Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jade

Berichten: 3035
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: home is where the horse is

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 14:51

hier ook niks, geen regen, geen gras, geen wind, gewoon een grote sahara.

Chasey, mooie stallen, hoop dat de rendac een beetje opschiet. weet niet meer wie het vroeg, maar bij ons zijn de stenen afgesmeerd met kalkmortel. Helaas heeft merrie de eerste strepen er ook alweer in geschopt met rollen :')

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 15:11

Vroeg ik :D Fijn van de merrie haha, bedankt +:)+ :') Jij bedankt voor je reactie! :D

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 15:43

Rendac is geweest. Het boek kan dicht.

_Lorette_

Berichten: 12084
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 15:48

Maartje_M schreef:
Worden de weides er omheen niet gemaaid? Hier was het een week geleden nog super groen, maar nu is het hooi er net af en is het echt geel. Heeft uds niet zozeer met de droegte te maken nu maar met hoe kort het gras is na het maaien

Chasey wat een mooie stallen!


Ja, links naast ons wel, van de schapenboer. Maar we maaien zelf ook.

DubbelFun

Berichten: 88679
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 15:49

@Chasey: Mijn DA zei destijds 'geef het een mooi plekje'... dus die geef ik je graag door :(:)

Wie heeft er van een grote-paarden-staldeur een pony-opening gemaakt.
Nu kan ik Boon nl niet in dat deel van de paddock laten omdat ik dan de stal af moet sluiten (ik wil niet dat ze samen in een stal terechtkomen) en ze vind het niet prettig om altijd achterin te staan.

Ik heb 2 oplossingen bedacht, maar ben benieuwd hoe jullie dat evt hebben.

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 15:55

Chasey schreef:
Rendac is geweest. Het boek kan dicht.

Y;( :*



Nou... wij hebben die ecobuster ook hangen nu.... ben benieuwd :D Hebben jullie hem buiten de deur naar buiten gericht, of binnen in huis naar binnen? :P Onze deuren komen uit onder dezelfde overkapping.. als ik die vliegvrij krijg, komen ze in principe ook niet binnen toch? :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 16:12

Chasey schreef:
Rendac is geweest. Het boek kan dicht.

Sterkte :knuffel: Hoop dat je het een plekje kan geven, hij heeft een mooie tijd bij jullie gehad..

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 16:15

Einde boek, maar jullie hebben er wel een heel mooi laatste hoofdstuk van gemaakt :knuffel:


Chasey schreef:
Rendac is geweest. Het boek kan dicht.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 16:16

DD, ik heb drie opties gehad tot nu toe daarvoor:
- metalen balk op de goede hoogte; op zich prima, maar die kon niet open, dus elke keer bukken
- touwtje; werkt bij ons ook goed, maar ik kan me zo voorstellen dat de grote een keer gaat limbodansen
- het stukje voor de stal afzetten met een schrikdraadje waar de kleine wel onderdoor kan en de grote niet, dat gaat bij ons tot nu toe nog steeds goed. Draad hangt er zowel om te zorgen dat ze elkaar in die stallen niet klem kunnen zetten als voor mijn merrietje (die er dus wel onderdoor kan) om rustig haar bakkie omavoer te kunnen eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 17:15

xXutopiaXx schreef:
Chasey schreef:
Rendac is geweest. Het boek kan dicht.

Y;( :*



Nou... wij hebben die ecobuster ook hangen nu.... ben benieuwd :D Hebben jullie hem buiten de deur naar buiten gericht, of binnen in huis naar binnen? :P Onze deuren komen uit onder dezelfde overkapping.. als ik die vliegvrij krijg, komen ze in principe ook niet binnen toch? :?

Ik heb hem buiten de deur naar buiten gericht. Gaat prima!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 18:03

Wederom bedankt voor jullie lieve berichtjes.
Ik was na het ophalen nog even naar de Manege geweest vandaag. We hebben met een lach en een traan over hem gesproken. Het is echt ‘mooi’ gegaan en dat is zo fijn. Dan kunnen we het veel beter een plekje geven. En dat gaat zeker goed komen. Het heeft alleen eventjes tijd nodig.

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 18:29

Sterkte chasey

rover_
Berichten: 1358
Geregistreerd: 27-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 19:07

Sterkte Chasey, fijn dat je naar de manege geweest bent en het erover hebt kunnen hebben. Hij heeft een fijne tijd bij jullie gehad.
Stallen zijn mooi!

Hier ook zo’n maffe shetlander die vol in de zon gaat liggen.

Lynn_Nikita

Berichten: 25461
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 19:17

Sterkte, wat mooi hoe het hier gezegd werd, boek gesloten maar mooi laatste hoofdstuk gemaakt

Ik heb de stallen open merk dat ze met het warme weer vee met 3en in tuinhuis staan of in de bak onder de bomen. Ok met noodweer en onweer mogen ze staat waar ze willen. Ben te bang dat inslaat en dan brand komt en ze opgesloten staan

Sky_Britt

Berichten: 1173
Geregistreerd: 14-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 19:23

Sterkte Chasey, erg fijn dat het 'mooi' is gegaan :(:) echt super hoe je de kinderen er bij betrokken hebt.

