Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Olympia96

Berichten: 3300
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 16:24

JudithO schreef:
Die zijn een stuk duidelijker Olympia, inderdaad een ree.


Deze waren bij soortvan daglicht haha.

Jade

Berichten: 3035
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: home is where the horse is

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 16:44

JoyceLa schreef:
Paar weken geleden kwam er een wethouder met een grote mond die het allemaal wel zou gaan regelen. We zouden ons geen zorgen hoeven maken, hij zou de vergunning wel rondkrijgen. Eenmaal hier om alles te bespreken en bekijken heeft hij het vooral over zichzelf gehad. En vijf minuten om de reden van zijn bezoek. En wat heeft hij voor elkaar gekregen? Dat er weer niet gebouwd mag worden omdat we dan in onze eigen stankcirkel van de schapenstal zitten |o
Het bijzondere vind ik hier altijd dat je niet zelf mag bepalen wat op je eigen stuk grond mag doen terwijl het gewoon bouwgrond is..

_/-\o_ dat klinkt echt weer als typische nederlandse regelgeving

Olympia96

Berichten: 3300
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 07:05

We zijn in de fase aanbeland van het schrikdraad bestellen.
Mijn vader deed dit soort dingen vroeger en ik heb niet opgelet. :+

Hoe werkt het met aardpennen? Hoeveel en hoe plaats je die?

Dais_

Berichten: 4046
Geregistreerd: 06-03-05

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 07:13

Hoeveel hangt af van de lengte van je omheining en of het op stroom is of accu.

Ik heb een apparaat tot 25km draad en 1 aardepen van 2 meter.

Die mep je in de grond en aan de bovenkant maak je de kabel vast naar je stroomapparaat.

Als je er meer dan 1 nodig hebt dan moeten ze minimaal 3m uit elkaar dacht ik.

DubbelFun

Berichten: 88821
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 09:16

Wat Dais zegt.

Tipje mbt aardpen.
Ik zit op zandgrond is hier is het dus snel droog, daardoor minder 'klap' op het draad.
Ik heb nu een koperenbuis (hol dus) in de grond zitten en bij erg droog weer giet ik daar wat water in. Mijn ervaring is dat dit langer beter werkt dan bij een massieve pijp een gieter water er bij gooien.

Ik hoorde vanochtend op het nieuws dat vanaf morgen de ruitenkrabber onder handbereik moet zijn (maw vorst aan de grond is mogelijk).

Jade

Berichten: 3035
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: home is where the horse is

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 15:48


xXutopiaXx

Berichten: 10044
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 17:19

Jade schreef:
JoyceLa schreef:
Paar weken geleden kwam er een wethouder met een grote mond die het allemaal wel zou gaan regelen. We zouden ons geen zorgen hoeven maken, hij zou de vergunning wel rondkrijgen. Eenmaal hier om alles te bespreken en bekijken heeft hij het vooral over zichzelf gehad. En vijf minuten om de reden van zijn bezoek. En wat heeft hij voor elkaar gekregen? Dat er weer niet gebouwd mag worden omdat we dan in onze eigen stankcirkel van de schapenstal zitten |o
Het bijzondere vind ik hier altijd dat je niet zelf mag bepalen wat op je eigen stuk grond mag doen terwijl het gewoon bouwgrond is..

_/-\o_ dat klinkt echt weer als typische nederlandse regelgeving

Precies dit... wauw.... :n Daar zakt je broek toch van af....


DubbelFun schreef:
@xXutopiaXx: too cute, al kijkt poes wel een beetje ongemakkelijk tussen de nijntjes :D

Poezel was ook ongemakkelijk :') Dit was net die ene nanoseconde dat ie stil zat _O- En nog half óp een konijntje zat :=


Raadsel opgelost dus Olympa, wat betreft de afdruk.. Nieuw probleem erbij :') Ik durf je niet meer te zeggen hoe wij het hebben gedaan :7 Mijn vriend heeft dat allemaal uitgezocht.. maar die aardepennen zijn wel iets om goed naar te kijken en goed voor elkaar te hebben merk ik inderdaad.. Wij ook op zandgrond en met erg droog weer geeft het draad bijna geen tik meer, dus inderdaad ook grond rond de pen(nen) weer nat maken :j

Hier is de osteopaat weer geweest voor 3 paardjes, rib uit m'n lijf ;( Maar zo fijn als je ze dan zo ziet ontspannen :+: En weer mooie gerichte oefeningen erbij om ze goed te houden.. <3

DubbelFun

Berichten: 88821
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 18:01

Ik heb vanmiddag het gras maar weer eens gemaaid en hoop toch echt dat dit de laatste keer van dit jaar is geweest.

