Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 22:28

ik hou ook alleen van mannen :D

Ik heb een heel sensibel paard, maar hij is wel dapper. Misschien heeft t ermee te maken dat hij ook niet heeul heul slim is, als ik zeg dat iets moet, dan doet ie het gewoon. Maar als je de neusriem een gaatje te strak doet, doet ie niks meer :+ ... tis echt een schat hoor en als je zn knopjes gevonden hebt, is het een werelddier.

De poownie die we hebben gekocht lijkt veel nuchterder, is ook een New Forest. Ben benieuwd hoe dat gaat... ik vind het sensibele wel echt wat hebben, die werken met je én voor je....

_Nelleke_

Berichten: 8066
Geregistreerd: 02-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 22:31

Mer1980 schreef:
Ik ben wel een merriemens, maar heb in de dressuur het beste gepresteerd met een ruin en in het springen met een merrie ;)

Wat betreft haflingers. Ik kan oprecht zeggen dat de haflinger die van mijn mede huurder is zo vreselijk veel sloopt, dat ik tot de conclusie ben gekomen dat ik zolang ik leef nooit meer een haflinger op mijn terrein wil hebben. Ben er echt zo klaar mee..... :o -O-


Hier moet ik wel om lachen... de mijne heeft wel ontzag voor draad dus gelukkig kan ik daarmee redelijk wat dingen veilig stellen, maar inderdaad, je kan niks onbeheerd achterlaten want dan is het stuk.

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 23:00

Ik ben meer van de merries :)
Hebben twee merries en een ruin, de ruin is de lastigste, qua gedrag naar de merries maar ook onder het zadel.

De bonte heeft ook wel karakter maar niet gemeen (als ze vind dat je niet eerlijk bent met rijden kapt ze er mee :+ )
Mijn oudje heeft zoveel voor me gedaan <3 maar ook haar karakter, wil ze niet dan moet je heel wat geduld hebben.

MarloesHJ

Berichten: 2476
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 23:46

Hier ruinen, een tijdje een merrie verzorgt voordat ik mijn eigen paard kocht, maar die was altijd nijdig naar andere paarden in de bak, behalve als ze hengstig was, dan was ze ineens poeslief. En die vieze natte achterbenen...

Nee, doe mij maar ruinen :P

Fangio

Berichten: 2565
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 00:43

Samo schreef:
Hoi ik kom even binnenvallen, wij hebben een houten omheining, zwart. Nu willen wij tegen een gedeelte hiervan gaas plaatsen (zodat de kinderen niet de wei in kunnen). Liefst zwart gaas, niet te grote mazen (zoals schapengaas).
Wie van jullie heeft dit ook en kan mij gaas / leverancier aanraden?

Ik heb een gewone houten omheining met schapengaas aan de buitenkant, hier een dorp verderop bij de boerderijshop gehaald, maar dat is gewoon zilverkleurig schapengaas, normaal normaal dus.

Ik ben ook een echt ponymannen mens. Heb dan ook twee ponymannen lopen. Mijn haflinger kan heel rustig en saai zijn, kun je alleen mee op buitenrit overal over en langs zonder problemen. Maar hij kan ook echt wel aan gaan in de dressuurles. Echt een heerlijk paard, ben er helemaal gek mee.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 10:28

Ik heb jaaaaaren een verzorgpony gehad, was qua stokmaat net geen paard. Was een merrie en daar heb ik nooit 'merrie problemen' mee ondervonden. Was niet anders gewend. Lief paardje, honderden buitenritten mee gemaakt. Lief karakter, wel veel pit! Kon wel heet worden, maar nooit bitcherig.
Super leuk paardje was dat... is, moet ik eigenlijk zeggen. Wordt dit jaar 33! Gekke ouwe tante.

Daarna kwam James, ruin. En nu Nick en Bliksem, beide ruintjes.
Mocht er ooit 1 bij komen dan neig ik wel naar een ruin.
Maar weet ook niet precies waarom. Op de manege hebben we meerdere merries, waarvan er 1 een echte merrie merrie is. Ohhhh wat een ... merrie. _O- := Maar een looplust voor 10. Loopt als een ballerina. En springt met 4 hoeven in de neus.
Die merrie is helemaal verlieft op Nick, maar kan zoooooo bitcherig doen tegen andere paarden hahaha.
Heel duidelijk beestje dus. Heeft een duidelijke eigen wil.
Als ze hengstig is, is ze wat feller. Terwijl mijn vroegere verzorgpony juist heel zwijmelig werd tijdens de hengstigheid haha.

