zwart ledervet geeft af! ADVIES!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-01 19:24

Ik heb van mijn vriendin zwart ledervet gehad omdat zij een donkerbruin zadel had en perongeluk het verkeerde had besteld.
Ik was net mijn zadel aan het vetten en ik zie (maar dat wist ik eigelijk al) dat hij afgeeft, heeft hier iemand ervaring mee?? en wat kan ik doen om het minder af te laten geven??

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-01 19:28

Met een flanellen doek goed uitwrijven...
en dan iig pas volgende dag mee rijden...
hopen dat het droog blijft *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-01 19:30

Hoi, Alice
ik gebruik ook zwarte ledervet.
ik doe het alsvolgt:
ik smeer het hele zadel 1 laag en dan laat ik het even 10 min liggen (doe ik intussen het hoofdstel) maar na die 10 min wrijf ik het heel goed uit met een sponsje/doekje. ik heb er eigenlijk nooit problemen mee gehad. (heb wel een heel goedkoop merk maar deze is veeeeel beter dan dat dure zooi wat ik eerst had!) dus ja ik hoop dat het zo verder lukt. misschien had je er iets te veel opgedaan zonder dat je er erger in had ?? Verward Pling maar ja inieder geval suc6 ermee!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-01 19:33

gelukkig dat je het vraagt ik heb op mijn nieuwe broek hele zwarte plekken van het zadel Boos! gaat er dus niet meer af Boos! Boos! idd volgende dag pas rijde

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-01 19:39

Ik zou in de eerste plaats al helemaal geen vet gebruiken, maar olie. Dat er dunnetjes opsmeren tot het echt goed intrekt, en dan afwrijven met een doek, zoals orri al zegt. Ik heb er nooit problemen mee. Als je je zadel en hoofdstel gewoon netjes onderhoudt hoeft het niet nog de dag voor concours in de olie, daar is je witte rijbroek ook erg blij mee Party!!

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-01 19:46

Hihi, ik zat al te denken dat ik dus geen probleem zou hebben als ik met mij rijbroek zou rijden, die is toch al zwart.

Ik ben met dat zadel bezig wat ik van de manege heb gehad http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... forum=15&5
hij was zwart, maar ik op veel plekke al verkleurd, nu is die weer heel mooi!!!!
Bedankt voor de tips!!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-01 20:33

Ik gebruik zwarte lederdressing en heb nergens last van. En met droog blijven, bedoelde ik dus, niet buiten rijden in de regen Lachen
Zo had ik ook eens een gele rijbroek....(niet mijn zadel dus nietsvermoedend Frusty )

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-01 22:33

Ik doe niet aan ledervet, dat geeft af, wordt glad als het regent etc... Alleen als de boel wat kleurloos wordt een klein laagje, puur voor de kleur idd, en niet de dag voor een wedstrijd!
Anders gebruik ik alleen equifix, werkt perfect, alles wordt mooi soepel en glimmend. Ledervet heeft nmm sowieso niet zoveel zin als je niet eerst met zadelzeep schoongemaakt hebt.

anne21

Berichten: 385
Geregistreerd: 07-10-01
Woonplaats: groet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-01 22:40

iemand had het over olie, maar dat moet je niet te vaak gebruiken, dat is echt funest voor je stiksels!

Daihyo

Berichten: 88104
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 12:28

Kleurloze ledervet werkt toch altijd het beste.
En je hoeft niet per s''e met zadelzeep schoon te maken. Ik doa dat ook wel eens met lauw water en daarna invetten. Je moet wel invetten na het gebruik van water, anders droogt het uit.