Schuilstal.com, iemand ervaringen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jasia

Berichten: 6755
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: Bergen op Zoom

Schuilstal.com, iemand ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-20 09:34

Hoi,

De zoekfunctie heb ik gebruikt en kwam erg vaak de tip tegen om een stal te huren, maar kon geen ervaringen vinden van mensen die dit al lang doen of gedaan hebben.

Wie heeft hier ervaringen mee?
Wat gebeurt er als de paarden er schade aan brengen door bv schuren?
Waren er (onaangename) verrassingen achteraf?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groetjes Jacyntha

Balou_k

Berichten: 14061
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: Schuilstal.com, iemand ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 09:44

De stal staat hier alweer ruim anderhalf jaar.
Het grootste koepelmodel.

Werd netjes in elkaar gestoken en verankerd in de grond.

Wij hebben gekozen voor de huurconstructie. Juist omdat we de stal eerst wouden testen.

Sizzle

Berichten: 35693
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Schuilstal.com, iemand ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 09:51

Mijn ervaring met schuilstallen is dat die ondiepe met een open lange voorkant amper gebruikt worden, behalve voor schaduw.
Een diepere ingestrooide met 2 of 3 windbeschermde uitgangen waar genoeg plaats is zodat alle paarden er languit inpassen wordt in mijn ervaring juist wel intensief gebruikt.

Balou_k

Berichten: 14061
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: Schuilstal.com, iemand ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 10:12

Goh, ik heb eigenlijk wel goede ervaringen.

Ik heb twee stallen staan. De koepel en een box, met opening. De koepel wordt intensiever gebruikt.

We zijn de paarden regelmatig ‘kwijt’ vanaf de straat en dan staan ze er alle vier in.

Twee Haflingers en twee shetlanders.

We hebben wel het grootste en hoogste model.

Team_Sublime

Berichten: 1287
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 10:15

Wij zijn fan ! Wij hebben 4 schuilstallen en 2 opberghokken die wij van hem huren. Hij doet nergens moeilijk over en vaak kan de stal naar je wensen aangepast worden.

Wij huren ze nu al gauw 6 jaar. Alles is helder en schade doet hij ook niet moeilijk om, het zijn nou eenmaal paarden. Enige is wel als gerepareert moet worden moet je dat bij hem doen en betaal je wel voor. Maar zolang de schade jou niet in de weg zit is er niks aan de hand.

Wij hebben wel contracten van 10 jaar bij hem.

Kwa diepte valt trouwens wel mee hoor. Wij hebben de grootste en daar proppen ze zich met 6 paarden gewoon in of ben je er eentje kwijt omdattie net om het hoekje staat

Al met al zijn wij heel tevreden en onze paarden ook!

YoniB

Berichten: 121
Geregistreerd: 12-02-19

Re: Schuilstal.com, iemand ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 10:21

Hier ook super ervaringen, vriendelijke man en schade is inderdaad iets waar je samen heel goed uit komt. Bij ons ging de gemeente moeilijk doen na het plaatsen en de man van schuilstal.com was heel betrokken bij het proces, was ook aanwezig bij de behandeling van het bezwaar. Ik sta inmiddels niet meer op die stal, maar de stallen staan er nog steeds. Zou ze zelf zo huren bij hem als ik het nodig zou hebben! Veranker de stal echter wel, hadden wij niet gedaan in eerste instantie en toen lag er eentje ineens op zijn kant na hard waaien haha. Was wel in de polder dus de wind had vrij spel daar. Ach, leren we van!

Sizzle

Berichten: 35693
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 10:22

Ja die diepte is vooral belangrijk.
Er zijn ook modellen waar ze zo ongeveer met de kont nog buitenstaan maar die zijn meer geschikt om je hooi droog te houden daar gaan paarden vaak niet in liggen.

bluebeauty
Berichten: 568
Geregistreerd: 12-06-05

Re: Schuilstal.com, iemand ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 11:05

Ik wilde ook een stal van Schuilstal.com, maar toch op het laatste moment afgehaakt. Ik las veeel reacties van mensen (Facebook) die aangaven dat het erg warm/heet wordt als de zon er langdurig op staat

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70549
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Schuilstal.com, iemand ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 11:50

Ik verplaats dit topic naar Ervaringen en diensten.

KLC

Berichten: 263
Geregistreerd: 20-05-16

Re: Schuilstal.com, iemand ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 22:24

Een aantal jaar terug 1 gehuurd, was er erg tevreden over. Wou graag de voorzijde voor de helft dicht en dit kon ondanks dat ik hem huurde gewoon geregeld worden.
Nu heb ik er deze week één gekocht, moet nog een aantal weken wachten tot hij word geplaatst. Dit keer heb ik voor houten zijwanden gekozen, en met een metalen dakgoot.

Jasia

Berichten: 6755
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-20 08:09

Dankjewel allemaal!
Inmiddels is de stal besteld *\o/*

Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 19:40

bluebeauty schreef:
Ik wilde ook een stal van Schuilstal.com, maar toch op het laatste moment afgehaakt. Ik las veeel reacties van mensen (Facebook) die aangaven dat het erg warm/heet wordt als de zon er langdurig op staat


Is dat niet met elke schuilstal?

