Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maartje_M

Berichten: 9394
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 10:22

Hier toveren we haar ook zelf om tot kinderpony :j gaat prima! Maar goed, daar hebben we dan ook wel op geselecteerd.
Ik heb wel bewust een merrie met een leuk papier gekocht, dat mochten de kinderen afhaken, ik nog zou kunnen gaan fokken bijvoorbeeld.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 10:23

Fokken durf ik met mijn eigen merries al niet aan hahaha, veel te spannend _O-

Wij hebben van mijn moeder een waterdichte overbroek gekregen, super ideaal want mevrouw valt regelmatig met haar billen in de modder _O-

MDWStables

Berichten: 1439
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 10:33

Mijn kinderen zijn nog te klein, maar mijn dochter van 15 maanden zegt de hele dag paard :')

Zelf fok ik met een D-pony. Heb er nu 3 staan en nog eentje op komst. Veulen van dit jaar heb ik (goed) verkocht. Veulen met een fijn karakter. Van mijn jaarlingen is er eentje wat sensibeler, maar wel goudeerlijk en de andere is wat nuchterder en ook wat brutaler. De tijd moet uitwijzen of dat het wat voor ons blijft. Voor de fok of voor het rijden. Ik pas zelf ook wel op een D. Wellicht komt er op termijn nog een kleiner formaat bij. De prijzen zijn best fors voor goede, brave ponies inderdaad. Voor nu als ze willen zet ik ze op mijn 35 jarige ruin.

Leuk om te zien Chasey!

We zitten een beetje stuk met wat we nu precies willen voor stal, qua indeling etc. Wil een aantal boxen, een poets/was-plaats, opslag en ik denk ook een loopstal.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 10:44

Ja ze blijven wel aardig schoon hoor, alleen Nick lebbert David nog wel eens af... :')
Of dan heeft ie paarden snot op zijn jas, maar de broek blijft gelukkig goed schoon! De jas wordt op school ook wel eens vies ;)

Ons ochtend ritueel is samen de paardjes naar de wei brengen, hond loopt dan gelijk mee. Kan hij even zijn behoefte doen.
Vanmorgen was de auto bevroren, dus dan start ik die vast en ondertussen doen we de paarden.
Maar dit keer kwam ik terug bij de auto... nog steeds bevroren! De blower/aanjager doet het niet meer!
Dus we zijn veel te laat op school gekomen, want we moesten onverwachts op de fiets :') En koud dat het was!! BRRRR...
Dus ik kan straks met de auto aan de knutsel. Hopelijk is het iets banketstaaf. Een zekering ofzo. We zien wel.
Krijg zo eerst de psycholoog hier thuis, want het gaat nog steeds niet zonder hulp! Maar er komt wel wat meer licht aan het einde van de tunnel. Positief blijven...

Qua kinderpony, Nick en Bliksem waren beide echt geen kinderpony's. Maar door ze altijd mee op sleeptouw te nemen (soms letterlijk), goede manieren bij te brengen, en heeeeel veel schriktrainingen, gewoon super veel doen zijn ze zo makkelijk geworden.
Ook de verzorgmeisjes kunnen er alles mee!! En hebben afgelopen september zelfs met Nick een springparcours gedaan, is van alle markten thuis :D Ja een top sport paard wordt het nooit, maar het is een super leuke allrounder, echt een gezins knollie.
En tegenwoordig gaat hij iedere woensdag mee naar de manege waar ik vrijwilligerswerk doe, de manege voor mensen met een handicap. Daar doet hij zo leuk mee in de les!!
Een maand geleden heeft hij zelfs ingevallen voor een manege pony tijdens een springwedstrijdje op de manege. Hij heeft met 4 ruiters het parcours gedaan, ging super goed!
allemaal dingen die ik nooit had verwacht toen we hem net hadden, want toen dacht ik vaak 'waar ben ik aan begonnen?!'
Bloed, zweet en tranen, maar nu een topper!

Afbeelding

Afbeelding

Op de manege:
Afbeelding

Op de manege tussen de manege pony's.
Afbeelding

Nee dit soort dingen had ik echt niet verwacht van Nick, wat is die veranderd zeg! Door te doen en niet opgeven.

En Blikkie, ja dat is nu gewoon net een grote hond :')
Mee naar mijn zus :')
Afbeelding

Terwijl dat het in het begin echt geen makkelijke shet was.

En uiteraard vermaak ik me ook prima met Nick (en Blikkie).
Afbeelding

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 10:49

Ja Nick is wel echt letterlijk en figuurlijk een gouden pony he!

