Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 11:50

Haha nou, dat zou ik niet te hard zeggen. Hier vliegen nog genoeg van die kleine mestkeversjes :')
Ja ze was gisteren helemaal in haar element met Nick.
Ik ga maar opzoek naar een paard voor mezelf :')

rover_
Berichten: 1373
Geregistreerd: 27-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 11:50

Haha zag de verandering eerder deze week en vond m logisch DD ;-) (trok de conclusie dat je toch wel blij bent met Peppie nu)

Fijn Chasey!
Balen van de wasmachine , vaag ook. Dacht dat je recht had op een nieuwe zo snel... ligt waarschijnlijk aan waar je hem koopt.

DubbelFun

Berichten: 88821
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 12:07

@rover: ja ik ben best blij met hem, al had ik liever gehad dat ie wat makkelijk in de omgang zou zijn. Niet dat ik zo'n ponykroeler ben, maar als ie eens een DA of smid nodig heeft heb je gewoon een probleem.
Boon is helemaal blij met hem en hij met haar en daar ging het om :)

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 12:32

Ik denk dat dat nog wel komt hoor. Voordat ik echt wat met Nick kon doen en hem leuk begon te vinden was ik sowieso een jaar verder. In het begin wilde ik hem wel door de worst draaien. :')

rover_
Berichten: 1373
Geregistreerd: 27-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 13:12

Heeft hier ook langer geduurd hoor DD. Zeker half jaar en tegenwoordig is zo dat de shet bij horen van haar naam naar je toe komt. Dus er is nog hoop ;-)
Fijn dat Boon zo blij met hem is!

Karin_deB

Berichten: 8273
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 14:08

Nick is echt geweldig! Zo een wil ik er ook voor mn kinderen haha.

@Utopia, bij mij komt Anouk Koole, uit Zeeland. Wie heb jij?

Hier ook nog aan t wennen met de ruin. Enige dag ben ik blij met hem, andere dag niet haha.

Maartje_M

Berichten: 9405
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 14:23

Wij hebben een mini Nick, in de witte dames uitvoering. Kan ook alles mee met die pony, heerlijk
Wordt inderdaad tijd voor een voor jezelf dan Chasey :')

Jade

Berichten: 3035
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: home is where the horse is

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 14:37

mijn kwpn'er heb ik na een jaar serieus overwogen of ik die niet beter in de verkoop kon doen := Dier kwam rechtstreeks bij de fokker vandaan, had een veulen aan de voet toen ik haar kocht, en na 3 dagen afgespeend te zijn wou hij graag dat ik haar meenam. Het is een hele introverte merrie, dus het eerste halfjaar heeft die alleen maar heel sneu om zich heen gekeken, en met rijden liep ik op een gegeven moment ook vast. Laten we het erop houden dat het een lang en leerzaam traject is geweest :(:)

xXutopiaXx

Berichten: 10044
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 19:25

@Karin: hier is gisteren Tessa van S-Dierosteopathie geweest, die woont in Zundert! :D Dus geen voorrijdkosten haha. En ook diergeneeskunde gestudeerd, is ook voedingsconsulent, dus ze heeft een beetje een holistische benadering. Vond haar heel mooi zacht... wat het resultaat is gaan we nog bekijken natuurlijk :P

_Lorette_

Berichten: 12114
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 19:55

Wij proberen wat meer winterproof te worden. De bodem van de kleine paddock wordt vernieuwd (incl paddockroosters) en we maken de schuilstal die vastzit aan de opslagcontainer verder dicht, omdat de wind er nu vaak nog schuin op staat en het daardoor nog geen ideale schuilplek is. Het ding is foeilelijk en moet ooit nog eens weg. Helaas kwamen we er nog niet uit voor nieuw, dus we willen een tijdje door met een budgetoplossing.
De schuilplek is nu nog 10 x 4 meter, maar dat worden 2 delen. De uitloop direct ervoor is 6 x 12 meter en dat loopt door in een stukje van net iets minder dan 15 x 15 m.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op 16-10-20 20:01, in het totaal 1 keer bewerkt

belle_boef

Berichten: 10752
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-20 19:57

Mooi Lorette

DubbelFun

Berichten: 88821
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 19:58

Ligt er nog iets van doek onder die roosters ??

_Lorette_

Berichten: 12114
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:02

Er zit doek bij, ja. De roosters zijn 2e hands, maar netjes inclusief toebehoren. We konden geen loonwerker vinden die het dit jaar nog kon doen (en eentje zei na een aantal weken ineens af). Dus nu doet een bevriende boer het even. :+ Ik ben al lang blij. Desnoods laten we het later nog een keer aanpassen. Ik wil gewoon nu al een verbetering.
Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op 16-10-20 20:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:08

DubbelFun schreef:
Ze heeft er duidelijk lol in :)
Gelukkig zijn er geen vliegen meer :D

Bij ons wel. Ik ging even werken aan de lange lijnen, maar moest steeds z’n staart weer terug doen over de lijn óf met m’n handen op schouderhoogte lopen (das vermoeiend zeg!).

Mooi Lorette, ziet er netjes uit al! Ik twijfel over paddockroosters of tapijt bij de doorgang van de paddock naar de track. Ze lopen daar veel zand uit de paddock waardoor er heuvels en kuilen ontstaan waar dan met regen water in blijft staan. En uiteraard is dat ook gelijk een favoriete mest- en plaslocatie :roll:
Enige waarom ik er nog niets mee gedaan heb, is omdat ze regelmatig in volle vaart door die doorgang vliegen en ik bang ben dat er iets gesloopt wordt (de roosters / tapijt, of mijn ruin omdat ie soms wat ehh klunzig kan zijn).

belle_boef

Berichten: 10752
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-20 20:09

Over de roosters galopperen de mijne gewoon. Grip genoeg maar niet teveel en goed recht gelegd gaan ze niet stuk tot nu toe.

