Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 21:58

Maillot _O- Als ik toch een spellingswedstrijd had gehad, had ik keihard gefaald _O-

Ik zeg wel stoer dat ik ze dan pas aantrek, maar ondertussen zit ik al 2 uur bij de open haard, met een dekentje, dikke trui en wollen sokken _O- En heb ik 't nog koud... even de paarden voeren.... :')

Jade

Berichten: 3035
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: home is where the horse is

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 22:44

MarloesHJ schreef:
Voor de mensen die roosters hebben weten jullie ook toevallig van welk merk? Ik wil binnenkort wat rond gaan vragen maar ik ben wel nieuwsgierig of iemand tips heeft?

Ik heb ze van rutjes paardenboxen. Heb ook bij bos rubber gekeken en nedlandic. Nedlandic model zag ik nergens anders terug, ik was een beetje bang dat het resultaat tegen zou vallen - ik vond deze roosters iets buigbaarder dan de andere. Bos rubber heb ik eerder hele positieve ervaringen mee gehad, maar scheelde qua prijs teveel met rutjes, die hetzelfde type rooster hebben, maar 1cm minder hoog. Gezien het qua gewicht sowieso overkill was heb ik daarom voor rutjes gekozen.Op een vrij bijzondere discussie na over hoeveel cm er in een m2 ging :+ is alles netjes afgehandeld.

rover_
Berichten: 1365
Geregistreerd: 27-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 07:42

Hier de paddockroosters van Ecoraster. Die lagen op ander stuk al 4 jaar en bleven goed. Deze zomer monster laten komen van Tonn. Durfde het niet aan, zoveel dunner qua materiaal en ook veel harder. Vond ze kwetsbaar en slap. Die van ecoraster geven veel meer mee. De ecoraster geen probleem met vrachtwagens, kraan en zwaar beladen hooiwagens eroverheen.

Karin_deB

Berichten: 8263
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 08:52

xXutopiaXx schreef:
Maillot _O- Als ik toch een spellingswedstrijd had gehad, had ik keihard gefaald _O-

Ik zeg wel stoer dat ik ze dan pas aantrek, maar ondertussen zit ik al 2 uur bij de open haard, met een dekentje, dikke trui en wollen sokken _O- En heb ik 't nog koud... even de paarden voeren.... :')



Dat is het enige (enigste?) wat ik jammer blijf vinden aan de paarden aan huis haha.
In de winter lekker knus op de bank, helemaal warm en snoezig maar dan eerst nog de paarden moeten voeren voordat ik naar bed kan :brr:

DubbelFun

Berichten: 88745
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 09:07

Ik heb nog een originele paarden'ski'broek liggen, maar als ik die aan heb dan zit de broek vast aan het zadel en ik glij er in heen en weer :)
Overigens draag ik hem héél soms als ik de paarden moet voeren. Dan is het zo koud dat ik al helemaal niet meer aan rijden denk :)

_Lorette_

Berichten: 12101
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 11:16

Wij hebben wel de goedkope van Tonn. Ik wist dat dit niet de beste kwaliteit was, maar het was ook maar een klein deel van de nieuwprijs voor de 2e hands roosters. Slechts 30 m2 is heel kort gelegd geweest en er weer uitgehaald wegens scheiding/verkoop perceel. De rest was nieuw. Voor mij de ideale kans om het eens uit te testen. Bevalt het niet, dan rest nog de vraag of een zwaardere uitvoering misschien beter was bevallen. Maar die de duurdere paddockroosters nieuw vind ik eigenlijk geen optie. Dan heb ik prijstechnisch gezien meer opties voor bodemverbetering, omdat het bij ons om paddocks gaat, niet om paden.

betadine

Berichten: 3241
Geregistreerd: 19-08-10
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 12:44

Hier komen ze volgende week 250m2 roosters leveren. Ik vond de ecorasters en tonn qua vorm minder en heb ze bij Sagustu gekocht. 3 verschillende leveranciers gemaild, maar bij sagustu het snelst een offerte gekregen en ook de beste prijs. Nu hopen dat de grondwerker mij niet laat wachten om te nivelleren. We moeten er ook nog een shuilstal opzetten dus het worden drukke weken. Hierbij ook nog mijn veel te sensibele ruin officieel te koop zetten en de spatwand in de keuken placeren. In de zomer veel te druk geweest met luieren dus nu maar alles tegelijk :list:

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 15:40

Karin_deB schreef:
xXutopiaXx schreef:
Maillot _O- Als ik toch een spellingswedstrijd had gehad, had ik keihard gefaald _O-

Ik zeg wel stoer dat ik ze dan pas aantrek, maar ondertussen zit ik al 2 uur bij de open haard, met een dekentje, dikke trui en wollen sokken _O- En heb ik 't nog koud... even de paarden voeren.... :')



