Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fangio

Berichten: 2564
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 13:25

Hooi eten die van mij ook standaard uit hetzelfde hooinet tegelijk, ondanks dat ze er meerdere hebben hangen, maar krachtvoer zijn ze beiden nogal heftig op, dat geef ik altijd apart. Hier heeft de shettemans z'n eigen "escape-eilandje" waar hij wel in kan maar mn haf niet. Heb nogal een rare smal toelopende punt in mn paddock, dus daar hangt een lint voor op een dikke meter hoogte, zo kan de shet er wel onderdoor, maar de haflinger niet. In het begin had hij daar ook zn eigen waterbak en hooinetje, maar ondertussen zijn het dikke vrienden en gebruikt hij het enkel nog om zich tactisch terug te trekken voor een nieuwe aanval tijdens het spelen :')

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 13:37

Die van ons hebben ook wel hun vaste favoriete plekken.
Krachtvoer is allemaal hun eigen behoeftes dus voer ik ze in 3 groepen.

Heb net mijn jurk besteld jeeeeej!

Wij gaan midden juni trouwen.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 14:04

Lynn_Nikita schreef:
neile schreef:
Lynnikita wat voor werk doe je? Wat een vreselijk verhaal. Ik duim voor het kleintje.


Ik werk in Belgie op een grote fokkerij waar zowel eigen paarden als paarden van klanten staan vooral van grote internationale springstallen. Ik werk daar vooral als dierenarts assistent maar nu het rustig is vervoer ik er ook veel. Gisteren mijn eerste deuk gereden in de baas zijn pick up, op vrijdag de 13e) Er stond een boom achter die ik niet gezien had,. was een gevallletje, boem is ho

veulen leefde nog, is gisteren ook niet meer gaan liggen, denk te stijf ivm alle kneuzingen en schaafwonden. Als die gaat liggen kan die niet meer omhoog komen en moet ie dus getakeld worde. Ik ben nu vrij al heb ik de neiging om "even "erheen te rijden om te kijken.
Arts komt meerdere keren per dag en anders dien ik de medicatie toe. is nog steeds erg spannend, ondertemperatuur ( 33 graden) is gelukkig nu normale temperatuur geworden maar hij is echt vel over been, ogen zitten dichtgeplakt door de pus en zwelling, overal schaafplekken en je weet niet wat voor schade die inwendig heeft opgelopen ( bloedworm)
1 van de ergste gevallen die ik ooit heb gezien en gewoon niet te bevatten.

Voor zulke dingen is mijn verstand te klein.Vind het fantastisch wat julie voor het veulen doen.Kan me voorstellen dat je iedere keer even wilt kijken.
Lastig die bomen die iedere keer achter een auto gaan staan.Zaten er geen piepers op?
Ik zit regelmatig dik onder de modder.We hebben 1 grote plas en daar stampen ze altijd in als ik passeer.Gelukkig zag ik gisteren net voor ik naar mijn werk vertrok de grote moddervlek op mijn voorhoofd.Collega's trekken regelmatig hooi uit mijn haar en toch haal ik er altijd een borstel door voor ik thuis vertrek.

Maartje_M

Berichten: 9394
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 15:45

Och jeetje dat veulentje... Onbegrijpelijk wat mensen dieren aan kunnen doen

Gefeliciteerd met de jurk Robijn!

Hier eten ze hooi wel samen uit de netten. Krachtvoer niet want ze krijgen alle 3 een eigen mixje.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 16:48

Hooi gaat bij ons ook gezamenlijk, al hebben mijn merrie en de Shet een stuk stoep en twee stallen waar zij wel kunnen komen en de rest niet. In de stallen ligt altijd wat hooi.
Krachtvoer krijgen ze elk apart in een bakje, alleen is de Shet nog wel eens van mening dat ze mijn ruin mag helpen (eerst hem helpen en daarna nog haar eigen bakje leeg gaan eten waar hij dus niet bij kan). Dus haar sluit ik dan even op tot hij ook z’n bakje leeg heeft. Ruin eet nogal traag :O
Als we op rit zijn geweest op vreemd terrein eten die twee samen slobber uit één bak voor ze de trailer weer op gaan. Zitten ze allebei onder de soep :9

Libera

Berichten: 3981
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 19:14

Ik voer in principe alleen als ze op stal staan. Wij hebben niks verhard buiten en wil dus niet van de grond voeren. Plus dat een van mijn merries nogal een bitch is....

Dus iedereen mooi in zn eigen hok om hooi en krachtvoer te eten :)
Buiten eten ze gewoon gras.

Libera

Berichten: 3981
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 19:18

Mijn ruin lijkt meer drachtig dan mn drachtige merrie :=

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maartje_M

Berichten: 9394
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 19:54

Wat een leukerd!

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 20:03

Mooie vos! Ik heb toch wel een zwak voor vosjes hoor, prachtige kleur.

Hier eten de boys altijd samen. Wel allebei een eigen emmer, maar gebroederlijk naast elkaar. Hooi wordt ook altijd samen gegeten, ik heb één groot net voor ze.

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 20:17

ik gok dan dat de eerste en de derde foto de merrie is? wel een plaatje zeg... zijn het kwpn'ers?