Dat ze van ver kunnen komen dat weet ik, heb zelf een trauma paard wat met meerdere mensen meerdere ongelukken (waaronder ik 2) heeft gehad maar die kan inmiddels in ieder geval goed met E. door een deur tegenwoordig vanaf de grond. Er mee werken is gewoonweg geen optie dat andere mensen dat doen, het lijntje is ontzettend dun en ik wil echt geen ongelukken meer met anderen.

Libera

Berichten: 3981
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 10:50

Geweldige foto’s Chasey! Krijg spontaan zin om ook leuke dingen met mijn paarden te gaan doen! <3
Hoop dat er een stijgende lijn in zit voor je :(:)

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 11:01

Dankjewel Libera, De lijn is stijgende hoor, maar ben er nog lang niet!

Robijntjah, Nee dat moet je inderdaad niet willen.

Nick heeft zo ook zijn 'nadelen', als in angst voor ronde objecten. Maar zolang je daar rekening mee houdt, is er niks aan de hand. :j

Azmay

Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 12:34

Jouw paardjes blijven heerlijk Chasey :j

Hier vanmorgen de schade eens opgenomen van het regenen, valt me nog reuze mee dus ze mogen weer even de klei op. Er is wel wat modder maar het overgrote deel is helemaal prima +:)+
Afbeelding

Fangio

Berichten: 2564
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 13:16

Ik heb zelf ook een haflinger en probeer er inderdaad ook zoveel mogelijk mee te doen en te laten meemaken en ondanks dat hij nog jong is (4), is hij ook al superbraaf. In juni dit jaar voor het eerst mee naar het strand geweest (samen met een vriendin en haar geroutineerde strandpaard) toen was alles nog spannend en hebben we alleen gestapt en afgelopen zondag in de storm alleen een rondje strand gedaan, heerlijk ontspannen.
Soms vind ik het wel jammer dat hij niet zulke mooie gangen heeft voor de dressuur, want dat is toch ook wel een stiekeme passie van me, maar als ik dan net zoals dit weekend aan een los teugeltje over het strand rij met m dan ben ik toch wel blij met mn simpele haflinger <3

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 13:53

Ik zat op de foto van Blikkie serieus eerst naar die hond te kijken hahaha :+

ik heb t geluk dat ik een braaf kwpn paard heb, maar ik denk dat de oogkleppen een hoop "angst" wegnemen.
De pony die we erbij gekocht hebben komt van een hele brave hengst die nu met zn derde ruitertje M of Z dressuur is, dus wie weet valt daar wel een brave kinderpony van te maken ooit...

voor de kinderen die ik niet heb... :+

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 14:00

Ik heb twee dravers die in de basis niet erg geschikt zijn als kinderpony. De oudste (en kleinste) doet het tegenwoordig echter wel heel leuk met iets oudere kinderen (13 ofzo) die de basis redelijk onder de knie hebben. Hij durft nog wel eens een geintje uit te halen, maar als ik erbij blijf laat hij dat wel uit zijn hoofd. Op hem mogen dus wel eens kinderen van kennissen of collega's rijden. Verder rijd ik hem zelf of gaat een vriendin van me met hem op pad. Bij haar is hij soms wel sneaky op buitenrit. Ineens vol in de ankers om aan zijn neus te krabben of lekker kopzwaaien en zich al dravende uitschudden. Het blijft er wel eentje om in de gaten te houden.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 14:02

Hahahaaha lopend uitschudden ook echt _O-

Aurelia durf ik zelfs wel aan de longe aan denk ik maar daar is E. zelf echt nog lang niet aan toe. Die zit echt nog maar alleen en dat is voor nu ook dikke prima. Ze wil altijd meehelpen uitmesten, brokjes geven en poetsen dus dat zit voorlopig wel snor!

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 15:20

Hier de kinderen ook 1x per week naar de manege en als het zo uitkomt zitten ze soms op onze paarden (als de kinderen thuis/wakker zijn, paarden braaf, geen regen.
De paarden laten de kinderen er wel voor werken (het sturen voornamelijk) maar zijn echt heel lief met ze, zetten geen stap verkeerd.