Wij hebben er ook 2 staan en ben er heel blij mee.

_Malu_

Berichten: 755
Geregistreerd: 23-09-07
Woonplaats: Deutschland

Re: Schuilstal.com, iemand ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 20:22

Hier staat er ook eentje sinds 1,5 jaar. Ik heb dit als tussenoplossing. Dit weekend beginnen we met het metselen van de echte stal. Ben over de schuilstal erg tevreden. De paarden staan er graag in als het regent, er blijft wel wat warmte onderhangen, maar is juist fijn als het 's avonds weer kouder wordt. Als het erg heet is kunnen ze hier onder de bomen staan.

bluebeauty
Berichten: 568
Geregistreerd: 12-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 05:25

Ladygiroc schreef:
bluebeauty schreef:
Ik wilde ook een stal van Schuilstal.com, maar toch op het laatste moment afgehaakt. Ik las veeel reacties van mensen (Facebook) die aangaven dat het erg warm/heet wordt als de zon er langdurig op staat


Is dat niet met elke schuilstal?

Wij hebben er ook 2 staan en ben er heel blij mee.


Ik begreep dat schuilstallen van hout koeler zijn. Onze paarden staan er alleen in als het warm is (en er veel dazen zijn)

_Elaine_
Berichten: 2164
Geregistreerd: 19-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 21:53

Gezien dit volgens de zoekfunctie het meest recente topic is over deze schuil stallen stel ik mijn vraag even hier.

Is er een mogelijkheid tot het ophangen van een Hooinet aan de binnenkant van de stal?

Hommage

Berichten: 2767
Geregistreerd: 07-09-07

Re: Schuilstal.com, iemand ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 22:02

Ik heb de hooinetten altijd moeiteloos kunnen vastmaken aan de binnenkant van de stal.

_Elaine_
Berichten: 2164
Geregistreerd: 19-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 22:07

Bedankt! Dat is goed nieuws! *\o/*

KLC

Berichten: 263
Geregistreerd: 20-05-16

Re: Schuilstal.com, iemand ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 23:40

Ik heb 2 slowfeeder netten ophangen in de schuilstal, eentje aan de onderste horizontale 'buis' en eentje aan de bovenste. Er passen trouwens ook perfect kunstof voerbakken met ophangbeugels over de buizen!

Laurievc

Berichten: 4421
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Schuilstal.com, iemand ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 23:43

Hier ook stallen van hen. 1 jaar gehuurd en heel tevreden van. Wij vonden het enkel jammer dat ze afgerond zijn, zeker voor wat grotere paarden heb ik het gevoel dat het net wat kleiner aanvoelt. Normaal gezien werden ze eind oktober al opgehaald, ze staat er nogsteeds :+ To be continued haha

Hommage

Berichten: 2767
Geregistreerd: 07-09-07

Re: Schuilstal.com, iemand ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 00:01

Dat ze afgerond waren vond ik inderdaad ook jammer. Evenals dat de stallen vrij ondiep zijn. Ik had liever 6x3 of 6x3.5 gehad.

Duality

Berichten: 3840
Geregistreerd: 18-09-09
Woonplaats: Earth

Re: Schuilstal.com, iemand ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 04:24

Ik heb er eentje staan voor mijn mini's! Ben er heel tevreden over!

Voor die kleintjes maakt dat afgeronde niet zoveel uit, maar voor de grotere paarden mis je toch bijna een halve meter ruimte wel door de ronding. Maar vaak zijn ze ruim zat! Warm worden ze idd wel in de zomer. Maar merk dat ze evengoed de stal verkiezen boven de volle zon of schaduw van bomen op de heetste dagen.

Rose94
Berichten: 265
Geregistreerd: 12-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 21:48

Ik vind het zonde om er speciaal een nieuw topic voor aan te maken. Ik vraag me af hoe groot de pony’s/paarden zijn van de mensen die van de koepel schuilstal gebruik maken en hoe hoog de stal is?

Laurievc

Berichten: 4421
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Schuilstal.com, iemand ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 22:09

Bij mij hebben er jaarlingen ingestaan, ponys en een klein paardje van +- 1.55. Dat ging gewoon goed. Ik kan alleen niet goed inschatten of grotere paarden er ook comfortabel (en volledig) in kunnen schuilen/liggen. Hoogte durf ik niet meer zeggen. Hier zijn ze afgelopen week opgehaald.

Hommage

Berichten: 2767
Geregistreerd: 07-09-07

Re: Schuilstal.com, iemand ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 22:40

Mijn merrie van 1.65 stond er ook in. Probleem van die schuilstallen is eerder dat ze zo ondiep zijn waardoor het toch snel inregent en waait.

Rose94
Berichten: 265
Geregistreerd: 12-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 23:11

Hommage schreef:
Mijn merrie van 1.65 stond er ook in. Probleem van die schuilstallen is eerder dat ze zo ondiep zijn waardoor het toch snel inregent en waait.
weet je toevallig welke hoogte de schuilstal had?