(VOLG) Eindelijk de paarden weer aan huis!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Delaja

Berichten: 3553
Geregistreerd: 10-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-20 09:21

xsheila06 schreef:
Word al mooi hoor! <3 Eigenlijk ben ik nu ook benieuwd naar je paardje :D


Vanmiddag krijgen jullie weer een update :D

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: (VOLG) Eindelijk de paarden weer aan huis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 09:35

Wat een leuk topic! Ik volg ook mee. Wij mogen 7 augustus aan de slag :D

Delaja

Berichten: 3553
Geregistreerd: 10-04-08

Re: (VOLG) Eindelijk de paarden weer aan huis!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-20 22:07

Vanmiddag is vanavond geworden :o

Paardje is gearriveerd! Nog wat onrustig, maar minder dan ik had verwacht. Ze loopt flink heen en weer, maar zonder paniek en hinniken. Nu lekker rustig aan doen en vooral veel tijd, geduld en liefde in steken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

matespony

Berichten: 749
Geregistreerd: 01-08-18

Re: (VOLG) Eindelijk de paarden weer aan huis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 22:13

Wat een leukerd <3

Gimmick11

Berichten: 1098
Geregistreerd: 29-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 22:13

Heerlijk zeg!!
Wees er maar trots op :j

xsheila06
Berichten: 40
Geregistreerd: 04-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 20:17

Wat een leukerd! <3 maar lijkt zij niet heel erg op het paardje op je profielfoto (weet niet welke dat is)? :P

Delaja

Berichten: 3553
Geregistreerd: 10-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-20 08:41

xsheila06 schreef:
Wat een leukerd! <3 maar lijkt zij niet heel erg op het paardje op je profielfoto (weet niet welke dat is)? :P


Klopt, bijna een exacte kopie van mijn eerste paard (1,5 jaar geleden in laten slapen). Ook dezelfde blik in de ogen en net als de eerste is deze vlak voor haar 5e verjaardag bij mij gekomen, super bijzonder dus!

Maartje1990

Berichten: 22284
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: (VOLG) Eindelijk de paarden weer aan huis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 08:51

Wat super gaaf TS! En heerlijk zo je eigen paarden aan huis!

BigOne
Berichten: 38337
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 08:54

Prachtig plekje, wat betreft de troep die je in de paddock vond : Onze rijbak ligt er nu 30 jaar en nog steeds komen er zaken boven. Vooral glas, scherven van servies en oude metalen voorwerpen ( sloten, pennen) Het is echt ongelooflijk wat er door de grond naar boven word gewerkt . Vroeger had je geen milieu straat en werd echt alles in de grond gestopt dus bereid je maar vast voor.

Delaja

Berichten: 3553
Geregistreerd: 10-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-20 10:00

bigone schreef:
Prachtig plekje, wat betreft de troep die je in de paddock vond : Onze rijbak ligt er nu 30 jaar en nog steeds komen er zaken boven. Vooral glas, scherven van servies en oude metalen voorwerpen ( sloten, pennen) Het is echt ongelooflijk wat er door de grond naar boven word gewerkt . Vroeger had je geen milieu straat en werd echt alles in de grond gestopt dus bereid je maar vast voor.


30 jaar later nog steeds -O-
We zullen zien, ik hou het gewoon goed in de gaten. Loop iedere dag een mestrondje en troeprondje om het maar zo te noemen.

De werkzaamheden aan de overkapping hebben we een weekje op pauze gezet. Mijn vriend en ik hebben allebei flink last van ons lichaam na al dat extra werk in drie dagen. Op zich natuurlijk ook fijn voor de merrie dat ze eerst een week tot rust kan komen voordat we daar aan de slag gaan. De palen voor het frame liggen klaar, de houten balken die de dakplaten gaan dragen ook soort van (we hebben teveel, moeten de beste balken eruit zoeken) en de dakplaten kunnen we deze week of volgende week ophalen. Dan weer aan de slag!

xsheila06
Berichten: 40
Geregistreerd: 04-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 11:25

Delaja schreef:
xsheila06 schreef:
Wat een leukerd! <3 maar lijkt zij niet heel erg op het paardje op je profielfoto (weet niet welke dat is)? :P


Klopt, bijna een exacte kopie van mijn eerste paard (1,5 jaar geleden in laten slapen). Ook dezelfde blik in de ogen en net als de eerste is deze vlak voor haar 5e verjaardag bij mij gekomen, super bijzonder dus!
Ahh wat bijzonder! *\o/* Het ziet eruit als een echt lief paardje hoor! <3 Hoe heet ze eigenlijk?

Delaja

Berichten: 3553
Geregistreerd: 10-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-20 13:24

In de kern is het volgens mij een super lief dier. Er is wel flink over haar grenzen gebanjerd waardoor haar reactie nu de oren plat in de nek leggen is en hopen dat mensen haar dan met rust laten. Hier gelukkig alle tijd en rust (geen onrust in de stal en mensen die vaak langs haar stal lopen e.d.) en ze hoeft even helemaal niks. Zolang ze respect houdt voor mijn grenzen is er veel mogelijk.

