Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 08:58

Utopia, wat een leuke schuilstal!


Prairy, bij ons vorige huis hadden we ook een stoepje van ongeveer 2 meter voor de openingen van de inloopstal.
Hier draafden de pony's soms gewoon overheen en was niet glad. Ligt er aan welke stenen je gebruikt. Wij hadden van die kleine vierkante grove tegeltjes. Maar ik heb geen idee hoe ze heten.
Maar waarom komen je paarden pas over 5 jaar? ;) ;)
De plattegrond ziet er leuk uit!

Jinte, die netten zien er wel stevig uit! Hoe lang gaan ze mee?
Ik heb slowfeeder netten van Agradi besteld, maar het eerste net was na een dag al doorgevreten.
Had er 6 besteld, 2 zijn er nog redelijk heel. De andere netten hebben al grote gaten... :(

Belle_boef, wat een mooie foto met die ochtend mist!

Vanmorgen vroeg met een bakje koffie ook mooi kunnen kijken naar deze 2.
Afbeelding

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 08:59

Hier is het even hectisch dus ik lees op de achtergrond mee.
Wij kijken af en toe ook rond voor een loader of iets.

Natasja, wauw, wat mooi geworden <3

Maartje_M

Berichten: 9394
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 09:15

Ik lees ook vooral even mee, maar deze week heb ik vakantie dus misschien ben ik er dan weer een beetje :')

Wauw Chasey mooi <3

Mooie stal utopia!

DubbelFun

Berichten: 88753
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 09:20


xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 09:49

Oh wauw wat een prachtig uitzicht!! <3 <3

Thanks nog weer voorde reacties op m'n stal :D Ben ook erg blij met hoe ie uitgevallen is! En we hebben een hoop geleerd :=

Goeie tips wat betreft de kabels!! +:)+

DubbelFun

Berichten: 88753
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 10:45

Net een wandeltje gedaan met Peppy. Aan de hand draven vindt ie maar onzin :), grote vrachtwagens en tractoren is geen probleem.

Jinte

Berichten: 4834
Geregistreerd: 08-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 11:08


Prairy
Berichten: 9114
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 12:00

Chasey schreef:
Utopia, wat een leuke schuilstal!


Prairy, bij ons vorige huis hadden we ook een stoepje van ongeveer 2 meter voor de openingen van de inloopstal.
Hier draafden de pony's soms gewoon overheen en was niet glad. Ligt er aan welke stenen je gebruikt. Wij hadden van die kleine vierkante grove tegeltjes. Maar ik heb geen idee hoe ze heten.
Maar waarom komen je paarden pas over 5 jaar? ;) ;)
De plattegrond ziet er leuk uit!

Jinte, die netten zien er wel stevig uit! Hoe lang gaan ze mee?
Ik heb slowfeeder netten van Agradi besteld, maar het eerste net was na een dag al doorgevreten.
Had er 6 besteld, 2 zijn er nog redelijk heel. De andere netten hebben al grote gaten... :(

Belle_boef, wat een mooie foto met die ochtend mist!

Vanmorgen vroeg met een bakje koffie ook mooi kunnen kijken naar deze 2.
[ [url=m/JsuhLE.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat mooi die foto zeg.

Pas over 5-6 jaar omdat we dan een nieuw huis gaan bouwen en dat wil ik eerst klaar hebben. Ook financieel gezien want we gaan een groot deel zelf financieren.

Daarnaast willen we voor de verandering eerst alles klaar hebben voor we paarden nemen ipv eerst dieren en dan als een malle werken om alles half in orde te krijgen :')

Volgorde is dus:
Schuilstal bouwen (met hout uit eigen bos)
Boshut bouwen, dit wordt eigenlijk een mini huisje waar we tijdens de bouw ook gaan wonen, en een trial and error project voor de bouw van het huis
Voedselbos afmaken
Nieuw huis bouwen
Track en andere afzettingen maken zoals de veekering hagen, die gaan we dit jaar planten dus kunnen mooi groeien

En dan ga ik eens denken aan paarden houden haha. Eerder heb ik er ook gewoon geen tijd voor, na de bouw van ons nieuwe huis is het ook de bedoeling dat ik (grotendeels) stop met werken zodat ik de beestenboel kan verzorgen.

_Tarzan

Berichten: 11195
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 12:33

Utopia, heel mooi hoor <3
Chasey, gaaf uitzicht met die hertjes!
Wat fijn dat Peppy goed gaat DF!
Knapperd zeg Jinte!
Mooi vooruitzicht dus Prairy :D

Hier net aangenaam verrast, ik had de paarden op de paddock gezet vanmorgen omdat het erg nat was, nu schijnt heerlijk het zonnetje dus dacht zet ze even op de wei, en zowaar stond mijn kleine inimini monster nog binnen de draad :wow: Ik viel bijna van m'n geloof, er is dus nog hoop voor mijn draak ~~}>