Libera

Berichten: 3981
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 21:18

Ir1ne schreef:
ik gok dan dat de eerste en de derde foto de merrie is? wel een plaatje zeg... zijn het kwpn'ers?

Jup... die met de witte voetjes is mn ruin. Zijn idd KWPNers, Feuertanzer x Argus en Ijsselmeer x Fair Play. Geen standaard bloed wat je in NL snel zult vinden dus ;)

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 22:06

IJsselmeer <3 <3
Echt gaaf. Wel plaatjes hoor.. ik hou van vosjes. Ik heb n rooie en een koffievos.
Mijn rooie, wat oudere foto's:
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Libera

Berichten: 3981
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 08:31

Ahh wat een leukerd Ir1ne! Wat is de afstamming van die van jouw?

Ik vind vosjes ook leuk, hoewel Idaza ook wel een hele mooie kleur heeft (donkerbruin, in de zomer lichter met appeltjes en in de winter bijna zwart <3 )

Karin_deB

Berichten: 8261
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 09:35

Ik ben weer in Nederland en toch wel blij dat ik mn bikini niet heb aangehouden :brr:

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 10:39

Libera schreef:
Ahh wat een leukerd Ir1ne! Wat is de afstamming van die van jouw?

Ik vind vosjes ook leuk, hoewel Idaza ook wel een hele mooie kleur heeft (donkerbruin, in de zomer lichter met appeltjes en in de winter bijna zwart <3 )


Universeel x Gershwin :) ook niet heel bekend, Universeel heeft ook niet veel gedekt volgens mij.

Bruin is ook mooi, ziet er ook mooier uit als je ze scheert haha..

Karin_deB schreef:
Ik ben weer in Nederland en toch wel blij dat ik mn bikini niet heb aangehouden :brr:

Geen bikiniweer dit? :+

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 11:42

Ik bevries al bij het idee :+

Eindelijk droog dus ik ga lekker beide paardjes doen!

Kyno

Berichten: 10431
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 12:53

Libera schreef:
Ahh wat een leukerd Ir1ne! Wat is de afstamming van die van jouw?

Ik vind vosjes ook leuk, hoewel Idaza ook wel een hele mooie kleur heeft (donkerbruin, in de zomer lichter met appeltjes en in de winter bijna zwart <3 )


Dat heeft mijn Kwpn merrie inderdaad ook (donkerbruin in de zomer lichter met appeltjes en in de winter bijna zwart). Vind ik prachtig <3
Zij is trouwens Kennedy x Belisar.

MarloesHJ

Berichten: 2473
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 13:35

Robijntjah, fijn dat het daar droog is! Hier schijnt nu wel een zonnetje maar er is toch een bak water vanochtend naar beneden gekomen...

Net mijn IJslander voor de vierde (of vijfde, ik weet het al niet meer) keer geschoren. Hij had best wel weer wat vacht en wat moeite om op adem te komen na het rijden omdat hij het zo warm had, en toen ik hoorde dat ze aankomende week 13/14 graden voorspellen dacht ik dat het maar beter zou zijn om hem even onder de machine door te halen.

Nu heerlijk nog even relaxen en dan gaan we weer richting het werk...

Maartje_M

Berichten: 9394
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 15:15

Ja wordt het weer zo warm? Toch de bikini maar aan dan. Zwembad ligt er al hier
Afbeelding

Ik ga zo misschien nog even wandelen. Zoals je ziet schiet het in de bak nog niet zo op

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 16:03

Ik zet de advertentie ook maar even in deze groep, misschien weten jullie nog iemand:

https://www.bokt.nl/markt/ad/497022/pen ... nabij-norg

Ik moet helaas een van mijn paarden laten inslapen vanwege astma . Ik wil niet dat mijn merrie alleen komt te staan dus ben nu op zoek naar een oplossing. Bien staat nu nog op prednisolon, maar ik vind dat niet lang meer verantwoord naar hem toe.

Ik heb nu drie opties: paard er bij kopen ( maar lastig want kort dag en beperkt budget doordat dit onverwacht is), iemand hier laten staan ( maar heb geen behoefte aan dagelijks mensen over de vloer) of paard van een kennis lenen.

Dit wordt het 3e paard dat ik in 2.5 jaar tijd moet laten inslapen. Soms wou ik dat ik schaken als hobby had...

Azmay

Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 16:06

Sterkte laurae :(:)

Als iemand in mijn omgeving nog wat weet aan pension waar ze veel buiten staan en ik niet hoef te voeren hoor ik het ook graag. Ik kan niet op houden met janken dus denk dat ik mijn burnout dan eindelijk echt te pakken heb |(
Geen lol meer in de ponys, en geen puf om er voor te zorgen. Tijd voor een paar stappen terug.

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 16:10

Ach dat klinkt niet goed :(:) . Heel veel sterkte en het is een dooddoener maar ik hoop dat het lukt om goed voor jezelf te gaan zorgen

Lynn_Nikita

Berichten: 25489
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 16:56

Sterkte Laurae, moeilijke keuze


oei Azmay, klinkt niet goed

Maartje_M

Berichten: 9394
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 17:33

Sterkte laurae :(:)
En Azmay jij ook :*

Net met Cheetah gewandeld en met Elevada buiten gereden. Al 1,5 jaar niet gedaan en gewoon gaan. Braaf paard <3

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 17:43

Sterkte dames :(:)