Appaloosa Karlijn @ les.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kasmir

Berichten: 5436
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Appaloosa Karlijn @ les.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-15 01:21

We hadden vandaag weer eens les en m'n vader kwam langs om wat te filmen. Het zijn gewoon stukken uit de film, heb er verder niet in geknipt dus lang niet alles gaat goed :Y). Karlijn & ik zijn heerlijk aan het leren, en voor het eerst in tijden vinden we elkaar weer elke dag leuk :P

Even voorstellen..
Afbeelding
Naam: Karlijn van Cordula's Hoeve
Ras: Nederlandse Appaloosa
Geslacht: Merrie
Leeftijd: 9 jaar
Stokmaat: 1.70m

En gewoon omdat het kan, ons eerste topic stamt uit 2009.
Lowara @ [RT-HAW] Appaloosa Karlijn @ Dressuur.

Eerst even 3 stills.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nouja daar gaan we, houd rekening we zijn nog echt aan het leren. In de les doen we altijd nieuwe moeilijke oefeningen dus dat gaat niet perfect. Ik kan hier weer fijn 2 weken mee oefenen :D
Galop met lope over linksom.


Galop met lope over rechtsom.


Idem.


En als laatste een achtje over de balken en tussen de balken door, daar gaan we nog even flink op oefenen :Y).


Zoals je ziet zit het nog boordevol fouten, maar ben stiekem toch wel blij met de vooruitgang die we door de jaren heen boeken. Ondanks alle terugvallen door haar gevoeligheid/lastige gedrag & mijn angst af en toe.

sanne1992
Berichten: 2036
Geregistreerd: 04-09-09

Re: Appaloosa Karlijn @ les.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 07:58

Wat gaaf kasmir. Dat achtje lijkt mij echt lastig.
Maar gaat jullie zeker weten lukken.

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Appaloosa Karlijn @ les.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 08:08

Wow dat achtje is echt een leuke oefening!! Ik ken je instructrice haha wat een geweldig mens! Ik vind dat je het heel knap doet. En je straalt echt onwijs veel rust uit..

RiannaB

Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-09-11
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 08:52

Wauw, wat een verschil met je eerdere topic! Heel positief!
Hoe ben je erop gekomen om western te gaan rijden? En van wie krijg je les? Mag ook via pb als het anders misschien teveel offtopic wordt.
Ik zit er namelijk stiekem weleens aan te denken of western niet veel beter bij mij en mijn paard zou passen..

Ballard_L

Berichten: 2494
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: Appaloosa Karlijn @ les.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 09:06

Ziet er goed uit! En wat een geweldige instructrice heb je!

troi
Berichten: 17012
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Appaloosa Karlijn @ les.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 09:10

Gaaf! Prachtige merrie ook! Echt een stoer paard.

gaucho

Berichten: 9526
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 10:12

Leuk! Jullie zijn vooruit gegaan :j Ziet er lekker ontspannen uit. Karlijn mag nog wel iets sterker worden van achter met dat grote lijf van haar. Ik zou proberen ook wat voorwaarts te rijden in galop en niet te afwachtend te rijden.

JudithO

Berichten: 7059
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Appaloosa Karlijn @ les.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 10:23

Ziet er goed uit! En die fouten zijn niet erg, daar kun je alleen maar van leren.

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Re: Appaloosa Karlijn @ les.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 10:35

Leuk! Ik ken je juf ook en dat is een erg fijn mens!

Kasmir

Berichten: 5436
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-15 10:45

Dankjulliewel allemaal wat een positiviteit had ik op een of andere manier niet verwacht :o

sanne1992: Dat achtje moeten we inderdaad nog even goed op oefenen, het is best wel krap al je op het paard zit xD.
Ymor: Alice is top :D Thanks, ik probeer inderdaad gewoon overal rustig op te blijven en dat gaat inmiddels weer heel goed :).
RiannaB: Thanks western is super en zoveel leuker dan dressuur O:) Ik stuur je even een PB ;)
Troi: Thanks ben zo blij met haar :D.
Gaucho: Klopt idd, kracht achter vergt veel training en helaas heb ik door het fijne winterse weer afgelopen winter amper tot niet kunnen rijden. De bak was of bevroren of verzopen _-:( Maar nu gaan we weer lekker aan de slag. Ik begin altijd met heel veel tempowisselingen in de galop, paar passen hard, terug komen en weer naar voren. Als straks het land droog is gaan we daar ook weer rechte stukken flink voorwaarts op galopperen, wordt ze sterker en rechter van :j Voor deze oefeningen had ik verzameling nodig, wordt ze ook sterker van. Maar ik wissel het dus wel af, het is niet alleen dit zoals op het filmpje :Y)

Tinker11
Berichten: 173
Geregistreerd: 06-08-10

Re: Appaloosa Karlijn @ les.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 10:53

Ontzettend leuk om naar te kijken. Je straalt zoveel ontspanning uit..

xLianneZorro

Berichten: 3054
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Overijssel

Re: Appaloosa Karlijn @ les.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 11:10

Super gaaf om te zien waar jullie waren en hoe jullie nu rond rijden! Complimenten! :D

Kirrr

Berichten: 6194
Geregistreerd: 30-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 11:15

Ziet er leuk en ontspannen uit.

Ik zou alleen helemaal gek worden als ik van zo iemand les kreeg. Heb het geluid na het eerste filmpje dan ook afgezet. :+

canisia

Berichten: 788
Geregistreerd: 13-10-12
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 11:21

Suupper zeg!! Kan ook niet anders met zo'n top vrouw als Alice erbij :))
Je hoeft je echt nergens voor de verontschuldigen, want zoals je laatste filmpje, er zijn er echt maar weinigggg die dat zo kunnen hoor! En je blijft echt netjes en rustig! Echt super goed!!

