Als pensionstal overstappen naar 24/7 buiten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rocamor

Berichten: 10908
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 08:33

Ruitje, dat vind ik ook normaal. Dat bepaalde informatie over een paard van een ander via de stalhouder loopt. Maar dan moet de info uiteindelijk wel bij de eigenaar komen. Liefst ook tijdig. En dat schortte eraan. Die info kwam amper tot niet. Ze voerden gewoon schimmelhooi. Als je aangaf dan werden schouders opgehaald en verschool de ene stalhouder zich achter de ander. En de dag erna en daarna en daarna zat er gewoon weer beschimmeld hooi in de kisten. Het interesseerde ze niet. Net als paarden die geen eten kregen omdat ze ietwat uit zicht stonden en ze daarom vergeten werden. En echt niet eenmalig. Als je daar dan wat van zei, dan stond het net in de planning om die te gaan voeren. Als we het er dan later met de andere pensionklanten over hadden, dan bleek betreffende paard gewoon de hele dag of nacht niks gehad te hebben. Vandaar uiteindelijk ook een groepsapp met enkel pensionklanten. Maar al ging het over leuke dingen, dan nog werden we bijna verplicht om de groepsapp te ontbinden. Wij mochten het zo samen niet zo gezellig hebben zonder hun.

Maar nogmaals de manier van "managen" van die stalhouders is voor mij gelukkig een exces in mijn paardeneigenaartijdperk.

Wat verwachten jullie nu aan tijd kwijt te zijn? En is de aanvraag van de vergunning dan de beperkende stap?

Ik vind het echt een tof recept op zo'n grote stal! Ook het feit dat het een relatief kleine kudde is, is voor mij een enorm pluspunt.

joyce B

Berichten: 16378
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Als pensionstal overstappen naar 24/7 buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 08:45

Tjonge, echt vervelend als je er niet op kunt vertrouwen dat je paard te eten krijgt, of dat je je zorgen moet maken over beschimmeld voer wat in de stal wordt gegooid.

Ik heb balen in plastic en ik ga niet om wat schimmel een hele baal weggooien, dat is ondoenlijk en in onze ogen (gelukkig denken stalgenoten daar hetzelfde over) onnodig. Maar we zeggen altijd dat iedereen goed moet opletten op slechte plekken en dat schimmel plekken ruim weggegooid moeten worden. Soms zien mensen het niet omdat het aan elkaar geplakt zit, maar ik probeer ze altijd uit te leggen dat bij aan elkaargrplakte blokken voordroog of hooi, ze het uit elkaar moeten trekken om te kijken of het schimmel is of gewoon strak geperst en voelen en ruiken bij twijfel als je niets ziet.

Rocamor

Berichten: 10908
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 08:59

Joyce, hooi is een natuurproduct. En in de ronde balen heb ik zelf ook wel eens wat schimmel. Dat is er simpel even uit te halen. En ik denk dat daar weinig mensen en probleem mee hebben.

Maar als het hooi te nat geperst wordt en iemand beknibbelt op hoeveelheid plastic om de baal, kan het gebeuren dat de helft of grote delen van zo'n baal dan rot is. Ik mag toch aannemen dat daar door degene die die balen in de kisten doet op geanticipeerd wordt als je al dikke platen schimmel aan de buitenste lagen van een baal ziet.

Ofwel door het gros van die baal schimmelvrij / schimmelbeperkt achter te laten. Dan wel een appje naar de eigenaar van het paard dat die baal kreeg dat er schimmel in zit en dat ze dat er dat maar uit de kist moet halen en weg moet gooien op de mestvaalt of bij de paarden van de staleigenaar moet gooien.

Wellicht denk ik (en met mij mijn oud-stalgenoten) te simpel en enkel vanuit de afnemende kant. Jij en Ruitje zitten natuurlijk (ook) aan de stalhouderskant

joyce B

Berichten: 16378
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Als pensionstal overstappen naar 24/7 buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 09:19

Volgens mij doe ik precies wat jij zegt... En dat als stalhouder.

