[FOTO]Show je paddock paradise!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Malenka

Berichten: 7563
Geregistreerd: 04-10-06

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 09:38

Lekker beschut liggen. Mooi hoor.

Ir111

Berichten: 11957
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 11:27

Robijntjah schreef:
Zo trof mijn man ze vanochtend aan [ [url=m/sloUqf.jpg]Afbeelding[/url] ]

<3

Briljant! Ze hebben een jaren 70 inrichting, een zit/lig kuil in de woonkamer! :D

Koord door de bosje zie je niet duidelijk. Als een paard zich door de struiken heen worstelt dan heb je eerder kans dat ze vast komen te zitten, zeker als er geen stroom op staat wordt het misschien gezien als hinderlijke tak en duwen ze gewoon door. Ik zou dat nooit op die manier doen. Als je toch iets wilt met een afrastering dan zou ik die achter de haag zetten en dan met stroom erop. Of alleen een enkel draadje spannen voor de haag langs, als je kiest voor bruin koord zie je dat nauwelijks dus optisch netjes.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 12:18

tine10 schreef:
Caily schreef:
Koord door de struiken? Dat klinkt, eeeh, best bijzonder? Straks zitten ze erin vast, want zichtbaar of met stroom krijg je het dan toch niet? O:) .


Er komt natuurlijk geen stroom op. Maar optisch om tegen te houden. Er zijn een paar plaatsen, waar ze als ze veel moeite doen tussen de struiken door zouden kunnen. Nou ja, de a pony dan misschien. Voor de zekerheid dan een lijntje erdoor. Hoe zouden ze erin vast kunnen komen? Dat zie ik niet zo. Ze komen nu toch ook niet vast te zitten in het koord?

Lijkt me toch een risico. Als een deel van de struiken eetbaar is en je neemt de stroom weg ligt de weg naar een wandelingtje in vrijheid open. Zeker voor een pony :)

BrittS

Berichten: 1723
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 12:37

Hier hebben wij ook een draad door de struiken heen, maar de struiken zijn zo dicht dat ze het al niet eens proberen. Ik zie er geen risico in.

Heerlijk die poelbewoners <3 Als onze poel leeg is dan zijn ze er ook veel in aan het klieren, graven, rollen, liggen etc.

Temeraire

Berichten: 3531
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 15:28

Bedankt voor de tips over de voerplekken.
Ik denk dat de palen dan niet diep genoeg de grond in zaten, dit zal zo'n 40/50 cm geweest zijn. Er zitten bij ons veel stenen in de grond, waardoor 40 cm al een prestatie is :+

Ik zal even goed mp in de gaten houden om aan een betaalbare voerbak te komen.

Zo'n draad door de struiken lijkt me prima. Meer een extra veiligheid dan een risico.

Lotte_Wessel

Berichten: 3587
Geregistreerd: 12-05-08
Woonplaats: Amsterdam

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 21:07

Ik had een vraagje, in de komende week of 2 krijgt bij ons het eerste deel land afrastering. Dan kan ik tevens de tracks maken met prikpalen en draad. Nu ben ik op zoek naar een goed schrikdraadapparaat, liefst met zonnepaneel en vroeg mij af wat jullie doen/ gebruiken/ aanraden. Het eerste stuk is zo'n 80x50 meter en krijgt 2 of 3 banen lint, nog niet helemaal uit of het er 2 of 3 moeten worden. Iemand een idee?

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 21:22

Lotte_Wessel schreef:
Ik had een vraagje, in de komende week of 2 krijgt bij ons het eerste deel land afrastering. Dan kan ik tevens de tracks maken met prikpalen en draad. Nu ben ik op zoek naar een goed schrikdraadapparaat, liefst met zonnepaneel en vroeg mij af wat jullie doen/ gebruiken/ aanraden. Het eerste stuk is zo'n 80x50 meter en krijgt 2 of 3 banen lint, nog niet helemaal uit of het er 2 of 3 moeten worden. Iemand een idee?


2 of 3 hangt heel erg af van de maten paarden die erachter moeten blijven, en of het uitbrekers zijn of niet. Ik heb hier (nu nog geen PP), de buitenrand 3 banen, binnenin 2 banen.

Lotte_Wessel

Berichten: 3587
Geregistreerd: 12-05-08
Woonplaats: Amsterdam

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 21:39

Ja ik zat zelf ook te denken dat 3 buiten (en 2 binnen) de beste optie zou zijn. Wat voor een stroom apparaat raden jullie aan? Zat zelf te denken aan de Gallagher S40 of s100 met zonnepaneel.

Belker

Berichten: 15306
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 21:45

Ik heb op een kleiner stuk de S20 of S40. Fijn apparaat. Makkelijk in gebruik en een goede klap stroom.

Prairy
Berichten: 9072
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 23:11

Ik heb er één met zonnepaneel bij van cranenbroek gekocht, werkt prima, in ieder geval als de zon schijnt. Ik zal eerlijk toegeven, ik heb hem niet getest bij regen :+

Belker

Berichten: 15306
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 23:20

Die van mij heeft zonnesysteem en ingebouwde accu.

