Welke hooistomer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
EvelienKiss

Berichten: 941
Geregistreerd: 20-11-09
Woonplaats: Midden-Nederland

Welke hooistomer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-24 17:34

Ik overweeg een hooistomer te kopen. Ik zie twee merken (Nuveq en Haygain) die beduidend duurder zijn dan die van hooistomer.nl. Ik ben benieuwd naar ervaringen. Natuurlijk hoop ik op positieve reviews over die van Hooistomer.nl, maar ik vind eerlijke ervaringen het belangrijkste!

Laurievc

Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Welke hooistomer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 17:49

Haygain is failliet, dus daar zou ik sowieso even voor opletten ivm garanties etc mocht je nog ergens een model kunnen kopen.

Saaams

Berichten: 13272
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 18:06

Laurievc schreef:
Haygain is failliet, dus daar zou ik sowieso even voor opletten ivm garanties etc mocht je nog ergens een model kunnen kopen.


Haygain is inmiddels overgekocht las ik vd week

BarbaLala

Berichten: 9618
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 18:07

Je kunt ze ook zelf maken, scheelt klauwen met geld. Maar wellicht wist je dat al en kies je bewust voor kopen :)

Laurievc

Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 18:08

Saaams schreef:
Laurievc schreef:
Haygain is failliet, dus daar zou ik sowieso even voor opletten ivm garanties etc mocht je nog ergens een model kunnen kopen.


Haygain is inmiddels overgekocht las ik vd week

Oh meen je! Ik ga lezen, dat wist ik nog niet :D

Saaams

Berichten: 13272
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Welke hooistomer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 18:25

Afbeelding

Fangio

Berichten: 2564
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Re: Welke hooistomer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 19:34

Hier een haygain, absoluut een rib uit mn lijf, maar verder heel tevreden mee. Nu na 6 jaar (en 2-3x per dag stomen) was mijn verwarmingselement stuk, maar zonder problemen een nieuwe kunnen kopen, kon er ook voor kiezen om hem op te sturen en door hen te laten herstellen, maar mijn handige papa heeft dat zelf gedaan zodat ik hem zo kort mogelijk kwijt was.

Haygain is inmiddels ook overgenomen inderdaad, dus daar zou ik het niet voor laten.

Tancreda4

Berichten: 24061
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 20:25

Oh wat goed dat ze zijn overgenomen!

Ik heb sinds vorig jaar een haygain one (tweedehands via marktplaats) en zo onwijs blij mee! Vorig jaar ook element stuk, toen wel laten maken door hem op te sturen. Super service. Inmiddels ook 2 of 3 per dag stomen. Dus dat vergt wel wat tijd. Op thuiswerk dagen prima tussendoor te doen. Kantoor dagen wat lastiger maar ik zet dan de eerste portie zo op de timer dat hij klaar is als ik thuis kom, zodat ik gelijk door kan met volgende portie.

manzano

Berichten: 23959
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Welke hooistomer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 20:40

Haygain!! Echt heel fijn apparaat. Niet goedkoop, maar elke cent waard.

EvelienKiss

Berichten: 941
Geregistreerd: 20-11-09
Woonplaats: Midden-Nederland

Re: Welke hooistomer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-24 08:07

Bedankt voor de tips. Dus niemand ervaring met hooistomer.nl?

EvelienKiss

Berichten: 941
Geregistreerd: 20-11-09
Woonplaats: Midden-Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-24 08:13

En nog een vraag. Moet je het altijd eerst in netten doen voordat je het in de stomer doet? Dat zie ik op alle foto’s. Maar ik voer het hooi in hooibakken, een net zou super onhandig zijn.

manzano

Berichten: 23959
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 08:17

EvelienKiss schreef:
En nog een vraag. Moet je het altijd eerst in netten doen voordat je het in de stomer doet? Dat zie ik op alle foto’s. Maar ik voer het hooi in hooibakken, een net zou super onhandig zijn.

Nee dat hoeft niet. Ik heb het in een baal, maar los kan ook. Enige is dat het losse hooi meer rommel geeft en dus meer schoonmaken ;)

belle_boef

Berichten: 10747
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 08:31

EvelienKiss schreef:
En nog een vraag. Moet je het altijd eerst in netten doen voordat je het in de stomer doet? Dat zie ik op alle foto’s. Maar ik voer het hooi in hooibakken, een net zou super onhandig zijn.



Dat is vooral praktisch als je meerdere rondes achter elkaar stoomt. Het hooi is heet als je het eruit wil halen. Een net trek je er in 1 keer uit en kan je door met de volgende ronde. Zonder net zou ik niet weten hoe je snel door kan stomen. Je kan het hooi er niet met je blote handen uitpakken.

ElCid

Berichten: 9231
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 09:27

BarbaLala schreef:
Je kunt ze ook zelf maken, scheelt klauwen met geld. Maar wellicht wist je dat al en kies je bewust voor kopen :)


Inderdaad, heel makkelijk zelf te maken, scheelt bakken met geld en werkt net zo goed. Onze zelfgemaakte stomer hebben we nu ruim 10 jaar, 1 x het stoomapparaat vervangen............

Tancreda4

Berichten: 24061
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 09:42

EvelienKiss schreef:
En nog een vraag. Moet je het altijd eerst in netten doen voordat je het in de stomer doet? Dat zie ik op alle foto’s. Maar ik voer het hooi in hooibakken, een net zou super onhandig zijn.


Idd vanwege praktisch ook. Netten is makkelijker eruit halen als t nog heet is. Anders moet je wel even wachten voor je al t losse hooi eruit kunt halen.

lianne125

Berichten: 1429
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 10:00

Wij hebben een nuveq en een haygain stomer. Beide gewoon prima. De nuveq hebben we gekocht nadat haygain failliet was verklaard en er onzekerheid bestond over de toekomst van het product. De nuveq is wel gebruiksvriendelijker en hoeft ook niet ontkalkt te worden. Ook heeft deze meer capaciteit dan de haygain 600.

Tancreda4

Berichten: 24061
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Welke hooistomer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 10:55

De nuveq klinkt ook goed dan! Wat is daar de prijs van?

manzano

Berichten: 23959
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 11:13