Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DubbelFun

Berichten: 88756
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 13:49

Nou de term lekker gaat me iets te ver, maar het is beter dan gister.
Ik heb een wandeltje gedaan met de bonte en ze gedroeg zich nu redelijk normaal. Gelukkig ook geen 'gekke dingen' tegen gekomen zoals de paarden van de naburige 'ranch' :)
Ik had ook handschoenen aan, maar dat hielp niet al te veel.

belle_boef

Berichten: 10748
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-20 14:58

Ik heb beide gereden. Nou werken ze beide alleen in stap met een paar rondjes draf. Maar ze vinden het moeilijk genoeg om hun buiging en balans te vinden en houden. Dik aangekleed met thermorijbroek maar dan was het goed te doen. En door de droge dagen kunnen ze ook nog even op de weide

Afbeelding

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 15:20

Ik heb gisteren een rondje op barebackpad gedaan. Toen ik een halve kilometer voor thuiskomst afstapte, merkte ik eigenlijk pas dat het vrij koud was. De 'stoelverwarming' was ineens weg :D
Daarvoor twee aanhangers met 75 baaltjes hooi gelost, dus toen had ik het ook niet echt koud :+

DubbelFun

Berichten: 88756
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 15:33

Dankzij mijn boomloze zadel hier ook een ingebouwde kachel, maar dan nog heb ik bevroren bovenbenen, tenen en handen. Als ik daarna niet meteen onder de douche spring heb ik het na uren nog koud.
Lijkt ook wel elk jaar erger te worden, zal ook wel weer een leeftijddingetje zijn :)

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 15:36

Ik merk het aan mijn heup haha.
Heb echt veel meer pijn sinds een week :+

DubbelFun

Berichten: 88756
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 15:39

Ja, dat soort dingen bijvoorbeeld. Ik heb een slechte bloeddoorstroming in mijn handen en heb heel snel blauwe vingertopjes. Als die dan weer op temperatuur gaan komen doet dat zo'n pijn dat je er echt eng van wordt.

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 15:47

Mijn partner heeft ook een kapotte heup en heeft de afgelopen dagen ook meer last. Ik vind deze kou wel lekker, zonnetje erbij en gaan. Vanochtend het laatste stukje van de haag gesnoeid en wat tegels in de paddock goed gelegd.

@ Hilary: welke barebackpad heb jij? Ik ben me een beetje aan het oriënteren.

Lynn_Nikita

Berichten: 25497
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 15:52

Ontsplofte shet, yep zo`n versie heb ik hier ook, die meent dat de ijstijd is begonnen

Heerlijk 15 uur buiten gereden, dikke kleding aan, handschoenen, 2 paar sokken en thermolaarzen uit de kast getrokken, Nieuwe thermobroek is besteld dus benieuwd of die lekker zit en past.

Net mijn dochter op de bejaarde merrie gereden, moet zeggen dat ze ondanks haar artose echt niet slecht liep. Paar rondjes aan de longe in draf en verder wat gestapt. Voor het oudje goed en mijn dochter die naar haar vernoemd is vond het ook heerlijk.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 16:00

Ik vind het buiten mijn heup om echt heerlijk. Na het rijden lekker opwarmen bij de houtkachel.

Jade

Berichten: 3035
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: home is where the horse is

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 16:04

Hier ook ontplofte shet, helaas niet alleen haar. Was bang dat hij weer dikker was geworden, maar zijn singel kon toch nog op t derde gaatje, dus hoewel hij nog steeds te dik is, is hij is in ieder geval niet heel erg veel dikker geworden. :o hoop dat hij nog wel wat verder afvalt met het huidige voer beleid en wat meer beweging.
Vind het wel super relaxt dat ik nu met bevroren tenen alleen nog naar huis hoef te lopen ipv eerst in de auto te koukleumen

_Tarzan

Berichten: 11195
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 16:12

Robijntjah schreef:
Ik merk het aan mijn heup haha.
Heb echt veel meer pijn sinds een week :+

Pfff hou op, dacht dat ik de enige was.
Pijn in m'n bekken is weer volop aanwezig hier, veel erger dan de 'normale' pijn ;(

En ik had het ook ijskoud vandaag!! Brrr, heb ze maar even lekker op de wei gezet nu de grond droog is!
Ik twijfel alleen of ik mijn paard een deken op leg ja of nee .. heb extra een spiksplinternieuwe bucas gekocht maar twijfel nu of ik hem niet gewoon zonder laat nu ik toch niet rijd :=

Ohja en ontplofte shet :') ik noem Rocky altijd mijn ijsbeer _O-

Normaal vind ik de kou niet erg, maar dit jaar wel :brr:

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 16:44

Flew schreef:
@ Hilary: welke barebackpad heb jij? Ik ben me een beetje aan het oriënteren.

Geen noemenswaardige. De bbp heb ik al net zo lang als mijn pony, dus bijna 17 jaar ( :oo ). Toen waren ze nog niet zo fancy als tegenwoordig. Als ik er vaker gebruik van zou maken, zou ik op zoek gaan naar een andere. Maar geen idee welke, er zijn er zoveel tegenwoordig. Ik heb de bbp’s van Voest wel eens gebruikt, de deluxe zat wel lekker.

