Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 18:55

greendragon schreef:
Mijn oudje at op de pensionstal ook voordroog en ook altijd een vieze achterkant. Nu ze thuis staat eet ze onverpakte kleine pakjes hooi en het was spontaan over.

Vanochtend mocht mijn shetje naar de tandarts. Hij is 15 en , ik denk, nog nooit eerder behandeld, dus er was werk aan de winkel. Hij had ook wondjes en littekens in zijn wangen, dus ik hoop dat dat nu over is. Hij vond het maar niks natuurlijk, maar met een pasta erin heeft hij zich keurig gedragen. Dan zijn ze toch sneu, als ze suf staan uit te hangen...

Vanmiddag heb nog even met hem in de bak gespeeld. Hij was weer helemaal happy dus even lekker samen rondjes gerend en zelfs mijn oudje begon mee te doen. :D
Nu is de bak weer een grote omgeploegde bende, maar goed we hebben wel even lol gehad met zijn drieën. Nu staan ze weer lekker samen tevreden hooi te eten in de stal.

Hebben jullie de kerstboom al staan trouwens? Hier staat ie wel, maar ik vergeet de hele tijd de lampjes aan te doen. Mijn man heeft het in elkaar gezet en zal hem vast ook wel weer invouwen en opruimen in januari. Het is niet zo mijn ding haha. Maar staat wel leuk en de katten hebben weer wat te doen ;)

Aaaaah arme shetje…… ze zijn vaak zo zielig als ze zo suf zijn. Duurt effies, maar dan kan hij weer lekker kauwen.

Ik heb geen kerstboom :o . Mijn hond zwiept waarschijnlijk alles ondersteboven en ik heb zelf helemaal niets met kerst. Voor mij hoeft het eerlijk gezegd niet......

JudithO

Berichten: 7067
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 19:02

Voor fjorden zou ik zeker ook gaan voor onbeperkte balen.
Het aantal paarden en pony's van diverse rassen dat het goed doet op verpakt spul is in mijn ervaring niet zo groot.

Hier ook geen kerstboom, wel lampjes aan de carport.

Maartje_M

Berichten: 9399
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 19:22

Hier ook een boom, moet van de kinderen want daar moeten cadeautjes onder :=

Karin_deB

Berichten: 8267
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 19:25

Hier staat de kerstboom ook. Ik hou ervan <3

Ik voer nu verpakt,voordroog, kleine pakjes.
Hiervoor ook onverpakt hooi gevoerd.

Het is maar net waar ik makkelijk aan kan komen en wat ik kwijt kan :D

Martje80
Berichten: 5851
Geregistreerd: 13-06-07

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 19:42

Ik heb 2 shets en 1 fjord en ik vier verpakt hooi, onbeperkt. Geen problemen mee. Mijn ene shet is HB gevoelig en die doet het daar ook goed op. De andere 2 zijn iets te rond maar dat komt ook door geen beweging

turtlelito

Berichten: 1697
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 19:53

Hier onverpakt, kleine baaltjes (vanwege het feit dat ze lekker makkelijk te hanteren zijn). Fouragehandel heeft altijd verschillende partijen liggen, dus ik kijk naar de 'toestand' van de paarden en kijk dan wat ik voer. Vandaag bv 60 baaltjes geleverd, 40 behoorlijk grof (met analyse, laag in suiker en voedingswaarde), dat voer ik buiten, want daar eten ze het liefst. En 20 wat fijner hooi (dat vinden ze lekkerder, dus doe ik in de slowfeeders die anders wat minder in trek zijn).

Voor de zomer moet ik nog wat verzinnen, ze stonden nu op de weide maar zijn daardoor wel behoorlijk dicht gegroeid. Dus of een track en kleinere weitjes, of met graasmasker, ik ben er nog niet uit.

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 19:59

Hier ook onverpakt hooi, voordroog kennen ze hier niet zo, kuil wel maar dat geeft eigenlijk niemand aan paarden hier.
Vroeger op pensionstal nog in Nederland kreeg mijn merrie kuil, weinig verschil gemerkt maar goed wat dat betreft zijn de meeste warmbloeden toch wat makkelijker, die van ons zet ik ook rustig in het volle gras 24/7.


Hier wel een kerstboom maar we kennen hier sinterklaas ook niet. (ik wacht wel altijd tot na sinterklaas met opzetten)
Als volgend jaar de woonkamer af is wil ik eigenlijk wel heel graag in het midden van de kamer een grote kerstboom (woonkamer is ruim 5 meter hoog straks).

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 20:11

Ha dat willen wij ook ja, echt zo’n meeeega kerstboom <3

Libera

Berichten: 3983
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 20:49

Hier gaat de kerstboom altijd erin het weekend na Thanksgiving en er weer uit na nieuwjaar.