En spreek ik juist stalgenoten aan op het beter controleren op schimmel.

Want ik kon geregeld in de kruiwagen brokken voordroog tegen waar schimmel in zit, die ik zelf niet in de kruiwagen wil hebben. Of in de hooibakken.

Bij mij gaat dat op de mesthoop.

En bij het neerzetten van een nieuwe voorraad al wordt gelijk eventuele schimmel verwijderd. Desnoods de halve baal (wat komt er veel hooi uit zo'n baal :oo )

En soms is de buitenkant goed, maar komt er na een aantal lagen toch een klont die niet goed is. En ook die gaat dan weg en er gaat een waarschuwing in de app.

Rocamor

Berichten: 10908
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Als pensionstal overstappen naar 24/7 buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 09:35

Wat jij doet / schrijft is ook wat ik graag wilde! Verantwoording nemen als stalhouder maar ook je klanten / stalgenoten erin betrekken.

Maar ik zit / zat enkel in de klantkant. En ik heb zelfs als klant wel zaken gezien van medeklanten waarvan ik dacht: "pffff je zult maar stalhouder zijn". Vandaar mijn laatste zin in het vorige bericht. Er zijn nou eenmaal draken van stalhouders en draken van pensionklanten...

Gini
Berichten: 17936
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 10:14

Wij hebben geen appgroepje, we doen alles nog schriftelijk, met krijt op een bord of op de staldeur. :D

Caresse07

Berichten: 9422
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 10:22

Wij hebben ook een stalapp, zo makkelijk om iedereen tegelijk te kunnen informeren voor de staleigenaren.

En soms ook wel voor een dolletje :D

ruitje

Berichten: 12342
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-20 15:34

Wij hebben sinds kort pas een 06- nummer voor stal, dat heb ik genomen nadat iemand mij om 23.00 of op zondag om 17.00 via mijn Facebook ging benaderen( voor niet noodzakelijke dingen) . Nu heb ik een dubbele simkaart, met Whats App voor stal wat alleen binnenkomt als ik 'm open.

Dat is voor mij super fijn, zo bepaal ik zelf wanneer ik het lees. Uiteraard zijn we op het huisnummer 24/7 telefonisch te bereiken.

Ik merk wel dat mensen het appen prettig vinden.

In een groepsapp zitten wil ik gewoon liever niet :o . Ik ben met al onze klanten prima en ik zou het ook best gezellig kunnen hebben met iedereen, maar ik vind een stukje prive hebben erg belangrijk. Met een groepsapp zou ik dat gevoel minder hebben :o .

Maar misschien ben ik daar spastischer in dan andere stalhouders hoor. Ik werk als manager 3 dagen in de week, moet daarvoor ook veel bereikbaar zijn( 7 dagen per week) . En dan ook stal waar je veel voor doet.

Heb soms het idee dat ik altijd 'aan' sta. Dus zolang mensen kunnen (aan) bellen bij mijn ouders kunnen we het nog goed verdelen :) .

Wat betreft het ruwvoer. Ook wij hebben wel eens wat nattigheid in een baal, soms schimmel of gewoon een slechter stuk. Het blijft inderdaad een natuurproduct. Ik denk dat een stalhouder die zegt dat hij dat niet heeft kletst. Gaat er inderdaad om hoe je er mee omgaat en of je het normaal vind, of als stalhouder wel bij je leverancier aangeeft dat het niet in orde is.

Over ruwvoer gesproken:


Afbeelding

Afbeelding


In een van mijn vorige posts gaf ik al aan dat we niet tevreden waren. Ze groeiden de pan uit en de Ijslander ging ook jeuken.

Voor ons een signaal om ander ruwvoer in te zetten. Dit is de eerste nieuwe baal. We hopen dat dit voldoende helpt om de dikzakjes wat in toom te houden :') .