@xXutopiaXx: als je de draad van de aardpennen even los haalt en je slaat er dan een plastic afvoerpijp over heen (40 mm) dan kun je daar ook water in gieten wat zich langzamer door de bodem zal verspreiden en dus langer een betere klap geeft.

Maartje_M

Berichten: 9405
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 18:42

Oh de osteo, die moet ik ook nog bestellen... volgens mij is de pony door de wei gegleden want echt lekker loopt ze niet. Inderdaad een dure hobby :')

Aardpennen doet mijn man allemaal, ik heb echt geen idee :=

Karin_deB

Berichten: 8273
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 19:21

Ik moet de rekening van de osteopaat ook nog betalen idd. Au au au.
Maarja voor een goed doel he :')

Olympia96

Berichten: 3300
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 19:31

Jade schreef:
ik was bang dat de aarde niet goed genoeg zou zijn, dus ik heb van gallagher 3 aardpennen van 2m in de grond geslagen met idd 3m ertussen, hier staat nog een mooi plaatje: https://schrikdraad-online.nl/2016/02/1 ... st-ik-dat/



Ah handig! Thanx heb het gelijk doorgestuurd.

Vermoed dat zo op de laatste snik (nog 4 weken te gaan voor ze komen) nog wel meer van dat soort vragen opkomen Utopia :D

Ik ben enorme dan van osteopaat. Heb veel behandelaars uitgetest, maar dit bevalt me echt het beste. Als ze niet al te gek doet, dan red ik het met 1 Max 2 keer per jaar (afkloppen!).

carika
Berichten: 1590
Geregistreerd: 02-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 19:42

[code][/code]
Olympia96 schreef:
Jade schreef:
ik was bang dat de aarde niet goed genoeg zou zijn, dus ik heb van gallagher 3 aardpennen van 2m in de grond geslagen met idd 3m ertussen, hier staat nog een mooi plaatje: https://schrikdraad-online.nl/2016/02/1 ... st-ik-dat/



Ah handig! Thanx heb het gelijk doorgestuurd.

Vermoed dat zo op de laatste snik (nog 4 weken te gaan voor ze komen) nog wel meer van dat soort vragen opkomen Utopia :D

Ik ben enorme dan van osteopaat. Heb veel behandelaars uitgetest, maar dit bevalt me echt het beste. Als ze niet al te gek doet, dan red ik het met 1 Max 2 keer per jaar (afkloppen!).


In wildervank is er ook een winkel die schrikdraad verkoopt. Kreeg via bokt de tip dat het restpartijen van Gallagher zijn. Tot nu toe heel tevreden en goedkoper dan online.

belle_boef

Berichten: 10752
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-20 20:17

Ja dat is Talens touw. Hebben een webshop

xXutopiaXx

Berichten: 10044
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 20:37

DubbelFun schreef:
@xXutopiaXx: als je de draad van de aardpennen even los haalt en je slaat er dan een plastic afvoerpijp over heen (40 mm) dan kun je daar ook water in gieten wat zich langzamer door de bodem zal verspreiden en dus langer een betere klap geeft.

