Trailer kopen of opzoek naar een andere stal.. HELP

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34639
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 11:58

Ik zou verhuizen. Wij hebben dat jaren terug wel gedaan, om dezelfde reden. Geld wat je bespaart door te blijven staan ben je evengoed kwijt aan je ritjes met de trailer. Buiten dat kosten die ritjes ook veel extra tijd. En de zware bak is daarnaast vragen om problemen. Kun je echt blessures van krijgen bij je paard.

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Trailer kopen of opzoek naar een andere stal.. HELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 12:06

Wanneer je tevreden bent mbt je stalling, daar lekker blijven staan en een trailer kopen.

Ik heb ook jaren met een trailer op en neer gereden naar een rijvereniging om daar in de bak te rijden terwijl ik ook fulltime werkte, was prima te doen.

Fangio

Berichten: 2560
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Re: Trailer kopen of opzoek naar een andere stal.. HELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 12:47

Ik zou ook een trailer kopen.
Ik heb nu mn paard aan huis, maar heb geen bak. In de wei rijden vind ik zonde van mn wei. Dus als ik in de bak wil trainen gaan we met de trailer naar mn instructrice.
Wat anderen ook al zeggen, je wordt er vanzelf handiger in. Heb mn trailer nu binnen de minuut aangepikt. Heb een verplaatsbare zadelkast die ik zo in het andere vak van mn trailer schuif waar alles in zit (tweepaardstrailer) en mn paard is super makkelijk te laden. Was ie altijd al, maar doordat hij er zo vaak op staat helemaal.
Ik zou er zeker niet voor verhuizen als zowel jij als je paard je fijn voelen op deze stal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 12:49

EmptyWords schreef:
bobje26 schreef:
Je moet ook bedenken dat je straks in de stortregen je trailer moet aankoppelen, afkoppelen, schoonmaken etc.
Als het nu in de winter niet zo'n zware bak is, zou ik het aankijken en dan misschien volgend jaar alsnog verhuizen..

Och, daar wordt je handig in hoor. Das 5 minuten werk.


Uiteraard, ik heb er toch de ziekte in als ik op wedstrijd ga in de stroomregen en nog sta te koppelen haha. :')

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 13:13

En sommige hebben de luxe om overkapt te kunnen aankoppelen/laden. O:) 8-)

Niekj_Jente
Berichten: 2433
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-20 13:16

cobiie schreef:
En sommige hebben de luxe om overkapt te kunnen aankoppelen/laden. O:) 8-)


Binnen laden zou bij ons idd ook kunnen *\o/*

pillow
Berichten: 7807
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Trailer kopen of opzoek naar een andere stal.. HELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 13:22

Je zegt dat je 1 a 2 keer per maand naar een andere bak wilt om te lessen. Wat ga al die andere dagen dan doen?

Niekj_Jente
Berichten: 2433
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-20 16:10

pillow schreef:
Je zegt dat je 1 a 2 keer per maand naar een andere bak wilt om te lessen. Wat ga al die andere dagen dan doen?


Dat zal dan vooral grondwerk zijn, verkeersmak en trailerladen gaan worden. Af en toe was korte trainingen in de bak zijn te doen, maar een vol uur les is niet prettig. Dus de lessen wil ik op de andere locatie gaan volgen

Marije_jiplover

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Trailer kopen of opzoek naar een andere stal.. HELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 16:24

Ik rijd 1x per week op de rijvereniging en 1x per 2 weken bij mijn instructrice in de bak in de zomer en in de winter kan het zijn dat die les ook naar de rijvereniging gaat ivm binnenbaan.

Dan rijd ik nog 1 hooguit 2x per week thuis in de bak was loswerken, als de bak erg zwaar is in de zomer of erg nat in de winter is dat hoofdzakelijk in stap en beetje draf en niet meer dan 20-30 minuten.

Voor de rest staan we aan het bos en trainen we lekker kilometers in het bos.

Ik had mijn trailer gekocht om vaker op andere boslocaties te kunnen rijden en toen ik de trailer eenmaal had ben ik lid geworden van een rijvereniging met binnenbak om in de winter droog te kunnen rijden en toen vond ik het in de bak rijden zo leuk worden, dat ik dat vaker ben gaan doen.
Daarvoor reed ik dus echt nauwelijks in een bak, ook omdat die bij ons op stal niet heel het jaar fijn te rijden is. Maar toen de trailer er eenmaal was, werd in de bak rijden ook ineens leuk.

In het donker in de regen trailer aankoppelen vind ik dan weer geen enkel probleem, dat is in enkele minuten gefixt, dat weegt echt ruimschoots op tegen in de regen in het donker in de plassen staan te dansen tijdens longeren oid :j

Niekj_Jente
Berichten: 2433
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Limburg

Re: Trailer kopen of opzoek naar een andere stal.. HELP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-20 20:53

Bedankt voor alle reacties :)

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Re: Trailer kopen of opzoek naar een andere stal.. HELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 21:37

Gezien dit topic beter past op VSW verplaats ik het.