Dikte van de weidepalen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Darliiing7
Berichten: 340
Geregistreerd: 22-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-24 17:32

Hutcherson schreef:
Heel eerlijk, ik heb 3,5jaar doe het zelf stal gehuurd en daar heb ik 10cm dikke douglas palen op gehad. Allemaal 60 cm in de grond en grondstuk behandeld met beits. Na 3,5 jaar moesten de palen eruit ivm verhuizing en bijna alles was verrot en knakte door als een luciferhoutje.

Nu heb ik 8 cm dikke kunstatof palen van 1.80 lang en staan 50-60 in de grond. Mijn linten zitten op 1.20, 90 en 60 cm. Ik vind ze behoorlijk zwaar en er zit lucht in (best raar als je je linthouder inboort en ding begint tegen je sissen).
Goedkope, dunne houten palen lijkt wellicht fijn nu want portomonnee.. Maar als t van jezelf is het stuk land zou ik lekker dikkere palen of kunststof palen kopen. Ik heb er iig geen omkijken meer naar en kan ze ook gewoon uithalen en verkopen.


Het stuk land is helaas niet van onszelf, maar in bruikleen. En met alle andere kosten (maaien, inzaaien, stal, water aanleg,...) blijft er helaas geen al te ruim budget meer over :/
Nu hadden wij vroeger op onze weide (5j) gewoon palen van 9cm doorsnede staan en die waren na al die tijd nog niet verrot... kan toeval zijn hoor, maar goed... ik vrees dat het voorlopig toch de palen van 6cm gaan worden en dan kunnen we later altijd nog opgraden als het nodig is

Darliiing7
Berichten: 340
Geregistreerd: 22-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-24 18:18

UPDATE!!

Aangezien ik natuurlijk geen update kan zetten in mijn post zelf, doe ik het even zo!

Na heel wat rondzoeken en rondvragen hebben we iemand gevonden die (buiten factuur om) ons palen van 10cm en 2,25m lang kan bezorgen voor dezelfde prijs als de palen van 6cm!!
Hij heeft een stuk van de prijs afgedaan om ons te helpen, omdat hij met zijn kindjes heel vaak voorbij mijn paardjes kwam vroeger en hij wil ze absoluut graag terug meer zien!! <3

Hoe geweldig kunnen sommige mensen zijn!! <3

LianB
Berichten: 75
Geregistreerd: 14-04-24

Re: Dikte van de weidepalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 08:56

Wat fijn! Top dat je zo iets is aangeboden.

XladyX

Berichten: 1339
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: NL

Re: Dikte van de weidepalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 09:29

Wat onzettend fijn en lief! En goede deal zeg!

Mocht je nog op zoek moeten naar gaas, via agrishop kun je goedkoop gaas kopen (schapengaas). Dat bevalt hier erg goed, in ons geval om onze schapen op de weide te houden maar zal voor een shetlander ook goed werken. Hebben verschillende hoogtes en maasgrootte.

Succes!

Darliiing7
Berichten: 340
Geregistreerd: 22-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-24 20:41

XladyX schreef:
Wat onzettend fijn en lief! En goede deal zeg!

Mocht je nog op zoek moeten naar gaas, via agrishop kun je goedkoop gaas kopen (schapengaas). Dat bevalt hier erg goed, in ons geval om onze schapen op de weide te houden maar zal voor een shetlander ook goed werken. Hebben verschillende hoogtes en maasgrootte.

Succes!


Ja echt geweldig toch!! Ja ik heb op agrishop ook de weidepoort al besteld, ben me alleen nog even aan het oriƫnteren welk gaas nu het beste is ;)

Darliiing7
Berichten: 340
Geregistreerd: 22-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-24 20:42

LianB schreef:
Wat fijn! Top dat je zo iets is aangeboden.


Ja, ben echt heel blij en dankbaar!! Heb de beste man en zijn kindjes uitgenodigd om mee te komen als we de paardjes gaan verhuizen. Zij wonen namelijk op de straat waar de paarden nu staan, is maar 3 straten bij ons vandaan! En dan kunnen de kindjes lekker met de shetlander knuffelen en wandelen! Want dat is een echte kinderpony <3