Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lynn_Nikita

Berichten: 25489
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 10:55

Heb je psylium? Mijn krijgt daar altijd en paar dagen een kuurtje van aangezien die ook vaker diarree heeft. Anders bij de arts en tube vragen. Lijkt op wormenkuur maar is en pro biotica. Ik kom even niet op de naam.

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 11:20

Ach wat een schatje is 't toch... ziet er al zoveel meer opgeknapt uit!! +:)+ Goed werk :D

Azmay

Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 15:05

Was een interessant ritje. Diva relaxed maar stuiterend bij de galop van lol. En toen besloten pauze te nemen en even te laten grazen. Stond ze zo te dromen dat er ineens een wolf Bouvier 10 meter van haar neus stond. 180 graden draaien en in volle paniek aan de kletter. :evaw:
Lag er heel erg bijna naast maar na 30 meter herpakte ze zich en stond ze weer stil, weten we dat ook weer :=
Afbeelding

Katisa
Berichten: 160
Geregistreerd: 06-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 22:36

Lynn_Nikita schreef:
Heb je psylium? Mijn krijgt daar altijd en paar dagen een kuurtje van aangezien die ook vaker diarree heeft. Anders bij de arts en tube vragen. Lijkt op wormenkuur maar is en pro biotica. Ik kom even niet op de naam.


Hij heeft 4 maanden op een stalletje gestaan...niet in de buurt van zand geweest. Hij zit onder de wormen, helaas te zwak om nu verder te ontwormen....

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 07:11

Psyllium helpt niet alleen tegen zand, het werkt ook regulerend. Slappe mest wordt er wat vaster van, droge mest wat zachter. Je kunt het volgens mij dus gewoon proberen.

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 10:57

Ook een lekker ritje Azmay.. zo had ik gisteren ook een enerverend ritje := Met Tamme langs een weiland, waar een paard uitbrak en gelijk op Tamme af kwam natuurlijk. Steigerend tegenover elkaar :oo Kan Tamme altijd goed onder controle houden, maar nu kon ik het hem niet kwalijk nemen.. en toch, toen ie weer op 4 pootjes stond (hij heeft best een poos helemaal rechtop gestaan!! Maaiend met de voorpoten naar elkaar) kon ik hem weer netjes besturen en steeds met z'n kop bij het andere paard wegdraaien :+: Ben dan zo trots op m'n hengst.. even een uitbarsting, maar dan toch weer terug bij mama :P <3 Gelukkig reed er een ervaren vriend van mij mee op Splash, die heeft het paard te pakken weten te krijgen en terug in de wei gezet. Fietsers zijn bij het hek blijven staan om het paard tegen te houden, zodat wij snel uit het zicht konden rijden.. Maar mannn, ik steiger best vaak met Tamme, en sowieso wel wat gewend, maar zó hoog heb ik nog nooit gezeten.. zat op het uiterste puntje van m'n lepel en kon bijna niet blijven zitten! :oo was zó bang dat ie achterover zou klappen!! Normaal trek ik 'm opzij en dan komt ie wel weer naar beneden, maar dat durfde ik nu echt niet.. dacht alleen maar: gewoon blijven hangen en vooral niet uit balans brengen :')

Stomme is... toen wij weg wilden rijden, deed Brego dit:

Afbeelding

Afbeelding

Ook nog nóóit gedaan, zo raar... alsof hij wilde zeggen: ga nou niet rijden, want dat is niet goed. Hij durft normaal niet eens in de buurt van de paarden te komen.. en nu dit, en helemaal trillen, niet komen als ik 'm roep enzo... heel vreemd....

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 10:59

Ik heb psyllium slobber gekocht, gaat nu goed hier.

Jeetje Natasja, hoe zat het met je adrenaline niveau? En nogmaals bedankt voor de bomen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 11:04

Robijntjah schreef:
Ik heb psyllium slobber gekocht, gaat nu goed hier.

Jeetje Natasja, hoe zat het met je adrenaline niveau? En nogmaals bedankt voor de bomen :D

Van welk merk is dat?

Hier willen ze geen van allen psyllium eten. Ook niet in brokvorm. Ik wil ze graag een kuur geven, want ze hebben best lange tijd op het korte gras gestaan en ik vermoed dat ze redelijk wat zand binnen hebben gekregen.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 11:05

Ik denk van subli even uit mijn hoofd, gaat er in als zoete broodjes.
Te halen bij de welkoop. Ik kijk het vanavond even na.

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 11:15

Oh da's ook een goed idee! Slobber met psyllium, al aten ze gewoon zaadjes bij mij eigenlijk ook wel goed +:)+

Haha ja adrenaline.. :oo Die was wel aanwezig ja :') Daarna thuis gelijk dikke migraine aanval natuurlijk _O- En twee zwaar bezweette paarden :P

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 11:16

Ik geloof je meteen :=
Gelukkig goed afgelopen.

MizzMontana

Berichten: 5687
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 11:24

Wow dat is een wilde ervaring Utopia! Heel spannend zeg, gelukkig al met al goed afgelopen.

