Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
boemel

Berichten: 8442
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 08:09

Karin_deB schreef:
Hier wel een auto die kan trekken maar geen trailer.
Heb wel zo 3 mensen die ik kan bellen als het nodig is.
Ideaal is het niet maar ik heb gelukkig *klopt af* nog nooit spoed gehad met deze 3.

Ooit zou ik wel een trailer willen, maar ergens vind ik het ook zonde want ik ben sinds ik ze aan huis heb (3jaar) nog maar 1x weggeweest met de trailer :Y)

De sneeuw mag van mij ook nog wel even op zich laten wachten!
Ik vertrek einde van de ochtend naar Hof van Saksen met vriendinnen voor een lang weekend. Ruim 2.5uur rijden :D


Leuk! Veel plezier!

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 08:09

Ik heb inderdaad ook gekozen voor een ´dagelijkse auto´ die 1550 kilo mag trekken. Die is nog leuk te betalen in wegenbelasting en ook redelijk zuinig. Een 1,5 paards trailer erbij en dan kunnen we bij spoed/noodzaak inderdaad gewoon weg. Ik ga er gemakshalve maar even vanuit dat de kans dat ik 2 paarden tegelijk met spoed moet vervoeren nihil is. :=

Veel plezier, Karin!

rover_
Berichten: 1365
Geregistreerd: 27-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 08:13

Wat een schatje Robijn!

Naar Chasey, sterkte voor de hond.

boemel

Berichten: 8442
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 08:14

De trailer wordt hier trouwens zelden voor de paarden gebruikt, maar wel met regelmaat voor bouwmaterialen, meubels, etc.
Alles wat je niet in je auto wil of kan hebben.

We hebben nu nog een grote aanhanger voor de paardenmest, maar we hebben een mestcontainer in bestelling, dus de aanhanger gaat binnenkort in de verkoop.

Lynn_Nikita

Berichten: 25485
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 08:15

Flew schreef:
Fijn die Agradicodes! Ik kwam ze ook tegen in het Black Fridaytopic en het kwam goed uit want ik wilde nog wat dingetjes shoppen voor in mijn trailer.

Hoe doen jullie dat met de paarden aan huis en eventueel vervoer? Wij hebben altijd kleine auto´s en geen trailer gehad en op pension was dat geen probleem want altijd wel iemand bereid om te helpen. Nu met de paarden aan huis begon het idee dat ik afhankelijk van anderen/verhuur/paardentaxi zou zijn als er eens nood aan de man was (gaat hopelijk nooit gebeuren, maar je weet het niet) mij steeds meer tegen te staan. Het lijkt me zo vreselijk om met een spoedgeval te staan en eerst te moeten rondbellen. Toen we één van de auto´s moesten vervangen zijn we dus voor een auto gegaan die ook wat mag trekken en ik heb deze week een tweedehands trailer gekocht.


Extra 1 zwaardere auto die het mag treken maar wel nog betaalbaar is
Ik wilde niet afhankelijk zijn van anderen om ergens buiten te gaan rijden en al helemaal niet als er plotseling 1 ziek zou zijn. Daarbij haal ik ook zelf stro en hooi en breng mest weg, dus moest ik wel

Trailer is echt handig voor alles, veruizingen, bouwmaterialen en af en toe een paard

Lynn_Nikita

Berichten: 25485
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 08:18

Jassen, ik koop op MP in de zomer skijassen. Voor 15 of 20 euro heb ik dan vaak een zgan jas die 1 wintersport gedragen is.

Dekens vanalles wat, bij de pre een amigo big neck, de rest is te smal, de pony een unicorn deken merk EJ, die trouwens wel al vrij snel de bies achter kapot had en de oude merrie meestal HH

boemel

Berichten: 8442
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 08:33

Wassen jullie je dekens eigenlijk?
Vroeger deed ik het ieder jaar, maar te vaak gehad dat ze daarna niet meer goed waterdicht waren en ben er mee gestopt.

Laatste jaren deed ik 3 seizoenen met een deken en kocht dan in de aanbieding voor eur 50,00 een nieuwe.

Maar, wellicht is wassen tegenwoordig geen enkel probleem meer.

