Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
boemel

Berichten: 8489
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 19:12

Wat leuk die huizengeschiedenis!
En mooi als er nog oude elementen in zitten.

Dais, Ik vind t mooi dat je het uitstrooien goed vond. Zelf weet ik niet zo wat ik er van zou vinden. Bij de wei denk ik wel goed, maar in mn tuin vind ik toch wel confronterend.

Belker ... groot huis. Prima woonruimte het opgeknapte stuk.

Ons huis is uit 1930.
Helaas is er in 1978 een grote verbouwing geweest en behalve de oude deuren zijn er weinig mooie elementen te vinden.
De voordeur aan de wegkant zit er voor de sier, want aan de zijkant zit een nieuwere voordeur.
Toch heeft t huis wel veel geschiedenis.
Met regelmaat komen oud bewoners de verbouwing volgen en een kijkje nemen.

In de schuur zou vroeger een illegale discotheek gezeten hebben.

Wij hebben ca 180m2 woonoppervlakte. Oude stallen en hooizolder zijn bij de woning betrokken. Originele woonhuis was denk ik 90m2 en daar woonden de ouders met hun 13 kinderen... slik.

boemel

Berichten: 8489
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 19:13

Dais_ schreef:
[ [url=m/xD1RxS.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit was ons huis 'vroeger'. Ik weet helaas niet welk jaar dit was.

Dubbelfun, toevallig weet ik dat er hier nog iemand uitgestrooid is in het verleden en als ze zich daar prettig bij voelen dan mag dat zeker. Dit is een huis met geschiedenis en ik vind het juist wel mooi op 1 of andere manier.

Het as ligt trouwens in een stuk tuin waar ik praktisch nooit kom dus heb er geen last van hoor.


Wat een leuk huis <3

boemel

Berichten: 8489
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 19:21

Afbeelding

Niet zo duidelijk helaas. Een oude luchtfoto, waarschijnlijk gemaakt in de jaren 70.

Belker

Berichten: 15357
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 20:19

Leuk de fotos van de huizen. Dit huis is van 1938, maar we vonden kranten onder het dak van 1929.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 20:27

Ik kijk wel eens een programma waarin ze in de VS oude huizen (meestal blokhutten) en schuren afbreken om te restaureren en weer op te bouwen. De bouwers doen altijd een wedstrijdje om bij huizen die met kranten ‘behangen’ zijn (als isolatie) de oudste datum te vinden.

Belker

Berichten: 15357
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 20:29


Dais_

Berichten: 4046
Geregistreerd: 06-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 20:33

Wij vonden ook kranten van vroeger, toevallig ook van het kwpn wat toen nog wpn was. De uitslag van de hengstenkeuring zat gewoon op de muur geplakt. Ergens van 1975, dus dat was nog vrij nieuw. Wel grappig :D.

De fundering van ons huis is van 1878! In de kelder zat vroeger een bierbrouwerij.

In de oorlog is er ooit een bom door het dak gevallen maar gelukkig niet afgegaan.

Dais_

Berichten: 4046
Geregistreerd: 06-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 20:38

Belker schreef:
Leuk is dat.
Kennen jullie deze site?
https://www.topotijdreis.nl/


Kende hem nog niet, wel leuk om te zien! Ook de luchtfoto's elk jaar vond ik leuk :D.

DuoPenotti

Berichten: 29981
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 20:41

Gaaf.
In 1895 zie ik voor het eerst bebouwing staan waar wij wonen. Ook buren.
Of dat dan tegelijk is gebouwd of in kaart gebracht?

Luchtfoto's gaan tot 2006.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 20:51


_Lorette_

Berichten: 12114
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 21:13

Wat gaaf om jullie oude foto's te zien!

Dais, wat naar dat je je katten moet missen. :(:) Zo kort achter elkaar ook...

Boemel, de bak wordt prachtig!

Wij zitten hier al bijna 10 jaar, maar het is nog lang niet af. De woongedeeltes zijn op zich prima. De hoofdwoning is na aankoop gerenoveerd/opgeknapt, maar dat heeft al ruim 1,5 ton gekost. Puur in de basis (brandveiligheid, riolering, constructie, nieuw dak) zonder uitbouw en zonder luxe. Net in de enige periode van 21% btw, dat was echt oliebol. -O- De keuken en de badkamer hebben we daarom zo gelaten. Die moeten we nog eens aanpakken, net als de serre... Daar was even geen geld meer voor, omdat het tweede woongedeelte ook voor 50k verbouwd moest worden en er nog geen paardenfaciliteiten waren. We wisten dat het een tienjarenproject zou worden, maar daar gaan we wel overheen. Er zijn nog steeds dingen die moeten gebeuren.

