Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 17:45

Heel veel sterkte dames, Azmay hopelijk heb je snel een geschikt plekje gevonden :(:)

Maartje fijn paard!

rover_
Berichten: 1369
Geregistreerd: 27-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 18:24

Sterkte Laurae en Azmay.
Nette advertentie hoop dat je een maatje vindt. Ga je met je merrie van het terrein af? Misschien handig om erbij te zetten of paard alleen achter moet blijven of dat dat niet aan de orde is.

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 19:42

rover_ schreef:
Sterkte Laurae en Azmay.
Nette advertentie hoop dat je een maatje vindt. Ga je met je merrie van het terrein af? Misschien handig om erbij te zetten of paard alleen achter moet blijven of dat dat niet aan de orde is.


Dat is een goede inderdaad! Zal ik er nog even bij zetten.

BoRo

Berichten: 285
Geregistreerd: 27-08-06
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 19:52

Sterkte Laurae en Azmay!

BoRo

Berichten: 285
Geregistreerd: 27-08-06
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 19:55

Ik ben inmiddels ook helemaal zat van de modder, laarzen, broek, ik kan er niet tegen wassen en poetsen. Even een andere vraag, ik ben bezig met de stalindeling en ik wil graag poetspalen voor uiteraard poetsen, maar ook voor de hoefsmid. Hoever moeten de palen minimaal van de achterwand af staan zodat ook de hoefsmid de achterbenen kan beslaan terwijl het paard vast staat tussen de poetspalen. Hoever is het handig de poetspaal van de muur af te plaatsen en hoeveel ruimte tussen de 2 poetspalen. Ik ben benieuwd naar jullie ervaring! Ik zit een beetje met wat lastige maten....

Libera

Berichten: 3984
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 20:08

Ir1ne schreef:
Universeel x Gershwin :) ook niet heel bekend, Universeel heeft ook niet veel gedekt volgens mij.

Bruin is ook mooi, ziet er ook mooier uit als je ze scheert haha..
[/quote]
Zo lelijk is mijn vosje niet als ik ‘m scheer, lijkt een beetje op een dun :P

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Libera op 15-12-19 20:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 20:10

haha dat zei ik ook niet, maar de meesten worden geel. ik zou niet weten wat voor kleur mijne krijgt, want ik scheer m niet ;) is niet nodig gelukkig.


Sterkte Laurae en Azmay...

Libera

Berichten: 3984
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 20:13

Heb dit jaar ook niet geschoren. Zou me eigenlijk op Idaza gaan focussen omdat ik die wilde gaan starten, maar die is met vervroegd pensioen nu :(
Verder veel met Lana gereden imdat zij straks met zwangerschapsverlof moet en ik nog wat dingen wilde bevestigen onder het zadel. Jake heeft dus wat minder gedaan... zat wel te twijfelen om hem alsnog te scheren maar de dagen worden straks al weer langer en dan gaat hij ook snel alweer verharen...

Libera

Berichten: 3984
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 20:14

Sterkte Laurae en Azmay...

Lynn_Nikita

Berichten: 25506
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 20:18

Vosjes zijn niet zo mijn ding ik heb vooral ruzie met de meeste vossen :o Alhoewel een donkere koffievos nog wel mooi is. Nu heb ik zelf ook een rooie shet en een rooie dochter dus ja, ik moet er maar mee leren leven

Mijn woonkamerraam is gesprayd met sticker, nu hopen dat de sticker er goed vanaf komt en het subtiel opvalt
De hond was blij dat die even kon gluren ( ik bedoel dus andere honden kon zoeken en dan flink tekeer gaan)


Afbeelding
Afbeelding

het klussen bij dit huis is ons alleen niet zo gegund.
De pcv vloer heeft kleurverschil in de planken, ik ben aan het mailen met de leverancier hoe dat kan en vooral hoe het opgelost kan/gaat worden. Ik was net zo blij dat alles ( bijna) klaar is, wil nu niet weer alle meubels eruit halen en de hele vloer opnieuw leggen.
Bij het leggen was het niet te zien, erna meende ik dat het door lichtinval kwam maar helaas, het is echt anders van kleur
Sommige planken zijn geler en andere grijzer, erg moeilijk op de foto te krijgen maar links voor de kist zie je een stukje wat ook op de foto zichtbaar is, net onder de kist 1 plank en dan 2 en 3 ervoor en zo is dat op meer plekken Pakken zijn gemengd tijdens het leggen en ik heb het idee dat er 2 a 3 met een afwijkende kleur ingezeten hebben ondanks controle op verpakkingsnummer voor het leggen


Afbeelding

Maartje_M

Berichten: 9402
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 20:35

Mooi op de raam zo Lynn! Wat balen van de vloer zeg, daar zou ik ook niet blij mee zijn :n

Mooi geschoren vosje zo! Mijn pslomino was geschoren toen ik hem kocht, die was toen grijs := verder nog nooit wat geschoren hier dus geen idee hoe ze kleuren

xXutopiaXx

Berichten: 10043
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 12:18

Wat een nare berichten dames... heel veel sterkte :(:)

Hoe is het met het veulen inmiddels? Wat balen van je vloer!! Hopelijk komt de sticker er netjes af :)) Leuk idee!!