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 13:04

Vind 't knap hoor Prairy! Dat je zo lang kunt wachten haha :D Ik ben daar meestal niet zo goed in _O- wil alles tegelijk om er vervolgens achter te komen dat dat helemaal nog niet écht gaat :')
Zo had ik al een afspraak gemaakt op nieuwe konijntjes op te halen, terwijl het nieuwe hok nog niet helemaal af was... de muren stonden, maar hadden nog geen dak :') Gelukkig was het droog := (en kunnen buitenkonijntjes wel wat hebben) maar zijn nog tot middernacht aan het timmeren geweest om al het gaas tussen de hokjes af te krijgen, zodat ze elkaar niet zouden aanvallen :')

Dat moet inderdaad een aangename verrassing zijn geweest Tarzan :') Wie weet.... :P

Mooi dat je al zo lekker bezig kunt zijn met Pep DF! +:)+

Prachtig paard is het Jinte :+: Die foto van afgelopen zomer is inderdaad geweldig _/-\o_ <3

DubbelFun

Berichten: 88753
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 13:11

@prairy: grootse plannen... knap hoor +:)+

Hier wordt het minder somber, maar zon heb ik nog niet gezien.
Straks eerst een pakje wegbrengen en misschien daarna nog een ritje 'achterlangs'... zo jammer dat ze daar een stuk rustgebied hebben gemaakt en ik nu alsnog een stuk langs de weg moet.

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 13:15

haha Prairy en utopia hier hetzelfde, wij zouden eerst t huis en werkplaats verbouwen in ongeveer 5 jaar en dan zou mn paard een keer naar huis komen. na 2jaar hebben we t grove werk gedaan van de verbouwing. Vriendlief was nog bezig met dubbelglas toen ik mn wei al ingezaaid had en weipalen aan t slaan was O:) en dit voorjaar dus 'even tussendoor' stallen gefixed en verhuisd. Sorry schat kon die lege wei niet langer aanzien

Hoewel wij ook minder ambitieuze plannen hadden dan jullie Prairy, klinkt wel super gaaf zeg

haha en Tarzan die shet van jou, ben stiekem blij dat ik toch voor een kleine pony ben gegaan ipv zo'n handenbinder :Y)

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 13:17

Haha, vind het nog knap Silly, 2 jaar! Wij hadden een week de sleutel en toen stonden m'n paarden hier _O- Dat was dan ook gelijk het moment dat we hier ingetrokken zijn haha. Maar toen konden ze wel gelijk al de wei op en ze hadden hier en daar tuinhuisjes om te schuilen :P +:)+ En 't was midden in de zomer haha

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 13:25

haha scheelt vast als het inderdaad zomer is en er al een wei is, maar paarden + gezin verhuizen + verbouwen dan was ik spontaan overspannen geraakt vrees ik. Er is echt zoveel wat op je af komt als je van pension af komt. Heb dit topic ook te laat ontdekt natuurlijk ;)

Maartje_M

Berichten: 9394
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 13:34

Wat een geduld hebben jullie allemaal zeg! Ik vond 2 maanden al lang, maar die van mij stonden ook niet zo fijn (beide op een andere plek en eentje kwam een uurtje per dag buiten - was een noodoplossing) dus ik was blij dat we ze relatief snel thuis hadden

Belker

Berichten: 15336
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 13:35

Ik woon hier nu 3 jaar. We zijn begonnen met verbouwen. Maar dat verbouwen duurt nog wel een paar jaar. Door nieuwe buren die alles wilden opkopen, heb ik de aan ons grenzende weide en paddock van de buurbedrijven toch in gebruik mogen nemen. Ik wilde ze pas volgend jaar deze kant ophalen, maar dat is wat vervroegd. Het is omheind, stukken bestraat en er staat een schuilstal.
Een deel is dubbeldraads hekwerk en alles is met koord afgezet.
Binnenkort gaan we nog een stuk afzetten. Bij elkaar misschien net 6500m2 en de kans is dat paddock en stukje wei bebouwd gaan worden. Maar dan hou ik nog een track over.
Grootste zorg was mestafvoer, maar dat is opgelost.

DubbelFun

Berichten: 88753
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 14:10

@Belker: zit er geen loonwerker in je buurt die de mest op haalt ??

Merexa

Berichten: 1165
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 14:16

Even een vraagje tussendoor: Hoe doen jullie het met (eventuele)sloten waar je met een machine niet bij kan?
Vorig jaar heb ik een hark gebruikt, alleen ik zocht toch naar iets wat meer efficiënt is. bij 1 sloot, waar aan de ene kant stallen staan en aan de ander bomen, komt een machine niet bij maar ligt vol met bladeren straks. De buren aan 1 kant gaan er echt helemaal in met kaplaarzen, maar daar heb ik niet veel zin in en gooi het liever gelijk in de kruiwagen :P
Ik kom bij bedrijven verschillende tegen, zoals deze:
https://www.btndehaas.nl/talen-tools-me ... othaak-t27
Maar ook deze:
https://www.dewithandentuingereedschap. ... n-te-maken