Lynn_Nikita

Berichten: 25485
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 08:40

Ik was in mijn eigen machine ( extra grote opening) zonder wasmiddel en spray er een fles van dat water afstotende spul op

3 seizoenen red ik niet met dekens, er is altijd wel iets kapot aan

Malenka

Berichten: 7579
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 09:09

De liners was ik in de machine. De buitendeken schrob ik alleen met een bezem.

Ik heb geen trekauto en trailer helaas. Ik denk er wel over om mijn auto weg te doen en voor mijn dagelijkse vervoer de elektrische fiets en het OV te gebruiken. Om dat te proberen staat mijn auto nu geschorst op de oprit. En dat gaat best goed. Misschien dat we er dan een wagentje bij kunnen kopen als tweede auto naast de auto van mijn man. Liefst een bus voor vervoer van 1 paard. 2 mag bijna nooit op b rijbewijs of het is zulk dun materiaal dat ik het niet aan durf.

DuoPenotti

Berichten: 29722
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 09:11

dekens hier shires vliegendekens en Ryan heeft een winterdelen van EJ en ook shires die het fijnste passen. Abby heeft geen deken op.

Auto en trailer hebben we inderdaad speciaal voor de paarden voor eventuele noodgevallen.

Jassen voor op stal heb ik nu een paar keer op Vinted gekocht.
Beetje goed merk en dan toch onder de 10 euro incl verzendkostem.

neile

Berichten: 2015
Geregistreerd: 09-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 09:14

Ik heb voor tof (lessen, trainingen, buitenritjes) en minder tof gebruik (nood, spoed, medisch) en praktisch gebruik (groot ivm spullen vervoeren) een tweepaardstrailer gekocht. Mijn auto kan 1800 kilogram trekken en is een grote stationwagen. Heel tevreden met deze combinatie. Ik kan mijn trailer ook inrichten als eenpaardstrailer, maar kan er ook twee paarden in kwijt. Ik kan geen twee grote paarden vervoeren (wel BE, maar ifv auto) maar ik heb net wat meer speling om bvb mijn vriendin haar ijslander ook mee te nemen.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 09:22

Hier ook anderhalf paards trailer(s) + auto. Ga al iedere week naar de vereniging en vaak voor de leuk op pad. Straks weer op wedstrijd dus worden goed gebruikt.

joyce83

Berichten: 5221
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 09:26

Ik heb eerder een trailer gehad met een vw golf die hem mocht trekken. Oke het was een 2 liter auto dus verbruik van benzine en olie was behoorlijk. Maar voor de gevallen van nood mocht hij het wel trekken. Trailer heb ik op een gegeven moment weg gedaan. Gebruikte hem te weinig, ja idd heel erg handig voor dingen te verhuizen en ook voor anderen die vanalles wilden gaan halen. Maar hij stond buiten en leed er wel onder. Als hij droog kon staan had ik hem denk ik wel gehouden.

We hebben nu dezelfde auto als boemel?? (de ford focus) maar helaas niet gekeken hoeveel hij kon trekken. Maar we hebben de station gekocht eigenlijk voor de honden die hebben daar een hok achterin. Mocht ik toch op een gegeven moment denken ik wil een trailer dan wordt die auto denk ik omgeruild voor hetzelfde exemplaar maar dan eentje wat meer als 800 kg mag trekken... Dan kan ik ook de hokken omzetten namelijk en de auto bevalt mij gewoon goed.

Ik ben voor de Amigo gegaan, ben alleen vergeten de hals erbij te bestellen dus neem vanavond een deken van monty even mee om te kijken welke maat hals ze heeft. De kortingscodes waren idd erg handig! hopelijk dat hij snel binnen is. Staat wel voor 21 uur besteld vandaag verzonden maar is helaas niet morgen in huis...

boemel

Berichten: 8442
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 09:31

Joyce83 ik heb inderdaad een Ford Focus. Fijne auto! Wat ie mag trekken is afhankelijk van de motor en of het ex leaseauto geweest is.
De mijne mag iig 1500kg trekken.

joyce83

Berichten: 5221
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 09:44

boemel schreef:
Joyce83 ik heb inderdaad een Ford Focus. Fijne auto! Wat ie mag trekken is afhankelijk van de motor en of het ex leaseauto geweest is.
De mijne mag iig 1500kg trekken.