Dat is het enige (enigste?) wat ik jammer blijf vinden aan de paarden aan huis haha.
In de winter lekker knus op de bank, helemaal warm en snoezig maar dan eerst nog de paarden moeten voeren voordat ik naar bed kan :brr:

Hahaha jaaa, zo herkenbaar :') Gelukkig werpt mijn vriend zich dan altijd wel op om te gaan voeren.. maar kan 't toch niet laten om dan ook mee naar buiten te gaan en de mini's nog hun mandarijntje te geven en even te kijken of de konijntjes nog in alles voorzien zijn :') Maar een enkele keer, als het echt pestweer is, maak ik er graag gebruik van :P


DubbelFun schreef:
Ik heb nog een originele paarden'ski'broek liggen, maar als ik die aan heb dan zit de broek vast aan het zadel en ik glij er in heen en weer :)

Dat heb ik met die rijbroeken met siliconen i.p.v. kunstleren zittingen :P Was ook erg grappig de eerste keer :=


Wij vandaag de schuilstal afgemaakt, alle wandjes die we dicht wilden hebben, zijn nu ook dicht! :D

Afbeelding

Nu denk ik alleen nog van die platen aan de binnenkant, anders kun je erop wachten dat ze de planken eruit duwen... :7
En gelijk weer door, nu in de schuur een begin maken aan het verstevigen van het dak! Pff, als wij toch ooit 's op de bank kunnen hangen.. :') :oo

DubbelFun

Berichten: 88745
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 15:44

Hij is wel heel sjiek geworden :)

Ik had nog een wandeltje met Peppy willen doen, maar kan mezelf er ook niet toe zetten vandaag.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 17:01

Wow! Gave stal Utopia!

Ik zorg dat de paarden genoeg hooi hebben zodat ik in de kou niet meer naar buiten hoef.......

Malenka

Berichten: 7583
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 17:57

Sagustu... Nog nooit van gehoord. Zo eens zoeken.

Prachtige schuilstal. <3

rover_
Berichten: 1365
Geregistreerd: 27-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 18:01

WoW echt prachtig zo Utopia!

Ken Sagustu ook niet. Zijn het echt de roosters of meer matten?

MarloesHJ

Berichten: 2473
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 18:14

Bedankt voor de tips mbt de roosters! Ik ga er naar kijken. Ze moeten iig wel belastbaar zijn voor zwaar verkeer want ze zouden voor de doorgang naar de wei komen te liggen.

Prairy
Berichten: 9111
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 18:25

Ik kom me hier ook even melden, met een vraagje :)

We zijn op ons gemak aan het voorbereiden op het houden van paarden, over een jaar of 5 :P en zijn nu de schuilstal aan het bouwen. Deze ligt aan de track die we gaan maken.

Nu hadden we het idee om ervoor te gaan bestraten, zodat dat in ieder geval modder vrij is. Een meter of 2 vanaf de voorkant. Ik vraag me alleen af of dat niet te glad is als ze de bocht om komen. Wat denken jullie? Of heb je betere opties, zoals die roosters die ik hierboven lees?

Afbeelding


In de hoek tegenover de schuilstal (links op de foto hieronder) komt waarschijnlijk ook iets van hooi of water, dat gaan we later nog eens bedenken. Of misschien wel hooi opslag.

Afbeelding

Dit is het hele terrein, geel wordt (zeer waarschijnlijk) de track.
Afbeelding

JudithO

Berichten: 7064
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 18:28

Bij ons lag de bestrating ook precies in een bocht. Ze gingen in hun dolle kwartier altijd netjes in draf over de bestrating om er vervolgens weer als een idioot vandoor te gaan.
Hier dus nooit problemen gehad met gladheid en racende paarden.

DubbelFun

Berichten: 88745
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 18:37

Ik denk dat die lompe bonte van mij er wel over uitgegleden zou zijn, ik heb ook bewust geen verharding in de bochten die ze af en toe in galop neemt.

Malenka

Berichten: 7583
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 18:55

Ik zou dan de voorkeur hebben voor de rasters met een laag zand of lavasplit. Geen verharding.

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 20:24

Echt mooi geworden xXutopiaXx!! Maar zou inderdaad wel echt nog even trapschotten toevoegen aan de binnenkant, wel echt zonde anders (en als ze er doorheen trappen ook wel eng :o ).


