Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
joyce83

Berichten: 5238
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 09:54

boemel schreef:
Dat klinkt toch licht hoopvol.
Dierenarts heeft gebit ook gecheckt?


Ik heb de tandarts net een app gestuurd. Denk zelf namelijk iets te zien. Dierenarts heeft niet in mond gekeken.

Ik haal hem zo ook maar even van de wei af. Vind het eng als hij nu achter elkaar blijft eten.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 10:31

Bah wat een zorgen joyce :(:) . Ik herken het wel van mijn oudje (24). Misschien is het bij de jouwe iets "simpels" als een tand of kies. Ik ga voor je duimen.

maximosa

Berichten: 346
Geregistreerd: 09-06-09
Woonplaats: Fryslan, Dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 11:14

...van de week viel me woensdag ineens op dat Dieter niet goed at. Zijn brokjes niet helemaal. Vreemde bekken trekken. Geprobeerd te voelen, resultaat beet op mijn vinger ;(
S' nacht hooi laten liggen, en hooinet nog redelijk vol. Donderdagochtend dierarts gebeld, kwamen gelijk. Gebit gecheckt maar ook wormen en zand. Het laatste niets aan de hand. Wel ruimte tussen kiezen waar zooi tussen zat. Wat tandvleesontsteking. Nu eerst maar afspraak met tandarts. Dieter is 16 nooit echt problemen hiermee. Wellicht toch nu hij wat ouder wordt wel.

boemel

Berichten: 8500
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 11:56

Ja, gebitsproblemen zijn vervelend.
Heb ieder jaar de tandarts erbij voor controle en behandeling.
Vorig jaar had onze kliniek een mooie actie. Gratis controle aan huis en indien behandeling nodig was, 10% korting op de behandeling.

Vanmorgen waren we met schemer buiten om te mesten en bak te slepen.
Helaas... alles was bevroren.

Stal mesten ging wel goed. Mijn stalen mestcontainer was een ijsbaan van binnen :(

Ga maar wat vlas voorin gooien als anti slip :D

DubbelFun

Berichten: 88827
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 12:05

Hier was de bovenkant van het houten hek bevroren. Het glom wel mooi. Net als de mest trouwens, alsof iemand er een laagje glanslak opgespoten had :)

@maximosa: kennis van me had een paard met ruimte tussen de kiezen, dat moest ze elke dag uitspuiten met water (sowieso niet leuk, maar met dit weer helemaal niet). Die heeft het dicht laten zetten door da TA. Sindsdien geen problemen meer.

DuoPenotti

Berichten: 30030
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 12:12

Hier hadden we wel een hardere ondergrond gewild....

Ik ben om 12 uur weer thuis zei hij...
:')

Niet als de vrachtwagen vast zakt.

Afbeelding

boemel

Berichten: 8500
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 12:26

DuoPenotti schreef:
Hier hadden we wel een hardere ondergrond gewild....

Ik ben om 12 uur weer thuis zei hij...
:')

Niet als de vrachtwagen vast zakt.

[ [url=m/sl0CSx.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oeps!!

MarloesHJ

Berichten: 2480
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 12:58

Hier heeft het niet gevroren vannacht. Wel gisteren de hooibakken in de wei gezet, want die is inmiddels zo kaal dat ze de randen met brandnetels beginnen te fatsoeneren.

Vanochtend zet ik ze in de regen weer buiten. Kijkt de grote in de bakken en vervolgens naar mij, eeh baas ze zijn leeg.

Ja later op de ochtend krijgen jullie wel weer hooi, eerst maar eens de kantjes verder maaien want jullie zijn nog niet klaar }:)

Vervolgens kom ik met hooinetten aanzetten, weer niet goed volgens hem want nu zit het hooi in een net ipv los zoals gister. Echt als paarden konden praten, gelukkig kunnen ze dat non-verbaal ook _O-

DubbelFun

Berichten: 88827
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 13:01

Dat is idd wel een 'oeps' waard :)

Hier is het achter nu zo mistig dat ik niet eens 50 mtr tot aan de bosrand van de buren kan kijken .