Lotte_Wessel

Berichten: 3587
Geregistreerd: 12-05-08
Woonplaats: Amsterdam

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 00:43

Oke klinkt goed! Ik heb een gekeken en denk dat de Gallagher S40 al genoeg is voor ons eerste stuk en volgend jaar kunnen we waarschijnlijk stroom kastje laten plaatsen zodat het aangesloten is op het huis.

Hoe hoog hebben jullie de buitenste afrastering? Wij hebben 2.1m palen dus we laten plaatsen dus zat te denken dat bovenste lint waarschijnlijk op 1.2m komt te zitten. Dit lijkt vrij standaard toch? (Paarden zijn straks 1.65-1.7 groot en een pony van 1.44m).

Ir111

Berichten: 11957
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 02:08

Lotte_Wessel schreef:
Het eerste stuk is zo'n 80x50 meter en krijgt 2 of 3 banen lint, nog niet helemaal uit of het er 2 of 3 moeten worden. Iemand een idee?

Wij hebben 2 banen koord. Expres geen lint omdat we dat minder mooi vinden én omdat het kan gaan klapperen in de wind (rotgeluid).

Als ik er aan denk meet ik morgen op welke hoogte het draad zit, uit mijn hoofd zeg ik op ongv 120 en 70 cm. Er loopt een paard van 1.65 en een van 1.55 achter, waarvan 1 jachtpaard die in theorie over alles heen zou kunnen springen. :+ Het stroomapparaat is van Gallangher een M160, op net aangesloten dus niet zo relevant voor jou.

neile

Berichten: 2014
Geregistreerd: 09-01-10

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 16:25

Ik ben grote fan van de Gallagherproducten. Ik vind ze heel degelijk.

Lotte_Wessel

Berichten: 3587
Geregistreerd: 12-05-08
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 16:44

neile schreef:
Ik ben grote fan van de Gallagherproducten. Ik vind ze heel degelijk.


Ja ik ook! En ook dat er 7 jaar garantie op zit.

Net gehoord dat de omheining rond 14 december geplaatst wordt dus erg spannend! Eerste week januari kunnen mijn paardjes dan ook verhuizen en op eigen land staan *\o/* zo spannend! Hoop dat ze niet met z'n allen ontsnappen gelijk :')

BrittS

Berichten: 1723
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 17:45

Hier ook alles van Gallagher. Om de paddock heb ik 3 draden/bruin koord (ivm de mini's) en rond mijn rijbak heb ik het bruine lint.

De draden rond de paddock heb ik op (vanaf de grond gemeten) 25 cm, 65 cm en op 105 cm gok ik. Kleinste pony is 80 cm en grootste paard is 1.63.

Jade

Berichten: 3035
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: home is where the horse is

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 18:01

hier ook gallagher, niet zozeer vanwege de kwaliteit, maar vooral omdat het me niet helemaal helder was of de andere specificaties van stroomapparaten problematisch waren of niet :') draad op 75 en 120 voor shet van 1.10 en kwpn van 1.70, beiden wel respect voor het draad.
lint heb ik van agrishop: https://www.agrishop.nl/voss-farming-sc ... eleid.html
Laatst bijgewerkt door Jade op 24-11-20 18:25, in het totaal 2 keer bewerkt

Belker

Berichten: 15306
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 18:16

Hier ook bruin koord van gallagher en alles van gallagher. Draad zit op 65 en 1-10. Ik heb er 1 van 1.35 en van 1.49. Die van 1.49 gaat gewoon door draad........ Onze kant is ook afgezet met dubbeldraads staafmat van 1.55 hoog, dus ver komt ze niet. De andere kant is de enge kant, daar zit nu wat bos en verderop dubbel draadstaafmatten van 180.

Lotte_Wessel

Berichten: 3587
Geregistreerd: 12-05-08
Woonplaats: Amsterdam

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 18:19

Oke super, ik zit dus aan soortgelijke hoogte qua afrastering te denken. Palen die week van 14 december worden geplaatst zijn 2.1 hoog dus als die 1/3 de grond in gaan hebben we alsnog 1.3-1.4 boven de grond en dus genoeg om bovenste lint op 1.2 en dan onderste (als we 2 laags doen) op 0.6 denk ik. Heb aan 2 kanten sloten, aan 1 kant een houtwal en aan de laatste kant staat grotendeels van jaar mais dus waarschijnlijk gaan ze nergens heen haha!

SSDesign

Berichten: 12698
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 19:21

Wij hebben als buitenomheining van dat groene gaas hekwerk. Zetten daar binnen een paar weken haagbeuk tegenaan (buitenzijde). Aan binnenzijde hebben we 2 lagen koord van Gallagher. Binnenomheining met bruin koord van Gallagher, 3 rijen op 40, 85 en 120cm. Palen van 200cm staan 60-70cm in de grond.

Poortgrepen, koordverbinders en andere benodigdheden allemaal in RVS en van Weidezaun.

Olympia96

Berichten: 3299
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 21:26

Onze palen zijn 1.30 hoog. En de draden 50 cm uit elkaar. De paarden zijn dik 1.60.

