equilin balancer vs pavo 18plus

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ikke129
Berichten: 631
Geregistreerd: 25-12-06

equilin balancer vs pavo 18plus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-20 22:04

ik heb een 19 jarige merrie die nu sinds een paar maand 24/7 lekker buiten staat met 1 maatje en semi pensioen mag genieten, we doen alleen nog wat senioren gym met grondwerk en af en toe een ritje. ze heeft altijd ruwvoer(hooi en stro) tot haar beschikking. Nu voer ik haar 18plus een halve schep met sinds een week omega gold olie van de paardendrogist 30 ml per dag. Omdat ze een gezwollen buikje heeft, kreeg ik de tip om eens te kijken naar equilin balancer samen met (een handje?)luzerne. Wat zijn jullie ervaringen?

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Re: equilin balancer vs pavo 18plus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 22:33

Voer je haar 18 Plus omdat ze het met haar leeftijd nodig heeft? Want de balancer van Equilin is niet specifiek voor oude paarden, dus is niet helemaal te vergelijken met 18 Plus, wat geen balancer is. Je geeft van de balancer van Equilin bijvoorbeeld ook veel minder (bij een paard van 600kg voer je 100 gram Equilin en 2 kg 18 Plus, dus dat is nogal een verschil). Als ze de 18 Plus qua leeftijd niet nodig heeft zou je de andere balancer wel eens kunnen proberen

Jade

Berichten: 3035
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: home is where the horse is

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 22:38

helemaal niet te vergelijken zelfs vind ik. Ik voer zelf equilin basic + balancer icm luzerne en ben er erg tevreden over. Die van mij heeft geen zichtbaar gezwollen buik, maar reageert wel duidelijk zuurder als ik haar voer met veel zetmeel geef en/of in plastic verpakt hooi. Wel had ik problemen haar op gewicht te houden toen de kwaliteit van het hooi minder goed was. Voor mij was een onverwacht pluspunt dat ze ook minder snel vocht in haar benen had. Overigens is het advies vanuit equilin wel om meer dan een handje luzerne toe te voegen als je geen ander krachtvoer voert, om ervoor te zorgen dat ze voldoende eiwitten binnen krijgt.

ikke129
Berichten: 631
Geregistreerd: 25-12-06

Re: equilin balancer vs pavo 18plus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-20 22:50

dank voor jullie antwoorden! ik voerde haar voorheen sportsfit maar merkte dat ze iets miste. met 16/17 jaroge leeftijd overgestapt op 18plus, niet gezien precies die leeftijd, maar meer als senior.

Nu je het zegt jade, ze had laatst wel dikke benen. terwijl ze dus altijd vrij kan bewegen!