Ja ik was helemaal happy om te lezen ik dacht yes als deze ermee kapt dan kan ik dezelfde kopen met wel flink wat trek mogelijkheid.

MarloesHJ

Berichten: 2472
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 09:54

Ik heb een tweepaards trailer en gebruik de auto van mijn ouders ervoor (we wonen op hetzelfde erf). Ik ga normaal gesproken zeker zo'n 3-4x per week met de trailer weg om te rijden. Nu gaat dat helaas niet vanwege mijn blessure. Hopelijk volgend jaar weer wel.

Trailer had ik overigens al voordat de paarden aan huis kwamen en gebruikte ik toen amper. Maar hij doet nog altijd dienst om lange planken bij de houthandel te gaan halen. Laatst een koelkast en een vriezer bij de ikea dus hij wordt ook zeker voor andere dingen gebruikt. Hooi halen doe ik ook met de trailer.

boemel

Berichten: 8442
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 10:10

Afbeelding

Is ie dan <3 <3 <3

We zouden vandaag aan de omheining beginnen, maar dat zal een weekje later worden tot mn vriend weer opgeknapt is.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 10:11

hij is wel mooi geworden Boemel :D

joyce83

Berichten: 5221
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 10:16

wow mooi!! welke afmeting heb je? Hij lijkt zo groot op de foto.

DubbelFun

Berichten: 88724
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 10:20

@malenka: wat ik bij Jasmijn gedaan heb omdat de hals ook veel te ruim was is hem aan beide zijden op de halsnaad iets ingenomen; iets de naden gevouwen en vast gestikt. Werkt als een tierelier :)

Dekens wassen doe ik alleen de zweet- en vliegendekens. De waterdichte dekens was ik niet. Wel wil ik alleen maar dekens met een gladde nylon binnenkant en evt huidvet kun je dan makkelijk er af borstelen.
Omdat deze goedkope dekens nooit langer dan 2 á 3 jaar waterdicht blijven gooi ik ze daarna gewoon weg en koop nieuwe. Zeker als je ze na het seizoen koopt is dat nog steeds voordeliger dan een hele dure deken kopen met de kans dat ie ook na 3 jaar niet goed meer is (bin there).

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 10:23

Belker, had die codes nou niet gedeeld, nu MOET ik weer shoppen :') :')
Haha, dank je voor het delen. Ik ga gelijk ff snuffelen op de site met een bakje koffie. (Zal Daan leuk vinden, net alle rekeningen weer betaald := := )

Flew.
Toen we in 2015 net buiten af kwamen te wonen, hadden we nog geen eigen trailer. We mochten die van schoonzus lenen, maar op een gegeven moment voelde dat niet goed meer. Wil gewoon zelf redzaam zijn.
Een auto die het mocht trekken hadden we wel.
We zelf gaan shoppen voor een 1,5 trailer (opknapper). In die tijd konden we een bedrag voor een goede, nette nog niet zo 1 2 3 kwijt.
De basis van de trailer was goed en het was de beste keuze ooit! Daan heeft een andere bodem in de trailer gezet, ik heb de buitenkant roze gemaakt :'), de remmerij, banden etc zijn gecontroleerd. Noodbreekkabel en gasveer vervangen. Gelukkig kan Daan dat allemaal zelf.
Van die trailer hebben we echt jaren plezier gehad!
We hebben hem een paar weken geleden verkocht, omdat ie nu toch echt groot onderhoud nodig had.
En omdat we een 2 paards trailer willen, gekozen om hem voor een prikkie weg te doen en er geen geld meer in te steken.
Nu dus tijdelijk trailer loos en dat voelt wel raar. Zo'n trailer is gewoon zo handig!
Niet alleen voor het vervoeren van de paarden, maar ook voor hooi, inboedel en andere dingen.
De nieuwe gezins auto die de 2 paards trailer mag trekken hebben we ca. 2 maanden geleden gekocht. Nu alleen de trailer nog, maar dat heeft op dit moment geen haast ;) Dat komt volgend voorjaar wel. Ik moet zelf sowieso nog voor BE, want met de nieuwe auto mag ik niks trekken... Die auto mag 3500kg aan de haak.
Stel dat er nu nood is, dan is er vast wel een trailer die we kunnen lenen. Maar streven is binnen maand of 2 weer een eigen trailer te hebben. Liefst voordat we het Schwarzwalder fuchs veulen gaan ophalen, maar die kan eventueel ook in de trailer van de boer waar hij nu nog staat.