Lynn_Nikita

Berichten: 25534
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 13:49

Wat heb ik dan geluk, geen mist en niet gevroren
Net met de buurvrouw en haar 3 jarige aan de hand buiten geweest en mijn dochter op haar pony mee. Fijne steun voor de 3 jarige en dochter heeft meteen ook weer kunnen rijden

Belker

Berichten: 15360
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 14:05

Oeps idd, jeetje
Hoe gaat het nu met je oudje Dais?

Hier konden we gratis zand wegscheppen dus we hebben wat drasplekken volgekiept met zand. Voor deze winter een lrima oplossing. Volgend voorjaar maar eens die plekjen met roosters gaan aanpakken.

Karin_deB

Berichten: 8273
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 14:41

@joyce, wat een zorgen!
Waar zit je? Als je omhoog mag je mijn shet merrie wel lenen ter gezelschap?

@boemel, wat een gedoe joh! Ik vind dat je al erg schappelijk bent en dat je bijrijdster zich gewoon een beetje moet aanpassen. Je hebt een prima dressuurzadel waar ze mee kan rijden!

Hier juist heerlijk weer vandaag! Droog, zonnetje, daar knapt een mens (en paard :D) van op.
Heb 100 baaltjes hooi gesjouwd, 2x 30min gewandeld met de paarden en 8 kruiwagens uit de stal geschept.
Wijntje vanavond wel verdiend toch? :D

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 14:55

Wel meer dan 1 ook toch :D

Hier al 1 paard gereden, gemest, honden uur gewandeld. Einde middag project paard nog rijden en twijfel mijn andere ook nog even te rijden tussendoor :+

DubbelFun

Berichten: 88827
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 16:27

Ik kan me er niet toe zetten ook maar iets met Boon te doen; om te rijden speelt de rug nog te veel op en wandelen over die ongelijke zandpaden is ook niet alles.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 17:11

Zeker meer dan 1 wijntje Karin!
Hier vandaag ook heerlijk weer. Klein waterig zonnetje, weinig wind en lekker droog.

Alleen een zieke hond, overgeven, buikkramp, niet willen lopen en niet eten. Naarmate de dag vorderde wilde hij gelukkig weer wat eten, dus vanmiddag toch maar even lekker in het bos gewandeld. Ontlasting was slecht :r . Maar hij lijkt verder wel weer happy. Hopelijk knapt hij nu verder weer gewoon op. Andere hond heeft gelukkig nergens last van.

Oude paard is flink verbeterd mestwater *\o/* , heb een baaltje voordroog van de 2e snede erbij gedaan en dat is wat fijner. Nu meng ik 1e en 2e snede. Ook krijgt hij nu sinds een week elke dag een klein beetje speedibeet (een kwart voerschep). 28 december komt de tandarts. Misschien kan zij nog iets extra's voor hem doen.

Het is nu natuurlijk de vraag of de 1e snede te grof is en hij een gebitsprobleem heeft waardoor hij het niet goed kauwt en daardoor de spijsvertering niet goed is, omdat hij het fijnere spul van de 2e snede wat beter kan kauwen en dus beter kan verteren?

Of is de 1e snede te rijk qua voeding en heeft hij daardoor een probleem met verteren?

Nou ja, de tandarts kan daar uitslag over geven. Voor nu ben ik ontzettend blij geen poepbillen meer schoon te hoeven maken. Paard is ook blij *\o/* , hij vindt die ruwe billen maar niks :n

boemel

Berichten: 8500
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 18:14

Rugpijn, zieke hond ...niet fijn! Beterschap!
1e snede hooi hoeft niet erg te zijn, maar is afhankelijk van wanneer t gehooid is.
Ik heb 1e snede van 1e week Juli. Mooi paardenhooi. Voer daar 9kg per paard per dag van en dan nog wat stro en wat dorsgrashooi voor de knabbel.