Het regent hier nu ook een beetje... van de laatste 24 uur:
Afbeelding
Afbeelding

Dat is mijn “minikas” gewoon een grote doorzichtige opberg bak maar de plantjes doen het er heel fijn onder met het stekken _O-

JudithO

Berichten: 7067
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 20:51

Zo dan, beste lading water!
Hier stond voor vandaag ook veel gepland, maar gelukkig hadden we enorm geluk en bijna niks gehad.

Libera

Berichten: 3983
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 20:53

Het plenst nu nog steeds, echt hard ook! Zal vanmiddag nog eens een foto maken dan kan ik een beetje zien hoeveel er is gevallen...

De paarden wilden ook echt niet naar buiten, dus die staan lekker binnen te eten :')

ClaudiaHS

Berichten: 8058
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 21:00

Hier miezerde het begin van de avond iets maar inmiddels is het droog.
Het was vanmiddag ook gewoon 15° 8)7
Niet normaal zo warm.
De paddock is eigenlijk hartstikke mooi droog nu muv het stuk voor de stal.

Ik voerde altijd gewoon kleine pakjes droog hooi maar dit jaar heb ik 10 verpakte pakken gekocht van ongeveer 400 kilo.
Het is gemaaid en verpakt in die week dat het zo bloedje heet was dus hooiboer verzekerde dat het echt mooi droog hooi was.
Ik ben inmiddels met pak 4 bezig waarvan er 3 echt ontzettend mooi prachtig droog hooi waren, en 1tje was er net heel iets natter.
Deze begon helaas aan de bovenkant heel licht iets te schimmelen toen ik op de helft was dus die heb ik nu aan de kant gezet.

Maartje_M

Berichten: 9399
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 21:12

Jeetje Libera! Dan mogen wij niet klagen

Vandaag tussen de buien door met de jongens en hun vriendinnetje nog even Monique gestapt. Kinderen hadden dikke lol in mijn zwembak, tot hun laarzen bleven staan en hun voeten verder gingen :’)

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 21:47

GÉÉN kerstboom?! :oo Moet er niet aan denken! Het mag van mij het hele jaar wel kerst zijn <3
Ben ook zo benieuwd naar jullie boom volgend jaar Jolijn! Lijkt me prachtig zo'n grote boom in jullie huis :+:

Dit is de onze nu <3

Afbeelding

Zo dan! Flink geregend bij jullie Libera! :oo

Hier was het gisteren en vandaag inderdaad gewoon warm! Bizar...

ClaudiaHS

Berichten: 8058
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 21:51

Oooh hier ook elk jaar een kerstboom hoor. Ik hou er van. Hier stond hij begin dec al :o
Afbeelding

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 21:57

Haha, hier staat ie ook al ff :') :D
Leuk met die witte puntjes aan de takken :+:

Lynn_Nikita

Berichten: 25505
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 21:59

Hier staat die ook, een neppert met wit en turqoise en vooral bloemen, vogels, paarden etc ipv ballen

wat een hoop regen bij jullie Libera

Vandaag kwam de buurvrouw lichtelijk in paniek aan de deur. Ze was al enkele keren aan de deur geweest toen wij dus niet thuis waren. wij waren weggeweest en in de tussentijd was de buurman een boom gaan omhakken die dus de verkeerde kant op gevallen was nadat de band waarmee die vastzat aan een tractor knapte, boem zo in mijn rijbak. Weipaal doorgebroken en de draad doorgehangen, schade viel dus reuze mee. Ze waren al bezig om hem in stukjes te zagen en hadden de paarden al netjes naar de paddock gejaagd. Ik had de zagende mannen achterom nog niet eens gezien :o
Gelukkig weinig schade en ik vond het vooral voor de buurvrouw zo erg ze voelde zich zo schuldig ( terwijl ze de boom juist weghaalden omdat ze bang waren dat die bij een storm om zou waaien en dan dus misschien in mijn wei of bak terecht zou komen)
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 20-12-19 22:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 22:04

Wij voeren onverpakt, kleine baaltjes. Mijn ruin had water bij de mest op voordroog en hij schuurde, ook de Shet schuurde. Alleen mijn merrie leek er niet echt last van te hebben. Wil nog een keer een analyse laten doen van ons hooi, maar wil eerst even met de hooiboer kletsen waar het dan vandaan komt. Hij heeft meerdere percelen.

Kerstboom doen we niet aan. Ben allergisch voor een echte en een neppe is nep :+

Libera

Berichten: 3983
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 22:05

Dit is in het dorp
Afbeelding

ClaudiaHS

Berichten: 8058
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 22:08

:oo zo wat een water

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 22:09

Da f*ck! Heb je nog hout om een ark te bouwen?

Lynn_Nikita

Berichten: 25505
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 22:10

Wow..... dat is een boel water

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 22:31

ZO DAN! :oo

Maartje_M

Berichten: 9399
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 22:33

Ok. Ik stop nu met klagen over de regen hier

Caily

Berichten: 12519
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 22:40

Gelukkig viel het mee Lynn!

Waarom ben je daar eigenlijk gaan wonen Libera? :=