Ze heet Idalia.

FFDP

Berichten: 229
Geregistreerd: 19-11-16
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: (VOLG) Eindelijk de paarden weer aan huis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 14:18

Wat leuk! Ook fijn voor haar dat ze nu gewoon gerespecteerd wordt en hopelijk kan ze dan openbloeien naar een geweldig paard!

CarinaR

Berichten: 11954
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: (VOLG) Eindelijk de paarden weer aan huis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 21:48

Leuk dier, draver?

neile

Berichten: 2015
Geregistreerd: 09-01-10

Re: (VOLG) Eindelijk de paarden weer aan huis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 22:49

Oh, ik ga volgen. Dit is echt zo een van die topics die me mateloos kan boeien. Ben zelf met soortgelijk project bezig, maar we zitten al wel wat verder gezien we al twee jaar in ons huis wonen ondertussen. Maar bezig blijf je wel! Fijn, nu met een paardje erbij.. Dat geeft wel extra invulling aan al dat werk dat je verzet in de weides.

Delaja

Berichten: 3553
Geregistreerd: 10-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-20 08:39

CarinaR schreef:
Leuk dier, draver?


Ja :D

Em_

Berichten: 2180
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Re: (VOLG) Eindelijk de paarden weer aan huis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 19:55

Echt heel leuk! Hoe gaat 't nu? Staan er ook al andere paarden of staat ze alleen?

Delaja

Berichten: 3553
Geregistreerd: 10-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-20 15:15

Em_ schreef:
Echt heel leuk! Hoe gaat 't nu? Staan er ook al andere paarden of staat ze alleen?


Ze staat nu alleen, dat gaat verbazingwekkend goed. We hadden als backup voor als het niet zou gaan de shetlanders van de buren, maar dat was helemaal niet nodig.
In Juli komen er twee pony's bij als gezelschap.

Ze gaat echt enorm vooruit. Ik heb vandaag al lekker ontspannen kunnen borstelen zonder dat ze bij iedere beweging de oren in de nek gooide, gaat helemaal goedkomen :D

Delaja

Berichten: 3553
Geregistreerd: 10-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-20 20:39

Kleine update:

Gisteren de dakplaten opgehaald, die mochten we zo meenemen op de stal waar mijn nieuwe paardje vandaan komt. Echt super fijn!

Afbeelding

Gisteren ook gemaaid voor het hooi. De tweede wei viel nog een beetje tegen, maar we zijn niet de enige in de buurt die daar last van hebben. Hopen op meer regen (nadat het hooi eraf is natuurlijk) en volgend jaar een extra dosis liefde in de vorm van compost of kunstmest er op.

Afbeelding


Met paardlief gaat het super. Ze komt steeds meer contact zoeken en we hebben de afgelopen dagen al een paar goede knuffelsessies gehad.

OleJon
Berichten: 2505
Geregistreerd: 04-07-14

Re: (VOLG) Eindelijk de paarden weer aan huis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 20:46

Wat een leuke plek, veel plezier met je nieuwe paardje

xsheila06
Berichten: 40
Geregistreerd: 04-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 20:54

Ah super leuk al! :P
En geweldig dat ze meer vertrouwen krijgt!! <3

Delaja

Berichten: 3553
Geregistreerd: 10-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-20 11:52

Bij deze weer een hoognodige update.

Eigenlijk hadden we, na een week pauze om even tot rust te komen, vrij snel het beton willen storten, maar door een extra project voor mn vriend (had in maart af moeten zijn, was niet gelukt, dus de baas kwam bij hem of hij het alsjeblieft over wilde nemen en op wilde lossen), kapotte auto en trekker flink vertraging opgelopen. Gelukkig is vriendlief super handig en heeft hij zelf de koppeling kunnen vervangen en de trekker kunnen repareren.

Afgelopen week dan eindelijk de bekisting voor de betonvoeten gemaakt. Ingraven had nog best wat voeten in de aarde :Y) aangezien ze op de perfecte plek moesten komen (uitgelijnd met de schuur) en helemaal waterpas moesten staan, maar ook dat is gelukt :D

Afbeelding

Vandaag het beton gestort, nu weer wachten tot het droog genoeg is om dingen op te gaan zetten. Maar in de tussentijd hebben we nog genoeg te doen :D

Afbeelding

Maartje_M

Berichten: 9394
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: (VOLG) Eindelijk de paarden weer aan huis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 12:15

Altijd leuk, zelf spelen met beton haha! Wat komt er op?

whoopylover

Berichten: 2599
Geregistreerd: 10-07-02
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 12:36

Leuk project! ik volg mee :)

Delaja

Berichten: 3553
Geregistreerd: 10-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-20 15:07

Maartje_M schreef:
Altijd leuk, zelf spelen met beton haha! Wat komt er op?


Dit ging erg makkelijk! Er zit hier vlakbij een bedrijf die beton ter plekke op bestelling voor je klaarmaakt en in kuub zakken doet, die we vervolgens thuis boven die voeten hebben gehangen en open gesneden.
De vier dragers van het afdak komen erop.