Belker

Berichten: 15337
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 18:04

Hier ook de halve dag buiten bezig geweest. Hier vooral voor de paarden bezig geweest. We hebben de paddock vergroot door ze er een stuk wei bij te geven en een stuk bebossing. De paddock is nu dubbel zo groot. Vooral Elsa geniet van het heen en weer rennen.

Prairy
Berichten: 9114
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 18:14

Lynn_Nikita schreef:
Ontsplofte shet, yep zo`n versie heb ik hier ook, die meent dat de ijstijd is begonnen

Heerlijk 15 uur buiten gereden,


Ik mag hopen dat je een komma vergeten bent :')



Wij worden dinsdag de nieuwe eigenaren van een Ford 2000 tractor *\o/* Mijn man wilde heel graag een tractor voor van alles, dus heb een deal gemaakt dat hij er één mocht kopen op voorwaarde dat dan 3 motoren, waar we eigenlijk nooit meer op reden, verkocht werden.

Ze staan nog in de garage :')

En dat is precies de reden dat we echt echt echt eerst alles klaar gaan maken voor er paarden komen, anders lopen die straks mijn hele voedselbos plat :+

Horseloverl
Berichten: 2225
Geregistreerd: 27-03-13

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 19:26

Wij hebben gisterochtend buitenrit gereden, rij niet vaak buiten, maar man wat ben ik dankbaar dat ik binnen 5 minuten van huis heerlijk in het bos zit. Nog getwijfeld of ik een rij deken op zou doen, zo blij dat ik dat wel heb gedaan! Zo hee wat was het koud! Hier vandaag lekker zonnetje en veel beter te doen dan gisteren

DubbelFun

Berichten: 88756
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 19:34

@prairy: ja dat van die komma vroeg ik me ook al af....
@Horseloverl: klopt het dat je die dekens ook lekker over je benen heen kunt doen ??

Horseloverl
Berichten: 2225
Geregistreerd: 27-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 19:35

DubbelFun schreef:
@prairy: ja dat van die komma vroeg ik me ook al af....
@Horseloverl: klopt het dat je die dekens ook lekker over je benen heen kunt doen ??


Ja kun je doen, in vind dat op buitenrit niet veilig dus dan heb ik hm onder mn zweetblad door.

DubbelFun

Berichten: 88756
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 19:37

Zit iets in (mbt niet veilig) én ik denk ook dat mijn paard hem niet nodig vind :)

greendragon
Berichten: 516
Geregistreerd: 26-04-15
Woonplaats: Betuwe

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 20:41

Ik vond het einde van de middag pas echt koud :brr: worden. Snel handschoenen opgezocht. Vanmiddag scheen de zon en was het niet echt koud. Samen met mijn oude merrie, shetje, ML en buurmeisje een lange wandeling gemaakt in de buurt.

Het was echt heerlijk! Lang niet zó genoten!

Merrie had het naar haar zin, liep zo vrolijk en onbezorgd mee! lekker de pas er in en om zich heen kijken... Kreeg een beetje het gevoel van vroeger terug, buitenritten met de meiden van stal. Alleen liep ik er nu naast :)

Buurmeisje zat bb op de shet of liep er naast als ie druk werd of als ze even met hem wilde draven/galopperen. ML mee om die twee beetje te helpen en in de gaten te houden. Shettemans was ook heel braaf voor zijn doen en buurmeisje vond het super stoer en leuk... Ze 'zeurt' me al maanden de oren van mijn hoofd om een buitenrit, maar vanwege de hoefproblemen van mijn merrie kon dat nooit (merrie alleen achterlaten is geen optie).

Beide paarden hebben een totaal ander tempo, dus het is soms een beetje behelpen, maar iedereen had het naar zijn zin. Daarna lekker slobber gemaakt en even later stonden ze allebei in hun eigen stal naar buiten te staren; moe en voldaan, denk ik... Zulke dagen zijn echt bijzonder. :)

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 20:51

Dat klinkt als een heerlijk dagje greendragon!

Ik vind het nu wel echt fris :brr:

DubbelFun

Berichten: 88756
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 21:52

Het is hier al fiks onder nul (-4). Ik had het stalwater vanmiddag al afgesloten en huisgenoot heeft toch net maar de rest van het buitenwater ook afgesloten.

_Lorette_

Berichten: 12111
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 22:15

Ik was aan het begin van de avond al te laat met afsluiten. De buitenkranen zaten al vast/dicht.

Lynn_Nikita

Berichten: 25497
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 09:03

verdorie, hier ook Had gedacht/ gehoopt dat het mee zou vallen maar helaas alles dicht

boemel

Berichten: 8453
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 09:17

Ik was gisteren hartstikke druk in huis met verhuisdozen inpakken.
Had t hartstikke warm en geen seconde op de buitentemperatuur gelet en dus vrij dunne kleding aangetrokken.

Kkkkkoud zeg om te rijden. Toen ik weer in de auto zat zag ik dat het -3°C was.
Wel handig dat mijn paard niet snel zweet met deze temperatuur :D.

We hebben geïsoleerde sandwichpanelen in bestelling voor de schuur en stal.
22 Januari is de asbestsanering en 25 Januari beginnen ze met het dak vernieuwen. Ben heel benieuwd hoe het wordt :o

belle_boef

Berichten: 10748
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-20 09:20

Al het water dicht gevroren. Had niet verwacht dat het zo koud zou worden