Anders kunnen we evt. Nog strookbegrazing of netten in gaan zetten, maar we hopen eigenlijk dat dat niet hoeft :) . Wie weet waar we uiteindelijk op uitkomen :)

Hier zien jullie de opslag voor de menwagens, die ligt naast de paddock, het hekwerk wat jullie daar tussen zien trekken we nog door( dan gaat het lint weg) en dan is echt ' de basis af' ook hier kunnen ze zoals je ziet nog een stukje schuilen evt. Als ze willen.

Afbeelding

Ik denk dat we dan in de loop van het jaar nog gaan finetunen. We hebben dan voor het eerst ook 10 ruinen deze winter, ben erg benieuwd of onze 13 voerplekken dan voldoende zijn, hoe de groepsdynamiek is en wat we evt. Nog moeten verbeteren. Ik zal blijven updaten want echt ' af' is het nog niet hoor, we blijven bezig :D !

Wat betreft vergunningen: De aanloop naar deze schuur heeft 7 jaar geduurd, geen grap ;) . Qua kosten zat er denk ik al een mooi appartement aan uitgaves in, voordat de eerste paal de grond in ging. Mensen onderschatten dat echt. Als je ziet wat je tegenwoordig moet aanleveren, komt ook wel omdat wij alles altijd goed willen doen

Aantal particulieren hebben afgelopen jaar nogal wat moeten afbreken, naar onze mening niet meer dan terecht. Die bouwen dan een schuurtje, zetten er 7 paarden neer en hopen dan op gedogen. Dat is bij ons geen optie natuurlijk :o

Zo'n project als dit gaan we nu dus niet nog eens doen nu. Ik ga verder nog even niets zeggen over hoe dan wel voordat we er uit zijn hoor, maar zodra de knoop doorgehakt is zal ik ook de merrie- stal hier delen. En dat gaat redelijk snel gebeuren nu :D !

ruitje

Berichten: 12342
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-20 18:48

Het ruwvoer bevalt echt heel goed! Ze vonden het andere ruwvoer zo lekker dat ze soms liever in de stal stonden dan in het gras. Stonden ze te vreten :+ . Dat zien we nu niet meer en dat is wel een ' goed' teken.

Ik bedenk mij trouwens dat ik dit niet gedeeld heb volgens mij:


Afbeelding

Was een flinke investering, maar we leveren terug dus hopen hem er uit te halen. De stroomrekeningen zijn niet mals zeg maar, dus voor ons was dit wel de moeite waard.

En verder vind ik het ook gewoon tof om te verduurzamen als bedrijf!

Ook zijn we een klein slowfeeder experiment begonnen :') . Een aantal klanten hebben netten, die vullen wij niet want dat is echt drama om te doen.

Nu hebben we deze als testcase opgehangen en we zijn nog aan het zoeken naar andere modellen. Tips zijn welkom, veel van wat ik op Bokt zie is niet voor in een box, of onhandig met vullen( en wij moeten er best veel vullen :o )

Afbeelding

Mogelijk is het dan iets wat we kunnen gaan aanbieden voor de paarden die nog in een box wonen :)

We doen daarnaast 3 x per jaar wormenonderzoek en ontwormen dan zo nodig. Was een hele klus om dat bij te doen bij zoveel tegelijk :')

Dit was de dag&nachtgroep merries, die hadden we even op een klein stuk land verzameld om ze te pakken. ( dat creëren we altijd voor klanten, zodat ze hun paard ook kunnen poetsen/voeren in dat stuk land en dat niet in de kudde hoeft)
Afbeelding

Ik heb dit speciaal voor jullie gefilmd haha! Omdat even te laten zien hoe het overweiden normaal gaat en dat de Drone beelden van dag 1 niet is hoe het normaal gaat.

