[FOTO]Show je paddock paradise!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
neile

Berichten: 2015
Geregistreerd: 09-01-10

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 16:59

Ik heb wel palen die gewoon ongeschuurd blijven. Verder heb ik in de muur ringen op verschillende plaatsen en een hooibar gemaakt van pallethout. Wel europaletten, geen geplakt hout. Loodzwaar ding en ben er superblij mee.

Maartje_M

Berichten: 9394
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 17:03

Hier gewoon weidepalen voor de hooinetten, die staan net zo ve in de grond als de rest. Gaat prima hier, die duwen ze niet zo maar om

Wieke

Berichten: 1746
Geregistreerd: 16-08-10
Woonplaats: Lemelerveld

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 17:25

Die hooibakken is idd goed opletten en zoeken online. Hier laatst ook met een leuk prijsje aan gekomen, maar soms zie je ze ook extreem duur voorbij komen.
Palen in de grond en dan op alle hoeken isolatoren van een hooinet blijft hier ook staan. Misschien ook beetje afhankelijk van wat de paarden er mee uitvoeren haha.

Gemeente heeft eea kunnen verhelderen, maar blijft wel beetje grijs gebied. Er zijn wel mogelijkheden, misschien niet helemaal zoals we in gedachten hadden, maar paarden houden op het potentiële perceel is zeer zeker mogelijk.
Dank voor het meedenken allemaal.
Hopelijk kan ik over een tijdje ook meeposten met ons paardenstekkie.

Flynnieman

Berichten: 360
Geregistreerd: 27-02-13

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 17:57

Als je geen houdknagers hebt zijn van die grote appel en perenkisten ook betaalbaar. Als je bij een appel en perenboer gaat vragen heeft hij misschien eentje staan die hij niet meer goed genoeg vindt voor zijn fruit in te doen ;). Zo heb ik er op de kop kunnen tikken voor 50 euro, en zijn ongeveer 1,20x1,20m

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 18:12

Op marktplaats zoeken op ‘palletbox’. Ik wil er niet meer dan 50€ voor betalen.

Malenka

Berichten: 7583
Geregistreerd: 04-10-06

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 18:53

Wij hebben palen met netten geprobeerd. Maar op de meeste plekken schuurt Nilay de palen helaas ook de grond uit. Laatst kon ik onverwachts houten kratten overnemen voor €10,- per stuk. Daar hebben we er nu twee van staan en dat gaat goed. En het staat ook nog wel leuk. Afbeelding

Lotte_Wessel

Berichten: 3587
Geregistreerd: 12-05-08
Woonplaats: Amsterdam

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 23:13

Ik had een vraagje, we zijn bezig met het regelen van een schuilstal. Dit zal een tijdelijke zijn voor 6 maanden tot een jaar waarschijnlijk. Zal zo'n 6 meter breed zijn, 2.5 meter diep en dan qua hoogte - zou 2.2 meter hoog voldoende zijn? Gaat om een pony van 1.45, en 2 jaarlingen (waarvan eentje bijna 2 jaar) van rond de 1.50-1.60 meter hoog. Ik weet sowieso niet hoeveel ze in de stal zullen gaan, maar wil toch dat ze er wel fijn in kunnen staan. Zou 2.2 meter te laag zijn of voldoende?

SSDesign

Berichten: 12698
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 07:39

Lotte_Wessel schreef:
Ik had een vraagje, we zijn bezig met het regelen van een schuilstal. Dit zal een tijdelijke zijn voor 6 maanden tot een jaar waarschijnlijk. Zal zo'n 6 meter breed zijn, 2.5 meter diep en dan qua hoogte - zou 2.2 meter hoog voldoende zijn? Gaat om een pony van 1.45, en 2 jaarlingen (waarvan eentje bijna 2 jaar) van rond de 1.50-1.60 meter hoog. Ik weet sowieso niet hoeveel ze in de stal zullen gaan, maar wil toch dat ze er wel fijn in kunnen staan. Zou 2.2 meter te laag zijn of voldoende?


Is het hele dak zo laag is alleen de spanten? Hier de draagconstructie op ongeveer 1.85-1.95. Ik kan er precies onderdoor. Paarden zijn allemaal tussen de 1.51 en 1.65 en dat gaat goed. Ze weten precies wanneer te bukken.

Lotte_Wessel

Berichten: 3587
Geregistreerd: 12-05-08
Woonplaats: Amsterdam

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 07:54

Ik meende het hele dak gewoon zo'n hoogte. Zou 2.4 beter zijn dan qua hoogte? Waar ik de schuilstal wil halen hebben ze van 2.2 en 2.4 meter hoog.

Belker

Berichten: 15333
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 10:01

Ik zou 2,4 doen. Ik heb 2,2 van schuilstal.com en door schuin aflopen mis je snel hoogte. Een luifel erbij is ook fijner tegen inregenen en geeft op maximale hoogte extra ruimte.