Goeie tip, thanks! Zal 'm doorspelen naar vriendlief voor volgend zomer :D Nu nat genoeg :')


Maartje_M schreef:
Oh de osteo, die moet ik ook nog bestellen... volgens mij is de pony door de wei gegleden want echt lekker loopt ze niet. Inderdaad een dure hobby :')

Nou hè.... vroeg me vandaag ook even af waarom ik er ook alweer zoveel heb _O-


Karin_deB schreef:
Ik moet de rekening van de osteopaat ook nog betalen idd. Au au au.
Maarja voor een goed doel he :')

Welke osteo heb jij?! :D


Olympia96 schreef:
Vermoed dat zo op de laatste snik (nog 4 weken te gaan voor ze komen) nog wel meer van dat soort vragen opkomen Utopia :D

Ik ben enorme dan van osteopaat. Heb veel behandelaars uitgetest, maar dit bevalt me echt het beste. Als ze niet al te gek doet, dan red ik het met 1 Max 2 keer per jaar (afkloppen!).

Haha dat zal dan wel inderdaad! Maar geloof dat dat nooit stopt hoor :P Wij lopen ook steeds weer tegen dingen aan, waarvoor ik de goeroe's hier nog vaak om advies moet vragen :')
Ik heb er eigenlijk nooit een osteopaat bij gehad.. heb het ooit 1x geprobeerd, en die viel ZO enorm tegen... gaf Tamme een trap in z'n buik, omdat ie niet oplette........ _-:( En Splash heeft een maand kreupel gelopen nadat hij was geweest... Dus toen dacht ik: niet voor mij :') Nu, jaren later, dacht ik: toch maar weer 's proberen :') En deze meid behandelde zóveel vriendelijker, veeeeel meer zachte technieken en heeft mij ook wat geleerd om te kijken of ik Splash wat meer kan laten ontspannen, ze heeft goeie specifieke oefeningen meegegeven en tegelijk ook nog voedingsadvies _/-\o_ Nu ff paar daagjes laten rusten en dan maar eens kijken wat voor effect het heeft gegeven :D

MarloesHJ

Berichten: 2480
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 21:03

Ik ben niet zo'n fan van de osteopaat. Ik heb die een paar keer bij mijn warmbloed gehad en daar heeft hij uiteindelijk beschadigde lymfevaten van zijn achterbeen aan over gehouden waardoor meneer 6 maanden een dik been had, dat na beweging weer dun werd.

Daarbij vind ik het ook lastig om daar de echt kundige mensen in te vinden.

Hier ben ik langzamerhand serieus aan het nadenken of ik niet een longeercirkel kan aanleggen. Als de maatregelen nog verder verscherpt worden dan zou het zomaar kunnen dat ik niet meer naar de bak kan. In het voorjaar/zomer longeren op braakliggende grond gaat nog wel, maar nu op de keileem is dat echt te glad. Vooral als tussenoplossing tot er genoeg budget is voor een bak, dan kan ik ze in elk geval nog wat trainen van de grond.

DubbelFun

Berichten: 88821
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 09:13

@marloes: kun je nergens buiten rijden ??
Ik heb ook geen binnenbak, maar áls ik dingen wil trainen neem ik gewoon een breed zandpad op de hei (tankbaan), daar is altijd goed te rijden zéker als de 'buikschuiver' net geweest is (een rare tractor met verlengd voorstuk waar een grote sneeuwschuiver onder gemonteerd is).

MarloesHJ

Berichten: 2480
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 10:19

Nee buitenrijden is geen optie. Ik heb helaas geen bos om de hoek (ruim een half uur met de trailer) en na een poging tot inrijden op een van mijn paarden waar ik op zat (die nu gewoon verkeer totaal niet meer vertrouwd tot hele heftige reacties aan toe) ben ik eigenlijk ook wel klaar met het buitenrijden langs de weg (niet het enige voorval op de weg, vorig jaar met paarden buitenzetten heeft er ook iemand op mij ingereden en ik kan nog wel even verder gaan). De veldwegen tussen de akkers door zijn allemaal gebroken puin en een van de paarden is net van de ijzers af en ik werk gewoon fulltime in de zorg met het merendeel overdag dus binnenkort is het ook al weer te donker na het werk. In het voorjaar heb ik ook 8 weken niet kunnen rijden en vervolgens 6 weken minimaal. Als ik thuis al zou kunnen longeren zou dat al een hele vooruitgang zijn :D

DubbelFun

Berichten: 88821
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 10:30

@marloes: snap ik. Ik mis het kunnen longeren 's winters ook wel eens. Maar als er niet buiten gereden kan worden (sneeuw/bevroren) dan is de paddock er net zo aan toe, dus heeft ze gewoon vakantie :)

Overigens ben ik wel blij met hier een vrijliggend dubbel fietspad langs de drukke weg, al kom je ook wel eens brommers tegen die 'iets' harder rijden als wettelijk is toegestaan en die het armgebaar om aub langzamer te gaan niet lijken te kennen.