Grappige note: De merrie die terug kwam naar de quad op dag 1, is nu de merrie die voorop gaat. Zoals gezegd kennen we onze pappenheimers en doen we die dus dag 1 als laatste :D



Het mooiste vind ik ook echt dat ze het ' weten' , vooral de paarden die al jaren bij ons wonen. Als we met 2 quads aankomen i.p.v. 1 denken ze: Oeh Oeh nieuw stuk, we komen er aan :')


Bij de paarden die om 17.00 binnen komen stonden we klaar met de wormenspuiten en de lijst( welke zijn schoon en welke moeten gedaan) , daardoor duurde het binnen doen iets langer dan normaal. Vond deze merrie niet zo erg... er staan appelboompjes achter het hek en ze dacht die zijn voor Bassie :+



Dit soort filmpjes maken mij altijd gewoon een beetje sentimenteel gelukkig. En dat hebben we soms best een beetje nodig, om die prachtige momenten even te zien en te genieten van de paarden en de positieve klanten :D .

Dan weet je weer een beetje waar je het eigenlijk voor doet: voor die 85 beesten in je tuin haha. Dan denk ik: kan niet wachten tot ik hier 7 dagen per week werk :o

Berdien

Berichten: 64533
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Als pensionstal overstappen naar 24/7 buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 18:56

Hooinetten vullen is inderdaad een crime. Bij ons op stal heeft de staleigenaar heel handig daar een soort rekje voor bedacht, daar hang je het net in en dan kun je het heel snel vullen. Maar dan nog blijft het een rotklus. Voordeel is wel dat enorme smeerkezen zoals mijn merrie hun box een stuk schoner houden én er geen bergen hooi versmeerd worden. Het rooster ziet er interessant uit, maar kan er wel voldoende hooi in? Dit ziet er meer uit als een cavia-portie :)) :))

Leo

Berichten: 50179
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 18:57

En dat laatste is toch het beste teken dat je kunt hebben. :D



Hoe werkt die hooibak? Ik snap m niet helemaal geloof ik :D

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 19:00

Hartog heeft ook bakken met een rekje erop. Ze horen eigenlijk bij Compact gras, maar er kan natuurlijk ook gewoon hooi in.

Op een vorige pensionstal hadden ze een hoek van de stal afgeschuind en dan vanaf het gat in de voorwand waar je normaal het krachtvoer door in de voerbak kiepert een hooinet naar beneden hangen tot op de vloer.
Dat eerste (afgeschuinde hoek) en laatste (tot op de vloer) hoef je natuurlijk niet te doen, maar wellicht is een hooinet vastmaken aan dat gat in de voorwand wel een optie? Zit je natuurlijk wel met de voerbak die er dan af moet... misschien toch niet zo handig :=

Wij hebben een rekje om netten te vullen. Kunnen mensen dat niet zelf doen en dan klaarhangen? Op een andere stal werkte dat ook zo; elke stal had een nummer en bij elke stal hoorde 4 genummerde hooinetten. Net moest gevuld worden door de pensionklant en dan worden opgehangen op een kar. Degene die voerde, reed met de kar naar de stal en hing de netten in de boxen. In elke voorwand was een ring gemaakt om het net aan te klikken met een karabijnhaak.

Ons vulrekje:

Afbeelding

ruitje

Berichten: 12342
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-20 19:32

Hmmm dat zelf laten vullen en dat wij ophangen heb ik dus serieus nooit aan gedacht. Moet je nagaan hoe je soms in je ' eigen tunnel' zit he? Dat rek ziet er best handig uit en als ze het dan op een kar hangen die je gewoon langs de stallen kan rijden. Kan ik toch blij zijn dat ik hier soms wat vraag he :D

De bak is 90 liter haha! Niet mega maar kan best wat in hoor, ik zal een foto maken met een paard ernaast voor het overzicht.

Hier hoe hij werkt;

https://www.horsefitshop.nl/hooiruif-sl ... gLcu_D_BwE

Berdien

Berichten: 64533
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Als pensionstal overstappen naar 24/7 buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 19:34

Haha kun je nagaan hoe het vertekent! _O- Het leek echt maar een klein bakje!

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 19:36

Het voordeel aan het zelf vullen vond ik ook dat je als pensionklant kunt (mee)bepalen hoeveel hooi je paard krijgt. Ik deed meestal meer in het avondnet dan in het ochtendnet. Gebruikte zo’n veerunster (maar een bagageweger van de Action kan ook) om af te wegen.

