Vliegenmasker voor de gevoelige huidjes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Vliegenmasker voor de gevoelige huidjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-20 23:17

Ten eerste; als het verkeerd staat, mijn excuses!

Mijn paard heeft een heel gevoelig hoofdje helaas. Krijgt van het minste schuurplekken en op zijn neus heeft hij (van vorige eigenaren) al een hele witte streep en weinig haar. De meeste vliegenmaskers komen dus net op dat stuk waardoor hij nu weer open ligt daar ;(

Wat zijn goede maskers voor paarden met de gevoelige hoofdjes? Ook achter zijn oren heeft hij snel schuurplekken halster aanlaten is ook meteen vragen voor problemen... Zou zo een elastisch vliegenmasker de oplossing zijn??

Patt
Berichten: 1058
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 00:28

Voor mij maar één antwoord de Field Relief maskers!

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 01:42

Joliieeenn schreef:
Ten eerste; als het verkeerd staat, mijn excuses!

Mijn paard heeft een heel gevoelig hoofdje helaas. Krijgt van het minste schuurplekken en op zijn neus heeft hij (van vorige eigenaren) al een hele witte streep en weinig haar. De meeste vliegenmaskers komen dus net op dat stuk waardoor hij nu weer open ligt daar ;(

Wat zijn goede maskers voor paarden met de gevoelige hoofdjes? Ook achter zijn oren heeft hij snel schuurplekken halster aanlaten is ook meteen vragen voor problemen... Zou zo een elastisch vliegenmasker de oplossing zijn??


Hier net zo eentje. Die ging van elk masker kapot, dus ik baalde echt.

Had nu per ongeluk 3 ipv 2 shires besteld. Heb hem dus ook eentje om gedaan en hij is nu 4 of 5wk later nog steeds heel. Ik heb die met franje.

Mijn andere ruin heeft een lemieux met netje vanwege de opening voor maantop. Later zag ik dat lemieux iets van een bamboo achtig stofje had voor gevoelige huidjes etc.Het is een soort soft randje. Ik had die liever voor de ruin met gevoelige huid gehad, maar heb voor die ruin echt een netje nodig en een opening voor de maantop. Dus zolang hij heel blijft van de shires, houden we die.

Overigens denk ik dat de rek stof op de kaak het verschil maakt.

Organicgirl

Berichten: 6
Geregistreerd: 09-08-20

Re: Vliegenmasker voor de gevoelige huidjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 02:52

Zouden misschien bepaalde supplementen of vitaminen hem helpen bij zijn gevoelige huid

Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Re: Vliegenmasker voor de gevoelige huidjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-20 09:33

Bedankt voor de reacties al! Die field relief maskers zien er op de foto's uit alsof het ook harde stof is maar is slecht te zien op de foto's. De lemieux en shires ga ik eens even zoeken

Hij krijgt vitamines en mineralen bijgevoerd.. dus dat zou normaal goed moeten zitten.. Hij heeft het ook enkel op zijn hoofd nergens anders.

Thokkadisje

Berichten: 2145
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Aarhus (Danmark)

Re: Vliegenmasker voor de gevoelige huidjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 09:49

Professionals choice comfort fit vliegenmasker :)

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 10:05

Mijn paard heeft deze van Shires, nu voor het tweede jaar. Ik heb hem nog niet horen klagen :D Die randjes van fleece vind ik echt fijn.

Afbeelding

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 13:22

Thokkadisje schreef:
Professionals choice comfort fit vliegenmasker :)


Daar ging die van mij dus wel kapot van..........

TS, ik zou danb de lemieux kiezen. Shires en lemieux zijn echt heel gelijk aan elkaar, maar lemieux heeft dat zachte randje. De shires heeft dus een bont/fleece randje dat uiteindelijk toch zijn zachtheid wel gaat verliezen. Gaat nu nog goed hoor, maar als ik het verschil zie met de lemieux zou ik die kiezen.

Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Re: Vliegenmasker voor de gevoelige huidjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-20 15:03

Ik heb net de lemieux besteld! Hopelijk gaat het dan beter. Anders probeer ik die professionals choice comfort fit. De andere paarden zullen blij zijn met mij, krijgen ze fijne maskers cadeau _O-

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 15:07

Joliieeenn schreef:
Ik heb net de lemieux besteld! Hopelijk gaat het dan beter. Anders probeer ik die professionals choice comfort fit. De andere paarden zullen blij zijn met mij, krijgen ze fijne maskers cadeau _O-


Ik merk wel dat als ze goed zitten, ze er weinig hinder van hebben en ze ook niet uit proberen te doen.

Als je meerdere paarden hebt, is een reserve ook niet zo erg. Had 3 shires besteld en wilde 1 terugsturen, maar gebruik ze nu allemaal en als er weer eentje stuk gaat, heb ik gewoon wat liggen.

Die van PC ging mijn ruin ook stuk van. Er zitten toch naadjes. Misschien moet ik die eens binneste buiten proberen. Ik draag mn sokken ook al jaren binnenste buiten :)

Tara_13

Berichten: 750
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: t Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 15:07

Mijn merrie is ook gevoelig op de huid.
Bij de field relief schuurt het bij haar achter de oren met dat klittenband wat er zit.
De shires schuurt bij haar ook bij de voorpluk.
Ik heb al jaren de Cashel crusader, deze is erg prettig

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 15:31

Joliieeenn schreef:
... Zou zo een elastisch vliegenmasker de oplossing zijn??


De super elastische maskers vind ik over het algemeen erg zacht.
Ik heb 2 verschillende merken gehad, maar de laatste van Harry's horse had best een harde naad aan de onderkant (van kin tot kaak). Het eerste merk (weet helaas niet meer welke) had dat niet/veel minder.

Cherdenise

Berichten: 1282
Geregistreerd: 18-09-12
Woonplaats: Hoog noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 15:33

Karin schreef:
Mijn paard heeft deze van Shires, nu voor het tweede jaar. Ik heb hem nog niet horen klagen :D Die randjes van fleece vind ik echt fijn.

[ [url=m/wKN0Gw.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik heb deze ook, heel fijn ding