Maartje_M

Berichten: 9405
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 10:30

Wat een nare ervaringen met de osteopaat hier... ik heb echt een hele fijn! Mijn osteopaat is ook mijn instructrice (of mijn instructrice is ook osteopaat) en dat vind ik echt een heel fijne combinatie!

Ik ben echt heel blij dat ik aan huis kan trainen. En mijn bak ligt er nog steeds zo fijn bij (afkloppen)!

Gister hier de smid weer gehad en Cheetah blijft van de ijzers af. Hij was eigenlijk wel tevreden hoe de voetjes er uit zien en hij loopt nu na bekappen ook niet gevoelig meer, dus ik ben heel blij :D

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 10:33

Ego post, dinsdag komen ze inmeten *\o/* *\o/*

En DD is nu DF? :D Ff wennen, maar wel leuk!

Wij hebben 2 aarde pennen en ze staan een meter uit elkaar. Nu weet ik uit mijn hoofd niet hoe lang die pennen zijn en hoeveel km draad ons apparaat aan kan.

Wat leuk die ree sporen! Hier zie ik ze ook regelmatig door het maïsland rennen. Mooi om te zien!

Lieve foto van die nijntjes met een poekie.

Gisteren voor het eerst sinds tijden weer eens op Nick gereden. Merkte wel dat we al een tijdje niks hadden gedaan. := Lekker lanterfanten met Marloes de laatste tijd, maar met mij moest ie eventjes aan het werk. Niet te lang natuurlijk. Maar was wel weer even fijn.
Maar kan niet wachten tot we meer grond ter beschikking hebben, want het is wel erg beholpen zo hoor. Slalommen om de bomen, uitkijken dat je geen tak in je hoofd krijgt, korte wendingen etc.. Maargoed.. gelukkig is dat tijdelijk.

edit. En ik zit te wachten op de wasmachine monteur... afgelopen zaterdag een NIEUWE wasmachine gekocht a 1200 euro!! En hij is niet goed. Omruilen deden ze niet, er moet een monteur komen... -O- -O- -O- Why!?

DubbelFun

Berichten: 88821
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 10:39

@chasey: balen van de wasmachine. Hopelijk is het snel verholpen. En fijn dat er eindelijk schot zit in het meetgebeuren.
Je bent de 1e die het opvalt ;) De naam dekte de lading niet meer tenslotte.

Maartje_M

Berichten: 9405
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 11:04

Ach dat schiet ook niet op met de wasmachine!
Wat fijn dat ze komen inmeten zeg!

Ik heb net bevestiging van mijn bestelde heg gehad, ook heel fijn!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 11:10

Nou ja, ik baal er wel van hoor. Denk je er goed aan te doen om er wat meer geld aan uit te geven en dan begint hij al naar 2 dagen te klooien. En omdat het zo'n smak geld is heb ik liever een nieuwe ipv een gerepareerde... Dinsdag gebeld dat ie niet goed is en dan komt er pas vrijdags een monteur. De was stapelt zich wel op met een gezin.
En dan krijg je te horen dat hij in de ochtend komt, geen tijd niks. Zit je maar te wachten. Heb nog meer te doen...

Maar dat ze komen inmeten is inderdaad wel goed nieuws, eindelijk gebeurd er weer wat.

Edit. In ieder geval een vrolijk plaatje van gisteren:
Marloes aan het rijden en vloggen. :') :') De vlog generatie.. _O- _O-
Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88821
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 11:28

Ze heeft er duidelijk lol in :)
Gelukkig zijn er geen vliegen meer :D

neile

Berichten: 2015
Geregistreerd: 09-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 11:31

Zalige foto hierboven! Wat een pret!