Onze kinder pony :=
Afbeelding
Afbeelding

ClaudiaHS

Berichten: 8058
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 15:58

Mijn dochter gaat 1x p.w naar les op de manege.
-melle is absoluut niet geschikt voor kinderen.
Hooguit een keer poetsen, alleen als ik er bij ben
-Rocky met kleine kids geschikt mits hij aan een lijn zit.
Los rijden heb je wel ervaren kids voor nodig.
-Puck is nog geen meter hoog. Mijn jongste heeft er eens op gezeten. Ging prima, maar Puck is verder niet beleerd.
Wel een brave knuffelpony en om mee te wandelen.
Mijn oudste is nu 13 en wil wel graag een keer op Melle straks, maar Melle=druk/paniekerig en kind ook dus geen goede combi denk ik _O-

Voor Puck en Rocky nu aantal x reactie gehad op verkoopadvertenties en vervolgens hoor ik niks meer.
Of je krijgt een bod zonder enige toelichting.
Prima dat je 900 euro bied, maar even een berichtje erachteraan vind ik toch wel prettig ^) (wie je bent, wat je zoekt, wat je ze kunt bieden).

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 16:36

Zo wat een reus Jes haha!

Ik vind het best jammer dat Bliksem niet mee groeit met de kinderen. Marloes groeit er ook al af, maar aan de hand is het gewoon ook een heel leuk, gezellig paardje.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 17:49

Mijn merrie is ex-manegepony en daarmee ook gelijk verpest voor kinderen. Ik denk dat ze niet heel geschikt zou zijn geweest zonder die ervaring, behalve misschien voor een fanatiek ruitertje dat gewoon flink zelfstandig kan rijden en ook zou willen springen en crossen.
Nu hoeft ze niks meer met kinderen en als ik in het bos kinderen tegenkom die willen aaien, duw ik altijd mijn ruin naar voren en hou haar uit schootsveld. Mijn ruin is wel geschikt, blijft heel rustig en braaf, doet echt voorzichtig met kinderen. Kunnen aan z’n benen gaan hangen en z’n staart gebruiken voor kiekeboe.

JudithO

Berichten: 7064
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 19:50

Brave paarden en pony's zijn echt goud waard. Punette hier is ook echt een hele brave, en ja af en toe moet ze even bewijzen dat ze een shet is ;) maar echt, daar durf ik rustig kleine kids mee weg te sturen. Ze is ook echt helemaal nergens bang voor.
Jolly en Miracle zijn wat gevoeliger, maar Miracle gaat als hij wat volwassener is ook echt een gouden pony zijn. Heerlijk karakter heeft dat dier. In de zomer lig ik regelmatig met hem plat in het land. Mag dan ook rustig alles met hem doen, aan zijn staart trekken, prutsen met zijn benen, trekken aan zijn lip, hij vindt alles best.
En Jolly, tja Jolly blijft mijn eerste pony met ook een gouden karakter. Kun je rustig na een jaar voor de kar zetten en hij loopt er zo mee weg alsof hij het nog steeds regelmatig doet.
Blijft jammer dat deze drie niet groter (rijbaar formaat) zijn..
Als ik ooit rijpaarden heb wil ik ook echt het karakter van mijn huidige pony's erin hebben. Dat is echt onbetaalbaar.

belle_boef

Berichten: 10747
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-19 19:53

Oh heerlijk zulke brave dieren.

Wat een wind vandaag. Voordeel is dat mijn bak weer bijna droog is. Kunnen we weer wat doen.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 20:44

Ik waaide bijna weg met pony en al!

Er komt hier eind januari nog een veulen bij maar ook hulp en dan is het ook echt vol. Financieel ook wat meevallers dus het gaat allemaal wat makkelijker nu.

Maartje_M

Berichten: 9394
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 20:57

Mag jij er zoveel hobbymatig houden? Hier geloof ik max 5

Antheman

Berichten: 11832
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 21:00

Wat een schattige kinderpony fotoos!

Echt veel wind, ik reed net 10 minuten in de bak. De paarden zijn vorige week behandeld en ik moet zeggen dat Floki echt als een zonnetje liep! Zelfs met de keiharde wind en zijn eigen schaduw, dat vindt hij spannend. Blij mee, ik heb hem wel vaker laten behandelen, ook door div therapeuten en ze konden eigenlijk nooit iets doen voor hem.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 21:30

Yes hier 6, al houdt niemand zich daar hier aan :+

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 21:39

Maartje_M schreef:
Mag jij er zoveel hobbymatig houden? Hier geloof ik max 5

Ik mag er volgens mij 10 :=

MDWStables

Berichten: 1439
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 21:41

Hier ook 10.

Maartje_M

Berichten: 9394
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 22:18

Nou dan hebben we het hier in het paardenmekka van Brabant toch maar slecht geregeld :+

De wind heeft mijn bak wel goed gedaan, al was hij voor Elevada nog net te glad. Komende dagen gaat het weer fijn tegen en zag ik al dus ik geef het gewoon weer op voor deze week