Heb op de palen van het achterstand weiland nog 20cm lange isolatoren bovenop gezet. De omheining heeft daar dus een hoogte van 1.50 en drie rijen draad.

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Wij ook Gallagher bruin koord (omdat het zo mooi wegvalt in de omgeving).

En om de bak bruin lint

Afbeelding
Vond alleen de hoek isolatoren een beetje minder van kwaliteit. Deze die op de normale palen in de bak staan voelden degelijker.
Afbeelding

EdkingEnzo

Berichten: 3473
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 22:09

Ik lees hier al een hele tijd mee! Wij hebben helaas geen echt paddock paradise, meer een maddock paradise :P ik hoop zelf wel dat er ooit wat meer (zand)tracks komen, ook ivm de gezondheid van mijn paard.

Rustig aan wordt ons paradijsje, nog meer een paradijsje! Sinds deze zomer hebben wij een schuilstal voor 4 paarden en de (oorspronkelijk 2 weides) 3 weides afgezet met houten palen ipv prikpaaltjes. Ook ben ik vorige week begonnen met het maken van een track van +- 150m door ons eigen bos, dit loopt paralel aan al onze 3 weides.
Onze plek is ongeveer 2,5 ha inclusief het stuk bos.

Nu zou ik eigenlijk graag het deel voor onze schuilstal omtoveren tot paddock, dit is nu deels al zand. Alleen ligt dit land een stuk lager dan ons andere land, dus wordt het snel nat. Hebben jullie ervaringen met een weide omtoveren tot paddock? Wij zitten op zandgrond. Hebben we hier nog veel extra zand voor nodig, of is alleen keren voldoende?

Het zal gaan om dit stuk, het is ongeveer 14m breed bij 27m lang.

Afbeelding
Afbeelding

Vanaf deze opening komt een pad naar de track in het bos
Afbeelding

En dit is het bos waar de track doorheen komt :D
Afbeelding

Afgelopen weekend een begin gemaakt. Het zal nog wel even duren voordat het af is, aardig wat werk!

Voor het snoeien
Afbeelding

Na het snoeien :)
Afbeelding


Of het echt helemaal een paddock kan worden weet ik nog niet, het is niet mijn grond. Ik ben al heel blij en dankbaar voor de veranderingen die nu plaats hebben gevonden :D
Alles zal gaan in overleg met de staleigenaar. Maar ik wilde toch graag hier vragen naar ervaringen en mogelijkheden voordat ik het met hem bespreek.

Lotte_Wessel

Berichten: 3587
Geregistreerd: 12-05-08
Woonplaats: Amsterdam

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 23:53

Ah gaaf zeg Edkimg! Hier ook nog bezig met creëeren en absoluut nog geen paddock paradise. Ik zit ook op zandgrond en hoop een paddock gedeelte alleen te frezen en zien hoe dat aanhoudt voor nu. De tracks dacht ik kort te laten eten en dan worden dat vanzelf tracks hoop ik. Zag namelijk iemand anders hier met foto's van tracks met natuurlijke looppaden erin gelopen door de paarden maar verder nog grassig. Misschien dat komend jaar ik wat zand kan laten verspreiden over het paddock gedeelte en misschien over de tracks.

Je bospad ziet er trouwens ook mooi uit! Zullen de paarden straks vast blij mee zijn!

EdkingEnzo

Berichten: 3473
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 15:55

Lotte_Wessel schreef:
Ah gaaf zeg Edkimg! Hier ook nog bezig met creëeren en absoluut nog geen paddock paradise. Ik zit ook op zandgrond en hoop een paddock gedeelte alleen te frezen en zien hoe dat aanhoudt voor nu. De tracks dacht ik kort te laten eten en dan worden dat vanzelf tracks hoop ik. Zag namelijk iemand anders hier met foto's van tracks met natuurlijke looppaden erin gelopen door de paarden maar verder nog grassig. Misschien dat komend jaar ik wat zand kan laten verspreiden over het paddock gedeelte en misschien over de tracks.

Je bospad ziet er trouwens ook mooi uit! Zullen de paarden straks vast blij mee zijn!



Klinkt ook heel gaaf! Heb je ook foto’s? & dankjewel! Kan niet wachten tot het bospad af is en ze het kunnen gebruiken <3

Lotte_Wessel

Berichten: 3587
Geregistreerd: 12-05-08
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 16:12

Nog geen fotos van hoe het wordt met de tracks enzo. Ik zal komende maand wanneer omheining wordt geplaatst weer nieuwe foto's maken maar dit is waar het om gaat zegmaar. Ongeveer 14000m2 waarvan ook een houtwal aan 1 kant, een sloot aan 1 kant en normaal gesproken mais aan de lange kant dus vrij mooi ingesloten. Ze kunnen van het zomer ook door de houtwal inlopen (foto's hiervan volgen ook nog) en tevens hebben ze een mega perenboom in de tuin (naar verwachting 1 van de oudste in Nederland, hij is 100+ jaar oud maar elk jaar nog mega veel zoete sappige peren) en ook vele appelbomen net buiten de weilanden.

Afbeelding

Afbeelding