Sfeerplaatjes van mijn laatste wedstrijd in de VS

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
juniper

Berichten: 1575
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Sfeerplaatjes van mijn laatste wedstrijd in de VS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-22 21:09

Eindelijk heb ik wat foto's van dag twee van onze wedstrijd in april ontvangen. Op deze dag stonden er twee horsemanship classes op het programma. Voor wie het niet kent; bij horsemanship loop je naast het paard en voer je maneuvres uit zoals stappen, draven, halfhouden, achterwaards, draai om de achterhand. Er wordt gelet op je positie (naast het hoofd van het paard), je houding (armen naast je lichaam alsof je een dienblad vasthouden), en de vloeiende manier waarop je zelf loopt. Het is de bedoeling dat het paard op jouw lichaamstaal reageert en je hulpen 'onzichtbaar' zijn. Als jij bv achteruit loopt moet het paard zonder hulp ook achteruit lopen. Je mag ook geen stemhulpen geven of met je tong klikken. Het paard is mijn 18-jarige verzorgpaard Truffles, een Pleasure gefokte Amerikaanse appaloosa.

Dit was pas de tweede keer dat ik aan dit onderdeel meedeed (de eerste keer was ik te zenuwachtig en vergat ik te stoppen voor de jury = gediskwalificeerd), en dit was tevens onze eerste wedstrijd van het seizoen. Truffles, mijn verzorgpaard, was ook nog totaal niet in shape (en ik ook niet, dus ik heb alleen foto's geselecteerd waarop ik hooguit twee kinnen heb).

Dit was tijdens het warmlopen voor de proef. Hier zie je dus hoe het niet moet: ik loop voor Truffles uit waardoor ik haar als het ware meesleur en er te veel druk op de ketting staat.. Ook loopt Truffles niet echt netjes; ze is niet voorwaards en drukt haar rug weg. Maar het kan natuurlijk niet altijd goed gaan.
Afbeelding

Hier staan we nog even te wachten tot onze groep aan de beurt is. Het paard, halster, en de hoed zijn van de eigenaresse, de kleding is van mijzelf.
Afbeelding

Hier staan we in de line up naast alle andere deelnemers, na onze beurt. Het paard moet vierkant staan en zelf moet je ook 'in de houding' staan tot iedereen klaar is en de jury iedereen nog een keer gecontroleerd heeft.
Afbeelding

Op de laatste foto hebben we net te horen gekregen dat we als 7e (van de 15) zijn geeindigd en dus net buiten de prijzen gevallen zijn. Ik was hier alsnog heel blij mee want er reden veel sterke deelnemers mee.
Afbeelding

En weer klaar! Truffles denkt er het hare van.
Afbeelding

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Sfeerplaatjes van mijn laatste wedstrijd in de VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 21:33

Leuk foto's! Jouw enthousiasme straalt ervanaf!

Wildgirl

Berichten: 11663
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Sfeerplaatjes van mijn laatste wedstrijd in de VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 21:43

Moeilijk he, dat zelf ook in de houding! Super leuke foto's en wat een leuke combinatie zijn jullie!

juniper

Berichten: 1575
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-22 21:45

speedfiets_2 schreef:
Leuk foto's! Jouw enthousiasme straalt ervanaf!


Dankje! Ik heb nooit gedacht dat ik op zo'n paard zou kunnen rijden of aan zulk soort wedstrijden mee kon doen dus meedoen is eigenlijk al winnen!

juniper

Berichten: 1575
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-22 21:47

Wildgirl schreef:
Moeilijk he, dat zelf ook in de houding! Super leuke foto's en wat een leuke combinatie zijn jullie!


Hou op hou op zeg! Het ziet er allemaal zo makkelijk uit bij anderen, maar probeer maar eens elegant op je boots door zo'n mulle bak heen te rennen :P . Als het dan lukt en het lijkt ergens op dan ben ik al trots!

Wildgirl

Berichten: 11663
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Sfeerplaatjes van mijn laatste wedstrijd in de VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 21:57

Herkenbaar. Ik voel me altijd een obese pinguïn in het pattern :D

Picopico
Berichten: 884
Geregistreerd: 10-05-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 22:04

Wat ziet het er heerlijk Amerikaans uit! :)

Bokker31
Berichten: 155
Geregistreerd: 16-04-07
Woonplaats: Enschede

Re: Sfeerplaatjes van mijn laatste wedstrijd in de VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 23:45

Dat is showmanship toch? Wat een prachtig getekend dier en wat kan ze lief kijken.

