Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Olympia96

Berichten: 3301
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 16:27

Ja je verzint het zelf niet he met deze temperaturen? :D
Het water droop er vanaf. Daarna lekker rollen. Nou ja, het verhaal is duidelijk _O-

Het is wel dé reden dat ze beide geen deken om hebben. Meest fantastische beslissing ooit. Alleen merk ik dat ik zelf nog niet zo ver ben. Mentaal gezien dan. O:)
Ik vind ze er beide zo onverzorgd uitzien. Ik schaam me er een beetje voor als we mensen tegen komen merk ik. En dan ga ik op buitenrit met de vos, ná de zwempartij dus, en na uitgebreid borstelen (met zachte borstels ivm huidvet), en dan is ze nog zooooo vies. En naar mate we meer bewegen wordt ze droger en steeds viezer (opgedroogd zand). Nou ja, paard is heel happy zonder deken. Laten we het daar op houden.


Weet niet meer wie het vroegen, maar nee, nog geen net of iets over de ruif. Lag echt wel wat naast hoor, maar zeker 80% minder dan eerst. Ik doe een update na een week haha.

Oh jee Jade, serieus? Wilde de bak net buiten de deur hangen (hengsels naar binnen). Want vosje gaat smijten met lege bakken. Maar nu twijfel ik...

Laurie wat een heerlijk filmpje en prachtige foto!

Werk je thuis Lorette dat je de paarden zo goed in de smiezen kunt houden? Heeft zo z’n voor- en nadelen kan ik me voorstellen.
Ik deed mijn oogjes ook even dicht vanmorgen toen vosje sprintjes trok over de bevroren track ;(

DubbelFun

Berichten: 88824
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 16:27

@laurie: dat heerlijke geluid van sneeuw onder het lopen :)

Hier ook Muck Boots en met mijn nog niet helemaal begaanbare mestopslag ook wel een vereiste :)

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 16:38

Bedankt Flew, mss ook wel een idee voor mijn oudjes nu er zo weinig op de wei staat.

mijn oude dubarry's zijn overleden en ik tjee wat zijn die in 10 jaar duur geworden zeg. Ik loop nu op oude timberlands rond uit armoe :+ en zat nu te kijken naar een goedkoop paar sorel laarsjes

Olympia dat onverzorgde herken ik wel inderdaad hihi ik heb mijn oudje ook geen deken opgedaan en die is mooi in t haar geschoten. Mijn KWPN heeft meer haar dan ooit, maar bleef wel lastig op gewicht. Nu met deken(s) gaat dat een stuk beter.

My_Chimanga

Berichten: 1026
Geregistreerd: 06-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 16:41

Voor wie het leuk vind om te zien, dit zijn onze twee enorme buiten-boxen voor de gespensioneerde dames...


Afbeelding

Afbeelding

De wind staat er eigenlijk nooit vol op, dus ze staan er snachts lekker droog en hebben ieder even hun eigen plekje (mijn witte draak is echt een enorme jager en laat die ander nooit rusten als het haar niet uitkomt... op stal gaan ze echt allebei even helemaal 'uit')
Heb op de bodem dikke rubberen tegels met wel nog wat gehakseld stro. ze zijn 4 bij 5, wat ik echt een geweldige maat vind.

Binnenkant helemaal afgewerkt met trapwanden, electronica er in en automatische drinkbakken toegevoegd.
Camera toezicht vind ik zelf erg fijn, zodat ik, als ik weer eens iets hoor, niet áltijd uit bed ga om de paarden te checken.... haha!

Afbeelding

Karin_deB

Berichten: 8273
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 16:46

Wauw wat een paradijsje hier boven!

Mijn hooi ziet wat wit, zou het schimmel zijn? :P
Afbeelding

biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 16:48

Super mooie stallen My_Chimanga, welke camera's gebruik je? Vind dat eigenlijk wel een slim idee! Heb je nog wifi signaal bij de stallen?

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 16:51

wow my_chimanga wat een lekker plekje zo maar vanwaar zo'n grote maat boxen? das toch alleen maar een hoop meer uitmesten / opstrooien / onderhoud?. Camera is inderdaad wel een idee, ik heb alleen geen bereik op stal idd

@karin is dat een hele grote poes!?
Laatst bijgewerkt door SillyB op 30-11-20 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Berichten: 88824
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 16:51

@karin: lol :)
Overigens is de bedoeling van die veiligheidshandvatten dat het beugel-deel naar buiten staat ;)

@My_Chimanga: wat een heerlijk boxen... als ik het toch eens over kon doen...
Laten ze die plant met rust ??

boemel

Berichten: 8496
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 17:07

My_Chimanga schreef:
Voor wie het leuk vind om te zien, dit zijn onze twee enorme buiten-boxen voor de gespensioneerde dames...


[ [url=m/gVk94e.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/vza38e.jpg]Afbeelding[/url] ]

De wind staat er eigenlijk nooit vol op, dus ze staan er snachts lekker droog en hebben ieder even hun eigen plekje (mijn witte draak is echt een enorme jager en laat die ander nooit rusten als het haar niet uitkomt... op stal gaan ze echt allebei even helemaal 'uit')
Heb op de bodem dikke rubberen tegels met wel nog wat gehakseld stro. ze zijn 4 bij 5, wat ik echt een geweldige maat vind.