Het was destijds wel een enorme belevenis zo met de jungle om het huis. Dook je ergens door een struik, dan vond je weer een totaal nieuw stukje tuin. :D We hebben bij het snoeien diverse tuinsets en fietsen gevonden. :))

Afbeelding

Wat dat betreft is het nu maar saai.

Afbeelding

De buren dachten wel dat we flink aangebouwd hadden, maar dat was omdat ze dat gedeelte van de woning nooit konden zien door de begroeiing.

Ik heb eens een lieve ruin gehad die heel erg schrok en van narigheid uit de paddock met houten omheining sprong. Ik vond dat 'ie als dressuurpaard een eind kwam, maar hij beschadigde toch een achterbeen. Binnen de kortste keren schoot de temperatuur al naar 39 graden en ik wist dat hij normaal gesproken op 36 zat, dus ik kon gelijk de spoedhulp bellen.
Soms zijn kleine wondjes zo verraderlijk! Zo vond ik mijn pony eens met de avondronde na 23u in de verkeerde hoek van de stal. Daar stond ze nooit, dus er gingen in mijn hoofd al alarmbellen af. Ze wilde totaal niet meer lopen. Dierenarts nam bloed af en spoot haar meteen tegen spierbevangenheid, want ze ging geen cm meer voor- of achteruit. De volgende ochtend kwam hij terug om te vertellen dat ze helemaal niet spierbevangen was. We vonden uiteindelijk een wondje zo groot als een speldenknopje in de borst. Daar was de pony naar van. Maar goed, wel verkeerd behandeld dus. :7

belle_boef

Berichten: 10752
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-21 21:56


Karin_deB

Berichten: 8273
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 22:34

Leuke site inderdaad!

@Dais :(:) je katten hebben wel een respectabele leeftijd bereikt!

Hier ook lekker aan de klus.
Zijn nu sinds augustus aan het wachten tot de badkamer beneden gedaan wordt (als het goed is starten ze maandag *\o/* ), de zolder is vorige week leeggeruimd zodat de schilder daar kan starten als buitenseizoen over is en daarna de nieuwe vloer erin.
De overkapping van Bedaf heb ik de offerte van geaccepteerd dus nu wachten op de planning.
Het echte klus deel is wel voorbij na de badkamer.
Dan is voornamelijk upgraden en finetunen haha.

boemel

Berichten: 8489
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 23:03

Wat een wildernis was het Lorette! Ziet er nu veel beter uit!

Leuke site! En zo te zien stond ons huis ook ooit in de wildernis :D

Goh, vandaag zei ik tegen mn vriend "wat fijn dat je rug eindelijk weer wat beter gaat" Een paar uur later zaten we bij de huisartsenpost. Hechtingen in zn kin, pijnlijke tanden, pijnlijke elleboog en knie, jas kapot.

Gingen naar vrienden, die hadden op een slecht verlichte oprit even een laag hekje geplaatst voor de honden, waar hij dus overheen gevallen is. Echt pffff. |(

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 23:18

Ooh wat balen boemel! Beterschap!

