(Nep)nagel verloren in hooi

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Beauty26
Berichten: 2042
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Raalte

(Nep)nagel verloren in hooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-24 14:23

Goedemiddag,

Onder t mom domme vragen bestaan niet :+ :

Ik had plak nagels op gedaan omdat m'n eigen nagels om de haverklap afbreken. Nu ging dat al een paar dagen prima ook bij m'n paard alleen nu zijn zojuist met hooi in de hooinetten stoppen 1 nagel eraf gegaan en verloren (in t hooi?) Ik heb alle hooi er al uit gehad en opnieuw erin gedaan maar niks kunnen vinden ;(

Mijn vraag is dan ook iemand ervaring mee en hoe erg is dit voor m'n paard bedoel ik dan... ivm hooi eten en z'n darmen...

Ania

Berichten: 6105
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Re: (Nep)nagel verloren in hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 14:30

Ja dit is best wel gevaarlijk want het paard kan je nagel vinden en zal dan zelf ook de smaak van allerlei kleurtjes op zijn hoeven te pakken krijgen en weet je wel hoe duur een nagelstyliste is voor een paard??

Nee geintje, ik zou me er niet te druk om maken, paarden zijn meesters in het uitspugen van objecten die ze niet eten. Ook al zal hij de nagel perongeluk in zijn maag krijgen zal deze niet heel veel kwaad kunnen.

Bielsje

Berichten: 1395
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 14:48

Ania schreef:
Ja dit is best wel gevaarlijk want het paard kan je nagel vinden en zal dan zelf ook de smaak van allerlei kleurtjes op zijn hoeven te pakken krijgen en weet je wel hoe duur een nagelstyliste is voor een paard??

Nee geintje, ik zou me er niet te druk om maken, paarden zijn meesters in het uitspugen van objecten die ze niet eten. Ook al zal hij de nagel perongeluk in zijn maag krijgen zal deze niet heel veel kwaad kunnen.


_O- _O- _O-

Ik zeg ook dat het geen kwaad kan, spugen ze 99% van de tijd wel uit want dat is echt vies.

Ik gok ook dat hij vrij snel uit het net is gevallen en eronder ligt.

Beauty26
Berichten: 2042
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Raalte

Re: (Nep)nagel verloren in hooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-24 15:17

Bedankt voor de reacties.. heb er ook ff om gelachen :D

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: (Nep)nagel verloren in hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 16:09

EN zelfs als hij hem doorslikt, komt het ding er hoogstwaarschijnlijk gewoon aan de achterkant weer uit. Dat zal wel meevallen.

KimD

Berichten: 20435
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: (Nep)nagel verloren in hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 16:11

Aangezien ik twee honden heb die (schuim) oordopjes bij het leven eten en deze zonder problemen steeds weer uitpoepen, verwacht ik dat een paard een nepnagel (als hij hem al niet weer uitspuugt) ook overleefd. :=

Beauty26
Berichten: 2042
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Raalte

Re: (Nep)nagel verloren in hooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-24 17:34

Bedankt voor de reacties,stelt me enigszins gerust..

Elin_

Berichten: 9640
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 17:41

Bielsje schreef:
Ania schreef:
Ja dit is best wel gevaarlijk want het paard kan je nagel vinden en zal dan zelf ook de smaak van allerlei kleurtjes op zijn hoeven te pakken krijgen en weet je wel hoe duur een nagelstyliste is voor een paard??

Nee geintje, ik zou me er niet te druk om maken, paarden zijn meesters in het uitspugen van objecten die ze niet eten. Ook al zal hij de nagel perongeluk in zijn maag krijgen zal deze niet heel veel kwaad kunnen.


_O- _O- _O-

Ik zeg ook dat het geen kwaad kan, spugen ze 99% van de tijd wel uit want dat is echt vies.

Ik gok ook dat hij vrij snel uit het net is gevallen en eronder ligt.

Daar zou ik niet zo zeker van zijn. Mijn pony at een uitgedrukte peuk op. GAD-VER. Hij was nog aan het kauwen, dus ik heb het nog kunnen redden :+

Utixo

Berichten: 6596
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: (Nep)nagel verloren in hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 17:51

Je hoeft je niet druk te maken, door de jaren heen heb ik aardig wat acrylnagels gebroken op stal en ongeveer de helft is nooit teruggevonden. Er zal best wat opgegeten zijn.

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 18:11

Utixo schreef:
Je hoeft je niet druk te maken, door de jaren heen heb ik aardig wat acrylnagels gebroken op stal en ongeveer de helft is nooit teruggevonden. Er zal best wat opgegeten zijn.

Ik ook. Nooit problemen door ondervonden :D

mystery1980
Berichten: 4239
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 18:31

Dat is waarom ik altijd maar dan ook altijd handschoenen pak als ik met het hooi bezig ga. Ik wil het risico gewoon niet lopen.

Beauty26
Berichten: 2042
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-24 19:30

mystery1980 schreef:
Dat is waarom ik altijd maar dan ook altijd handschoenen pak als ik met het hooi bezig ga. Ik wil het risico gewoon niet lopen.


Dit doe ik de volgende x ook...

Ineke2

Berichten: 33132
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: (Nep)nagel verloren in hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 19:36

Buiten eventuele prikkels in het hooi zijn nepnagels dus ook een reden om handschoenen aan te doen haha, wat een grappige reactie die eerste :D