Van geel naar wit paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Van geel naar wit paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 11:36


Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 11:44

Ik lees even mee, hier is altijd gelukt met de Cowboy magic maar sinds hij elke nacht met dezelfde plek in de meet ligt krijg ik die dus ondanks dagelijks bijhouden niet meer schoon -O-

evilginger

Berichten: 209
Geregistreerd: 18-12-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-24 12:00


SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34641
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 13:54

Muronia schreef:
Nielojram schreef:
Driehoek groene zeep.


Dit. Al meer dan 30 jaar gebruik ik dit als het middel voor het wassen van schimmels en witte benen.


Idd. En goed inborstelen, met een borstel. Wij maken eerst alles goed nat. Dan zeep op de borstel en lekker inwrijven zodat het goed gaat soppen. En dan lekker afspoelen. Desnoods nog 1 keer, als niet alles de eerste keer schoon is.

Autumnn

Berichten: 8039
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 16:17

paljaslaura schreef:
https://www.bol.com/nl/nl/p/fanola-no-y ... 085108507/
Deze is de beste anti geel shampoo. Wel opletten dat je dit niet te lang laat zitten anders kleurt het paars :+


Deze heb ik ook. Wel 1 van de betere maar het geel weghalen doet hij (helaas) ook niet

DuoPenotti

Berichten: 29505
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 17:15


SharonIndezz
Berichten: 4693
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Re: Van geel naar wit paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 17:24

Betadine shampoo, werd mijn vieze schimmel altijd spierwit van

Flubberboot

Berichten: 2876
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Van geel naar wit paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 18:47

Modderbaden. Werkt enorm goed tegen geel vuil :')

Die van mij gaat als een palo de modder in en komt er spierwit onderuit. Alleen worden ze dus eerst even heeeuuuul vies

evilginger

Berichten: 209
Geregistreerd: 18-12-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-24 19:08

Flubberboot schreef:
Modderbaden. Werkt enorm goed tegen geel vuil :')

Die van mij gaat als een palo de modder in en komt er spierwit onderuit. Alleen worden ze dus eerst even heeeuuuul vies


Hij vertikt het van in de modder te gaan rollen haha

Flubberboot

Berichten: 2876
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Van geel naar wit paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 19:24

Heeft die van mij helaas geen moeite mee :')

Ik heb van Pippa de zilvershampoo bar en die werkt trouwens ook vrij goed! Coat cleaner van Sectolin vind ik ook een aanrader!

evilginger

Berichten: 209
Geregistreerd: 18-12-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-24 19:38

Flubberboot schreef:
Heeft die van mij helaas geen moeite mee :')

Ik heb van Pippa de zilvershampoo bar en die werkt trouwens ook vrij goed! Coat cleaner van Sectolin vind ik ook een aanrader!


Die shampoobar wou ik ook eens proberen! De coat cleaner heeft mij al meermaals gered voor kleine vlekjes, zeker nu hij gewassen is werkte het fantastisch. Helaas heeft meneer vannacht besloten om weer goed rond te rollen in zijn stal en ziet hij er nu niet uit haha. Morgen wordt het hier wel redelijk warm, dus met wat zon kan ik hem terug wassen en zien hoe ver we komen met de blijvende vlekken

Flubberboot

Berichten: 2876
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Van geel naar wit paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 20:05

Herhalen maakt het vaak makkelijker! Ik start liever 2 wedstrijden per week dan 1x per twee weken. Als hij recent eens wit is geweest, is het makkelijker hem terug wit te krijgen

evilginger

Berichten: 209
Geregistreerd: 18-12-22

Re: Van geel naar wit paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-24 21:24

Vandaag nog eens herhaald met de cm yellow out shampoo en hij ziet voor een groot deel weer stralend wit! Ik merk ook echt al een verschil met vorige keer, enkel de achterbenen blijven een ramp. Op sommige stukken lijken ze wel feller te worden, dus ik hoop dat dit het principe is van “it gets worse before it gets better”. Op de foto zie je ook al een verschil in de gele vlek, dus daar pin ik mijn hoop op vast voorlopigAfbeelding

Zinzi_jewel

Berichten: 8808
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Van geel naar wit paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 13:59

Eerder liepen mijn schimmels 24/7 buiten met schuilstal en waren ze nooit zo vies als tegenwoordig met de nachten op stal .
Ik gebruik Naf White n Bright daar krijg je gele vlekken goed mee weg .

