Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Schadows17

Berichten: 309
Geregistreerd: 19-12-18
Woonplaats: Het mooie zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 12:26

Hier heeft het ook flink gespookt vanaf 04.00, maar gelukkig geen schade :).
Ik lees interessante zaken over schuilstallen, wij willen er ook een plaatsen in de toekomst op een van de weilanden. Opening in het Noorden of Oosten lijkt het best te zijn als ik zo jullie verhalen lees?

Ik moet zeggen ben ook meer van de nuchtere friezen. Heb vroeger een hengst bijgetreden vanaf zijn 5de, wat een koele kikker, wilde graag voor je werken, totaal niet bang op ander terrein. Mijn merrie daarentegen arabo-fries blijft een sensibeltje, is heel snel uit haar doen, ziet er wel uit als een echte fries, met veel behang, maar galop is haar favoriete gang en helaas heel rillerig bij het minst of geringste, dan mis ik soms toch de nuchterheid van een fries, maar kan ook anders, zus heeft ook een C
arabo-fries maar die is zo nuchter als maar kan, kan iedereen mee weg rijden, is behoudens wat koppig, heel braaf. Zelfde vader overigens, karakter is toch ook heel bepalend haha

Mer1980

Berichten: 18887
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 12:40

Ik had een kapotte staldeur welke ook al vervangen moest worden, maar weer in elkaar geschroefd en mijn kruiwagen was omgevallen, maar verder geen schade. paarden stonden ook gewoon rustig te eten.

DubbelFun

Berichten: 88771
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 12:41

Ik hoor net dat voerboertje vanmiddag hooi komt brengen, dus ik hoop dat we het droog houden.

xXutopiaXx

Berichten: 10043
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 12:54

Nou!! Ik ben bijna bang geweest vannacht :') Heb ik normaal nooit, maar zal wel combinatie zijn geweest van net wel/niet wakker en schrikken van het geluid :') Pff, wat een woei!! Ik ben zelf nog niet buiten geweest := Maar volgens mij hebben we geen schade.. zo eens goed kijken in m'n lunchpauzewandeling :P Wel een keer wakker geworden van een emmer aan de wandel onder het slaapkamerraam :')

Hier is de poetsplaats nu gewoon op klinkers, met een ring aan de muur.. maar in de maak is een poetsplaats binnen op beton met afvoer (dus iets op afschot).. rubber matten twijfel ik nog over.. eerst maar 's zonder proberen!

Wat voor solarium hebben jullie weten te bemachtigen Kirsten?! Heerlijk zeg!! :D

Geluk Prairy met jullie aanhanger! :oo

Jade

Berichten: 3035
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: home is where the horse is

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 13:00

xXutopiaXx schreef:
Hier is de poetsplaats nu gewoon op klinkers, met een ring aan de muur.. maar in de maak is een poetsplaats binnen op beton met afvoer (dus iets op afschot).. rubber matten twijfel ik nog over.. eerst maar 's zonder proberen!

mijn shettie is niet altijd even geduldig, ik vind het superfijn dat hij geen vierkante wieltjes krijgt met het rubber, plus, ik vind het heel fijn als ze naar de smid zijn. Afschot is hier wel iets minder goed gelukt in de poetsplaats, maar met een trekkertje ook weer opgelost.

DubbelFun

Berichten: 88771
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 15:55

Hier ligt het voorraadje hooi voor een paar maanden weer opgeslagen. Ben altijd weer blij als het op zijn plek ligt :)

Prairy
Berichten: 9140
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 16:17

Woei, morgen wordt het grootste gedeelte van mijn plantjes gebracht :D Zojuist de planning gekregen van de vrachtwagen, die is er lekker vroeg.

Enne, wie woont er in Slappeterp? Wat een naam :+

En vanochtend kwamen andere goodies binnen, kettingzaag, takkenzaag op stok, heggenschaar op stok en gewone heggenschaar. Manlief is helemaal in zijn nopjes :P

DubbelFun

Berichten: 88771
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 16:31

Leuk 'speelgoed' :) Hopelijk doet Slappeterp niet zijn naam eer aan, een fikse bui en er blijft niks van over :D

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 17:07

Prairy schreef:
Woei, morgen wordt het grootste gedeelte van mijn plantjes gebracht :D Zojuist de planning gekregen van de vrachtwagen, die is er lekker vroeg.

Enne, wie woont er in Slappeterp? Wat een naam :+

En vanochtend kwamen andere goodies binnen, kettingzaag, takkenzaag op stok, heggenschaar op stok en gewone heggenschaar. Manlief is helemaal in zijn nopjes :P



Hier mogen we waarschijnlijk pas na 15u de planten ophalen -O-
Vind ik echt niet leuk.

Prairy
Berichten: 9140
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 18:39

Das wel balen als je morgen ook nog had willen zetten.

Ik heb er gisteren een stuk of 150-200 samen met een vriend gezet.