Om het land zitten ook sloten, maar die doe ik in vervolg wel met de hand want met de loonwerker uit de buurt zijn gewoon geen afspraken te maken. Of ik zoek een ander. Eerst al sloten uitbaggeren waar ik geen opdracht toe had gegeven en het wel willen verrekenen en ook niet op de afgesproken tijd komen. Hij zou er om 16:00 zijn, kwam ik om 15:40 thuis, was hij al weg dus had de sloten ook al gedaan!
Vandaag zou hij om 15:30 komen om mijn mestbult op te hogen. Ik ben rond 15:00 thuis dus had ik mooi de tijd om even de prikpaaltjes met lint er omheen weg te halen en de trailer te verzetten, krijg ik een appje van een pensionklant; hij is er nu al. En de prikpaaltjes staan dus nog om de bult heen, dus ben benieuwd of het kapot is. En mijn trailer was ook nog niet verplaatst, dus hoe hij daar langs is gekomen..
Laatst bijgewerkt door Merexa op 19-10-20 14:19, in het totaal 3 keer bewerkt

Belker

Berichten: 15336
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 14:16

De oprit is beperkt toegankelijk door eiken. Verder wil ik rekening houden met mijn buren. Ik heb nu idd een loonwerker waar het met aanhanger naartoe gebracht kan worden. Mocht dit niet bevallen, dan gaan we kijken naar mestbak en laten ophalen.

Maartje_M

Berichten: 9394
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 14:19

Wat vervelend Merexa! Hier doet de loonwerker het allemaal, maar in opdracht van de gemeente.

DubbelFun

Berichten: 88753
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 14:20

@merexa: met loonwerkers is het idd moeilijk vaste afspraken te maken, gelukkig hier geen sloten, zelfs geen droge greppels :)

Merexa

Berichten: 1165
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 14:29

Dat scheelt al wel.. Hier is ook 1 sloot langs de snelweg, die word wel door de gemeente gedaan, maar daar heb ik verder geen omkijken naar.
Het lijkt wel of met bijna niemand afspraken te maken zijn tegenwoordig. Hovenier niet, zonnewering bedrijf niet, buren niet, een organisatie die hier een geluidswal aan wil leggen niet.. Het begint mij echt hoog te zitten, want ik voelde mij al gigantisch k*t dat ik 10 minuten later was bij een Marktplaats afspraak omdat mijn trailer vast zat.
Dat het qua tijd niet helemaal uit komt snap ik wel als je als loonwerker meer te doen hebt en het even anders loopt, maar vervolgens ook niet even appen en het ook niet correct uitvoeren.
Mijn hooileverancier bood ook aan om de mestbult eens op te hogen afgelopen Zomer, ik ben er 2 keer achteraan gegaan en elke keer zegt hij wel; komt goed. Maar vervolgens hoor ik dus niks meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 14:38

Maartje_M schreef:
Wat vervelend Merexa! Hier doet de loonwerker het allemaal, maar in opdracht van de gemeente.

Bij ons ook.

Voor klussen bij huis zoals mest ophalen, zand in de bak storten, bomen kappen e.d. gaat het bij ons eigenlijk altijd prima. Ik krijg zelden een dag of een tijd te horen wanneer ze komen, maar ze redden het prima zonder dat ik of mijn man aanwezig zijn. Ik app altijd even met mijn vraag/klus/opdracht en krijg dan ook altijd een appje terug met de tekst: komt goed of een duimpje.

En het komt ook altijd goed...... Ze werken keurig netjes en precies zoals ik het wil.

Ik ga er eigenlijk nooit meer achteraan. Als iets haast heeft, dan geef ik dat ook van te voren aan. Dan bel ik ook altijd even ipv appen.

Loonwerk is erg lastig te plannen, dat weet ik wel.

Prairy
Berichten: 9114
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 17:01

Laat ik het zo zeggen, we zijn door schade en schande wijs geworden :')

Het scheelt denk ik wel dat we ze gewoon ook nog niet hebben, na het nieuwe huis gaan we pas op zoek naar paarden. Denk ik :+ Dat is in ieder geval het streven _O-

Stukje bescherming voor mezelf dus haha, we hebben ons zelf al een paar keer over de kop gewerkt, dat was niet meer de bedoeling...

Jinte

Berichten: 4834
Geregistreerd: 08-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 17:22

Gave plannen Prairy! Echt heel tof.

Haha Silly, kan ik me voorstellen als je er eenmaal woont!

Hier het geluk dat de paarden al aan het huis stonden dat we gekocht hebben :D Van het voorjaar een hoop updates gedaan op de PP en volgende week hebben we vakantie dan gaan we weer verder. Stond op een laag pitje door de verhuizing en ik wil geen 100 dingen door elkaar doen, omdat je dan vaak maar half werk doet en het daarna alsnog goed moet doen :') In elk geval al een flinke takenlijst liggen voor de vakantie.

Merexa lastig zeg. Hier ook veel problemen gehad met de loonwerker. Die hebben we betaald (ondanks dat de klus niet is afgemaakt maar onmogelijk om er afspraken mee te maken) en vragen voortaan wel iemand anders. Ook genoeg mensen in de buurt die we kunnen vragen en veel betrouwbaarder zijn