Ons WRAN debuut

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daihyo

Berichten: 88074
Geregistreerd: 01-06-01

Ons WRAN debuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-16 19:14

Na 2x W&J bij de DAWRA te hebben gereden werd het tijd voor de WRAN.
Vandaag hadden we ons debuut in de L4.
In hand trail, trail, ranch riding en horsemanship stonden op de agenda. Van de laatste geen foto's, want in ben niet gestart. Het was namelijk 20 min ingelopen, dat had ik gemist. Omdat ik kort inrijd, stond ik nog bij de trailers toen dat geroepen werd en toen ik een kwartier voor de starttijd wilde gaan inrijden waren ze al begonnen en mocht ik er niet meer in.
Jammer, maar volgende keer beter :j
Het was het laatste onderdeel, dus we hadden gewoon een vroegertje :D
Op zich niet erg, want Jim was al erg overprikkeld en moeilijk te rijden. Het was ook eigenlijk wel genoeg.

We begonnen met in hand trail. Hij was erg enthousiast (speeltuin :):) :):) ) en jog werd voor mij echt rennen :')
Hier wat foto's.
Vierkant 5 sec stilstaan
Afbeelding

Balken inlopen
Afbeelding

Backup
Afbeelding

Jog over
Afbeelding

3e plaatsing :D
Afbeelding

Trail. Heel veel gekloot op het hek. Hij was zo druk, dat hij niet stil wilde staan. En dan krijg je dus dit...
Uiteindelijk wel open gekregen, maar niet meer dicht.
Afbeelding

Wel het pattern uitgereden en eigenlijk ging dat best nog goed :+
Het moeilijke lijntje. Slalom in walk, rechts wenden, jog, lope, korte wending, lope over, stop. :=
Afbeelding

Pattern
Afbeelding

Back up
Afbeelding

Side pass is erg tekenend voor de rest van de dag. Met grooooooote passen :=
Afbeelding

Ranch riding. Helaas vond hij de korte zijde aan de andere kant niet zo leuk met een wapperend lintje en trekker. Daardoor wat onverwachte overgangen.
Maar los van dat ging het best okee. Hij kon de spanning af laten vloeien en dat was eigenlijk mijn doel voor vandaag. Wat dat betreft geslaagd. Die lintjes komen nog wel een keer :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27985
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Ons WRAN debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 19:23

Jeuj wat een geslaagd debuut! En veel leren ipv alles super scoren is in dit stadium ook hartstikke goed. Bovendien was het trailpattern ook gewoon supermoeilijk. De extended bij de rr ging goed zeker?! :)) Oh en been niet afsteken tijdens de sidepass, worden de passen en de schouder ook wat gecontroleerder van. In theorie althans hè :P

Ik ben trots op jullie!

Daihyo

Berichten: 88074
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Ons WRAN debuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-16 20:13

Die extended jog... Ik begrijp nu pas waarom die stippellijntjes anders waren :o
Goed. We hebben er dus zeker van geleerd :))

Ik was al bij dat de sidepass opzij ging. Ik heb ook een foto dat mijn been juist heel erg tegenhoudt. Hij wilde zo ontzettend snel, dan houdt hij in, steek ik mijn been weer af, enz.
We moeten gewoon kilometers op show gaan maken. :j

Maar voor een debuut ben ik zeker niet ontevreden. Nu nog wat relaxter worden en dan komt het goed.

Charica

Berichten: 1263
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Sneek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 20:15

Super goed! Leuke foto's ook!
Ik doe sinds kort ook in hand trail en showmanship. Harstikke leuk om te doen! :D

_Cindy

Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-06-05
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 20:26

Wat een leuke foto's! Ik deed zelf ook mee met hms en plaesure maar heb je niet zien rijden. Voor de hms heb ik ook alleen 1 rondje gestapt, terwijl ik vlak ervoor nog gevraagd had of het in/uitliep. Jammer!

emmaudb

Berichten: 1543
Geregistreerd: 19-03-08

Re: Ons WRAN debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 20:54

Goed gedaan!
Volgens mij heb ik je gezien toen je klaar was met de ranch riding

BrittS

Berichten: 1723
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Re: Ons WRAN debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 21:13

Gefeliciteerd met je 3e plaats bij de in hand trail, ziet er goed uit! Mooi debuut :D

joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Re: Ons WRAN debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 21:17

Leuk om de foto's te zien, nogmaals gefeliciteerd :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101885
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Ons WRAN debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 21:27

Tof Amanda!!! :):)

Goed gedaan hoor!! +:)+ +:)+
Leuke foto's!
Heb je zelf plezier gehad en lekker gereden?