Prairy, leuk hoor alvast rustig aan voorbereiden :D
Lang niet alle paarden gaan verstandig om met "verharde ondergrond is glad bij nattigheid" helaas. Ik heb op een pensionstal waar ik een tijdje stond én woonde echt heel regelmatig paarden onderuit zien gaan bij nattigheid en dat het glad was... Sommigen zijn echt gewoon zó lomp met zichzelf... Ik wil al mijn voerplaatsen straks uiteindelijk óf op een verhoging hebben (wil in elk geval 1 'voerheuvel' en verder bv met bielzen 'omleisting' en afvullen met zand gewoon een 'verhoogd voerplateau') en/of met halfverharding zoals lava.


Oh heb ik zelf ook nog even een vraag. Stel je hebt ergens een grondkabel voor de stroom ingegraven. En je wil later toch een paal nog weer verplaatsen. En je hebt daardoor dus een langer stuk grondkabel nodig. En je hebt écht écht geen zin om die hele grondkabel weer uit te graven en te vervangen/verplaatsen. Kan je dan ook gewoon grondkabel "verlengen/doorkoppelen"? :+

Belker

Berichten: 15333
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 20:36

Ik meld me ook. Ik heb sinds een week de paarden aan huis. We hebben 3000 m2. Ik heb een paddock met schuilstal, helaas onder de eikenbomen en een stukje wei. Ze gaan dagelijks een uurtje de wei op. Verder krijgen ze hooi. Verder komt er nog een stuk van ongeveer 2000m2 bij. Hoe we dat gaan inrichten weet ik nog niet.

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 20:46

Thanks allen :D
Ja hè Marlies... van de week maar even halen dan :D
Vind ik een goeie vraag van je grondkabel! Ben ik ook benieuwd naar haha

En rubbermatten? Zou dat iets zijn voor de verharding bij jullie schuilstal Prairy? Of gaan ze daardoor nog steeds onderuit.... Echt verhard met stenen zou ik ook wel eng vinden... Ziet er wel uit als een mooi plan! :D :+:

Welkom Belker! :D

Karin_deB

Berichten: 8263
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 21:30

MarliesR schreef:
Echt mooi geworden xXutopiaXx!! Maar zou inderdaad wel echt nog even trapschotten toevoegen aan de binnenkant, wel echt zonde anders (en als ze er doorheen trappen ook wel eng :o ).


Prairy, leuk hoor alvast rustig aan voorbereiden :D
Lang niet alle paarden gaan verstandig om met "verharde ondergrond is glad bij nattigheid" helaas. Ik heb op een pensionstal waar ik een tijdje stond én woonde echt heel regelmatig paarden onderuit zien gaan bij nattigheid en dat het glad was... Sommigen zijn echt gewoon zó lomp met zichzelf... Ik wil al mijn voerplaatsen straks uiteindelijk óf op een verhoging hebben (wil in elk geval 1 'voerheuvel' en verder bv met bielzen 'omleisting' en afvullen met zand gewoon een 'verhoogd voerplateau') en/of met halfverharding zoals lava.


Oh heb ik zelf ook nog even een vraag. Stel je hebt ergens een grondkabel voor de stroom ingegraven. En je wil later toch een paal nog weer verplaatsen. En je hebt daardoor dus een langer stuk grondkabel nodig. En je hebt écht écht geen zin om die hele grondkabel weer uit te graven en te vervangen/verplaatsen. Kan je dan ook gewoon grondkabel "verlengen/doorkoppelen"? :+


Volgens mij kan dit, ik meen mij te herinneren dat wij dit gedaan hebben.
Helaas ligt er bij ons nu een groep uit (de stroom op de wei/verlichting bak/tuinhuis e.d.) dus wij hopen dat dit op een aankoppelstuk is en we niet weer die hele kabel op moeten graven haha.

Welkom Belker!

Mooie stal Utopia!!

FemkeRoosje

Berichten: 1514
Geregistreerd: 28-11-09
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 21:34


MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 21:41

Oei hoop ik ook voor je Karin, lange stukken kabel weer opgraven is echt niet grappig

FemkeRoosje schreef:
Stille meelezer hier haha maar grondkabel doorkoppelen kan! Gallagher heeft er een tussenstukje voor! Tijdje terug zelf naar gezocht namelijk :)
https://www.gallagher.eu/nl_nl/afraster ... er-2-stuks

Hopelijk vinden jullie het niet erg dat ik reageer! :o


Oooh nice, met mijn stomme hoofd noh helemaak niet rechtstreeks op de webshop van Gallagher gezocht, maar die hebben ze inderdaad gewoon! Wel aardig aan de prijs (€30),maar hey, beter dan een hele dag staan graven...

Maartje_M

Berichten: 9394
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 22:07

Welkom Belker!

Er komt weer veel regen aan deze week -O- ben benieuwd

belle_boef

Berichten: 10748
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-20 22:58

Zag laatst bij de Praxis een verbondsark voor gronkabel. Deze maakte je daarna warm en versmelt waterdicht €16 geloof ik