het paarden aan huis topic deel 9

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jade

Berichten: 3035
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: home is where the horse is

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 21:53

Solleke_Noah schreef:
Proficiat mooney!

Ik zou de niet-zo-kindvriendelijke shetlander houden, maar doe sowieso geen dieren weg. Wij hebben in huis ook zo'n 'probleem': een baby van 10 maanden en een fretje. Fretten staan ervoor bekend heel graag te speelbijten, en ook ons fretje neemt graag happen uit tenen of vingers. Hoort nu eenmaal bij het diertje en aan mij om ze gescheiden te houden.

Maar iedereen beslist natuurlijk zelf met welk risico die al dan niet wil leven. Wij gaan de paddock ook extra afzetten zodat onze baby niet per ongeluk bij de paarden binnen kruipt. Dus ik snap je dilemma :j

Hek om tuin en track te scheiden wordt hier over een week bezorgd :j . Het is verder echt een super leuk shetje, en eerlijk is eerlijk, mijn merrie is verschrikkelijk lief voor zowel hem als de baby, maar die is wel 1.70m en van het type kinderen-en-vrouwen-aan-de-kant-IK-EERST als er paniek is, daar laat ik ze ook niet mee alleen :o moet die dan ook weg? Ik weet het gewoon niet zo goed. Het shetje heeft uiteraard wel een veel grotere aantrekkingskracht dan de merrie.

belle_boef

Berichten: 10759
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 22:10

Heerlijk Mooney. Op naar een ander leven.

Belker

Berichten: 15360
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 22:17

Gefeliciteerd Mooney.
Leuk dier Belle.
Jade, ik zou het niet weten.

Ik heb vanavond gesprongen. Mijn conclusie is dat ik het spannend vind en paard blokkeer.
Afbeelding
Maar het blijft een leuke merrie.

Afbeelding

boemel

Berichten: 8497
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 22:38

Zeker een leuke merrie <3

Balko

Berichten: 1142
Geregistreerd: 11-08-07
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 22:43

Nou inmiddels heb ik al heeeeel vaak gedacht dat ik ook wel thuis hoor in dit topic, maar voel me ook zo’n indringer :').

Maar ik trek toch maar de stoute schoenen aan.
Ik heb een uit de hand gelopen hobby en inmiddels 6 paarden(1 veulen en 1 op komst) en 2 pony’s aan huis en nog 2 in de opfok lopen.
We zijn nog steeds bezig met het verbeteren van alles maar het is al een kadootje!
We hebben een rijbak en gaan nu 2 paddocks en een longeerbak/ paddock maken.
Nu staan ze gedeeltelijk op de wei en de andere in een tijdelijke paddock.
Nog veul meer plannen haha, maar gaat allemaal niet zo snel.
We hebben 3 kindjes en onze oudste dochter van 4 is bloedfanatiek met haar shettie.


@ Jade Ik zou de niet kindvriendelijke shet dan ook niet aanhouden. Je kinderen staan er nu nog blanco in, 1 slechte ervaring en het vertrouwen is weg.
Mijn kindjes staan vaak aan de weides en ik vind het fijn dat ik mijn paarden kan vertrouwen.
Sterker nog, ik krijg die rotpony niet te pakken en mijn dochter zonder problemen haha. De band is ook zo bijzonder tussen die 2, dat gun ik iedere shet en kind.



Afbeelding

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 00:44

Wow, wat gaan jullie hard vandaag!

Wel interessant om te lezen wat jullie doen / hebben mbt isolatie en zonnepanelen. Zit daar momenteel midden in qua offertes vergelijken en mensen over de vloer die dingen inmeten. Toevallig vandaag iemand over de vloer gehad voor de spouwisolatie. Hier hebben we nu wel een knoop over doorgehakt. Volgende stap is kijken om ons complete dak te vernieuwen. Daarbij wil ik ook graag zonnepanelen en goede dakisolatie. Laat nog even afhangen of dit door gaat ivm de stimuleringsregeling die ik had aangevraagd. Maarja, daarvoor moet je allerlei offertes inleveren, dus op voorhand uitzoeken is wel noodzakelijk. Er staan nog wel meer dingen op mijn lijstje zoals andere voor- en achterdeur en een nieuw dak op de schuur := .

Ik moet trouwens zeggen dat ik totaal niet op mijn verbruik let en wanneer ik wat doe. In dat opzicht ben ik wellicht een milieuzak... :+ Maargoed, onze rekening is ook wel aan de hoge kant denk ik. Dus hopelijk gaan de maatregelen die we willen nemen daar wat op besparen.