Iejoorr

Berichten: 6256
Geregistreerd: 20-05-10
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Re: Ons WRAN debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 21:41

Wat een mooie foto's! Leuk debuut :)

Jammer dat de L5 en L4 vandaag waren, ben altijd op GWS op zondag, en had graag willen kijken :(

Happy16

Berichten: 4613
Geregistreerd: 27-02-12
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Ons WRAN debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 21:47

Heb je gespot :D dacht het al toen ze omriepen dat je paard Jim heet en het is een haflinger :D (ik werk daar).

Supergoed gedaan! Succes met trainen en andere wedstrijden :)

filly
Berichten: 1078
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: hooghalen

Re: Ons WRAN debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 09:27

Super goed gedaan Amanda! Die lindjes komen nog wel en de punten ook wel. Gewoon lekker verder trainen :)

saskiaojan

Berichten: 7254
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Re: Ons WRAN debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 09:34

Leuk Amanda en weet je wat en hoe je het ook doet, als je het maar met plezier doet en dat straalt er vanaf! Op naar de volgende keer :D

Daihyo

Berichten: 88074
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Ons WRAN debuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-16 10:05

Dank jullie wel!

Charica: ja zeker leuk om te doen. Showmanship is niet ons ding. Maar in hand trail is echt leuk. Jim ziet het ook echt als speeltuin :j

Cindy: ik heb jou ook niet gezien. Of nou ja, misschien wel gezien, maar niet geweten dat jij het was :D
Was zeker jammer. Ze schijnen nog geroepen te hebben, maar ik heb het echt niet gehoord :n

emma: had het even gezegd :D

Britt en Joyce: dank je!

Marlies: ja en nee. Hij was echt heel druk bij de trail. Toen vond ik het echt niet leuk. Ik heb er zelfs over gedacht om te stoppen. Maar gesprekje gehad met Myrna en besloten om het echt als trainingsrondje te gebruiken. Te zoeken naar een modus waar hij niet teveel prikkels zou krijgen met losrijden en in de ring. En dat is eigenlijk wel gelukt. Toen ook echt wel fijn gereden.
Dus ben vooral erg tevreden over de ervaring. Al baal ik stiekem wel een beetje dat het niet beter ging, omdat ik weet dat we het wel heel goed kunnen. Maar goed, dat komt wel met meer ervaring. En dat geduld moet ik ook gewoon hebben. :j

Iejoor: vandaag heb je L1 en L2 om te kijken. Ook leuk toch? :D

Happy: oh wat grappig. Volgens mij heb ik echt veel bokkers gezien. Of veel bokkers mij :D

Filly: ja precies, dat komt inderdaad nog wel. We kunnen het best. Alleen die spanning...

Saskia: je hebt helemaal gelijk!

filly
Berichten: 1078
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: hooghalen

Re: Ons WRAN debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 10:43

De spanning komt ook wel goed. Frizzle eb ik hebben op onze laatste wedstrijd ook pas voor het eerst ontspannen kunnen rijden. Dat komt wel met de ervaring.

emmaudb

Berichten: 1543
Geregistreerd: 19-03-08

Re: Ons WRAN debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 10:49

Ik kwam net binnen aan de kant van de toeschouwers dus je ging aan de andere kant de bak uit.

chriske

Berichten: 2781
Geregistreerd: 14-03-11
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Ons WRAN debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 10:53

Gefeliciteerd met je derde plaats, een mooi debuut van jullie samen! Leuke foto's ook :)

Laurabram

Berichten: 3379
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: Papecity on the river

Re: Ons WRAN debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 21:08

Wat een leuke foto's. Klinkt als een leerzame dag en wat fijn dat je de spanning kon laten afvloeien, dat is dan zeker een gewin.

