Jonge kinderen alleen naar buiten met pony

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pollylover
Berichten: 21
Geregistreerd: 09-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 20:58

ik ben nu bijna 14 (27 nov) en toen ik 12 had ik net een verzorpony en mocht ik van die vrouw wel al naar buiten (was met nog een meisje die haar ook verzorgde) ging niet goed we waren bang voor haar zij ging weg en er zijn nu in tussentijd alweer 2 andere geweest die het niet uit konden houden met die pony(en eigenarresse) misty (de pony) is een shet en is nu ook heel braaf geworden ze was toen pas 3 en nu pas 5 geworden en ook makker in het verkeer ga nu sinds afgelopen zondag ook naar het strand (vaak ) Haha! gaat nu best we hebben nu ook inmiddels een paard gekocht (voor me moeder die was helemaal gek op hem hij was van een manege maar daarvoor was hij draver maar ging te langzaam dus hadden ze hem aan de manege verkocht) maar ik mag nog geen echt weekelijkse les maar wel afentoe op hem rijdne heb wel al een x priveles gehad en dat ging goed en maar me moede rvind em nog te klein voor hem om echt ieder weke te leseen met hem(ben klein voor me leeftijd ze schatten me altijd 2 jaar jonger dan dat ik ben Huilen )
xxxx amber

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 21:07

Ik als voorwaarde het ruiterbewijs gesteld. Mijn dochter is 10 jr. de pony is erg sterk en schrikkerig en de omgeving is erg druk ('t Gooi) en het verkeer vaak asociaal. Zo lang ik het nog tegen kan houden, probeer ik het.

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 22:04

goed dat je zo gereageerd heb Lachen tjah,misschien ben ik ontverantwoordelijk,maar ik rijd vaak alleen,en nogwel zonder cap.Het voordeel is dat sun klein is...maar ik denk niet dat ik dat vaker ga doen.

Maaruh,goed gereageerd! Knipoog

Percy

Berichten: 12085
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-01 01:00

Vandaag ben ik dus met haar meegefietst. Het vriendinnetje met eigen pony was boos want die kon haar pony best houden had ze gezegd. Dat onze Gwenn nogal graag hard galoppeert geloofden ze niet zo. Gwenn is namelijk superlief en rustig in de bak maar buiten gaan de remmen los. Ze blijft wel braaf, niet bokken of rare sprongen maken en ze stopt zelfs uit zichzelf bij een kruising maar tussendoor kan ze behoorlijk hard gaan. Een handige ruiter kan haar wel bij zich houden maar dit meisje was daar dus niet toe in staat. In eerste instantie zei ze blij dat Gwenn helemaal niet wegloperig was maar toen was ze nog aan het stappen. Toen ik haar liet aandraven ging Gwenn na drie drafpassen in een blije rengalop met de staart in de lucht en had ik het nakijken Haha! . Ik kan niet zo hard fietsen als die ene vader namelijk. Nu begrijpt ze gelukkig wel dat ik haar niet alleen naar buiten wil laten gaan want ze kan haar totaal niet houden. Het vriendinnetje blijkt haar pony (was nu niet mee) alleen te kunnen houden als er geen andere pony voor haar rent dus kunnen die twee zeker niet samen naar buiten.
Leeftijd maakt voor mij wel degelijk uit trouwens. Er is ooit een onderzoek gedaan naar fietsgedrag van jonge kinderen en het bleek dat kinderen tot een jaar of 12, 13 zich niet goed kunnen concentreren in het verkeer en vaak de regels spontaan vergeten. Concentratie gaat ook op voor paardrijden en heeft niets te maken met verantwoordelijkheidsgevoel. Dit meisje verzorgt onze pony overigens pas drie weken en is erg klein voor haar leeftijd. Ik was in elk geval blij dat ik meegegaan was en zij achteraf ook.

Enne, ik reed ook met elf jaar alleen buiten maar inderdaad was het toen ook een stuk rustiger in het verkeer, bovendien ben ik zelf moeder en nu weet ik hoe kostbaar een kind is want het gaat mij niet alleen om de veiligheid van de pony maar zeker ook die van het kind.