Morganlefay

Berichten: 8696
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Sfeerplaatjes van mijn laatste wedstrijd in de VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 09:44

Wat een leuke merrie en een echte met een eigen mening, die ze overigens heel netjes laat zien.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27977
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Sfeerplaatjes van mijn laatste wedstrijd in de VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 10:02

Nou, het allermoeilijkste van dit hele onderdeel heb je iig onder de knie: GLIMLACHEN!

Ik kan prima turns, hoekjes, bochten, overgangen, maar dat glimlachen lukt me na al die jaren nog steeds niet %) :') Dus daar kun je zeker trots op zijn! +:)+

Grappig dat wat wij in NL kennen als showmanship in de US nou juist weer horsemanship heet. Wel wat verwarrend, want horsemanship onder het zadel heet toch ook zo?

Castellon

Berichten: 1802
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Re: Sfeerplaatjes van mijn laatste wedstrijd in de VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 12:07

Jullie zagen er prachtig uit samen! Leuke combi zijn jullie :)

Mars

Berichten: 33264
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Sfeerplaatjes van mijn laatste wedstrijd in de VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 12:21

Wat leuk dit onderdeel eens te zien op bokt! Jullie zien er top uit hoor, heel mooi paard ook.
Kan me zo voorstellen dat dit iets is wat er makkelijk/moeiteloos uitziet van buiten maar stiekem heel veel training en inzet kost.

juniper

Berichten: 1575
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-22 15:24

Rije schreef:
Nou, het allermoeilijkste van dit hele onderdeel heb je iig onder de knie: GLIMLACHEN!

Ik kan prima turns, hoekjes, bochten, overgangen, maar dat glimlachen lukt me na al die jaren nog steeds niet %) :') Dus daar kun je zeker trots op zijn! +:)+

Grappig dat wat wij in NL kennen als showmanship in de US nou juist weer horsemanship heet. Wel wat verwarrend, want horsemanship onder het zadel heet toch ook zo?


Oh wat erg, het is inderdaad showmanship! Ff kijken of ik mijn op nog kan wijzigen :P
Ik merkte tijdens de proef trouwens ook wel dat de jury goed reageerde op ons, ondanks dat we natuurlijk niet de meest ervaren combinatie waren. Misschien heb je nog wel gelijk en is het glimlachen al het halve werk!

juniper

Berichten: 1575
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-22 15:29

Mars schreef:
Wat leuk dit onderdeel eens te zien op bokt! Jullie zien er top uit hoor, heel mooi paard ook.
Kan me zo voorstellen dat dit iets is wat er makkelijk/moeiteloos uitziet van buiten maar stiekem heel veel training en inzet kost.


Bedankt Mars! Het is inderdaad iets wat er makkelijk uit ziet maar nog vrij lastig is om te leren. Ik heb het geluk dat Truffles dit al vaker gedaan heeft, dat scheelt iets, maar je moet het echt zelf doen om het je een beetje eigen te maken. En het rennen door het mulle zand heen maakt alles nog veel erger.

Castellon schreef:
Jullie zagen er prachtig uit samen! Leuke combi zijn jullie :)


Dankje!!

Morganlefay schreef:
Wat een leuke merrie en een echte met een eigen mening, die ze overigens heel netjes laat zien.


Dankje! Leuk he, Truffles is zo goed te lezen als je weet waar je naar kijkt. Ze is ook de een na dominantste merrie in de groep en doet precies wat je van haar vraagt, mits je haar de opdracht geeft en haar daarna ook met rust laat.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27977
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 15:44

juniper schreef:
Ik merkte tijdens de proef trouwens ook wel dat de jury goed reageerde op ons, ondanks dat we natuurlijk niet de meest ervaren combinatie waren. Misschien heb je nog wel gelijk en is het glimlachen al het halve werk!


Dat is ook zo, want het gaat om jou, om hoe jij jouw paard presenteert. Het paard is eigenlijk niks meer dan een hulpmiddel daarbij :D Dus ja, jouw voorkomen en houding is een groot deel van je punten :j