@horsii prachtige foto's! Ik heb hier lint om de bak en een gedeelte wei. Ik moet het wel even weer strak spannen 1x per jaar ofzo. Vind het wel fijner mbt paardenbenen die eventueel blijven haken. Bij mijn houtomheining heb ik tussen elke plank koord gespannen tegen houtknabbelen. En ik gebruik bij mijn prikpaaltjes koord. Maar uiteindelijk wil ik alle prikpaaltjes ook vervangen voor vaste omheining :) !

@Boemel Oef, spannende wandeling :P En zo te lezen een echte conditietraining :)) .
@Marjan beterschap voor je paard... is echt even uitzitten en net nu de mooie weiland maanden eraan komen.
@Belleboef leuk een moestuintje!

@Jade lastige situatie. Denk dat het misschien ook afhangt van hoe gehecht je aan de pony bent. Persoonlijk denk ik dat ik de pony weg zou doen uit voorzorg := ... Ook zeker een van de redenen dat ik mijn e pony verkocht heb. (nog) niet per se met oog op kinderen, maar het was zeker iets wat bij mijn vriend in het hoofd speelde. Wat als we straks een kind hebben en hij springt er bovenop omdat hij schrikt etc.... Gevaarlijke situaties kunnen snel ontstaan en als je pech hebt levensveranderd zijn. Er zijn genoeg leuke shetters die heel lief zijn voor kindjes. Maar hee... dit kan makkelijk praten zijn... Succes met je beslissing.

@mooney wauw geweldig! Gefeliciteerd met de verhuizing. Wat heb je trouwens prachtige bloesem bomen <3 . Succes met het klussen en inrichten etc.

@Belker leuk foto's hoor, je komt er toch even mooi overheen!

@Balko Welkom leuk dat jullie je plekje verder op orde maken voor de andere paardjes. Wanneer verwacht je het veulentje?


---

Vandaag kwamen de mensen weer voor Qupido langs. Heb nu een datum afgesproken waarop de verkoop plaatsvindt. Waarschijnlijk ga ik hem naar hun toe brengen en dat wordt dan de laatste zaterdag in mei. Hij is er dus nog 4,5 week. Vind het ergens wel wat aan de lange kant voor de afhandeling, maar ik denk wel dat hij echt een goed huisje krijgt dus ik neem het maar voor lief :j .

Heb verder een lief cadeautje van mijn broertje gekregen. Hij heeft mooie uitvergrote foto van Flame op een ijzeren frame/magneet voor mij besteld. Heb al bedacht waar hij komt te hangen. Maar dan moet eerst even de verbouwing iets verder af zijn. Dus voorlopig gaat hij even de kast in.

En vandaag nog even een upgrade achter het huis opgehangen. We hebben nu een automatisch oprolbare waterslang. Zolang we de automatische waterbakken nog niet hebben hangen is dit in elk geval een stuk fijner dan een losse slang die dagelijks in de knup raakt :+ .

Lynn_Nikita

Berichten: 25533
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 07:07

Gefeliciteerd Mooney

De shet, hoe gehecht ben je aan hem? Hier lopen de kinderen en honden gewoon tussen de paarden door. Kinderen zijn nu 9 en 13 en opgegroeid met de paarden en letten wel op maar het zijn en blijven kinderen en ik heb dan ook brave paarden. Ook het pensioenpaard wat komt ken ik en durf ik hier ook te plaatsen vanwege karakter. Wil je ze goed gescheiden houden en heb je die mogelijkheid of wil je juist en lief exemplaar die ze straks ook zelf uit de wei kan halen en kan poetsen?

Die oprolbare slang wil ik ook graag, op een muurhaspel, heb jij die ook Stephanie?

Ik ben aan twijfelen of ik de vastbindplek/ poetsplek aan ga passen. Hier zie je die rechts, de houten palen met dakje en als je goed kijkt zie je de steigerbuizen ook
Afbeelding
Ik zet ze nu dus aan die steigerbuizen vast maar mijn ruin kan dan niet om zich heen kijken naar de paddock en wei en ik merk altijd wel spanning bij hem als hij vaststaat.
Ik ben aan het denken om aan beide palen zo`n vastzetring te maken en hem met hoofd naar de paddock en wei kant vast te zetten aan 2 touwen. Zal het stevig genoeg zijn als ik zo`n vastzetring met 4 schroeven vastdraai? En welke hoogte, de pony is een kleine C e mijn paard 1.60. Ooghoogte van de pony is natuurlijk weer erg laag voor de PRE.

