Paspoort op pensionstal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rex_Rolfo

Berichten: 5382
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 10:35

pumpina schreef:
"Gewoon" bij de stalbaas in huis. Ik vind t niet echt ideaal, maar prima te doen. Klanten die vaak weg gaan, hebben m in hun kast en de stalbaas heeft daar dan een sleutel van.

Zo is het bij ons ook geregeld. De paspoorten van de thuisblijvers liggen bij de stalhouder en de mensen die min of meer regelmatig op pad gaan hebben het paspoort in de afgesloten zadelkast liggen.

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Paspoort op pensionstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 10:57

Paspoorten liggen op Kantoor bij stal in een kluis.
Als je deze nodig hebt, wordt deze gepakt.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Paspoort op pensionstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 11:47

Bij ons liggen ze op kantoor in een archief la. Er ligt een boekje bij waar je in- en uit moet tekenen als je het paspoort pakt of terug legt in het geval er niemand aanwezig is. Het kantoor gaat buiten de openingstijden op slot. Ik vind het wel prima en handig zo. :)

san4nie
Berichten: 3570
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 12:14

pumpina schreef:
"Gewoon" bij de stalbaas in huis. Ik vind t niet echt ideaal, maar prima te doen. Klanten die vaak weg gaan, hebben m in hun kast en de stalbaas heeft daar dan een sleutel van.


Ik kon inderdaad ook kiezen voor in huis of in de kast.

fannetje

Berichten: 3551
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Paspoort op pensionstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 12:26

Bij mij ligt hij in mijn kast. Kast heeft een cijferslot, dus zodra de staleigenaar hem nodig heeft, app ik hem de cijfercode door. Kan hij erbij.

Zinzi_jewel

Berichten: 8820
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Paspoort op pensionstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 12:45

Idd krampachtig gedoe omtrent de paspoorten
Had ze eerder op stal waar we er zelf bij konden indien nodig
En nu gewoon in de kast of thuis, maar huur nu land voor de paarden dus geen stalhouder meer want dat ben ik zelf

Niet te moeilijk doen

Muze
Berichten: 5290
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Paspoort op pensionstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 18:12

Mag een stal ook kopietjes hebben?

Kidde
Berichten: 3455
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 18:27


Fangio

Berichten: 2564
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Re: Paspoort op pensionstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 16:07

Op de stal waar ik stond was je verplicht hem in je zadelkast te hebben liggen. Pensionhouder had een loper voor de kasten. Boete zou ook doorberekend worden wanneer er bij controle bleek dat je paspoort niet aanwezig was.
Ik vond dat ideaal. Ik ga al iedere week 1x met de trailer naar de les en dan ook nog regelmatig met de trailer naar clinicz/strand/bos/etc. Ik zou het super irritant vinden als ik telkens om mijn paspoort moest gaan vragen. Eigenaren zijn er ook niet altijd, dus een spontaan strandritje zit er dan ook niet meer in bijvoorbeeld.

Melvern
Berichten: 4410
Geregistreerd: 14-02-05

Re: Paspoort op pensionstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 16:36

Op mijn eerste stal lagen de paspoorten bij de pension houder in huis. Hoe ze opgeborgen waren weet ik niet, maar alleen de pension houder pakte de paspoorten. Als je ze het paspoort nodig had moest je wel flink op tijd vragen want ze waren er meer niet dan wel.

Op de tweede stal lagen de paspoorten binnen in een kast en die mocht je gewoon zelf pakken. Hele grote stal met super veel paspoorten.

Nu sta ik op een kleine stal en ik heb mijn paspoort in een koffer met slot in mijn kast met slot. Alleen ik kan er bij. Ik vind het zo fijn dat ik er niet om hoef te zeuren en dat niet iedereen er bij kan is ook wel prettig.

Patron_Bloem
Berichten: 40
Geregistreerd: 30-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 14:35

Bij ons op de pensionstal heeft de houder alle paspoorten in huis in een kluis liggen. Als je je paspoort nodig heb voor een wedstrijd of dierenarts bezoek kan je dat aangeven, en dan krijg je uiteraard het paspoort mee.

