[FOTO]Show je paddock paradise!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maartje_M

Berichten: 9364
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 22:06

Wij hebben alles van koltec. 2 lagen koord op 1.40 en eeeh, daaronder ergens, denk rond de 70. En een stuk een derde koord om de hond uit de wei te houden :=
Hier wit koord, misschien minder mooi maar met een pony die slecht ziet wel een bewuste keuze geweest destijds.

pol013

Berichten: 8996
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 12:05

Lotte_Wessel schreef:
Ik had een vraagje, in de komende week of 2 krijgt bij ons het eerste deel land afrastering. Dan kan ik tevens de tracks maken met prikpalen en draad. Nu ben ik op zoek naar een goed schrikdraadapparaat, liefst met zonnepaneel en vroeg mij af wat jullie doen/ gebruiken/ aanraden. Het eerste stuk is zo'n 80x50 meter en krijgt 2 of 3 banen lint, nog niet helemaal uit of het er 2 of 3 moeten worden. Iemand een idee?


Wil je nou prikpalen en lint doen? Zou ik niet voor kiezen. Lint is alleen mooi als je het super strak kunt zetten. Anders zou ik altijd voor koord gaan.

Wij hebben deze al voor het 3e jaar. En nog super blij mee:
https://www.agrishop.nl/voss-farming-se ... araat.html

Olympia96

Berichten: 3299
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 10:33

Morning,
Wie heeft er ideeën over de extraatjes die voor de fun gevoerd kunnen worden? De wilgen en hazelaars hebben nu bijna geen blad meer. Wat voeren jullie?

belle_boef

Berichten: 10735
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 10:42

Olympia96 schreef:
Morning,
Wie heeft er ideeën over de extraatjes die voor de fun gevoerd kunnen worden? De wilgen en hazelaars hebben nu bijna geen blad meer. Wat voeren jullie?


Ik verstop stukjes wortel buiten. Daardoor moeten ze zoeken en zijn ze mooi even zoet mee

BrittS

Berichten: 1723
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 10:55

Wat ik momenteel geef in mijn snackbakjes:
- Zonnebloempitten
- Venkel
- Voederbiet
- Wortel/appel
- Komkommer
- Rozenbottel gedroogd
- Meidoornbesjes
- Peterselie
- Fibrenuggets
- Haychunks
- Biet
- Blauwe bes
- Pastinaak
- Bleekselderij
- Broccoli (maar pas op met koolsoorten ivm gasvorming ;) )

Alles afgewisseld en geen grote hoeveelheden uiteraard.
Afbeelding
Afbeelding

Olympia96

Berichten: 3299
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 15:02

Wat een leuke ideetjes!
Zie ik ook pinda’s Britt?

HorsePassion
Berichten: 974
Geregistreerd: 21-03-20

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 17:51

De paddock Paradise waar ik heb gestaan is door de regen veranderd in een paddock Hell.
Paarden kunnen er niet schuilen tegen de wind en de regen en hebben geen droge plek om te staan. En ook geen droge plek om te liggen.
Wat in de zomer een paradijs is kan in de herfst en winter veranderen in een grote moddelpoel.

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-20 17:56

tjiftjaf schreef:
De paddock Paradise waar ik heb gestaan is door de regen veranderd in een paddock Hell.
Paarden kunnen er niet schuilen tegen de wind en de regen en hebben geen droge plek om te staan. En ook geen droge plek om te liggen.
Wat in de zomer een paradijs is kan in de herfst en winter veranderen in een grote moddelpoel.


Tjah, ik zou als eigenaar van zonn PP dan toch echt zorgen dat ik op zijn minst een schuilstal heb en droge/verharde voerplekken, zoals je kn de OP kunt zien hebben wij die ook en wij hebben niet eens overal modder eigenlijk enkel bij de uitloop

Ir111

Berichten: 11953
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 19:51

tjiftjaf schreef:
De paddock Paradise waar ik heb gestaan is door de regen veranderd in een paddock Hell.
Paarden kunnen er niet schuilen tegen de wind en de regen en hebben geen droge plek om te staan. En ook geen droge plek om te liggen.
Wat in de zomer een paradijs is kan in de herfst en winter veranderen in een grote moddelpoel.

Wat is je punt? Ik volg je niet.

HorsePassion
Berichten: 974
Geregistreerd: 21-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 19:55

Ir111 schreef:
tjiftjaf schreef:
De paddock Paradise waar ik heb gestaan is door de regen veranderd in een paddock Hell.
Paarden kunnen er niet schuilen tegen de wind en de regen en hebben geen droge plek om te staan. En ook geen droge plek om te liggen.
Wat in de zomer een paradijs is kan in de herfst en winter veranderen in een grote moddelpoel.