Zal ook voor een groot deel aan het karakter van de paarden liggen. Nick ontzettend gevoelig én slim.
Dat heeft zowel voor- als nadelen. Kan compleet over de zeik gaan als hij iets eng vindt, dan moet je hem bijna aan zijn hoefje vast houden om hem er doorheen te praten dat het wel goed komt.
Terwijl hij op andere vlakken weer heel stoer is.
Maar qua omgang is hij altijd vriendelijk, altijd!! Soms een beetje baldadig, maar nooit chagrijnig of gemeen. Ook niet naar andere paarden. En dat is op de manege ideaal! Iedereen kan met hem meelopen of op hem rijden. Hij accepteert het allemaal.
Hij past zich aan aan de ruiter.

De eerste (beginners) les met Marloesje.
Afbeelding

3e les (Gevorderden les) met één van de ruiters.
Afbeelding


Bliksem was van de week weer eens ontsnapt.. maar dit keer uit een deel van de weide waar hij nog nooit was ontsnapt. Staat 3 dubbel (strak) koord met stroom. En nog staat die stomme shetlander weer aan de andere kant van het draad... zucht.
8)7 Shetlanders............. :x

Sta je weer zo'n shetlander te zoeken in het donker.
Afbeelding

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 10:46

Wat een heerlijke foto van je dochter die de pony vangt <3 Da's een 'echte' :D :+: Maar erg herkenbaar :') Haha

Hier van alles 2; 2 merrie's, 2 ruinen en 2 hengsten. Doe mij echt die hengsten maar :') Lekker pittig, maar zó lief.. echt het liefst van alle 6 <3 Merrie's kan ik echt helemaal niks mee.. en die ruinen zijn gewoon vlak, hebben geen échte persoonlijkheid zoals de hengsten :')

MizzMontana

Berichten: 5687
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 11:27

Dames hebben jullie nog tips voor mij, wij krijgen een jonge kat en ik wil graag dat hij op stal blijft.

Hij komt van een boerderij af en is wel aardig tam gemaakt door de kinderen daar.
Moeten we de kat eerst binnen houden en hoe lang? Kan dat in huis tot dat hij weet dat hij bij ons woont of liever gelijk op stal?
Ik heb op stal niet echt een afgesloten ruimte. Ja de zadelkamer maar die is best klein, weet niet of ik hem daar de hele dag in wil houden.
Wat ook kan is op de hooi zolder, maar daar kan hij te makkelijk af denk ik.

Lynn_Nikita

Berichten: 25505
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 11:30

Ik heb mijn stalkatten ( op vorige plek, de geplande stalkatten hier wonen binnen en zijn nog nooit op stal geweest) eerst enkele weken opgesloten en gevoerd en daarna pas vrij gelaten. Hoe groot/ klein is de zadelkamer, als je wil dat die ook echt alleen op stal blijft zou ik hem nu niet eerst in huis houden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 11:32

Hahahahahah die Bliksem _O-

Mijn merries zijn ook niet echt zeikerds hoor, Aurelia vind vooral alles leuk en gezellig, Mo heeft wel haar buien maar dat link ik meer aan haar trauma.

Ik houd de katten meestal minimaal 4 weken binnen.

MizzMontana

Berichten: 5687
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 11:34

De zadelkamer is 1 bij 2 m denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 12:38

Wij hebben twee keer over kittens gehad die stalkat moesten worden. De kittens 3 tot 4 weken binnen in de stal gehouden. Wij hadden ze gewoon in een box, luikje dicht en een net er over en voor de tralies zodat ze er niet uit konden. Ze hebben de stal altijd als thuis gezien en zijn nooit weggelopen. :n Ik zou ze wel in de stal houden en niet eerst in huis houden en dan verplaatsen naar de stal.

Karin_deB

Berichten: 8267
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 14:46

Ik heb mijn katten 6 weken in huis gehouden na de verhuizing.

