Track om bak, wat is mooi?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
J_E

Berichten: 787
Geregistreerd: 10-03-10

Track om bak, wat is mooi?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-20 11:21

Wij gaan onze tuin aanpakken. Ik wil graag een track om de te maken bak hebben. Dit zou gemakkelijk ook wit zand kunnen zijn, aansluitend op de bak. Echter ben ik bang dat dit niet mooi wordt. Ik vind een bak op zich al niet echt mooi en dan heb je ook nog dubbel draad en meer zand.

Zijn er hier mensen die iets soortgelijks hebben? Hoe hebben jullie er wat moois van gemaakt?

Alvast bedankt!

Daihyo

Berichten: 88047
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Track om bak, wat is mooi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 11:25


Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 11:27

Moet je dan altijd tussen de paarden door als je de bak binnen wil? Lijkt me heel eeg onpraktisch, ik zou altijd schrik hebben dat er eentje in mijn zadel bijt terwijl ik hoeven aan het uitkrabben ben voor de bak.

Dubbele draad is idd niet zo mooi, alhoewel het met koord nog wel strak kan lijken. Daar kan ik wel een foto van sturen als je wil, wij hebben een stuk wei naast de bak. Eventueel kan je ook aan houten omheining denken.

J_E

Berichten: 787
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-20 11:41

Poekkie schreef:
Moet je dan altijd tussen de paarden door als je de bak binnen wil? Lijkt me heel eeg onpraktisch, ik zou altijd schrik hebben dat er eentje in mijn zadel bijt terwijl ik hoeven aan het uitkrabben ben voor de bak.

Dubbele draad is idd niet zo mooi, alhoewel het met koord nog wel strak kan lijken. Daar kan ik wel een foto van sturen als je wil, wij hebben een stuk wei naast de bak. Eventueel kan je ook aan houten omheining denken.


Nee, ons pad komt uit op de bak. De paarden lopen links van ons pad en kunnen dan achter de bak langs naar de rechterkant van ons pad. Ik kan dus zonder problemen de bak in.

Foto's zijn zeer welkom!

En bedankt voor de tip Daiyho

Temeraire

Berichten: 3531
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Re: Track om bak, wat is mooi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 11:53

Al die omheiningen maken het er inderdaad niet mooier op, dat is een nadeel van tracks.
Wat al veel scheelt is om koord te gebruiken ipv lint, en dan voor groen of bruin gaan, dat valt echt veel minder op dan wit bijvoorbeeld.
Verder kan je inderdaad veel inspiratie op doen in het topic dat Daihyo aanhaalt.

J_E

Berichten: 787
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Track om bak, wat is mooi?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-20 11:56

Klopt idd. Heb nu bruin koord van gallagher. Een haag er tussen is ook erg bewerkelijk he. Lastig...

Daihyo

Berichten: 88047
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Track om bak, wat is mooi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 12:15

Als je een eetbare haag maakt dan heb je wel een leuk uitzicht en het is nog lekker voor de paarden ook. Je zou dat om de bak heen kunnen doen. Dus tussen bak en track.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Track om bak, wat is mooi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 12:31

Wij hebben de track half om de bak, maar het valt allemaal wel mee qua uitzicht.

Ik heb geen plaatje, maar we hebben aan 1 kant van de schuilstal een paddock met daaraan vast een bak. Rechts van de bak loopt een breed pad. Daarnaast is de sloot en bosrand. We hebben 1 meter bestraat voor de kruiwagen en dan iets van 3 meter ernaast nog. Ze kunnen over beiden lopen.

Achter de bak en links van de bak liggen de weitjes. Daar omheen loopt de rest van de track. En de rest loopt verder naar voren en we hebben nog 2 paden tussendoor.

Wij hebben buitenom groen gaas en dat zie je niet op afstand. Daar bovenop 1 wit-groen koord.

Binnenin is alles met dunne boompalen en donkerbruin/oranje koord. Dat zie je echt niet van een afstand. En we hebben alles wel op 5 meter staan, dus niet tig palen. Maar de kleuren vallen echt weg.

We planten nieuwe bomen, struiken en planten aan. Inde wei rondom de bak oa wilg. Het gaas buitenom groeit dicht met braam.

Naast de bak is een sloot en is het pad droog.
De rest van de track is afgegraven en zand gestort. Dat pad hebben we niet te breed en valt weg door het gras ernaast, de bramen en onze nieuwe bomen en planten straks.

We hebben nog een poel en een heuvel met 4 paden er overheen. Ook afgezet met donkere paaltjes en gaas. De heuvel is begroeit, maar de paaltjes/hekje staat ook wel weer leuk.

Ik poets en zadel in de schuilstal vast aan de schuur en de rest loopt gewoon rond dan. Ik doe de bak dicht of blijft open, maar heb nergens last van. Ze leven 24/7 samen.

Een haag is niet bewerkelijk. Als je bij paard en plant kijkt, kun je kant en klare hagen kopen. Allemaal veilig en zelfs goed voor je paarden om van te snoepen. Maar hier en daar een struik of boompje kan ook natuurlijk.
Onze ervaring is dat ze wel iets willen vinden. Is er niks op een pad zoals planten, hooi of kantjes te maaien, lopen ze er minder overheen.

En wat mooi is? Tja, ik vind de rechte vierkante kale groene voetbal matten van weilanden niet mooi en zie hoe leuk de paarden dit vinden. Krijgen ook alleen maar complimenten. Dus als je iets gaat maken, je eigen gevoel volgen. Mensen zitten vast in traditionele dingen. Als het niet bevalt, gooi je je pad dicht en is het weer klaar.