Wel jammer dat die stalbaas gewoon een eikel was en dus kilo’s hooi uit je net ging staan trekken... maar goed, das dezelfde van wie we niet mochten appen buiten stal :+

ruitje

Berichten: 12342
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-20 19:46

Berdien schreef:
Haha kun je nagaan hoe het vertekent! _O- Het leek echt maar een klein bakje!


Ik vind 'm alsnog niet heel groot hoor! Maar in een box vind ik een heel groot ding ook weer ' een ding' . Deze hangt nu in 1 van die tuintjes, kijken hoe dat bevalt.

Wij voeren naar onze mening onbeperkt, maar we merken dat wat wij onbeperkt vinden niet altijd hetzelfde is als wat een klant onbeperkt vind. Wij vinden het best gezond als een paard een aantal uur stukken hooi tussen het stro staat te neuzelen zeg maar. Ze staan goed op het stro en er is vaak echt nog over. Dus dat er nog wel wat ligt maar dat ze daar voor moeten werken.

Sommigen mensen echter vinden dat er echt constant ' een plak hooi' moet liggen. Dat is natuurlijk ook hun goed recht, maar voor ons wel zonde als we dan kilo's hooi op de mesthoop moeten gooien op een dag.

En trouwens, soms is het ook lastig, je vergist je echt wel eens in hoeveel hij die dag zal eten, is allemaal afhankelijk van zoveel factoren.

Ik zelf probeer er altijd een beetje ' uit te blijven' , uit de discussie zeg maar, als iemand het komt vragen zeg ik eigenlijk altijd pak maar hooi bij. Want wie ben ik nou eigenlijk om te bepalen hoe een ander zijn paard wil voeren?

Echter, het op de mesthoop gooien is natuurlijk gewoon hetzelfde als geld op je mest hoop gooien :')

Sinds een half jaar zeggen we nu eigenlijk tegen mensen: je kunt een slowfeeder ophangen. Werkt 2 kanten op, voor de mensen die willen dat er echt 24/7 wat hangt maar het vertraagd natuurlijk ook wat. En wij hoeven het niet op de mesthoop te gooien.

We hebben er nu denk ik 10 hangen, de rest van de klanten vind het prima zoals het gaat.

Maar, we zijn natuurlijk een stal die zich richt op het all-inn concept, en ik kan mij voorstellen dat dan elke dag naar stal moeten komen om je slowfeeder te vullen niet is wat je dan in gedachte had :o
Laatst bijgewerkt door ruitje op 08-08-20 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt

ruitje

Berichten: 12342
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-20 19:47

Hilary schreef:
Het voordeel aan het zelf vullen vond ik ook dat je als pensionklant kunt (mee)bepalen hoeveel hooi je paard krijgt. Ik deed meestal meer in het avondnet dan in het ochtendnet. Gebruikte zo’n veerunster (maar een bagageweger van de Action kan ook) om af te wegen.

Wel jammer dat die stalbaas gewoon een eikel was en dus kilo’s hooi uit je net ging staan trekken... maar goed, das dezelfde van wie we niet mochten appen buiten stal :+


Wat maakt dat nou uit in een slowfeeder? Het word toch niet verspilt? Waarom zou je dat er uit halen :')

Leo

Berichten: 50179
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 19:55

Aahh zo werkt ie, thanks! :)

Ik vond dat jullie altijd keurig ruim ruwvoer voerden :j nooit het gevoel gehad dat hij zonder stond of te kort had.
Bij andere stal ben ik later wel zelf hooi in een slowfeeders gaan klaarzetten, de avonddienst hing die vervolgens op in zijn box. Ik vond het fijn om die controle te hebben hoeveel hij kreeg, zeker omdat ik zelf mijn hooi inkocht en vooral om te zorgen dat hij de hele nacht hooi beschikbaar had. Mocht ik een dag echt niet kunnen komen, regelde ik onderling dat iemand zijn slowfeeder klaar zette. Dus op zich was dat prima te doen.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 20:01