Libera

Berichten: 3983
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 17:45

wij hebben de stalkatten gewoon in een grote honden bench gehouden de eerste weken

Martje80
Berichten: 5851
Geregistreerd: 13-06-07

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 18:01

Onze stal kat heeft eerst thuis gewoond(stal is apart van huis). Hij was toen 6 mnd toen ie naar stal is verhuisd. Daar heeft hij nog 3 weken in de loods gewoond, en pas toen(was je ook gecastreerd) mocht ie op oorlogspad :D

Hij is daardoor wel erg mensgericht geworden,omdat ie 4 maanden in huis gewoond heeft.

MizzMontana

Berichten: 5687
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 18:06

Een grote bench hebben we denk ik nog wel.

Oja dat is ook nog wel een dingetje, dit is een poes en we willen liever geen jonkies dus dat wordt steriliseren.

Martje80
Berichten: 5851
Geregistreerd: 13-06-07

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 18:11

Sws lijkt me? Ook al was het een kater? Ik heb liever katers daarom. Zijn goedkoper in sterilisatie

MizzMontana

Berichten: 5687
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 18:22

Ja sowieso!
Was meer dat ik nog niet aan de voortplanting gedacht had. Vanaf wanneer kan je ze laten helpen?

Antheman

Berichten: 11832
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 18:30

karev schreef:
Sws lijkt me? Ook al was het een kater? Ik heb liever katers daarom. Zijn goedkoper in sterilisatie

Maar gaan verder weg. Ik wil alleen nog maar poezen. Alle katers, ook geholpen, gingen zwerven en kwamen onder de auto.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 18:33

Hier liever poezen, want die jagen beter dan katers. De katers zijn lui en liggen een beetje rondom huis te slapen. Onze poezen zijn de fanatieke jagers, die komen altijd aan met muizen (en mollen :)) ) Maar de katers zijn wel leuk om mee te knuffelen, die zijn veel aanhankelijker.

Martje80
Berichten: 5851
Geregistreerd: 13-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 19:31

Antheman schreef:
karev schreef:
Sws lijkt me? Ook al was het een kater? Ik heb liever katers daarom. Zijn goedkoper in sterilisatie

Maar gaan verder weg. Ik wil alleen nog maar poezen. Alle katers, ook geholpen, gingen zwerven en kwamen onder de auto.

Nooit last van gehad. Onze katers (ex) komen elke dag thuis en zijn ook eigenlijk altijd binnen 500 meter te vinden.

Ik meen vanaf 6 mnd dat het mag

Slmt9

Berichten: 4828
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 19:56

Even uit de meeleesstand: kan al vanaf 3 maanden, castreren.

Maartje_M

Berichten: 9399
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 20:06

xJitskee schreef:
Hier liever poezen, want die jagen beter dan katers. De katers zijn lui en liggen een beetje rondom huis te slapen. Onze poezen zijn de fanatieke jagers, die komen altijd aan met muizen (en mollen :)) ) Maar de katers zijn wel leuk om mee te knuffelen, die zijn veel aanhankelijker.


Onze kater is echt de beste jager ooit. Die leeft zo ongeveer van wat hij buiten vangt :')

Lynn_Nikita

Berichten: 25505
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 20:13

Mijn kater gaat morgenvroeg. 58 euro kost de castratie maar ik laat m ook meteen chippen geen idee wat dat extra kost

suffie
Berichten: 5716
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 21:31

_Nelleke_ schreef:
Mer1980 schreef:
Ik ben wel een merriemens, maar heb in de dressuur het beste gepresteerd met een ruin en in het springen met een merrie ;)

Wat betreft haflingers. Ik kan oprecht zeggen dat de haflinger die van mijn mede huurder is zo vreselijk veel sloopt, dat ik tot de conclusie ben gekomen dat ik zolang ik leef nooit meer een haflinger op mijn terrein wil hebben. Ben er echt zo klaar mee..... :o -O-


Hier moet ik wel om lachen... de mijne heeft wel ontzag voor draad dus gelukkig kan ik daarmee redelijk wat dingen veilig stellen, maar inderdaad, je kan niks onbeheerd achterlaten want dan is het stuk.


Onze uitdrukking hier thuis is; wil je gedonder in de wei, zet er een blonde bij... Toch zou ik mijn blondjes voor geen goud willen missen.