Belker

Berichten: 15360
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 09:30

Boemel ga je ook naar Didam? Dan ben ik er ook weer, leuk.

DubbelFun

Berichten: 88826
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 09:33

@boemel: dat is een heel sjiek rek en hij heeft het zichzelf niet gemakkelijk gemaakt met dat pofieltje om de planken mooi passend te maken.

@jade: als je het probleem niet nu definitief weet aan te pakken dan is het een gevaar voor de toekomst en is het beter een veiligere shet te zoeken.

@mooney: dat is een fijn plaatje :)

@belker: je hebt hetzelfde probleem als Anky (had) met western... loslaten :D

Ik had gisteren een 'dolle' dag en heb een bijzonder bijzet/planten-tafeltje gemaakt van een paar overgebleven planken uit de oude lattenbodems.

Afbeelding

En omdat ik geen hout genoeg meer had voor de bovenkant heb ik maar een oude plafonniere gebruikt om te zien hoe het stond en dan krijg je 's avonds dit effect:


Afbeelding

Solleke_Noah

Berichten: 11091
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 09:45

Die is heel creatief gemaakt :D

boemel

Berichten: 8497
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 10:12

Belker schreef:
Boemel ga je ook naar Didam? Dan ben ik er ook weer, leuk.


Ja, inderdaad. Om 10.30.
En jij?

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 10:13

Ik heb deze: https://www.bol.com/nl/nl/p/gardena-rol ... 024256781/

Heb ‘m nu 1x gebruikt. Rolt heel makkelijk uit en als je klaar bent trek je even aan en rolt die stevig terug. Super handig. En wat ik eerst niet doorhad toen ik bestelde ik dat hij aan de muur mee kan draaien met de richting waar je naartoe moet. Bijvoorbeeld als je weiland links is en je stallen rechts kan het uitrol luikje de kant op uitrollen waar je het nodig hebt. (Geen idee hoe ik dat beter uitleg :+ ). Stuk slang naar de haspel toe is wel vrij kort dus hij moet wel dicht bij de kraan hangen. Omdat wij de kraan ook voor even snel handen wassen en gieter vullen gebruiken hebben we deze ook op de kraan gezet:
https://www.bol.com/nl/nl/p/gardena-2-w ... 0125140763

Heel handig, kan de slang gewoon altijd aangekoppeld blijven en als je een kraantje nodig hebt gebruik je even het andere tuitje.

Hoe breed is jouw hek? En het zijn ronde palen toch?
Ik weet niet precies wat je bedoeld met vier schroeven, of komt het in die houten palen? Dan zeker een vierkant plaatje? Ik heb de kleine variant daarvan in haardhout gemonteerd en die gebruik ik nooit. Als daar iets aan gaat hangen ben ik bang dat ze mijn hele stal meetrekken :+ . Vind het niet zo stevig. Ik heb de grote variant ervan ook en die zitten met flinke bouten in de muur verankerd, die heb ik wel veel gebruikt, maar heb de poetsplaats verplaatst en nu heb ik het anders:
Ik heb nu twee oude bushalte palen 90cm uit elkaar en met beton verankerd in de grond zitten en op de paal heb ik van die ronde paalklemmen met een flinke bout. Wat je zou kunnen doen is op de plek waar de bout zit een flinke rvs ring bevestigen. Een beetje het idee van een schommelhaak, alleen dan niet met een musketon maar met een gesloten ring. Ik weet alleen niet of een enkele ring of dubbele ring aan hetzelfde hek je kijk probleem oplost :+

Dubbelfun: wat een leuk tafeltje! Die zou zo uit de winkel kunnen komen. :Y)

boemel

Berichten: 8497
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 10:14

DubbelFun, hij heeft t zich inderdaad niet makkelijk gemaakt, maar hij vindt t leuk om te doen en dat is het belangrijkste.

Creatief! Je moet er maar op komen om een plantentafeltje ervan te maken.

DubbelFun

Berichten: 88826
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 10:28

@boemel: ik had van de week toevallig naar een yt'er zitten kijken die ik graag volg. Die maakt ook hele mooie dingen, maar filmt het ook wat meer kunstzinnig itt de veelvoorkomende rechttoe rechtaan woodworker; https://www.youtube.com/watch?v=wjAS0U9Drw4&t=10s

Jouw rek deed me aan haar denken :)

Jade

Berichten: 3035
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: home is where the horse is

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 10:43

DF, heel trending zo’n lichtgevende plantenbak :D

Mooney, gefeliciteerd!