Lotte_Wessel

Berichten: 3587
Geregistreerd: 12-05-08
Woonplaats: Amsterdam

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 10:15

Bedankt! Er komt inderdaad een luifel bij aan tegen inregenen en stal is 6 meter breed dus hopelijk ruim genoeg voor mijn 3 monsters. Al hebben ze ook zeer veel bomen waar ze onder kunnen staan :)

Belker

Berichten: 15333
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 10:23

Afbeelding
Afbeelding
Dit is een 5x2.2 van 2,2 hoog zonder luifel. Bruine is ongeveer 1.48 hoog, wel koudbloedtype.

Prairy
Berichten: 9111
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 10:46

Als er niet heel veel prijsverschil in zit zou ik ook de hoge doen.

Lotte_Wessel

Berichten: 3587
Geregistreerd: 12-05-08
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 12:28

Prairy schreef:
Als er niet heel veel prijsverschil in zit zou ik ook de hoge doen.


Er zat geen prijsverschil in dus heb de 2.4 hoog besteld. Hopelijk kunnen begin van het jaar mijn paardjes bij ons op land dan! 1 ding geregeld, nog 100 dingen te regelen :')

Anoniem

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 12:30

Ach, houdt je van de straat zeg ik altijd.

Ik heb van die momenten dat mijn inspiratie weer belachelijk aanwezig is, van de week alweer 3 nieuwe projecten verzonnen _O-
En dan ook hele weken dat ik niets nieuws verzin :+

neile

Berichten: 2015
Geregistreerd: 09-01-10

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 12:50

En welke projecten staan er bij jou dan op til Robijntjah? Misschien geef je mij ook nog wel inspiratie, afhankelijk van hoe groot en duur de projecten zijn.

Hier houdt de bodem het tot nu toe super. *vingers gekruisd* houden zo!

Anoniem

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 12:56

Een extra poetsplaats recht tegenover de eerste, een extra snackstrook, de track op 1 plek verbreden en dan er tussen een wilgen strook maken.

En dan nog binnen wat projectjes maar eerst mogen ze het dak afnamen :+

Anoniem

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 13:50

Oh en deel van de paddock keren :+

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 19:08

Hier een plaatje van een deel van de wei, zoals het nu is. We gaan in het voorjaar de palen voor de struiken allemaal weghalen (wel een koord door de struiken heen, voor de zekerheid, dat ze niet ontsnappen). Al die palen kunnen we dan gebruiken om de track/weides af te zetten. Heb zo'n zin om te beginnen. Maar eigenlijk hebben we al een heleboel wel goed. De struiken om de weides heen zijn allemaal "goede" struiken, dus nu kunnen ze nog wat meer helpen met het snoeien ;-). Het gras is ook al heel goed, want het is meer groen dan gras, oftewel heel veel goede kruiden erin :+
Afbeelding

Afbeelding

Zilandra

Berichten: 84
Geregistreerd: 17-04-08
Woonplaats: Laag Soeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 19:28

Daihyo schreef:
Ja dat plekje viola. Carolien gaat weg, dus dan komt dat vrij.


Carolien komt wel in september weer terug hè ;-)

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 03:32

Koord door de struiken? Dat klinkt, eeeh, best bijzonder? Straks zitten ze erin vast, want zichtbaar of met stroom krijg je het dan toch niet? O:)

Bekker mooi plekje zo tussen de bomen!

Ik heb ook weer een uitdaging. Namelijk mijn track in 2 zones verdelen, dus dat de ik de paarden kan splitsen. Wil mijn oudste veulen gaan spenen, dus merrie moet even apart van de veulens. Maar echt alleen vind ik echt sneu, ze is niet drachtig dus bij mn hengst kan ook niet. Dus ik had bedacht mijn hoge palletboxen dusdanig neer te zetten dat er van beide zones uit gegeten kan worden. Dus moet even lekker creatief denken.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 07:33

Caily schreef:
Koord door de struiken? Dat klinkt, eeeh, best bijzonder? Straks zitten ze erin vast, want zichtbaar of met stroom krijg je het dan toch niet? O:) .


Er komt natuurlijk geen stroom op. Maar optisch om tegen te houden. Er zijn een paar plaatsen, waar ze als ze veel moeite doen tussen de struiken door zouden kunnen. Nou ja, de a pony dan misschien. Voor de zekerheid dan een lijntje erdoor. Hoe zouden ze erin vast kunnen komen? Dat zie ik niet zo. Ze komen nu toch ook niet vast te zitten in het koord?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 08:53

Zo trof mijn man ze vanochtend aan Afbeelding

<3
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-11-20 09:24, in het totaal 1 keer bewerkt

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 09:07

Och <3

Kuilbewoners :D

Anoniem

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 09:26

De kuil / poel is wel echt de allergrootste aanwinst zeg :=
Ze zijn er echt heel blij mee :+