Wat is je punt? Ik volg je niet.

Dat sommige PP te mooi zijn om waar te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 19:58

Maar dat ligt niet aan het concept, maar aan een slechte uitvoering.

Anoniem

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 20:13

Mwah weet niet hoelang ze er al zitten. Je kan er ook midden in een 1e nat seizoen achter komen dat de grond het toch niet zo houdt als je hoopte. Zou voor mij niet zo'n probleem zijn als er stapsgewijs maar wat aan gedaan zou worden.

Hier ook een deel blubber maar we zorgen dat we altijd een droog stuk hebben waar de kudde kan liggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 20:19

Ik ga er dan wel vanuit dat het elke herfst/winter ellende is. Het is logisch dat een eerste echt natte herfst/winter inventariseren is waar er verbeteringen nodig zijn :j

HorsePassion
Berichten: 974
Geregistreerd: 21-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 20:31

Maar het moet wel leefbaar zijn. Als een probleem snel opgepakt wordt dan snap ik het nog maar dat is hier niet het geval. En het moet niet ten koste gaan van de gezondheid van de paarden.
De winter is nog maar net begonnen. En ik kan best tegen een beetje water maar overal minstens 30 cm. bagger en diepe plassen en karresporen is echt not done. Geen droge plek om te staan of te liggen.

Anoniem

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 20:33

Als het zo wordt in het 1e natte seizoen doe je er in dat natte seizoen vrij weinig aan hoor. Betegelen, keren, al die dingen kun je pas doen wanneer het redelijk droog is.

Niet iedereen heeft de luxe er meteen een stuk bij te kunnen trekken.

HorsePassion
Berichten: 974
Geregistreerd: 21-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 20:35

Robijntjah schreef:
Als het zo wordt in het 1e natte seizoen doe je er in dat natte seizoen vrij weinig aan hoor. Betegelen, keren, al die dingen kun je pas doen wanneer het redelijk droog is.

Niet iedereen heeft de luxe er meteen een stuk bij te kunnen trekken.

Maar als je net als ik er een behoorlijk bedrag pensiongeld voor moet betalen en inmiddels een paard hebt die gezondheidsproblemen er door heeft gekregen dan blijft mijn paard er echt geen dag langer staan.

Anoniem

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 20:37

Dat sowieso. Het moet wel een klein beetje in verhouding zijn al vind ik welwillendheid van pensionhouders onbetaalbaar en ik ben het bar weinig tegen gekomen :+

HorsePassion
Berichten: 974
Geregistreerd: 21-03-20

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 20:38

Ik was incl. brok 250 euro kwijt per maand. Vind dat een behoorlijke prijs.

Anoniem

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 20:39

Dat is behoorlijk ja.

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-20 20:42

tjiftjaf schreef:
Ik was incl. brok 250 euro kwijt per maand. Vind dat een behoorlijke prijs.


Als het een mooie plek was zonder modder dan is dat geen verkeerde prijs maar de modder hel indd niet.

HorsePassion
Berichten: 974
Geregistreerd: 21-03-20

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 20:54

Mijn paard had door de modder rotstraal gekregen.

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-20 21:04

tjiftjaf schreef:
Mijn paard had door de modder rotstraal gekregen.


Mijn inziens is rotstraal een verzameling van problemen en nattigheid en modder is zeker ook een boosdoener. Ik heb zelf 1 paard dat erg gevoelig is maar met heel veel aandacht is dat nu gigantisch verbeterd en dat was zelfs tijdens de winter en ondanks de nattigheid werd het steeds beter.

HorsePassion
Berichten: 974
Geregistreerd: 21-03-20

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 21:11

Door de slechte omstandigheden was haar weerstand gewoon minder geworden. Ik weet ook niet of ze de winter in deze PP had doorgekomen. Van een paard in topconditie in 2 maanden tijd naar een paard wat langzaam aan het opgeven was. Heel triest.

Ir111

Berichten: 11953
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 21:29

Ik snap nog steeds niet wat dit te maken heeft met dit topic. Superrot voor jou en je paard dat je zo'n ervaring hebt gehad. Snap dat dat je hoog zit.

Maar ik denk dat de meeste hier wel snappen dat een pp in de zomer makkelijk is en vaak in de winter juist een uitdaging. Dat is in ieder geval wel waar wij mee bezig zijn; track keren, goede schuilstal en droge warme ligplek en maatregelen rond de voerbakken zodat ze droog kunnen etc. Ik zie anderen in dit topic ook daarmee bezig.

MarjanB

Berichten: 16446
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 21:37

Het heeft ook niks met pp te maken, het gemiddelde weiland is ook blub in de winter.