Hier lekker buitendagje gehad.
1 paard gereden, 1 paard gelongeerd, tuig gepoetst. En dochter van mn vriend met vriendinnetje hebben lekker gepoetst en gevlochten en waren helemaal happy.

DubbelFun

Berichten: 88827
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 18:14

Ik merkte bij mijn oudje ook dat ze niet goed tegen grof hooi kon, maar ook niet tegen voordroog. Dus op het laatst ben ik 5* van Hartog gaan voeren. Daar kwam ze mooi van aan en de mest was ook weer goed.

De hond misschien iets verkeerd gegeten ?? Kunnen ze goed ziek van zijn.

Solleke_Noah

Berichten: 11091
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 18:28

Hopelijk gaat het snel weer de goede kant op met alle kwakkelende oudjes :knuffel: herkenbaar hier wel, mijne is uiteindelijk ingeslapen op 27 jarige leeftijd maar op het einde viel die ook van het ene kwaaltje in het andere. Je kan je dan zó zorgen maken de hele tijd he.

Solleke_Noah

Berichten: 11091
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 18:41

DuoPenotti schreef:
Hier hadden we wel een hardere ondergrond gewild....

Ik ben om 12 uur weer thuis zei hij...
:')

Niet als de vrachtwagen vast zakt.

[ [url=m/sl0CSx.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oepsie :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 19:15

DubbelFun schreef:
Ik merkte bij mijn oudje ook dat ze niet goed tegen grof hooi kon, maar ook niet tegen voordroog. Dus op het laatst ben ik 5* van Hartog gaan voeren. Daar kwam ze mooi van aan en de mest was ook weer goed.

De hond misschien iets verkeerd gegeten ?? Kunnen ze goed ziek van zijn.

Ik hoor dat er meer honden in de omgeving zijn. Waarschijnlijk een virus.
Mijn paard is eerder te dik, dan dat hij niet op gewicht blijft.
De voordroog is van eigen land. Niet overdreven grof, eind juni gemaaid. Eigenlijk heel mooi spul.
De andere 2 doen het er super op. Ik denk echt leeftijd en/of tanden.

joyce83

Berichten: 5238
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 19:53

Vandaag een hele dag de man van lynn_nikita geleend. Hij heeft stroom voor ons aangelegd naar hooihok en nog wat aanpassingen qua stal. Bijna klaar nog wat kleine dingen. Sorry kiek dat het zo lang duurde.

Minty heeft de hele dag door gegeten. Ook een wortel pakte hij zelf. Ben weer wat positiever, hopen dat het door zet.

DubbelFun

Berichten: 88827
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 20:09

Dat klinkt iig goed! Het heeft gewoon wat tijd nodig.
Fijn dat je nu licht hebt ook.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 20:11

Fijn dat het wat beter lijkt joyce!

Solleke_Noah

Berichten: 11091
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 20:18

Dat klinkt toch positief Joyce! Gelukkig maar :)


Hier een heel actieve dag, we hebben nog één hectare omheind met hout. De groene draad, bielzen en elektriciteitsdraad stond er al, maar mijn ijslands veulen heeft meer visuele barrière nodig :+

Hout halen was nog vrij spannend maar de auto is er zonder krassen uit gekomen :=

Afbeelding

Een vriendin kwam de bramen bosmaaieren, super lief :D wat groeien die dingen ook absurd snel!

Afbeelding

Samen met mijn vader schroefde ik ondertussen de planken vast. Schoot goed op met planken van 4 meter lang dus we hebben de hele wei uiteindelijk kunnen doen. Nu kunnen ze hier nog het gras op!

Afbeelding

Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88827
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 20:40

Dat is een mooi stukje wei er bij. Bramen kun je mee aan de gang blijven... helaas ;(