Binnenkant helemaal afgewerkt met trapwanden, electronica er in en automatische drinkbakken toegevoegd.
Camera toezicht vind ik zelf erg fijn, zodat ik, als ik weer eens iets hoor, niet áltijd uit bed ga om de paarden te checken.... haha!

[ [url=m/8mvKy5.jpg]Afbeelding[/url] ]


Prachtig! Wat zullen ze daar blij zijn.
Mooie stalwanden ook! Lekker open.
Waar komen ze vandaan?

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 17:15

Prachtig Geeske <3

Belker

Berichten: 15359
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 17:33

Mooie stallen My Chim. Echt super.
Dat witte hooi zal wel bijzonder smaken. Heerlijk zo een kat.
Lorette, wat balen zeg.
Hier ook koud en bevroren slang. Gelukkig is alles weer ontdooit. Helaas nu iets wat tussen dooi en regen inzit.....

_Nelleke_

Berichten: 8067
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 17:40

*meelezer komt ook even onder steen vandaan* Jullie gaan zo snel dat ik het niet altijd kan bijbenen dus posten lukt niet altijd, bijlezen doe ik wel regelmatig.

Olympia, die haf in het water. :') Daarna niet koud?

Lorette sterkte met 2 paarden die beide op hun eigen manier aan het stressen zijn. Heeft frum iets gezien in de wei? Wild of iets dergelijks?

Prachtige stallen hierboven. Lekker ruim ook!

Haha een ragdoll in het hooi? Die van mij komt met dit weer echt niet buiten. :+

Ik las iets over schoenen: hier ook erg tevreden met muckboots. Geen koude voeten gisteravond met het laatste uitmestrondje.

My_Chimanga

Berichten: 1026
Geregistreerd: 06-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 17:44

Dank jullie~! Ben er ook zo onwijs blij mee!!
Die maat stallen is vooral omdat de buitenste schuur al stond en ik daar geen 3 stallen in kwijt kan ';) Dus dan maar 2 hele grote.

De plant staat verder naar voren, daar kunnen ze gelukkig niet bij :P En zo wel, dan is het gelukkig geen giftige plant... Maar vind het wel leuk voor de aankleding als daar ook planten staan. In de zomer heb ik ook zoveel mogelijk bloemen, word ik zó blij van!

Stalwanden heeft mijn vader besteld, ik kan wel even nagaan waar hij dat gedaan heeft als je echt interesse hebt? We hebben er zelf nog wel wat werk mee gehad omdat het eigenlijk allemaal nét niet lekker past met de schroeven en voorgeboorde gaten etc... Maar ik ben wel heel blij met de open ruimte die de paarden nu hebben.
Als het deze winter écht heel koud wordt, ga ik er nog winddoek voor spannen, maar liever niet. De dames hebben al een behoorlijke vacht nu, dus ik denk dat ze het wel redden.

Camera is van wifi-cam.nl - Outdoor 360° WiFi Camera Met Nachtvisie. Helemaal niet duur en hij doet het echt heel goed. Ik heb daar dus wel wifi, maar ik kan echt óveral, zelfs op vakantie, echt even de boel bekijken. Hij kan draaien dus ik kan ook het huis en de voordeur precies zien.
Met een abonnement erbij kan hij ook opnemen en je bericht geven als hij beweging detecteerd etc, maar gezien de beweging van de paarden heb ik dat even uit staan.
je kunt ook geluid horen en praten via de camera, dus ik ben er echt wel erg blij mee!



Haha dat witte hooi, pas maar op met voeren!

_Lorette_

Berichten: 12114
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 17:45

Ik bracht een kruiwagen mest naar de mestbult en net tijdens mijn terugweg besloot Frum dat hij weer in paniek naar de stal moest. Dat ging zo onbenullig dat hij schuin over mij en de kruiwagen heen sprong en ik was er toen wel zo klaar mee dat ik hem heb opgesloten. Hij breekt zijn benen nog eens. Of mij, dat kan ook. :7 Ik kreeg een halve hartverzakking.

Mooie buitenstallen, my chimanga!

boemel

Berichten: 8496
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 17:52

My_Chimanga schreef:
Dank jullie~! Ben er ook zo onwijs blij mee!!
Die maat stallen is vooral omdat de buitenste schuur al stond en ik daar geen 3 stallen in kwijt kan ';) Dus dan maar 2 hele grote.

De plant staat verder naar voren, daar kunnen ze gelukkig niet bij :P En zo wel, dan is het gelukkig geen giftige plant... Maar vind het wel leuk voor de aankleding als daar ook planten staan. In de zomer heb ik ook zoveel mogelijk bloemen, word ik zó blij van!