SandraWierda

Berichten: 1408
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 22:16

Hier vandaag mijn Haflinger met witte benen gewassen, maar helaas heeft ze afgelopen winter de binnenkant van haar achterbenen iets te vaak onder gepiest. Dus helemaal geel, inmiddels heb ik ze al vaker gewassen met van alles en nog wat, in laten weken met warm water maar niets helpt. Denk dat ik even moet doorbijten totdat de verharing over is en dan is ze hopelijk dus ook alle gele haren weer kwijt. CM zilver shampoo helpt wel iets maar amper. In de staart helpt het iets meer, maar ook daar moet het geel gewoon uitgroeien.

evilginger

Berichten: 209
Geregistreerd: 18-12-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-24 22:24

SandraWierda schreef:
Hier vandaag mijn Haflinger met witte benen gewassen, maar helaas heeft ze afgelopen winter de binnenkant van haar achterbenen iets te vaak onder gepiest. Dus helemaal geel, inmiddels heb ik ze al vaker gewassen met van alles en nog wat, in laten weken met warm water maar niets helpt. Denk dat ik even moet doorbijten totdat de verharing over is en dan is ze hopelijk dus ook alle gele haren weer kwijt. CM zilver shampoo helpt wel iets maar amper. In de staart helpt het iets meer, maar ook daar moet het geel gewoon uitgroeien.


Hier gaan die gele haren zelfs met het verwaren helaas niet zo makkelijk weg Moest ze dit nog eens voorhebben eens het terug wit is, dan is de coat cleaner van sectolin momenteel echt mijn favoriete spray!

Autumnn

Berichten: 8039
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Van geel naar wit paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 22:36

Ja daar ben ik ook echt heel blij mee :j

Een stuk beter dan de droogshampoo, whitestar dacht ik, van Effol. Als je die op je paard sprayt is je halve paard paars :Y)
Die van Sectolin is gewoon transparant

evilginger

Berichten: 209
Geregistreerd: 18-12-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-24 22:40

Autumnn schreef:
Ja daar ben ik ook echt heel blij mee :j

Een stuk beter dan de droogshampoo, whitestar dacht ik, van Effol. Als je die op je paard sprayt is je halve paard paars :Y)
Die van Sectolin is gewoon transparant


Die had ik nog niet geprobeerd :p
Soms zou dat paarse wel handig zijn dus misschien koop ik die nog voor als het echt nodig is haha, maar tot nu toe het meest tevreden van Sectolin!

detos240
Berichten: 444
Geregistreerd: 21-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 00:08

Ik waste mijn schimmel altijd met Orveus dat wordt ook gebruikt voor koeien om ze goed wit te krijgen voor een koeienkeuring


Afbeelding

Melvern
Berichten: 4410
Geregistreerd: 14-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 07:44

Ik gebruik voor mijn bonten galopping goop. Wat een wondermiddel. Ik heb op de keuring een spierwit paard terwijl ik verder niet heel vaak was.

Veulen was gitzwart en het staartje was mega goor. Meer de galopping goop inmasseren en 15 minuten intrekken, nog even goed soppen en uitspoelen. Super blij met dit spul.

Afbeelding

Afbeelding

evilginger

Berichten: 209
Geregistreerd: 18-12-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-24 21:33

Ik kom na lange tijd en deze prachtige lentedag nog eens een update geven want uiteraard heb ik hem terug gewassen (en ook omdat we allebei eruit lagen om te rijden dus sowieso iets anders moesten doen haha). De cowboy magic yellow out is veruit de winnaar! De gele vlekken zijn nagenoeg weg op zijn achterbenen en ik kreeg heel wat complimenten over hoe wit hij nu is :)
Voor onderhoud raad ik nog altijd de coat cleaner van sectolin aan.

Voor degene die ooit de gekke tip krijgen om ketchup te proberen: hier helaas (of misschien wel gelukkig) geen effect van gehad

Flubberboot

Berichten: 2876
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Van geel naar wit paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 20:43

Fijn dat de plekken bijna weg zijn *\o/* Vraagt wel om een nieuwe foto :j

Lusitana

Berichten: 22440
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Van geel naar wit paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 20:46

Talkpoeder of as heeft bij mij altijd voorkeur en succes.

xTammyy

Berichten: 4406
Geregistreerd: 20-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 20:52

Tip voor in de toekomst:
Neem een poel :+


Dit was eenmalig natuurlijk := maar zijn benen en staart zijn sinds we dit op stal hebben nog nooit zo schoon geweest in de winter

evilginger

Berichten: 209
Geregistreerd: 18-12-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-24 21:08

Afbeelding

Dit is de beste foto die ik had genomen, zo’n 20-30 minuten na het wassen. De gele plekken vanachter zijn nog lichter geworden nadat ze volledig droog waren.

Op zijn achterbenen heeft meneer trouwens een schimmel zitten die behandeld wordt, zijn dus geen vlekken ;)