit: ging niet goed met quoten]
Laatst bijgewerkt door Vonnie84 op 22-05-06 18:51, in het totaal 2 keer bewerkt

Boldly

Berichten: 1895
Geregistreerd: 11-07-04
Woonplaats: Hoorn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 18:49

Ik heb het eigenlijk nooit geprobeerd bij zijn mond, maar alleen bij zijn benen en plukje achter zijn oren en zelfs dat vond hij al verschrikkelijk. Maar ja, oefenen maar he...

Esgaroth

Berichten: 5248
Geregistreerd: 13-02-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 19:22

Afbeelding

Krijg je dorst van groomen?

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 19:45

@ Majo; Ja, vréselijk dorst! hihi... deze foto's zijn 's ochtend genomen, je had dat tafeltje moeten zien na het wassen.. bezweek zowat onder al het meegenomen lekkers... lekker gelunched hoor, ook wat dat betreft hebben jullie wat gemist!

@Vonnie. WOW, die staart is wit! Mooi hoor! Tja, zilverchampoo heb ik ook wel gebruikt (moet wel eerlijk bekennen dat ik dan wel die van't kruidvat had, misschien moet ik schwarzkopf nog es proberen), maar tot nu toe werkte de Quicksilver voor mij toch 't beste, terwijl ik als hondentrimster ook de beschikking had over heel wat verschillende witte-honden-champoo's.
Ik ben zelf ook érg benieuwd naar dat andere spul ja, degene van wie ik het geleverd ga krijgen zweerde eerder ook altijd bij Quicksilver en zij wil nu niets anders meer dat dat andere merk.

Vera

Berichten: 12176
Geregistreerd: 10-04-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 20:43

Hihihi, ik dacht na die laatste foto nog wel entje zou komen van een rollende Dot

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 21:15

Nee, Dot is een DAME hé... die vind het juist heerlijk om zo schoon en opgetut te zijn... ze was wel wat ongeduldig omdat ze't zowat niet meer gewend was zo lang 'in touw' te zijn, maar ze is nu nog steeds hartstikke schoon en de plukjes zitten zowat nog net zo strak als gister... zónder lak en hood! Nee... Diva Dot houdt van mooi zijn... she's a showgirl you know...

lesleymoos

Berichten: 630
Geregistreerd: 15-06-04

Re: Groomen voor Brooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 09:31

Wou nog even zeggen dat ik het erg gezellig en leerzaam vond zondag , Dutch iets minder ben gelijk met het scheerapperaat aan het oefenen geslagen .


en Dot is echt een DIVA . Is echt een ontzettend gaaf paard, dat hoofd spreekt gewoon boekdelen.

Had toch nog een vraagje moeten de manen naar links of rechts liggen of maakt dat niet uit.


Mac

Berichten: 11651
Geregistreerd: 09-07-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 11:43

70 tot 80 plukjes???? Allemachtig! Ik krijg van 45 plukjes al een zenuwinzinking!!! Weet je dat ik plukjes maken het meest zenuwslopende vind aan de wedstrijdvoorbereidingen?

Ze ziet er weer toppie uit, Francis!

anika

Berichten: 1507
Geregistreerd: 26-09-04
Woonplaats: Kootwijkerbroek

Re: Groomen voor Brooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 12:21

Ziet er mooi uit Francis!

__Suzanne__

Berichten: 4299
Geregistreerd: 23-10-04
Woonplaats: Woudenberg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 13:03

Wat is Dot toch een schoonheid! (trouwens, als ik de manen zo heb als jij 'even snel' hebt gedaan, ben ik al dik tevreden )

Ben benieuwd naar het nieuwe wasspul!

ElCid

Berichten: 9244
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Re: Groomen voor Brooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 14:25

Het was inderdaad zeer leerzaam. Ik heb het kokosvet meteen geprobeerd in de, dunne, manen van mijn Arabier. Mijn vriend heeft het voor zijn Lusitano ook gebruikt om de boel wat extra te verzorgen.
Ik hoop dat het de manen inderdaad wat sterker maakt zodat ze ooit nog wat meer lengte krijgen.

Bedankt, Francis

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re: Groomen voor Brooks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 14:29

lesleymoos schreef:
Had toch nog een vraagje moeten de manen naar links of rechts liggen of maakt dat niet uit.



Nee, maakt in princiepe niet uit.. als je nog kunt kiezen omdat de manen alle kanten op gaan is het slim om ze naar rechts te hangen, zodat ze bij de 'final judgement' uit de weg zijn, maar als ze al netjes links hangen, lekker aan die kant laten.

Bedankt voor de complimetjes over Dot... ja, een Diva is ze... maar wel een lieve.

@ElCid, gewoon lekker regelmatig die punten in'kneden' met dat spul, dan weet ik zeker dat je minder dooie punten en meer lengte krijgt.
Voor goede kwaliteit haar (en hoeven) kun je eventueel ook nog Silicea D12 geven, gewoon bij de drogist te koop als tabletjes (Dr Vogel) en 2 tabletjes per dat is genoeg. Werkt beter dan Biotine, omdat biotine de haren en hoeven wel sneller laat groeien, maar de kwaliteit niet verbeterd. Van Silicea gaat het niet sneller groeien, maar de kwaliteit van haren en hoorn wordt wel veel beter. Sterkere haren, hardere hoeven.

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 16:14

En Dot is weer klaar voor de show!! Ziet er prachtig uit al ga ik met Francis mee, manen iets korter en meer stiekies, ik heb Francis op show zien "banden" ze staat dan echt wel een paar uur op een kruk die manen te doen, maar het resultaat mag er zijn, ze zien er altijd super uit!!