Edit: Nog even in je dressuur topic gespiekt, jeeeetje wat een verschil! _/-\o_
Laatst bijgewerkt door canisia op 10-03-15 11:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Annoya

Berichten: 667
Geregistreerd: 05-02-15

Re: Appaloosa Karlijn @ les.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 11:22

<3 Jaloers... wat een knapperd

Kasmir

Berichten: 5436
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-15 11:32

Hahaha Kirrr ze is wel beetje enthousiast :P Daar moet je inderdaad van houden, ik kom altijd blij van mijn paard af na een les, hoe ruk het ook ging x).
canisia Dankjewel :D. Ik wil dit jaar m'n eerste wedstrijdje rijden, we beginnen gewoon onderaan dus ben heel benieuwd hoe ze dat doet. Het leuke aan Karlijn is wel dat je wel rustig móet blijven, anders sta je binnen no time met een stakend paard aan de bakrand :'). Ze wil heel hard voor je werken maar als je haar teveel vast houdt, het niet goed doet of niet eerlijk bent naar haar toe dan stopt ze er gewoon mee :+..
Annoya ze kan best lastig zijn af en toe (zie je er niet zo aan af op deze filmpjes) maar ze is zo leuk <3

Susannah92

Berichten: 475
Geregistreerd: 13-09-14

Re: Appaloosa Karlijn @ les.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 11:50

Ooooh dit geeft weer zo veel inspiratie! Ik vind het een enorm verschil met je vorige topic, jullie zitten duidelijk allebei veel beter op je plek nu. Ga zo door! :D *\o/*

Achterom
Berichten: 23035
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Appaloosa Karlijn @ les.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 11:56

De filmpjes kijk ik vanavond even, maar ik kon het toch niet laten om alvast even in je topic te spieken. Fijn dat het zo goed met jullie gaat!

canisia

Berichten: 788
Geregistreerd: 13-10-12
Woonplaats: Brielle

Re: Appaloosa Karlijn @ les.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 12:00

Haha jaa Alice is altijd zoo enthousiast! Heerlijk mens :D En qua rijden al helemaal waanzinnig :j
Ga je bij de WRAN starten? Jullie schuiven daar zo door heen hoor, no problemo!

Hihi het karakter van een Appie, dat is een vak apart! Denk wel beste keus ooit voor haar, om over te stappen naar de western :o

Kasmir

Berichten: 5436
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-15 12:43

Susannah92 Thanks :D Ze heeft altijd weer leuke oefeningen waar ik mee aan de slag kan :P
Wendy Het gaat een stuk beter nu, heb haar voor het eerst onder het deken staan van de winter, dat scheelt een hoop. Ze komen ook regelmatiger buiten/op stal, heb dit verschil met zomer/winter bijna gelijk getrokken.
Canisia ja WRAN idd als ik haar de bak rond gestuurd krijgt zou het moeten lukken, ze is wel een beetje een watje :P Haar karakter is enerzijds best wel lastig (zeker een verzorgster zoeken was een uitdaging xD) en anderzijds super leuk, ze geeft echt alles terug wat je fout doet, heb zoveel geleerd van haar. Alice is daar ook echt super bij, laatst kreeg ik haar niet lekker de bocht om, ze viel te veel over haar schouder weg en boog niet in. Toen Alice mij erop wees dat ik mijn heup niet mee draaide en ik m'n voet even uit de beugel deed en erop lette goed met m'n heup mee te draaien liep Karlijn ineens als een zonnetje de bocht door :'). Dat soort dingen zijn gewoon echt leuk, Karlijn reageert op álles wat ik doe, en als ik het niet goed doe dan doet Karlijn het ook niet :+

Het is de beste keus voor ons allebei inderdaad :j. Ik vind western zoveel fijner en Karlijn is zoveel ontspannender. Zolang ik maar van haar mond afblijf wil ze hard voor mij werken :P.

Annoya

Berichten: 667
Geregistreerd: 05-02-15

Re: Appaloosa Karlijn @ les.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 19:06

@Kasmir 100% gehoorzaam is niets aan, je leert meer van een paard wat af en lastig is.

gaucho

Berichten: 9526
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 19:08

Leer je inderdaad heel veel van, Fuego is niet echt lastig maar reageert wel heel scherp op alles wat je doet. Heb ik veel van geleerd, doe ik nog steeds trouwens.

FemkeRoosje

Berichten: 1514
Geregistreerd: 28-11-09
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 19:11

Wat ziet het er al heerlijk fijn uit zeg! :D
Hihi en Alice haar enthousiasme, heerlijk!

My_Little_P

Berichten: 1242
Geregistreerd: 25-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 19:51

Kasmir is knap! <3 Mooie combi zijn jullie.
Lekkere relaxte galop heeft ie.

Mag ik vragen wat de bedoeling is van het over de balkjes galopperen? Is dat een trailoefening ofzo?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27979
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Appaloosa Karlijn @ les.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 20:25

Heeeee das ook mijn juf! :D En ook ik ben er supertevreden mee :j

Wat gaan jullie gooeeed zeg, wat een vooruitgang al! Ik weet nog een topicje toen je nog met een Engels zadel reed, kan dat? Dit is al echt tien keer beter! Ik ben nog lang niet zover, dus wat dat betreft heeft Alice gelijk dat niet iedereen je dit nadoet :)) Knap hoor, ga zo door!

Kom je ook naar de ESWC in Heteren? Of naar het Appie/DAWRA NK in Stuifzand?