En jullie blije hoofden op die foto samen zeggen genoeg.
Dit ziet er uit als voor herhaling vatbaar.

EngeltjeS

Berichten: 16642
Geregistreerd: 06-06-03

Re: Ons WRAN debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 23:05

Wat ziet hij er goed uit!!! :D

Daihyo

Berichten: 88074
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Ons WRAN debuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-16 09:23

filly: ja precies. De laatste show van de DAWRA was hij echt super relaxt. Dus ik weet dat het wel kan. Het heeft alles te maken met de omstandigheden er omheen. :j

Bedankt allemaal!
In mei gaan we in de herhaling is de planning :j

Sicayes

Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: Ons WRAN debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 09:58

Een geslaagd debuut toch?! Als alles gelijk in 1 keer perfect gaat dan is dat wel heeeel bijzonder. Gewoon doen zoals ik ook dacht; we rijden zoals thuis en gaat het goed dan gaat het goed en zo niet dan hebben we weer wat om te trainen. Volgende keer beter.

Jammer dat mijn dag uiteindelijk iets anders liep dan gepland, had jullie nog wel even willen zien!

Daihyo

Berichten: 88074
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Ons WRAN debuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-16 10:12

Oh jammer!
Ja je hebt gelijk hoor. Ik heb de lat wat hoog gelegd voor mezelf omdat het de laatste keer zo goed ging. Doen we dus niet meer :D
Ik ben ook echt wel tevreden nu hoor. Ik weet dat we veel beter kunnen. De patterns zijn het probleem niet, maar alles er omheen. En daar moeten we een modus voor gaan vinden. maar dat kan alleen maar door het veel te doen :j

Sicayes

Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 10:29

Wat ik vooral grappig vind (ik herken het bij mezelf) is dat hetgene waar je je druk over maakte (moeilijke korte stukje van het trail pattern) dan uiteindelijk best goed ging :') zo zat ik ook ooit een keertje helemaal in de 'stress' omdat mijn volte in de HMS thuis telkens maar niet netjes rond was maar meer een ei oid.

Eenmaal op wedstrijd ging de volte perfect, alleen schrok paardlief helaas van een vlag die daar hing. :Y)

Klopt, is kilometers maken. Wat misschien ook 'helpt' is om naar een wedstrijddag toe te gaan maar niet mee te doen - gewoon te rijden tussen de drukte door. Kan Jim (en jij ;) ) wennen aan de prikkels en dat zo'n drukte niet altijd betekend dat hij wat bijzonders moet gaan doen.

Zo is het ook een beetje bij mijn VP. Sensibel dus wedstrijd drukte = spannend en als ik dan ook nog eens nerveus ben dan bakken we er helemaal weinig van :')

Daihyo

Berichten: 88074
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Ons WRAN debuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-16 10:35

Die overprikkeling krijg ik er niet uit denk ik. Hij moet inderdaad leren afvloeien. Soms gaat dat heel goed, soms niet. Ik moet gewoon de lat minder hoog leggen. Zomaar ergens heen doe ik niet, maar ik wil wel af en toe een clinic meepakken ipv wedstrijd. Of eens een fotomeeting. Wel veel paarden en mensen, maar inderdaad geen wedstrijd.
Lessen doe ik ook regelmatig op vreemd terrein. Komt wel goed, maar dit heeft heeeeel veel tijd nodig en ik weet waar het in zit. :j
Toen ik hem kocht, kon ik hem niet eens vastzetten of mee lopen. Nu 8 jaar later kunnen we zo ontzettend veel meer. En dat hij dan even terugvalt in oud gedrag als het teveel wordt, is ook niet erg. Soms moet je even 3 stappen terug om er weer 5 vooruit te kunnen en dat is ook prima.

Dus op naar de volgende en hier de leerpunten weer uit halen. :j

Lagonda

Berichten: 1735
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Re: Ons WRAN debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 11:21

Mooi debuut, en ideaal om hier inderdaad leerpunten uit te halen. Jim kijkt hoe dan ook blij bij de lintjesfoto! Ik wil deze zomer ook WRAN starten, dus ik ga het mee maken :j