Heel braaf van tamme dat hij daarna weer zijn aandacht zo bij jou had. Ik heb lang op een hengstenhouderij gewerkt en daar zijn ze lang niet allemaal zo makkelijk als ze eenmaal focus op een ander paard hebben.

Dames allemaal bedankt nog voor jullie poezen tips! Ik heb uiteindelijk een net om een lege stal gespannen zodat ze daar kon zitten de eerste weken.
De volgende ochtend, nergens een poes te bekennen... de hele stal afgezocht en alles twee weken potdicht gehouden. Misschien had ik toch ergens het net niet goed dicht gemaakt?
Het net heb ik uiteindelijk maar van de stal afgehaald want ik dacht dat ze op zolder zat. Wel zat er elke keer poep in de kattenbak en waren de brokjes op.
Van de week hoorde ik haar ergens miauwen, zat ze in mijn dekenkast achter een kratje met peesbeschermers. Ik kon haar zo pakken en heb haar weer in haar stal gedaan. Schiet ze meteen achter een stapel hooibalen, in een kier zo smal dat mijn hand er niet eens door past. Ja hoor, had ze daar dus al die tijd een lekker holletje gemaakt!
Inmiddels probeer ik haar iedere keer met brokjes geven even te aaien en dat gaat heel goed.

Hier is ze dan, onze Houdini:

Afbeelding

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 11:36

MizzMontana schreef:
Wow dat is een wilde ervaring Utopia! Heel spannend zeg, gelukkig al met al goed afgelopen.

Heel braaf van tamme dat hij daarna weer zijn aandacht zo bij jou had. Ik heb lang op een hengstenhouderij gewerkt en daar zijn ze lang niet allemaal zo makkelijk als ze eenmaal focus op een ander paard hebben.

Precies waarom ik zo trots op 'm ben :+: Inderdaad, als hij eenmaal op een paard focust, kun je bijna niets meer, en al helemaal niet als ze tegen 'm aan staan := Maar hij liet zich mooi elke keer bij 'm wegdraaien, zodat het niet weer tot steigeren kwam <3

Wat een mooi katje zeg!! <3 Wel fijn dat ze dus gewoon in de schuur blijft :D

Lynn_Nikita

Berichten: 25489
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 12:01

Wat een mooie kat! Fijn dat ze gebleven is en zelf een plekje heeft uitgezocht

Oei, uitgebroken paarden zijn altijd eng zeker als ze zo op je af komen

Ik geef de psylllium tussen de pulp, aantal dagen na elkaar een aantal lepels

rover_
Berichten: 1365
Geregistreerd: 27-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 19:04

Jemig wat een schrik Utopia, gelukkig goed afgelopen. En top dat je hengst daarna weer bij de les was.

Leuke kat MM! Aparte kleur.

Katisa
Berichten: 160
Geregistreerd: 06-03-13

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 10:45

Gelukkig kon ik thuiswerken, want ineens kwam er een kleine pony voorbij het raam gegaloppeerd! Kleine gumpie wilde bij de kudde zijn, die achterop het track stonden . Ik gauw erachteraan rennen, maar jeetje wat een monsters zijn die dikzakken van mij! Alle 4 vlogen hem aan, mijn fjord ging zelfs gericht meppen en dook er vol op! Monsters. Uiteindelijk de gup te pakken gekregen, maar die stond te trillen en bleef maar hinniken. Nu weer op zijn paddockje, maar hij is erg nerveus en wil naar de kudde. Is ook nog maar een veulen natuurlijk.

Ga toch eens kijken of ik hem niet, al is het tijdelijk, bij een andere shet kan plaatsen. Hij is nu ontwormd met panacur maar eet nog steeds erg slecht. Denk dat de rust van een maatje/kudde hem er bovenop kan helpen. Beestje staat al de helft van zn leventje alleen... arm klein ding....

belle_boef

Berichten: 10747
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-20 10:51

Heftig Katisa.

Wat een mooie kat Montana.

wat heftig Utopia. Em dat terwijl je er boven op zat. :oo Voor jouw ook Azmay.

Hier vooral druk met klusjes. Weidepalen vervangen, hagen snoeien, gisteren een prachtig stubben zadel op de kop getikt die ook nog eens perfect ligt.

Jammer dat de bak nu weer doorregent is :\

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 12:49

Zo da's schrikken Katisa! Arm diertje.. je woont helaas een áárdig stukje uit de richting, anders had je een Shetje van mij mogen lenen :P Maar deze afstand is iets te groot..

Ja, dat was best heftig inderdaad belle_boef.. inmiddels ook flinke spierpijn := Ben nog langsgereden gisteren om te kijken of ik de eigenaar te pakken kon krijgen, maar de paarden zijn inmiddels weg.. +:)+
Ben ook blij dat het niet ook een hengst was LN, uitgebroken paarden zijn al lastig zo.. maar als het ook nog eens een hengst was geweest, denk ik dat we er minder goed vanaf waren gekomen. Nu liet hij zich op een gegeven moment redelijk afschepen door steeds weg te draaien :P

Hier ook alles weer ZEIKnat.. Eén nachtje regen en het is gelijk gedaan :') En dan die rotwind er nog weer bij, daar word ik zelf altijd helemaal naar van..