Rex_Rolfo

Berichten: 5382
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 15:32

Melvern schreef:
Alleen ik kan er bij.

En de stalhouder mag ik hopen. Want die moet het paspoort laten zien in geval van controle.

Melvern
Berichten: 4410
Geregistreerd: 14-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 18:22

Rex_Rolfo schreef:
Melvern schreef:
Alleen ik kan er bij.

En de stalhouder mag ik hopen. Want die moet het paspoort laten zien in geval van controle.


Nee, ook niet. Ik woon maar een minuut van stal. De stalhouder heeft niets met paarden en verhuurd alleen de accommodatie. We staan hier met 5 en ik heb geen idee hoe de anderen het hebben, maar ik kan er of snel zijn of zorgen dat iemand er bij kan.

Rex_Rolfo

Berichten: 5382
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 19:10

Melvern schreef:
Nee, ook niet. Ik woon maar een minuut van stal. De stalhouder heeft niets met paarden en verhuurd alleen de accommodatie. We staan hier met 5 en ik heb geen idee hoe de anderen het hebben, maar ik kan er of snel zijn of zorgen dat iemand er bij kan.

Ik zou het toch even bespreken. Ik vermoed dat de NVWA er geen boodschap aan heeft dat de verhuurder niets met paarden heeft. Dan zou een dikke boete extra zuur zijn. De oplossing is simpel en hier vaak genoemd: leg de paspoorten op een plaats waar eigenaar én stalhouder bij kunnen.

Texas02

Berichten: 4641
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Paspoort op pensionstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 22:36

Maar ben je dan ook altijd thuis? Wqnt als de controle net komt als jij een uur rijden van huis bent, heb je daar nog niets aan..

Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 22:42

fannetje schreef:
Bij mij ligt hij in mijn kast. Kast heeft een cijferslot, dus zodra de staleigenaar hem nodig heeft, app ik hem de cijfercode door. Kan hij erbij.

Dit dus, behalve dat 'hij' bij mij een 'zij' is.

shampy

Berichten: 91
Geregistreerd: 14-04-09
Woonplaats: Aan Zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 23:26

Mijn vraag is of iemand al eens heeft meegemaakt dat er een controle is geweest.
Het is mij in iedergeval van diverse stallen niet bekend dat er ooit een controle is geweest.

Melvern
Berichten: 4410
Geregistreerd: 14-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 07:50

Rex_Rolfo schreef:
Melvern schreef:
Nee, ook niet. Ik woon maar een minuut van stal. De stalhouder heeft niets met paarden en verhuurd alleen de accommodatie. We staan hier met 5 en ik heb geen idee hoe de anderen het hebben, maar ik kan er of snel zijn of zorgen dat iemand er bij kan.

Ik zou het toch even bespreken. Ik vermoed dat de NVWA er geen boodschap aan heeft dat de verhuurder niets met paarden heeft. Dan zou een dikke boete extra zuur zijn. De oplossing is simpel en hier vaak genoemd: leg de paspoorten op een plaats waar eigenaar én stalhouder bij kunnen.


Er zijn geen mogelijkheden om te zorgen dat alle paspoorten bij elkaar liggen op een veilige plek en dat je er ook altijd bij kunt. Ik heb ze dus wel op stal, maar de rest volgens mij niet. Dat is ook aan hen. Ik heb altijd de paspoorten op stal moeten hebben en dat heb ik nu ook.

Zelf heb ik cijfercodes, die kan ik zo doorgeven als hij ooit iets moet hebben of ik ben er met een minuut.

Vind het zelf wel fijn ze op stal te hebben en er altijd direct bij te kunnen. Vergeet ze nooit meer voor een dierenartsbezoekje, hoef niet te zeuren als ik weg moet en hoef ook niet meer te gokken op weg gaan zonder paspoort omdat er spoed is, maar ik kan niet bij de paspoorten.