En ik lees een verdrietig berichtje over 2 overleden katten, sterkte :(

Leuk om te lezen hoe het bij jullie (klus) huizen gaat :D
Hier geen klushuis meer gelukkig.
We hebben vorig jaar zo goed als alles al aangepakt toen we er in kwamen.
2 vertrekken zijn nog zoals het in 1980 gebouwd is. Toilet en badkamer.
Dus bruin betegeld, maar verder in orde.
Huis is kwalitatief goed gebouwd, er is over veel dingen goed nagedacht. Ideaal. Het was alleen overal poepie bruin met schoon metselwerk en schrootjes ;)
Dat hebben we gelijk aangepakt. Ook elektra in de muren verwerkt, extra groepen en stopcontacten. Het woonhuis zelf is zo goed als klaar.
Wel komt er nog een uitbouw op de boven verdieping, zodat we een mooie overkapping aan het huis krijgen, de badkamer dan ook gelijk gaan aanpakken en de babykamer er komt. Die is er nu nog niet ;) maar wel plek zat op de bovenverdieping.
Kantoor / lounge plek boven de stallen is intussen ook klaar. Met mooi uitzicht over de wei of in de binnenbak.
Maar zo buitenaf ben je gewoon nooit echt klaar.
Nog veel plannen, maar gelukkig niet meer in een bouwput.
Zo gaan we de schuurkeuken nog aanpakken, komt dan gelijk toilet en douche.
Alles in het woonhuis is op zich wel klaar. Sommige dingen wat gedateerd, maar geen prioriteit om het te vervangen, omdat het verder gewoon goed is.
Meeste werk is dan nog de schuren en volgend voorjaar de uitbouw met babykamer.

Afbeelding

boemel

Berichten: 8489
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 06:08

Plaatje! Mooi huis, mooie plek en mooie foto!

rover_
Berichten: 1373
Geregistreerd: 27-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 08:26

Oei wat een tegenslag, zoveel extra investeren Boemel. Voordeel is wel dat je het over een tijdje ‘vergeten’ bent als je fijn woont (of geblokt ;-) ). Hier blij dat grote klussen al weer paar jaar achter de rug is.
Leuk om de oude foto’s te zien. Gaaf huis Dais, lief dat je uitstrooien ok vond. Voor oude bewoonster leuk dat ze huis gezien heeft en wat foto’s.

DubbelFun

Berichten: 88816
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 10:19

@boemel: dat is schrikken!! Hoe is het er nu mee ?

@chasey: vooral die lucht hè.

Ik zag gister op het nieuws dat er hier ook een bijzondere wolkenband te zien zou zijn geweest. Die heb ik helaas gemist.

neile

Berichten: 2015
Geregistreerd: 09-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 10:24

Dais, wat heb jij toch een gezellig huisje! Wat fijn van je dat je het oude vrouwtje de assen liet uitstrooien in je tuin. Ik zou daar zelf eigenlijk ook geen probleem mee hebben, het komt bij een oud huis vind ik. Het geeft het net charme...

Chasey in jouw huis zou ik mezelf ook wel zien wonen hoor. Ben ook echt fan van wat je met de weides gedaan hebt. Gaat een flinke duit gekost hebben maar wel echt een meerwaarde!

Sjee Lorette wat een metamorfose!

Hier ook een oerdegelijk maar ouder huis uit begin jaren 80. Als ik jullie Nederlandse huisjes zie, vind ik die toch een stuk sfeervoller dan de huizen hier in België hoor. Zeker die oude boerderijtjes.. Die leuke luikjes met verschillende kleuren. Ik vind het zo mooi! Ons huis is vrij donker aan de buitenkant. Wij zijn eerst bezig geweest met de buitenste schil (isoleren, dak) en gaan nu overgaan op kamer per kamer. Ook willen we onze zolder in gebruik gaan nemen. Meerjarenplan...
Laatst bijgewerkt door neile op 25-11-21 10:50, in het totaal 2 keer bewerkt

boemel

Berichten: 8489
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 10:31

DubbelFun schreef:
@boemel: dat is schrikken!! Hoe is het er nu mee ?

@chasey: vooral die lucht hè.

Ik zag gister op het nieuws dat er hier ook een bijzondere wolkenband te zien zou zijn geweest. Die heb ik helaas gemist.


T gaat redelijk. Praten en eten is een ding. Dus aan de brinta, appelmoes en yoghurt. En verder een dikke warme knie, hij voelt zich een beetje brak.

DubbelFun

Berichten: 88816
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 11:28

Heeft ie nog een ontstekingsremmer gehad en is hij nog up-to-date met de Tetanus ??

boemel

Berichten: 8489
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 11:30

Ja Tetanus al gehad in Maart toen ie in zn duim toetakelde tijdens het klussen. Ontstekingsremmer heeft ie niet gehad.

DubbelFun

Berichten: 88816
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 11:33

Hou dan wel evt koorts in de gaten; warme knie en brak is geen goede kombi.

DuoPenotti

Berichten: 29981
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 11:35

Beterschap :knuffel:
Wat een nare val zeg.

boemel

Berichten: 8489
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 11:42

Dank jullie wel :o