Marjan, wel fijn dat je nu gewoon weet wat er aan de hand is, wij hebben er in het verleden ook een gehad met een spierscheur die er ook spierbevangen mee is geraakt, maar is zonder enig probleem hersteld.
LN; ik heb mijn aanbindringen ook met vier schroeven vast, lijkt aardig stevig, maar ik heb er aan 1 kant ook een blocker tie ring aan vast voor het geval dat, misschien een optie? Bij mij zitten ze zo’n beetje op neus hoogte van de merrie (170), shet is 1.10m.

Over een paar weken hebben we een schapenhek tussen de track/wei/stallen en tuin (nu alleen nog lint); kinderen kunnen dan niet meer makkelijk bij de paarden komen.
Shet is perfect voor waar ik hem initieel voor gezocht heb. De merrie leunt op zijn zelfvertrouwen als er iets ‘eng’ is, hij is bomproof en fanatiek voor de kar, daarmee kan ik hem op gewicht houden en hij is ook nog ns leuk om tegenaan te kijken. Ik heb mijn once in a lifetime paard al gehad, dus ik heb leuke paarden, en ik doe ze niet zomaar weg, maar het is ook niet onoverkomelijk. Ik heb er geen probleem mee om shet en kinderen uit elkaar te houden voor nu, maar weet niet precies wat er gebeurt als de kinderen groter worden en interesse in de paarden gaan hebben.

Balko

Berichten: 1142
Geregistreerd: 11-08-07
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 10:50

@Lynn, als ze dan gaan hangen denk ik dat ze met afdak en al gaan :o.

@Dubbelfun, creatief zeg! Ik zou willen dat ik ook zulk inzicht had :').

@Stephanie, zo’n slang is wel ideaal. Mijne rol ik n keer op en dan weer 2 weken ligt t onder de kraan omdat ik te lui ben om m weer helemaal op te rollen en aan t haakje te hangen.

Het veulentje komt begin juni, een For Ferrero x Sandro Hit. En de eerste is alweer drachtig gescand voor volgend jaar!

Belker

Berichten: 15360
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 10:51

DF klopt. Opeens verstijf ik en blokkeer letterlijk, dus Fiesta ook.
Mooie lamp weer. Echt knap gemaakt.

Boemel ik ook denk ik. Leuk.

Jade geniet dan. Straks is hij ook ouder, wie weet wordt het minder.

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 11:17

@jade in dat geval kan je het toch best nog aankijken. Klinkt alsof de pony meer is dan een grasmaaier en poetsmaatje. Misschien trekt het wel wat bij als ze langzaam aan elkaar wennen en de pony ouder wordt… je weet in elk geval dat je extra moet opletten met de shet, dat scheelt natuurlijk ook al.

@Balko klinkt als mijn oude situatie. En dan loopt er weer een keer een paard overheen en na een aantal keren is die weer lek :+ … paar keer plakken en inkorten en dan maar weer een nieuwe want hij wordt te kort om van vooraf aan te beginnen. en het vegen van het erf vond ik altijd zo irritant met dat ding op de grond. Nu ga ik als een speer met de bezem :)) . Ik kan al helemaal genieten van het idee dat bovenstaande hopelijk voorgoed verleden tijd is :9 .

Oh leuke combinatie! Je bent dus fanatiek met fokken?

DubbelFun

Berichten: 88826
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 12:58

Jade schreef:
..., maar weet niet precies wat er gebeurt als de kinderen groter worden en interesse in de paarden gaan hebben.
Zover is het nog niet, dus je hebt nog de tijd om aan hem te werken. Wegdoen kan altijd nog.

Ik ben net terug van een ritje. Boon vond een mb'er in een oranje hesje 'schrikwaardig' en we zijn hem 5x tegen gekomen :D
De in/uit-gangen op de hei waren een rampspoed en Boon weigerde vierkant om door de modder door het grote hek te gaan. Dus maar afgestapt en door het eigenlijk te smalle personenpoortje gegaan. Terug maar een andere uitgang genomen die niet door groot materieel gebruikt wordt.

Belker

Berichten: 15360
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 13:17

Oeps Boon toch…..
Wat een droppie Balko.

Hier vanmorgen met der ganzen familien een rondje gedaan. Lekker stukje gegaloppeerd. Daarna mochten ze even op het gras.