MarloesHJ

Berichten: 2473
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 13:46

Hier heeft het vanochtend flink geonweerd. Wilde net opstaan om de paarden buiten te zetten zodat ik vroeg naar het werk kon gaan. Ben nog maar even blijven liggen en de normale tijd naar het werk gegaan.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 14:01

Arme pony... Hier hebben wij het veulen wel gekoppeld gekregen gelukkig.

Vanochtend stond Mo 2 x aan de verkeerde kant van het draad :+

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 08:08

Zo heb weer even bij gelezen. Zie een prachtig mooie kat voorbij komen <3 <3 <3 en lees spannende verhalen. Fijn dat iedereen er goed vanaf is gekomen.

En ach, ach dat arme diertje dat Katisa heeft opgevangen. Ik hoop zo dat hij straks lekker gaat eten en een toffe, stoere pony wordt :j :j :j .

Hier gisteren ook weer een nacht en bijna de hele dag regen -O- , zeker 20 mm. Ben het nu echt wel mega zat! Heb sinds het weekend mijn paarden in de paddock. Ik heb ze de hele winter eigenlijk nog elke dag op het land gezet, heb bewust het hele stuk open gezet (1.5 ha), maar het is nu echt over het hele stuk zeik en zeiknat. Er staat bijna geen gras, meer en ze zakken tot hun kogels weg.

Merrie is "not amused" en gaat ook flink staan te klieren, graven, palen bijten, stal bijten en de andere 2 klieren...… Ik probeer ze zoveel mogelijk bezig te houden, met takken, hooi op 7 plaatsen in verschillende slowfeeders, wortels verstoppen in de schuilstallen, maar ze vindt het dus echt niet grappig :O .

De komende week wordt het er ook nog niet echt beter op qua weersvoorspelling, dus ik (en merrie) zullen nog even door de zure appel heen moeten.

Ik verlang zo naar het voorjaar!

Mandy73_unes

Berichten: 301
Geregistreerd: 05-01-13

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 08:16

[***], grappig dat jij dat zegt (eigenlijk helemaal niet grappig) dat jouw merrie zo sjagrijnig is. Dat is die van mij nu dus ook. Ik dacht al, zou ze depri zijn of wat mankeren maar ze doet precies hetzelfde, echt een beetje nukkig . Is natuurlijk ook waardeloos, ik heb een stuk wei afgezet waar ik in het voorjaar paddock van wil maken met geel zand maar dat is nu ook nog een modderbende. Ze zit te schrapen, geïrriteerd naar m’n andere paard en bijten in palen....ik probeer d’r lekker bezig te houden met rijden en longeren maar daar komt met dit weer ook niets van. Pffff, laat t snel voorjaar worden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 08:24

Mandy. Misschien een merrie dingetje? Ze is ook echt heel baldadig, bijt mijn oude ruin zomaar in zijn kont en de pony moet af en toe maken dat hij uit haar buurt komt ~~}> .

Ik denk echt dat het verveling is. En een beetje gras peuteren is natuurlijk ook veel leuker, dan dat droge hooi staan te knagen.

Rijden heb ik zelf niet zoveel zin in met dit weer, maar ik dwing mezelf er wel toe.

Als ze overigens eenmaal in de 'graafmodus' is, dan moet ik het goed in de gaten houden, want het is net een grondwerker :') , graaft net zolang totdat ze bij de drainage is...…

En dan echt een flink breed gat :j , is geen gezicht, ze staat er dan met beide voorbenen in en dan zie ik een dikke bruine kont omhoog steken.

Akshay
Berichten: 2073
Geregistreerd: 05-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 08:27

Mag ik me hier ook melden? Mijn fjord is 3 weken terug verhuisd, mijn nieuwe aanwinst in de vorm van een IJslander is diezelfde dag naar hetzelfde plek verhuisd.
Daarmee staan de paarden al "aan huis" alleen wij krijgen in april pas de sleutel.
Fjordje wordt 22, ijsje is 2,5. Ze doen het gelukkig echt fantastisch samen.

Ik woon nu in een rijtjeshuis, en de fjord heb ik al 15 jaar op pensionstallen gehad. Met soms zelf verzorgen, soms niet.

Behoorlijke verandering dus nu!

Mandy73_unes

Berichten: 301
Geregistreerd: 05-01-13

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 08:59

[***], een echte merrie is ze zeker, Haha. Dat verstrekt nu nog door dit domme weer en idd gras plukken is veel leuker dan dat “simpele” hooi. Ze is ook meer bijterig en staat te schrapen bij t hek want aan de andere kant staat grasssss....maar dat is te nat en moet eerst weer lekker gaan groeien.
Gelukkig graaft ze geen mega gat.. heb je straks een vijver in je wei _O-