Wel worden de haakjes aan de randen eraf getrapt omdat dat bij mij open ligt

_Lorette_

Berichten: 12114
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:13

Ik heb best wat slechte ervaringen gelezen... Wij verwachten geen wonderen en hebben expres niet nieuw gekocht. Het kan niet slechter zijn dan vorig jaar. Toen kwamen we er met de kruiwagen niet meer door en de mestbult ligt daar achter, dus dat moest wel. Als het niet bevalt, dan halen we ze er weer uit. Het zal in elk geval al schelen dat we de grond nu hebben aflopen naar de goede kant ipv de stal in. :+

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:22

Oh das goed om te weten, belle_boef :)

Malenka

Berichten: 7612
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:33

Bij mij zijn de stukken met roosters echt het allerbeste. Nieuw zijn ze alleen heel duur en tweedehands kom ik ze niet tegen. Dus we doen het maar in delen. Het zou mooi zijn als we uiteindelijk alles met roosters hebben.

Maartje_M

Berichten: 9405
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 22:18

Mooi Lorette! Ik moet ze ook nog steeds leggen... heb Er een aantal van mijn oom gekregen die zijn paddock gehalveerd had. Maar ja, tijd hè....

rover_
Berichten: 1373
Geregistreerd: 27-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 08:13

Ziet er goed uit Lorette. Wat een mazzel dat je er tweedehands aan kon komen!
Ik heb ze hier al jaren en hele goede ervaring mee. Zeker met die graaf konijnen van mij...
Wel drainage eronder zodat water niet blijft staan.
Met een laagje zand eroverheen, kunnen ze er keihard heen galopperen, bokken, dansen en springen en gaat prima.
Tapijt zou ik zelf niet aandurven Hilary. Toch idee dat het of op gaat stropen of een kleffe bende wordt en glad.

MizzMontana

Berichten: 5689
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 08:38

Wij hebben gisteren twee palletboxen opgehaald. Heeft iemand nog een tip welk hooinet er precies in past?
Wil zo’n constructie maken met steigerbuizen en daar het net omheen.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 08:50

MizzMontana schreef:
Wij hebben gisteren twee palletboxen opgehaald. Heeft iemand nog een tip welk hooinet er precies in past?
Wil zo’n constructie maken met steigerbuizen en daar het net omheen.

Even zoeken in m’n mail, ik heb een tijd geleden wat passends besteld.

Edit: deze, van Cavalo “Slowfeeder hooinet 1,2 x 1,0 meter voor kist of hooiruif”
Wij hebben houten frames, de bedoeling was als prototype voordat we steigerbuizen oid gingen gebruiken, maar dat hout bevalt tot nu toe ook prima.

Dit is prototype 2, de latjes zijn wat dun. Dat ging op zich prima, maar je kunt ze alleen goed aan elkaar zetten met metalen hoekjes en dat bleek iets te slap (linksonder op de foto is gesneuveld). Ik heb nieuwe hoekjes gehaald, maar dan een andere variant, die moet ik er nog op monteren. Prototype 1 heeft dikker hout, ik meen 6x6 of 5x5, daar kun je wel in schroeven zonder dat het hout splijt.
Afbeelding

_Lorette_

Berichten: 12114
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 08:58

Wij hebben al 2 jaar een illegale mestbult in de wei en gaan nu een officiële waterdichte mestbak laten aanleggen. Helaas moet dat op het woonperceel. Geen mooie plek, maar wel dichter bij de stallen. Nadeel: gaat van de paddockruimte af. Ik zag net pas goed in hoeverre de ruimte voor de paarden werd beperkt en heb meteen besloten dat we er een stuk bij trekken. Kan nog net allemaal. Het wordt zo wel iets minder low budget dan gepland. :P

Tweedehands vond ik de paddockroosters overigens nog steeds flink aan de prijs. Ik heb Marktplaats een tijdje in de gaten gehouden, maar aan kleine restjes hebben wij niks. Gelukkig kwam er toen ineens een advertentie voor 90 m2 voorbij. De kleine paddock is klein, maar aanzienlijk groter dan 90 m2, dus we hebben eigenlijk alleen de uitloop met roosters... De rest is afgegraven klei met een laag wit zand.

DubbelFun

Berichten: 88821
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 09:11

Ik heb al jaren tapijt liggen. Vooral langs de randen zodat ik zelf altijd met de kruiwagen er makkelijk door kom, maar ook 's winters dat ze altijd een vlakke ondergrond hebben om op te lopen.
Soms komt er een hoekje omhoog, dat graaf ik dan weer even in :) Ooit heel goedkoop nieuw kunnen kopen voor 4 euro de m2 en super sterk.

Ik ben met roosters toch ook altijd bang dat de hoeven er door beschadigen of dat ze uitglijden als er te weinig zand op ligt.

Jade

Berichten: 3035
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: home is where the horse is

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 09:31

_Lorette_ schreef:
Ik heb best wat slechte ervaringen gelezen...

Ben wel benieuwd wat. Wij hebben ze net als grasrooster ingegraven voor een pad voor de smid. Het zand eronder lijkt alleen niet goed genoeg aangetrild te zijn; na eerste bezoek van de smid zitten er sporen in. Omdat de roosters terugveren zit er nu lucht tussen rooster en spoor . Loonwerker komt nog terug om te kijken, maar baal er wel van ^)