Het voordeel van een eigen trailer is ook dat ik het heel leuk ben gaan vinden om NIck in de trailer te zetten en naar de veluwe te rijden! Gewoon wanneer het mij uit komt. Of een bos in de buurt, wat net te ver weg was om er stappend heen te gaan. Als je zo'n trailer hebt staan, pak je hem ook sneller. Zeker als je paard geen problemen op de trailer heeft.
Nick is er heel makkelijk van geworden op de trailer en op vreemd terrein. Wedstrijden of iets dergelijks doe ik nooit, maar mooie buitenritten vind ik geweldig!
En Nick ook. Hij associeert de trailer nu met een leuke buitenrit.
Nick is ook heel vaak mee geweest naar de manege waar ik vrijwilligerswerk deed, dan werd Nick gewoon voor een middagje manege paard, draaide zo mee in de lessen ;)
Heb de trailer ook uitgeleend aan vrienden en familie die bijvoorbeeld een bankstel of tuinset wilde ophalen. Incl. de auto die het mocht en kon trekken.
Onze nieuwe auto leen ik liever niet uit, dat is een slagschip. Maar incl chauffeur kan het natuurlijk wel. :D

Karen, veel plezier! Fijn weekend!

Boemel, ooooh dat is mooi geworden! Veel plezier van je rijbak!

Om 15:15 met het hondje naar de dierenarts. Ben benieuwd wat er gaat gebeuren met de bult. Ik hoop op een simpele, kleine ingreep dat zo gepiept is. Zonder narcose etc.

Ik vraag me af hoe jullie dekens wassen? Ik vind dekjes al een gedoe. En ik heb niet een hele kleine wasmachine eigenlijk.

DubbelFun

Berichten: 88724
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 10:25

De zweet- en vliegendekens gaan gewoon in de machine, na goed uitgeklopt te zijn :D

Solleke_Noah

Berichten: 11082
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 10:53

@Robijn: wat een schatje <3

@chasey: hopelijk niks ernstig met jouw hondje. Zo'n dingen komen altijd tegelijkertijd. Eén van onze honden vroeger had vaak last van ingegroeide haren en dat gaf een beetje hetzelfde beeld, gaf soms cystes. Hopelijk is het ook zoiets onschuldig.

@boemel: *\o/* eindelijk je bak af. Ziet er prachtig uit!

Hier heb ik nika dekens voor de paarden, mijn oudje had altijd de 400 gram met hele hals. Voor de zomer de snuggy hood, dat was de enige deken die een beetje goed zat qua pasvorm.

Vliegendekens gaan hier in de wasmachine, winterdekens schrob ik schoon met de hand op het terras :D


Wij hebben geen eigen trailer, voor uitstapjes kan ik vaak meerijden met een vriendin dus dat is wel fijn. Bij spoed doe ik beroep op een paardentaxi, er zit hier een hele goede in de buurt. Jaren geleden had mijn grote bonte een ernstig ongeluk op nieuwjaarsdag en moest met spoed naar de kliniek, toen stond de paardentaxi na een halfuur op 1 januari in de ochtend voor onze deur. Ben ik ze nog altijd zeer dankbaar om.

boemel

Berichten: 8442
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 11:00

Dank jullie wel.
De bak is gewoon 20x40m, maar lijkt inderdaad groter :D

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 11:02

Wanneer mag je er in rijden? Kan dat al of moet ie eerst nog even liggen?

edit. Solleke, Ja heb het idee dat er nu een of andere cyste zit. In ieder geval ... :r