Balko

Berichten: 1142
Geregistreerd: 11-08-07
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 13:25

Ik heb nu zo’n speciale zwengel voor boven de wasplaats gekocht. Dan hoop ik dat t bij mij ook over is.
Heb ook een elektrische boiler gekocht zodat we warm de voeten kunnen wassen.
Alleen alles moet nog afgemaakt worden. Al n jaar… net als de nieuwe deur, verlichting en buiten waterbakjes :').

Ik fok 2 a 3 veulentjes per jaar. Maar veel pech gehad dus nu n drachtige merrie verkocht. Dit jaar dus 2 veulentjes. De moeder van het vosveulentje is helaas niet meer geschikt om mee te fokken na complicaties. Dus die gaat eind vd zomer een nieuw huisje zoeken.

Heerlijk Belker, vind ik ook altijd zo heerlijk om met zn allen pp stap te gaan!

Dubbeldun, dat klinkt niet als het meest ontspannen ritje haha.

Hier net ook gereden. Heb sinds 3 weken een nieuw paard, maar die probeert me lekker uit… Soms heb ik meer t idee dat ik n konijn heb gekocht ipv n paard.

Solleke_Noah

Berichten: 11091
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 08:27

Volgens mij leest ons zonnepanelenbedrijf mee met dit topic. Ineens bericht dat ze over twee weken komen plaatsen, na maanden stilte :+ :D

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 08:30

Wat een avontuur Dubbelfun :D
Fijn dat ze het gras weer op kunnen Belker

@Balko zwengel hier ook overwogen, heb zo’n ding haspel op slangenwagen. Net iets anders maar wel zelfde principe. Dat zwengeltje klemt vooral met nattig weer als er hooitjes of viezigheid met de slang meekomen. Mijn theorie is dat het ding dat ik nu heb daar geen/minder issue mee heeft omdat ik de grond beter aangeveegd kan houden en het terugdraai systeem sterker is.

Ohjee opstapelende klussen. Hebben we hier ook een paar van. Maar vooral omdat het ene niet kan voor het ander gebeurd is. We hebben al 3 jaar automatische drinkbakken liggen met het hele rattenplan, maar vanwege een daklekkage op de plek waar de boiler komt hangt het spul nog niet afgemaakt := …. Wellicht dit jaar na de verbouwing in huis :)) ??

2-3 veulens, dat is al een heel gebeuren zeg :wow: ! Wel super leuk al die veulies in de wei. Wat jammer dat je zoveel pech hebt gehad met de veulens en moeders. Op naar goede jaren dan maar? Ik fok bijna jaarlijks een veulen. Heb in het verleden ook wel eens drama gehad. Denk er nog steeds wel eens aan. Maarja, hoort erbij hè. Er zijn ook genoeg mooie momenten! Hopelijk vind je voor je vos een leuk huis :j .

Leuk een nieuw paard, lekker de lente in de bol :+ ! Wordt dat een nieuwe fokmerrie?

Haha heerlijk Solleke, fijn dat het nu gaat opschieten met die handel *\o/*

MarjanB

Berichten: 16557
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 08:49

Jongens wat gaan jullie hard! Ik lees meerdere malen per dag bij maar niet altijd tijd om direct uitgebreid te reageren.. dus ik loop al weer achter als ik wel tijd heb. :')

Ik heb hier gewoon een tuinslang liggen en onder de grond ligt tyleen als voorbereiding naar de wei. Maar goed we zijn daar nog lang niet aan toe.
Ben ondertussen naar hengsten aan het kijken voor kaat. Heb het gevoel dat dit nog wel eens langer kan duren dan die 3 maanden aangezien ze ook al langer wisselend was op dat been. Denk dat ik naar een bijrijdpaard ga kijken zodat ik nog wel wat te knutselen houd.

Solleke_Noah

Berichten: 11091
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 08:53

MarjanB schreef:
Jongens wat gaan jullie hard! Ik lees meerdere malen per dag bij maar niet altijd tijd om direct uitgebreid te reageren.. dus ik loop al weer achter als ik wel tijd heb. :')

Ik heb hier gewoon een tuinslang liggen en onder de grond ligt tyleen als voorbereiding naar de wei. Maar goed we zijn daar nog lang niet aan toe.
Ben ondertussen naar hengsten aan het kijken voor kaat. Heb het gevoel dat dit nog wel eens langer kan duren dan die 3 maanden aangezien ze ook al langer wisselend was op dat been. Denk dat ik naar een bijrijdpaard ga kijken zodat ik nog wel wat te knutselen houd.


Spierscheur hier duurde echt 6 maanden eer hij weer volkomen zuiver liep. Zou voor de zekerheid dus ook wel gokken op meer dan drie maanden...