Mijn donkerbruine paardje ook geschoren en daar kwam een mooi grijs diertje onder vandaan haha. Verder nooit een paard geschoren/hoeven scheren, dus 0 ervaring ermee, maar merk dat deze het wel erg fijn vindt, die staat ook wat meer in het werk en krijgt een behoorlijke wintervacht! De rest heeft de vacht wel echt nodig en hebben er met rijden geen last van, dus prima :D

Afbeelding

Hij is er zelf ook erg blij mee :P

Afbeelding

Hier ook helemaal klaar met de modder. Ben voor de pony's aan het kijken voor van die kunststof grastegels, want da's echt niet meer te doen. Als zij in de modder staan, staan ze gelijk tot aan hun oksel in de drek :(:) Toch staan ze áltijd daar, terwijl ze meer dan genoeg ruimte hebben (ook binnen :') ) om droog te staan... maar vind het zo'n naar gezicht.. Ze lopen 't ook helemaal naar binnen := Maar vind ze nog aardig lastig (goedkoop) te vinden :')

Afbeelding

En! Eindelijk, zie ik iets van gras opkomen := Dacht dat het voor het voorjaar niet meer zou gaan gebeuren :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En gewoon omdat ie leuk is, een fotootje van Tamme <3 :+: Ben toch zó gek op deze knol <3

Afbeelding

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 12:26

oooooh Natas, ik zie geen ribben meer, WAT GOED!

Jullie modder valt nog aardig mee :=

xXutopiaXx

Berichten: 10043
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 12:47

Jaaa, hij is echt weer in TOPconditie <3 <3 Kostte ff flink wat tijd, en vooral VOER! maar hij is weer helemaal terug en bloedfanatiek met rijden _O- Dit was begin oktober, toen ik vond dat ie al heel erg bijgekomen was.... :(:)

Afbeelding

Afbeelding

Die billetjes... |(

Haha, nou.. ik vind het aardig irritant in ieder geval :') Achter op de foto dat Jay zo springt zie je de modder in de 'bak', daar moeten we altijd met de kruiwagen doorheen, want is de opening, maar ze staan daar ook altijd met z'n 3en bij elkaar :') De grond is daar ook gewoon 30cm lager geworden sinds ze er staan :')

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 12:48

Naja, zo ziet bij ons de halve paddock er uit _O- En nu ondertussen ook een deel van het bos. Ben zo blij als we er weer een deel bijgetrokken hebben.

xXutopiaXx

Berichten: 10043
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 12:59

Ohhh lastig werken... Het wordt met zo'n herfst wel gelijk goed duidelijk waar je zwakke plekken zitten :') Vanaf volgend jaar wordt het allemaal beter :)) :P

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 13:00

Hahaha dat en ik hoop dan toch wel op wat minder regen maar goed, dat moeten we nog maar zien.

xXutopiaXx

Berichten: 10043
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 13:09

Ze zouden het wat meer moeten verdelen over het jaar :') Want de zomer is weer kurkdroog natuurlijk _O-

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 13:10

Echt he, beginnen ze weer te hoesten :+

Lynn_Nikita

Berichten: 25506
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 13:20

Het veulen heeft het ondanks alles gisteren niet gered. Echt triest. Zoveel mensen hebben zich ingezet en ik heb voor een aantal diep respect gekregen

Karin_deB

Berichten: 8268
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 13:35

Lynn_Nikita schreef:
Het veulen heeft het ondanks alles gisteren niet gered. Echt triest. Zoveel mensen hebben zich ingezet en ik heb voor een aantal diep respect gekregen


Wat sneu :(:)

Maartje_M

Berichten: 9402
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 13:40

xXutopiaXx wat ziet hij er goed uit zeg! En mooi groen waasje al over je land, dat is altijd heel fijn!
Hier is het gras eigenlijk al weer te lang, maar durf ze er niet meer zo goed op te zetetn :=

Lynn wat verdrietig ;(

Antheman

Berichten: 11832
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 13:50

Jammer van het veulen. Maar misschien wel beter zo?

Het gras groeit nog even lekker door met temperaturen die de 15 graden aan kunnen tikken.

Het veulen van de buren heeft nu gezelschap van mijn shetlander. Mijn kudde is nu van slag, en als t helemaal niet meer gaat, ga ik ze met zijn 2en apart in een weitje zetten, waar de rest niet bij kan.

xXutopiaXx

Berichten: 10043
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 14:28

Dankjewel Maartje :D Tijdje best wel in de rats gezeten over Jay z'n gezondheid, maar met een hoop goeie tips, liefde en eindelijk goede voeding durf ik nu te zeggen dat ie er weer bovenop is gekomen <3
Ook nieuw ingezaaid gras? Ze zeggen dat je het eerst een paar keer gemaaid moet hebben toch? Voordat de wortels sterk genoeg zijn om er een paard op te kunnen zetten...?

Ach wat rot om te horen LN.. maar hij was er ook wel érg slecht aan toe :(:)

MarloesHJ

Berichten: 2477
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 14:36

Lynn vervelend om te horen van het veulen!

Utopia je hoeft het niet eerst een aantal keer gemaaid te hebben zolang je het maar de kans geeft om een wortel te ontwikkelen. Bij ons is het wel eenmaal gemaaid maar dat had met de hoeveelheid onkruid te maken (oude akker)