Hier staan de paarden ook vol in de zon zodra ik ze geen hooi geef in de schaduw. Op de wei is het gras zo dood (ondanks af en toe sproeien) dat ze gisteren na een flinke windhoos alle bruine bladeren van de lindebomen aan het opeten waren :')

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 19:31

Bedankt lieve mensen.

Ondertussen gaan de werkzaamheden gewoon door.
De stallen zijn weer een stukje meer af.
Afbeelding
Afbeelding

Uiteraard gaat de werkbank wel uit de stal. := :D
Heb Daan even nagevraagd en waarmee de muren zijn afgesmeerd is mortel op cementbasis.

Foreverkliek

Berichten: 1353
Geregistreerd: 24-07-15
Woonplaats: Naast Twix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 19:39

Sterkte chasey Y;(

Hier ook een (zwart bonte!!) shet die vol in de zon gaat liggen. Ik doe het hem niet na en mijn merrie al helemaal niet. Die woont nu in de schuilstal.

En voor iedereen die geen gras meer heeft, breng je paard maar hier heen. Ik heb veel te veel. Kleine waarschuwing, het is dus wel baggervet. Twix is altijd wel wat gevoelig voor suiker maar heeft nu een corticosteroïden injectie gehad om van de jeuk af te komen en bounty is een plofpony geworden. Dus die staan voorlopig op de paddock.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 19:46

Wij gaan ook gras te veel hebben dit jaar. De koude temperaturen (wàt?! bestaat dat?!) aan het begin van het jaar zorgde dat we pas laat konden gaan opbouwen op de wei. Ik heb nog ca 0,3 of 0,4 hectare wat nog op moet...

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 20:09

Lief dat je het hebt nagevraagd Chasey!! Ik ga eens kijken of dat voor ons ook een optie is voor binnen in de stallen. Vind ik mooier dan witte bouwstenen :P

DubbelFun

Berichten: 88679
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 20:13

Maar kunnen jullie het overschot dan niet verkopen... daar is hier altijd best vraag naar :)

@hilary: je laatste optie heb ik nu in het groot, zo heeft ie een soort van een eigen paddock. Maar om niet met allerlei losse draadjes te zitten zocht ik een betere oplossing;
1. randje bovendeur afslijpen

Afbeelding

2. in de onderdeur een kleiner deurtje maken

Afbeelding

Overigens hebben ze nu net even samen op de 'wei' gestaan :)

Afbeelding

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 20:20

Ik ga kijken hoe ver we komen en anders vraag ik de buurman of ie het wil voor z’n koeien, of kijken we of we een kudde schapen kunnen lenen ergens.

Bij ons zijn het twee draadjes extra om het aparte stukje te maken; het stoepje voor de inloopstallen heeft een houten hek met aan beide uiteinde een opening van stoep naar paddock. Één opening is voor iedereen, één alleen voor mijn merrie. Halverwege het stoepje hangt ook een draadje van stalmuur naar houten hek. Merrie kan dus tussen die draden over het stoepje wandelen en een eigen stal in (wat ze eigenlijk alleen doet om te plassen, maar goed).

Jade

Berichten: 3035
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: home is where the horse is

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 20:41

haha die onderste optie zorgt wel voor leukere foto's :D

wij hebben de bodem verhoogd in de ponybox. ik heb hem 1x door het voordeurtje van de trailer zien springen, en toen was ik ervan overtuigd dat een minideur hem niet tegen ging houden en hij handig genoeg was om met een stoepje om te gaan :+

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 21:37

Chasey schreef:
Wederom bedankt voor jullie lieve berichtjes.
Ik was na het ophalen nog even naar de Manege geweest vandaag. We hebben met een lach en een traan over hem gesproken. Het is echt ‘mooi’ gegaan en dat is zo fijn. Dan kunnen we het veel beter een plekje geven. En dat gaat zeker goed komen. Het heeft alleen eventjes tijd nodig.


Wat heb je een prachtig laatste hoofdstuk voor Pablo geschreven in IM :knuffel: Die pony heeft echt een toppensioen bij jullie gehad!
Laatst bijgewerkt door suffie op 12-08-20 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt

MarloesHJ

Berichten: 2466
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 21:57

Chasey, dat worden mooie stallen. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat. En je hebt ook een heel mooi laatste afscheid geschreven voor Pablo.

Karin_deB

Berichten: 8248
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 22:31

Ik wil mijn paarden best even uit logeren sturen om overschotten aan gras op te eten hoor :D
Ze doen het hier prima op hooi maar missen het gras wel merk ik aan ze. Ze trekken echt naar een spriet toe.

Wij hebben de ecobuster binnen naar binnen gericht hangen.
Wil er binnekort nog een extra aanschaffen voor in de stal.