Spade in de grond, open duwen, plantje erin, goed de wortels eronder, evt wat compost en met de voetjes weer dicht drukken. Ging als een tierelier toen we het ritme te pakken hadden.

Jade

Berichten: 3035
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: home is where the horse is

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 18:57

Hier ook plantjes, wij hebben extra werk gekregen, wij zijn als verdeelpunt aangewezen :+ moet schijnbaar nog ergens handgel regelen ofzo :+

xXutopiaXx

Berichten: 10043
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 18:59

Plantjessss!! :):) Ik weet bijna wat ik allemaal waar wil :')

Belker

Berichten: 15345
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 18:59

Sterkte Prairy.

Hier net de merrie gelongeerd, die was wat wakker en ging door een tussendraadje heen. Nou, dan kun je ook werken is mijn mening.

Prairy
Berichten: 9140
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 19:51

Het is goed met de handgel, als mensen dat willen dan nemen ze dat zelf maar mee... Ik ben ook verdeel punt. Maar ik heb dan ook veruit de grootste bestelling :+

Jade

Berichten: 3035
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: home is where the horse is

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 19:52

Prairy schreef:
Het is goed met de handgel, als mensen dat willen dan nemen ze dat zelf maar mee... Ik ben ook verdeel punt. Maar ik heb dan ook veruit de grootste bestelling :+

Ik de kleinste :+

Prairy
Berichten: 9140
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 19:53

Ik zou ze eerst ook ergens anders moeten ophalen maar gelukkig komen ze het brengen. Scheelt me weer een hoop tijd.

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 20:07

Prairy schreef:
Ik zou ze eerst ook ergens anders moeten ophalen maar gelukkig komen ze het brengen. Scheelt me weer een hoop tijd.



#Jaloers :') Ik zou ook verdeelpunt zijn maar moet het nu dus ook ergens ophalen. Met die handgel kwamen ze wel lekker op tijd ja :') .

Kirrr

Berichten: 6200
Geregistreerd: 30-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 20:11

Vriend heeft solarium geregeld, dus weet niet 100% hoe of wat. Zondag halen we het op.

Voor de poets/wasplaats komen er klinkers met idd afvoergoot maar twijfel dus ook over rubber...

Gelukkig niet teveel schade bij iedereen hier. Vannacht geven ze weer 90km/u en super veel regen... belooft weer niet veel goeds.

Succes met het plantjes verdelen!

MarloesHJ

Berichten: 2477
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 20:17

Ik heb rubber op de poetsplaats en ben daar zelf wel fan van. Toendertijd ook eens op een stal gestaan met een betonnen poetsplaats, dat was altijd een kabaal met heen en weer lopen/schrapen.

monsera
Berichten: 3079
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: friesland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 20:32

Oh grappig dat is mijn vriendin die daar woont. In Slappeterp :+ in het mooie Friesland.

Dankzij dit topic heeft zij nu ook plantjes besteld. Mag morgen helpen om te beginnen met planten.

Kirrr

Berichten: 6200
Geregistreerd: 30-07-07

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 20:53

Marloes, welke dikte en tegels of een mat? Waterdoorlatend of niet?
Er is zoveel keuze...

MarloesHJ

Berichten: 2477
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 21:35

Niet waterdoorlatende puzzelmatten, ligt ook in de stallen helemaal door. Dikte weet ik zo even niet. Ondanks dat het niet waterdoorlatend is gaat er wel wat aan vocht door op de puzzelstukranden zeg maar

Jade

Berichten: 3035
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: home is where the horse is

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 21:52

MarliesR schreef:
#Jaloers :') Ik zou ook verdeelpunt zijn maar moet het nu dus ook ergens ophalen. Met die handgel kwamen ze wel lekker op tijd ja :') .

van de 2000 plantjes heb ik er maar 235, dus wat mij betreft had iemand anders ook wel mogen verdelen _O- maargoed, ik wist vantevoren niet dat ze nog verder verdeeld zouden worden, dus ik ben al blij dat ik niet naar brabant hoeft te rijden om ze op te halen :+

Dais_

Berichten: 4046
Geregistreerd: 06-03-05

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 22:56

Zooo, deze storm hebben we ook weer gehad. De dakpannen rammelden een beetje en er was een hek opengewaaid en de hele inhoud van de blauwe bak vd buren ligt bij ons in de wei en op het erf, maar verder mogen we niet klagen!

Als het nu nog een beetje waait dan waait het allemaal tegen het gaas aan het einde van ons perceel en ben ik zo klaar met opruimen :D.

Ik kreeg vanochtend voor mijn werk de deuren niet open (zitten op zuidwest kant) dus ben 2 uur later toen ik op mijn werk zat nog 'even' heen en weer gereden om de paarden buiten te zetten.

Het was zó fijn om de polder met daglicht te zien. Ik realiseerde me ineens dat het al maanden donker is op de heen- en terugreis.

xXutopiaXx

Berichten: 10043
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 23:38

Vreselijk hè, dat donker... maar ik merk dat het duidelijk al langer licht is gelukkig!! :):)