Stalwanden heeft mijn vader besteld, ik kan wel even nagaan waar hij dat gedaan heeft als je echt interesse hebt? We hebben er zelf nog wel wat werk mee gehad omdat het eigenlijk allemaal nét niet lekker past met de schroeven en voorgeboorde gaten etc... Maar ik ben wel heel blij met de open ruimte die de paarden nu hebben.
Als het deze winter écht heel koud wordt, ga ik er nog winddoek voor spannen, maar liever niet. De dames hebben al een behoorlijke vacht nu, dus ik denk dat ze het wel redden.

Camera is van wifi-cam.nl - Outdoor 360° WiFi Camera Met Nachtvisie. Helemaal niet duur en hij doet het echt heel goed. Ik heb daar dus wel wifi, maar ik kan echt óveral, zelfs op vakantie, echt even de boel bekijken. Hij kan draaien dus ik kan ook het huis en de voordeur precies zien.
Met een abonnement erbij kan hij ook opnemen en je bericht geven als hij beweging detecteerd etc, maar gezien de beweging van de paarden heb ik dat even uit staan.
je kunt ook geluid horen en praten via de camera, dus ik ben er echt wel erg blij mee!



Haha dat witte hooi, pas maar op met voeren!


Ik heb serieus interesse waar de stalwanden vandaan komen.

boemel

Berichten: 8496
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 17:53

_Lorette_ schreef:
Ik bracht een kruiwagen mest naar de mestbult en net tijdens mijn terugweg besloot Frum dat hij weer in paniek naar de stal moest. Dat ging zo onbenullig dat hij schuin over mij en de kruiwagen heen sprong en ik was er toen wel zo klaar mee dat ik hem heb opgesloten. Hij breekt zijn benen nog eens. Of mij, dat kan ook. :7 Ik kreeg een halve hartverzakking.

Mooie buitenstallen, my chimanga!


Wat een drama! Niet alleen stresspaard, maar ook stressbaas nu.

boemel

Berichten: 8496
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 17:58

Karin_deB schreef:
Wauw wat een paradijsje hier boven!

Mijn hooi ziet wat wit, zou het schimmel zijn? :P
[ [url=m/x7yhlN.jpg]Afbeelding[/url] ]


Heerlijk kattenplekje. Zie je niet veel ...een raskat in de stal :D

Mijn poezenvriendinnetjes worden 6 jaar oud. Het is een kruising Abessijn x Britse Korthaar en het zijn 100% binnenkatten. Dat gaat ook erg goed.

Ik durf ze straks als we buiten af wonen ook niet goed naar buiten te doen. Er loopt toch een weg in de buurt en heb wel eens gehoord dat een Abessijn een echte wegloper is.

Een muizenvanger is wel handig. Misschien is een herplaatser, die niet binnen wil zijn een goed idee.
Ik ben gek op katten :D

DubbelFun

Berichten: 88824
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 18:04

@_Lorette_: zulke acties word je idd niet vrolijk ;( Wat heeft dat beest toch ... ?

Belker

Berichten: 15359
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 18:05

Je kunt via het asiel buitenkatten adopteren. Deze worden per 2 geplaatst. Dit zijn gevangen “wilde/verwilderde” katten. Deze zijn geholpen en worden aangeboden voor een warme plek in een schuur en wat eten.

https://stichtingzwerfkattennederland.n ... ganisaties

Wij hebben nu nog 1 kat, die is 12 maar een echte binnenkat. Gelukkig vangt ze binnen goed muizen.

Belker

Berichten: 15359
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 18:05

Lorette wat is er anders dat hij nu zo onhoudbaar wordt?

_Lorette_

Berichten: 12114
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 18:06

Ik heb zere hersenen van het peinzen over een mogelijke oorzaak, maar ik heb echt geen flauw idee.

boemel

Berichten: 8496
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 18:10

Belker schreef:
Je kunt via het asiel buitenkatten adopteren. Deze worden per 2 geplaatst. Dit zijn gevangen “wilde/verwilderde” katten. Deze zijn geholpen en worden aangeboden voor een warme plek in een schuur en wat eten.

https://stichtingzwerfkattennederland.n ... ganisaties

Wij hebben nu nog 1 kat, die is 12 maar een echte binnenkat. Gelukkig vangt ze binnen goed muizen.



Dankjewel, kan ik tzt kijken. Wil eigenlijk wel graag sociale katten :o

DubbelFun

Berichten: 88824
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 18:13

@_Lorette_: Als hij zo'n stressaanval heeft gehad is ie dan stijf op de spieren ??

_Lorette_

Berichten: 12114
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 18:16

Nee, eigenlijk niet. Ik merk geen nadelige invloed op zijn lijf. En hij is zo atactisch, spastisch en kramperig als de pest, dus doorgaans is dat wél snel het geval. :7
Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op 30-11-20 18:18, in het totaal 2 keer bewerkt

boemel

Berichten: 8496
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 18:18

_Lorette_ schreef:
Ik heb zere hersenen van het peinzen over een mogelijke oorzaak, maar ik heb echt geen flauw idee.


Er loopt momenteel een topic over een pony die buiten ook helemaal in de stress raakt.
Die gaat volgens mij de medische molen in. Misschien interessant om te volgen. Wellicht heb je er wat aan.