Omdat je een gierige *** bent, natuurlijk :') Want als je netjes 6 kg per hooinet voert aan een paard van 600 kg, dan eet ie het misschien wel allemaal op en oh jee dat kost geld.
Wij vonden het raar dat het paard af bleef vallen, dus de 6 kg per net ging naar 7 en naar 8, maar dat hielp allemaal niet. En het net was toch elke keer weer leeg. Tot we er dus achter kwamen dat de stalbaas het net ‘s avonds bij z’n avondrondje leegkiepte bij de groepstal aan de overkant van het gangpad. Paard stond op vlas trouwens, dus geen stro ter vervanging om op te knagen.

Als je echt grote slowfeeders ophangt, zouden ze daar ook nog wel twee dagen mee kunnen doen, aangezien ze overdag natuurlijk gewoon (deels) buiten staan. Je hebt van die slowfeeders in een soort envelop-vorm, kunnen ook twee meter breed zijn en dus de hele voorwand in beslag nemen. Daar kan best een hoop in.

Wij hebben netten voor in palletboxen, er zijn netten bij waar een klein baaltje in z’n geheel in kan. Heb je zo 20 kg te pakken al.

Wat betreft “onbeperkt”: stro is ook ruwvoer en als mijn paard z’n hooi tussen het stro uit zou vissen en lekker stro kon knabbelen, zou ik daar ook flink tevreden mee zijn.

tamary

Berichten: 29200
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Als pensionstal overstappen naar 24/7 buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 21:03


pantarhei

Berichten: 9068
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Re: Als pensionstal overstappen naar 24/7 buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 22:51

Gaan de tanden niet stuk van zo’n rooster?

viola

Berichten: 2030
Geregistreerd: 24-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 06:36

Tanden kunnen idd gaan slijten van zo'n rooster, maar dat is per paard verschillend. Kan ook van een net of graasmasker gebeuren. Mijn pony had nooit ergens last van en de afgelopen 2 jaar (hij is nu 18) zijn zijn tanden opeens beginnen te slijten (van super stevig net en graasmasker).
Er zijn ook frames waar je een net aan kan hangen. Die kan je dan in een beweging openklappen waardoor je een grote opening heb, die open blijft staan. Hooi erin en dichtklappen. Ik zal eens kijken of ik ergens een foto kan vinden.

https://pin.it/37G5GAP
Ik kan zo snel alleen even een foto die ik heb bewaard op Pinterest vinden, ik hoop dat je hem zo kan zien. Je heb ze in verschillende soorten, maar dan snap je het idee.

Pandora2
Berichten: 19856
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 08:55

Zo'n hooibak is inderdaad wel handig.
Of de mensen hun netten zelf laten vullen inderdaad. Gratis fitness :D

Het nieuwe ruwvoer, is dat graszaadhooi of gewoon droog ?

Een heel dak vol zonnepanelen ! {:} Leuk !

viola

Berichten: 2030
Geregistreerd: 24-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 10:16

Hier nog een filmpje van een zelfde soort idee om de hooinetten snel te vullen:

Dit zou voor mij de voorkeur hebben omdat het met een net werkt en geen metalen rooster. En klanten kunnen zelf hun gewenste hooinet erin hangen, grotere of kleinere mazen ( dat verschilt bij mij ook per soort hooi).

Temeraire

Berichten: 3534
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 10:39

Leuke plannen weer!

Mensen zelf hun netten laten vullen zou ik echt niet aan beginnen op een vol pension stal. Mensen kiezen daar bewust voor en als je zelf je netten moet vullen dan moet je ineens toch dagelijks naar stal.
Er zijn natuurlijk genoeg mensen die toch al dagelijks komen maar mijn ervaring met deze stallen is dat er ook genoeg mensen zijn die 3 tot 4 keer per week komen, of samen doen met bijrijders etc.

Dan heb ik het nog niet over de bende die sommige mensen er van gaan maken :P en over dat de 1 de netten te vol doet en de ander te leeg, etc.